//

Ziet de buurman dat je op zijn netwerk zit?

Ziet de buurman dat je op zijn netwerk zit? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Wat ziet de buurman als je met je iPhone op zijn draadlozenetwerk meesurft? Ziet ie het uberhaupt?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03-11-07, 19:57
Franck Franck is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 14
Standaard Ziet de buurman dat je op zijn netwerk zit?

Wat ziet de buurman als je met je iPhone op zijn draadlozenetwerk meesurft? Ziet ie het uberhaupt?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-11-07, 19:58
stephenvis's schermafbeelding
stephenvis stephenvis is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Voorburg
Berichten: 393
Standaard

Zover ik weet kan hij dat niet zien
  #3  
Oud 03-11-07, 20:11
ruben ruben is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 88
Standaard

ja dat kan hij zien.

hij kan niet zien wat je doet op internet.. maar als hij kijkt bij z'n config/admin scherm van z'n wlan-router ziet hij je iphone + je mac adres bij attached devices.
  #4  
Oud 03-11-07, 20:19
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Het is natuurlijk niet netjes, maar als je geen gekke dingen doet, kan het voor de buurman geen kwaad. Ga geen zware downloads/uploads uitvoeren, ga zijn router niet (her)configureren en probeer geen toegang te krijgen tot zijn PC.
De buurman zal in dit geval niet eens weten hoe hij moet controleren of er mensen van zijn internetverbinding gebruik maken, maar hij kan het natuurlijk wel (zie de post van ruben).
Geef je iPhone (of welk ander apparaat dan ook) een anonieme naam zoals "laptop", of "computer", of "telefoon". Mocht de buurman erachter komen dat er meer mensen van zijn internet gebruik maken, dan weet hij op die manier nog niet wie het is/was.

Als je structureel van internet gebruik maakt vind ik dat je een eigen internetabonnement moet nemen en niet het internet van de buren zou moeten gebruiken. Als je alleen maar zo nu en dan email checkt op je iPhone, dan kan het geen kwaad voor de buurman.
  #5  
Oud 03-11-07, 20:22
ruben ruben is offline
• iOS 4.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 88
Standaard

ik denk dat het -als je regelmatig gebruik maakt van zijn verbinding- wel netjes is om te vragen en misschien uit te leggen dat je hooguit wat websites bekijkt en/of chat.
complete films downloaden zul je denk ik niet snel doen (alhoewel.. misschien met youtube.

Ik weet niet hoe je relatie met je buurman is.. maar als je 't gewoon verteld laat ie het misschien wel gewoon toe en loop je de kans op een slotje misschien mis
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hoe zit dat? denman80 Jailbreak apps en thema's 2 11-01-11 20:49
iPhone denkt dat koptelefoon er in zit DaveyY Archief 3 11-02-09 11:16
Windows: iTunes zegt dat iphone vol zit, maar dat is niet zo... Guest-20151113171500 iTunes 6 22-12-08 11:09
Hoe zit dat?? Roger Archief 1 31-03-08 23:49
Hoe zit dat??? Roger Archief 1 31-03-08 23:39

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:04.