//

KPN nog steeds in gesprek met Apple

KPN nog steeds in gesprek met Apple discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Bron: KPN nog steeds in gesprek met Apple over iPhone in Nederland - Het Financieele Dagblad [h1]KPN nog steeds in gesprek met Apple over iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 24-07-08, 07:39
--Christiaan-- --Christiaan-- is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 35
Talking KPN nog steeds in gesprek met Apple

Bron: KPN nog steeds in gesprek met Apple over iPhone in Nederland - Het Financieele Dagblad

[h1]KPN nog steeds in gesprek met Apple over iPhone in Nederland[/h1]
23 juli 2008, 14:59 uur | FD.nl/DJ


AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--Koninklijke KPN nv is nog steeds in gesprek met Apple over de iPhone. Dat heeft een woordvoerder van het telecombedrijf woensdag gezegd tegen FD.nl/DJ.

KPN overweegt om de iPhone, de nieuwste mobiele telefoon van het Amerikaanse Apple, toe te voegen aan zijn assortiment in Nederland. De zegsman kan niet aangeven binnen welke termijn de iPhone mogelijk te verwachten is bij KPN.

KPN en Apple voeren al maanden gesprekken over de iPhone. Onlangs bracht T-Mobile, de mobiele tak van Deutsche Telecom, het geavanceerde mobieltje op de Nederlandse markt.

KPN presenteerde vandaag goed ontvangen resultaten over de tweede verslagperiode. Op Euronext Amsterdam noteert het aandeel rond 14.45 uur 5,6% hoger op euro 10,70, terwijl de AEX 1,5% hoger koerst.



Geen idee hoe ik hier nieuws submit voor op de main page, dus heb ik het hier maar neergezet.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-07-08, 12:26
davidvt davidvt is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 20
Standaard

KPN > T-Mobile
  #3  
Oud 25-07-08, 14:16
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Ik ben tevereden over T-mobile. Goede service en goed ontvangst hier in het oosten van het land
  #4  
Oud 25-07-08, 16:54
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

volgens mij heeft T-Mobile voor minstens 1 jaar exclusiviteit hoor.

ik heb wel vernomen dat je bij Vodafone, bij toning van je iPhone een SuperSIM abo kan krijgen, speciaal voor de iPhone
  #5  
Oud 25-07-08, 17:56
pradix pradix is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Woeden
Berichten: 35
Standaard

In nederland is er geen langer exclusiviteit van 3 maanden. Dit is wettelijk!
  #6  
Oud 25-07-08, 20:46
PSlomp PSlomp is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RHCPeter Bekijk bericht
Ik ben tevereden over T-mobile. Goede service en goed ontvangst hier in het oosten van het land
Peter, waar in het Oosten zit je precies.
Zit er nl. ook aan te denken een iphone te bestellen, maar hoor alleen maar verhalen over de slechte dekking etc.
Woon zelf in Hoogeveen
  #7  
Oud 25-07-08, 21:16
Marked Marked is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pradix Bekijk bericht
In nederland is er geen langer exclusiviteit van 3 maanden. Dit is wettelijk!

Vertel eens meer...?
__________________
'Last night I laid in bed looking at the stars and I thought: where in the hell is my ceiling?!'
  #8  
Oud 25-07-08, 21:31
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

En aangezien we dus Apple kennen, gaat hij na die 3 maanden op alle providers zitten om zoveel mogelijk iFeuns te verkopen!
  #9  
Oud 25-07-08, 21:43
Marked Marked is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amp. Bekijk bericht
En aangezien we dus Apple kennen, gaat hij na die 3 maanden op alle providers zitten om zoveel mogelijk iFeuns te verkopen!
En waarom heeft Apple de iPhone dan nog steeds exclusief bij T-Mobile in Duitsland en bij AT&T in de VS?


Of maakte je een grapje...?
__________________
'Last night I laid in bed looking at the stars and I thought: where in the hell is my ceiling?!'
  #10  
Oud 25-07-08, 21:53
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pradix Bekijk bericht
In nederland is er geen langer exclusiviteit van 3 maanden. Dit is wettelijk!
Zou je dat willen onderbouwen met de betreffende wetteksten?


(Oftewel bewijzen dat jouw uitspraak waar is)
  #11  
Oud 25-07-08, 21:55
Marked Marked is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht Bekijk bericht
Zou je dat willen onderbouwen met de betreffende wetteksten?


(Oftewel bewijzen dat jouw uitspraak waar is)

Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Ik kan er namelijk niets over terug vinden...
__________________
'Last night I laid in bed looking at the stars and I thought: where in the hell is my ceiling?!'
  #12  
Oud 25-07-08, 22:19
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Ik heb de Consumentenbond net via hun website en adviesvraag hierover gesteld (ik ben lid), ik zou binnen een week telefonisch antwoord moeten krijgen. Maar als Apple er niet uitkomt met KPN of Vodaphone, blijft T-Mobile gewoon de enige in Nederland. Misschien is dat ook in andere landen zo gegaan?

Edit: niet alleen T-Mobile maakt er een potje van, ik ga de Consumentenbond maandag wel bellen...

"Geachte heer/mevrouw,

Bij het inlezen van uw e-mail is er een fout opgetreden.
Wilt u zo vriendelijk zijn uw e-mail nogmaals aan ons te verzenden?
Op onze website kunt u ook lezen wat de alternatieve mogelijkheden zijn om met ons in contact te treden.

Met vriendelijke groet,

Afdeling klantenservice"

Laatst gewijzigd door marcoblom; 25-07-08 om 22:25.
  #13  
Oud 26-07-08, 21:49
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Ik denk dat duitsland/VS niet hetzelfde wetboek hebben als Nederland

Trouwens ook logisch, anders zou er een monopoly situatie onstaan.

Laatst gewijzigd door Amp.; 26-07-08 om 21:55. Reden: toevoeging
  #14  
Oud 28-07-08, 10:44
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoblom Bekijk bericht
Ik heb de Consumentenbond net via hun website en adviesvraag hierover gesteld (ik ben lid), ik zou binnen een week telefonisch antwoord moeten krijgen. Maar als Apple er niet uitkomt met KPN of Vodaphone, blijft T-Mobile gewoon de enige in Nederland. Misschien is dat ook in andere landen zo gegaan?
Volgens de dame van de Consumentenbond die ik vanochtend telefonisch gesproken heb, is er geen wet of Opta regel op dit gebied. Het hangt af van het contract dat T-Mobile met Apple heeft afgesloten. Consuwijzer, die ik net ook gebeld heb, bevestigt dit. "ConsuWijzer is een gezamenlijk loket van drie toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en OPTA."

Laatst gewijzigd door marcoblom; 28-07-08 om 10:54.
  #15  
Oud 29-07-08, 14:13
maartentje's schermafbeelding
maartentje maartentje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 10
Standaard

Ik hoop toch dat hij nog naar kpn komt!
  #16  
Oud 29-07-08, 14:34
Marked Marked is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 126
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoblom Bekijk bericht
Volgens de dame van de Consumentenbond die ik vanochtend telefonisch gesproken heb, is er geen wet of Opta regel op dit gebied. Het hangt af van het contract dat T-Mobile met Apple heeft afgesloten. Consuwijzer, die ik net ook gebeld heb, bevestigt dit. "ConsuWijzer is een gezamenlijk loket van drie toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en OPTA."
Toch vreemd, want naar mijn weten is koppelverkoop verboden.
__________________
'Last night I laid in bed looking at the stars and I thought: where in the hell is my ceiling?!'
  #17  
Oud 29-07-08, 22:23
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Koppelverkoop is in Nederland beperkt maar niet verboden (in Belgie kennelijk wel, in ieder geval op de mobiele telefoon markt): je mag als operator geen 3-jarige contracten meer eisen, 2 jaar is het maximaal. En exclusiviteit is iets anders dan koppelverkoop. Zo heeft KPN jarenlang exclusief voor Nederland i-mode verkocht (was zo contractueel afgesproken tussen KPN en NTT Docomo, de 'eigenaar' van i-mode). En werd (wordt?) Tupperware alleen op parties verkocht. Enz... Alles hangt af van het contract tussen Apple en T-Mobile (voor hoe lang is de exclusiviteit in Nederland afgesproken?) en of KPN (of Vodaphone) ook een contract met Apple kan afsluiten voor na die exclusiviteits-periode. Misschien levert KPN over 3 maanden ook de iPhone, misschien over 3 jaar pas, misschien nooit?

Van Dale:

kop·pel·ver·koop (dem)
1 verkoop waarbij de koper van een artikel verplicht is ook een ander artikel te kopen

ex·clu·si·vi·teit (dev)
1 hoedanigheid van exclusief te zijn
ex·clu·si·vi·teits·be·ding (het)
1 beding dat een partij het alleenrecht heeft op iets
  #18  
Oud 29-07-08, 23:05
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

Volgens mij keurt de NMA dit ook niet goed
  #19  
Oud 29-07-08, 23:08
marcoblom marcoblom is offline
• iOS 11.3
• 11.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 57
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gserban Bekijk bericht
Volgens mij keurt de NMA dit ook niet goed
Citaat:

Volgens de dame van de Consumentenbond die ik vanochtend telefonisch gesproken heb, is er geen wet of Opta regel op dit gebied. Het hangt af van het contract dat T-Mobile met Apple heeft afgesloten. Consuwijzer, die ik net ook gebeld heb, bevestigt dit. "ConsuWijzer is een gezamenlijk loket van drie toezichthouders: de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en OPTA."

De NMa heeft er zo te zien geen probleem mee. Anders hadden ze KPN wel verboden om jarenlang exclusief voor Nederland i-mode te leveren.

Wat doet de NMa: "De NMa handhaaft het verbod op kartels en op misbruik van een economische machtspositie en toetst fusies en overnames."

Kartel: illegale prijsafspraken tussen concurrenten, zoals bij de bouwfraude. Is hier niet aan de orde

Fusies en overnames: ook niet aan de orde.

Misbruik van een economische machtspositie: misbruik maken van een monopolie in een bepaalde markt om in een andere markt de concurrenten op prijs te verslaan. Voorbeeld: woekerwinsten maken op je monopolie op operating systems (MS Windows) om concurrenten uit de markt van browsers te drukken (Internet Explorer gratis aanbieden en in Windows integreren, zodat (toen nog) Netscape het verloor van Internet Explorer). Is hier ook niet aan de orde.

Neem gerust contact op met de OPTA, NMa, Kassa, Consumentenbond, Nelie Kroes, de Koningin, wie je wilt, om duidelijk te maken dat je het oneerlijk vindt wat Apple en T-mobile doen, maar het is zo te zien niet tegen de regels. Ik heb ook liever dat alle operators de iPhone voor een lage prijs leveren (en ruim op voorraad hebben) met aantrekkelijke 1-jarige abbo's, maar het leven is hard. En het is 'maar' een iPhone.
  #20  
Oud 30-07-08, 01:37
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Waarom maakt niemand zich druk als een of de andere PDA/GSM uitsluitend via 1 enkele provider te koop is en loopt half Nederland naar de barricaden als OOK de iPhone datzelfde lot treft?????


Is die iPhone dan zo uniek?
Zo ja, dan neem je dat abonnement er toch bij.
Zo nee, waar maak je je dan druk over?

Iedereen is ten slotte vrij om het wel of niet te doen!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:32.