iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   5 megapixel camera op iphone 3G??? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/15685-5-megapixel-camera-op-iphone-3g.html)

joske666 08-07-08 14:12

5 megapixel camera op iphone 3G???
 
1 Bijlage(n)
deze voorstelling van de iphone 3G geeft aan dat hij een 5Mpx camera zou hebben??? ik dacht altijd dat de camera hetzelfde gebleven was???

YouTube - iphone 3G demo

Zie ook screenshot in bijlage...

colliehome 08-07-08 14:14

Je zet het zelf in de rubriek geruchten...dit filmpje is hier al voorbij gekomen hoor. Als hoax...
Denk je dat Apple zich zou vergissen?
Filmpje is vier (4)!!! maand oud btw

joske666 08-07-08 14:16

hmm... wist ik niet, ik kwam het toevallig tegen, en aangezien er op de keynote niets expliciets gezegd is over de camera dacht ik (of hoopte ik) dat het waar zou kunnen zijn... niet dus blijkbaar :mad:

Stiruam 08-07-08 14:54

Joh met die muziek dr bij... En dan het menu wat kantelt... Dat is zeeer niet logisch ingericht klopt geen hout van mail als laatste... Wie gelooft dat nou :p

Greetz, Stiruam

mathijs666 08-07-08 15:51

Dat was van een wedstrijd ergens wie de mooiste gekste en nog iets iPhone kon maken.

Coen Gortemaker 09-07-08 01:11

in de body is zelfs te zien dat er een camera voorop zit, dus lijkt het me duidelijk een hoax, als de voorgaande relpies je nog niet duidelijk ware!

Kevin 09-07-08 09:41

Ik hoop dat in de 3e generatie een 5MP camera zit die kan filmen.


Ah, zolang Apple die camera verbeterd is het goed.
2MP op GSM moet overeen komen met 2MP op digitale camera (van de betere merken).

AllStar 09-07-08 10:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kevin (Bericht 136869)
Ik hoop dat in de 3e generatie een 5MP camera zit die kan filmen.


Ah, zolang Apple die camera verbeterd is het goed.
2MP op GSM moet overeen komen met 2MP op digitale camera (van de betere merken).

En dat zal nog wel even duren want de sensor van een camphone is klein, héél erg klein :p

Kevin 09-07-08 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AllStar (Bericht 136876)
En dat zal nog wel even duren want de sensor van een camphone is klein, héél erg klein :p

Ik ben al blij dat die 2MP echt overeenkomt met 2MP.

Want bepaalde merken zwaaien maar in het rond (5MP, 8MP) maar eigenlijk stellen die camera's niets voor.

Ik heb liever een deftige camera die zijn megapixels waardig is.
Die N96 of N95 bv. zou beter vermelden dat het gaat om een 3.2MP (dit komt tenminste ergens in de buurt van de compacte digitale camera's).


Als er over 2 jaar een 8MP camera inzit, zou het in feite vergelijkbaar moeten zijn met de hedendaagse digitale camera's, en dat is het zeker niet. Spijtig!

Blackherrie 30-07-08 12:03

heb een Nokia E90 deze heeft 3.2 mp. De iphone maakt betere plaatjes. Helderder en minder snel bewogen. De N95 die ik hier ook heb, maakt weer betere plaatjes als het voor de iphone te donker is. Bij goed weer (zoals nu), maakt het bijna geen verschil als ik ze naast elkaar zet.

Al met al schiet ik meer foto's met de iphone dan met de n95. Puur omdat voor mij de kwaliteit prima is, en je ze lekker makkelijk kunt mailen / naar flickr of what ever.
Zal wel aan mij liggen, maar heb het idee dat de camera cq software beter is dan de vorige versie, die had naar mijn idee veel meer last als je bewoog.
Heb een paar plaatjes geschoten uit de auto (rijdend), en nog haarscherp.

Verder kijk ik niet echt naar de mp race. Als ik een mooi plaatje onderweg kan schieten vind ik het primo. Of er nu 1 mp onder de kap zit of 100.
Dat gelul over steeds meer MP. Goed = goed bij mij :)

kiezel 02-08-08 18:12

Inderdaad megapixels zijn niet zo belangrijk, zolang je lens maar goed genoeg is om bij slechte belichting te fotograferen.. Vanaf 2 megapixels hebben de verschillen enkel invloed bij afdrukken van posterformaten.. Het detail ga je niet zo snel meer opmerken hoor..

Mmore 03-08-08 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiezel (Bericht 158972)
Inderdaad megapixels zijn niet zo belangrijk, zolang je lens maar goed genoeg is om bij slechte belichting te fotograferen.. Vanaf 2 megapixels hebben de verschillen enkel invloed bij afdrukken van posterformaten.. Het detail ga je niet zo snel meer opmerken hoor..

En toch had ik liever een 5 MP camera gehad. Dit verschil is echt duidelijk merkbaar, vooral wanneer je plaatjes op een wat groter formaat wilt zien (dus van je iPhone naar je computer, en dan online zetten o.i.d.).

Zo duur zal het niet extra geweest zijn, en ik had best wel wat extra geld willen neerliggen voor een goede camera.

mamutskywalker 03-08-08 01:48

ik had het ook wel 5 gewild zelfs 10 maar het is het een maal niet en anders moet je maar een samsung kopen!!!

Nikooos 03-08-08 01:51

Dit gerucht is duidelijk om zeep geholpen na 11 juli. Hier kan dus een slotje op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:17.