Pas op met Jailbreak, garantie vervalt en je bent je iPhone kwijt

Pas op met Jailbreak, garantie vervalt en je bent je iPhone kwijt discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) @ don_her, vraagje jij bent toch een contract aangegaan met T-Mobile ? Zo ja, zeur dan niet zo, sorry hoor, je gaat een contract aan, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 13 August 2008, 00:43
benBEN's schermafbeelding
» iPhone 6 Plus 128GB (Goud) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi + 4G 64GB (Wit) [FW: 8.1.2]  [Jailbreak: Nee]
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 24 March 2008
Locatie: Vleuten
Berichten: 176
Standaard

@ don_her, vraagje jij bent toch een contract aangegaan met T-Mobile ?

Zo ja, zeur dan niet zo, sorry hoor, je gaat een contract aan, voor je een handtekening zet, mag ik aannemen dat je de voorwaarden gelezen hebt, zo niet is dat heel dom, en jou probleem Ze staan er niet voor niets.

Daarbij komt ook nog, als JIj je er niet in kan vinden, waarom ben je dan een contract aangegaan?
__________________
[B]iPhone 6+ 128 goud, iPad 3 64 wit
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 13 August 2008, 00:48
iScorpio's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone X 64GB (Spacegrijs) [FW: 12.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi 32GB (Zilver) [FW: 12.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» OS X
 
Geregistreerd: 2 March 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.261
Standaard

Zullen we toch proberen netjes met elkaar om te gaan? Zo niet, dan bestaat de kans dat deze topic op slot gaat. De keuze is aan jullie!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #43  
Oud 13 August 2008, 13:13
» iPhone 3G 16GB (Zwart) [FW: 2.0.1]
» Windows
 
Geregistreerd: 12 August 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benBEN Bekijk bericht
@ don_her, vraagje jij bent toch een contract aangegaan met T-Mobile ?

Zo ja, zeur dan niet zo, sorry hoor, je gaat een contract aan, voor je een handtekening zet, mag ik aannemen dat je de voorwaarden gelezen hebt, zo niet is dat heel dom, en jou probleem Ze staan er niet voor niets.

Daarbij komt ook nog, als JIj je er niet in kan vinden, waarom ben je dan een contract aangegaan?
Goed.. Gaan we weer
Ten eerste: Inderdaad, ik heb 'n abonnement verlengd toen ik mijn Iphone heb aangeschaft. Dat abonnement heeft echter NIETS te maken met jailbreaken en het installeren van software. Daarnaast is er nog zo'n eigenaardigheidje met voorwaarden, wat me op punt twee brengt:

VOORWAARDEN MOETEN VOLDOEN AAN DE WET.
Zo staat er ook in de voorwaarden dat apple/t-mobile maar 1 jaar garantie geven op de Iphone. Ik mag hopen dat het jullie bekend is dat je volgens de EUROPESE WETGEVING!!! als consument 2 jaar garantie hebt!

Daarnaast, is het volgens de letter van de wet zo, dat als een product binnen 6 maanden na aanschaf kapot gaat, je ervan uit mag gaan dat het een probleem was die al bij de productie is veroorzaakt. Apple zou zodoende dus tot vergoeding over moeten gaan. Dan heb je recht op een nieuw toestel, tenzij reparatie hetzelfde resultaat oplevert.

Dat je hem zelf jailbreaked, doet daar niets aan af. Als je touchscreen kapot gaat enige tijd na de jailbreak, of je speaker, of microfoon, je gps-unit, etc etc. en dat is niet te wijten aan de software, dan moet apple het vergoeden. Voorwaarden of niet, je hebt het over europese wetgeving, niet over APPLE-WETGEVING.
  #44  
Oud 13 August 2008, 15:48
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
» iPhone 7 256GB (Zilver) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 12,9 (2017) Wi-Fi + 4G 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» macOS
 
Geregistreerd: 18 September 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 713
Send a message via twitter to "R"
Standaard

Modbreak:

Zo, tot hier en niet verder lijkt me.
Het is nu wel genoeg zullen we maar zeggen.
Hierbij dan ook het dringende verzoek om wat aardiger tegen elkaar te zijn!
Feiten uitwisselen is top, de emotie die jullie ten toon spreiden is dat echter niet!
Mogen we op jullie medewerking rekenen?
Ik hoop het oprecht. Zoniet, dan zullen we gepaste maatregelen moeten nemen, maar zo ver zal het vast niet komen...toch?

  #45  
Oud 13 August 2008, 15:55
» iPhone 3G 16GB (Zwart) [FW: 2.0.1]
» Windows
 
Geregistreerd: 12 August 2008
Berichten: 23
Standaard

Wel zonde dat ook de inhoudelijke reactie word verwijderd, dus bij deze nogmaals:
Ik heb contact opgenomen met een jurist.

Als apple je de garantie weigert wegens jailbreaken/unlocken, heb je enkel een brief nodig van een IT-specialist die meld dat de software niet de oorzaak is van een falende speaker/microfoon etc.

Dan is apple verplicht om je de garantie te verlenen.
  #46  
Oud 13 August 2008, 15:56
» iPhone 4 16GB (Zwart) [FW: 4.3.5]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 9 August 2008
Berichten: 15
Standaard

LOL...

Alhoewel ik wel van beide partijen goede punten heb gehoord. Het belangrijkste is dit. Waarom mogen we niet jailbraken. Dat is duidelijk. Jullie hebben vast wel gelezen hoeveel apps er zijn verkocht op applestore. Dat is de hele goede reden. Eerlijk gezegd denk ik dat apple zich rot lacht. Natuurlijk vinden ze het prachtig dat de Iphone gejailbraked wordt. Zo is de iphone alleen maar populairder. Alleen kan apple dat niet hardop zeggen ivm met software leveranciers. Het is hetzelfde als met de eerste generatie xbox. Die liep voor geen meter, en toen je hem kon modden verliep de verkoop als een tierelier..
  #47  
Oud 13 August 2008, 19:37
» iPhone 5 32GB (Zwart) [FW: 4.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Mac OS X
 
Geregistreerd: 13 January 2008
Berichten: 985
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door don_her Bekijk bericht
Goed.. Gaan we weer
Ten eerste: Inderdaad, ik heb 'n abonnement verlengd toen ik mijn Iphone heb aangeschaft. Dat abonnement heeft echter NIETS te maken met jailbreaken en het installeren van software.
Door de aankoop heb jij je stilzwijgend accoord verklaard met de gestelde voorwaarden van de leverancier/fabrikant.

Dus niks jailbreaken of soortgelijk.


Citaat:
VOORWAARDEN MOETEN VOLDOEN AAN DE WET.
Zo staat er ook in de voorwaarden dat apple/t-mobile maar 1 jaar garantie geven op de Iphone. Ik mag hopen dat het jullie bekend is dat je volgens de EUROPESE WETGEVING!!! als consument 2 jaar garantie hebt!
inderdaad! Maar je hebt niet met EU regelgeving te maken maar met de Nederlandse wetten en die zijn toch net iets anders.

Het staat je vrij om een bodemprocedure te beginnen tot aan het Europees Gerechtshof maar je moet niet denken dat de rechtswinkel of verzekering die voor je gaat voeren. Dus zorg voor veel tijd en een erg grote zak met geld en vele jaren de tijd.



Citaat:
Daarnaast, is het volgens de letter van de wet zo, dat als een product binnen 6 maanden na aanschaf kapot gaat, je ervan uit mag gaan dat het een probleem was die al bij de productie is veroorzaakt. Apple zou zodoende dus tot vergoeding over moeten gaan. Dan heb je recht op een nieuw toestel, tenzij reparatie hetzelfde resultaat oplevert.
Niet als je zelf hebt liggen rotzooien met dat apparaat.


Maar ik wens je veel succes met je DQ strijd tegen de nederlandse wetten. We lezen het wel bij de kapper in de Story of Weekend.
  #48  
Oud 13 August 2008, 20:24
iScorpio's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone X 64GB (Spacegrijs) [FW: 12.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi 32GB (Zilver) [FW: 12.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» OS X
 
Geregistreerd: 2 March 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.261
Standaard

Ik denk dat we hier niet uitkomen, we weten niet van ophouden . De argumenten blijven heen en weer gaan en we schieten niks op. Het is tijd voor een slotje.

**slotje**
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
 


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan je evenzeer garantie krijgen als je je factuur kwijt bent? YvesT iPhone algemeen 3 27 April 2011 08:12
Jailbreaken & unlocken VERVALT DE GARANTIE??? Gino420 Jailbreak 2 24 August 2010 11:11
Garantie kwijt na Jailbreak? proXify Jailbreak 2 3 August 2010 13:11
Garantie kwijt? GuidoBman iPhone algemeen 1 16 June 2010 08:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:34.