//

Pas op met Jailbreak, garantie vervalt en je bent je iPhone kwijt

Pas op met Jailbreak, garantie vervalt en je bent je iPhone kwijt discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn buurman had zijn nieuwe Iphone 3G sinds dag 1, dat hij te krijgen was bij T-mobile gehaald en had hem gejailbreakt en werkte prima ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-08-08, 22:29
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard Pas op met Jailbreak, garantie vervalt en je bent je iPhone kwijt

Mijn buurman had zijn nieuwe Iphone 3G sinds dag 1, dat hij te krijgen was bij T-mobile gehaald en had hem gejailbreakt en werkte prima 2 weken laten gaf zijn Iphone de geest was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen en reageerde nergens meer op en is terug gegaan naar de t-mobile shop en deze hebben zijn Iphone opgestuurd voor reparatie, gisteren ontving hij een brief waarin vermeld stond dat hij illegale software had op zijn telefoon en gaven daaraan de schuld van het defect aan zijn telefoon met gevolg dat ze hem niet repareren omdta de garantie direct vervalt als je hem jailbreakt.

Nu zit mijn buurman met een probleem geen Iphone meer en nog voor 2 jaar een abbo waar hij niks aan heeft, het is echt zuur voor hem


Weet iemand raad?

kan iemand aub de topic editen moet uiteraard Iphone 3G zijn

alvast bedankt

Laatst gewijzigd door macfreaker; 03-08-08 om 22:40.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-08, 23:15
topke's schermafbeelding
topke topke is offline
• iOS 5.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 317
Standaard

Spijtig.. Heeft hij de iPhone toch nog teruggekregen?
En al geprobeerd om gewoon eens de helpdesk van T-mobile of mobistar te contacteren?
  #3  
Oud 03-08-08, 23:21
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door topke Bekijk bericht
Spijtig.. Heeft hij de iPhone toch nog teruggekregen?
En al geprobeerd om gewoon eens de helpdesk van T-mobile of mobistar te contacteren?


Ja denk dat hij hem wel terug gestuurd krijgt maar zo wie zo niet gerepareerd ( ze moeten hem terug sturen lijkt me want hij heeft er voor betaald) en T-mobile helpdesk zegt kort maar krachtig U had de Iphone niet mogen jailbreaken elke garantie is dan ook per direct vervallen en ja daar kan je geen weer woord op geven

Dus waar heen met de telefoon de fabrikant doet niks en T-mobile ook niet

Laatst gewijzigd door gserban; 03-08-08 om 23:24.
  #4  
Oud 04-08-08, 01:00
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gserban Bekijk bericht
Dus waar heen met de telefoon de fabrikant doet niks en T-mobile ook niet
Card Services (o.a. Utrecht, Amersfoort, zie hun website) doet alle officiële Apple reparaties en ongetwijfeld ook voor de iPhone. Hij zal wel (fors) moeten betalen.
  #5  
Oud 04-08-08, 09:11
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Als het een softwareprobleem is, geef ik ze groot gelijk dat ze em niet repareren.

Bij hardwareproblemen zou ik dit belachelijk vinden, dat staat compleet los van de gekraakte software!
  #6  
Oud 04-08-08, 09:18
macron macron is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Gronsveld
Berichten: 326
Standaard

Kun je hem ook niet in DFU mode krijgen?
Daarvoor moet'ie namelijk uitstaan. Verbinden met de computer en iTunes openen. 10 seconden power- en homeknop ingedrukt houden. Na 10 seconden de powerknop loslaten en de homeknop nog 10 seconden vasthouden.
Als'ie dan in DFU springt, ben je gered. Dan kun je hem gewoon restoren.
Je kunt dan zelfs kiezen tussen de originele software of de gepwnde versie.

Veel succes
  #7  
Oud 04-08-08, 10:11
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

@forum.bericht gaan we doen bedankt voor de tip

@cypher21 dat doet er niet toe Volgens Apple en T-mobile hun hebben in de algemene voorwaarden staan zodra je illegaal software erop heb draaien of iets wat niet toegestaan is komt poer direct alle garantie te vervallen, is net bij een auto kopen als je hier LPG gata inbouwen zonder een LPG inbouw station te nemen die het goedkeuren heeft van de importeur of dealer ben je ook per direct je garantie kwijt, dit kan je allemala vinden in de algemene voorwaarden.

@Macron nee zoals ik al zei de telefoon is helemaal dood we hadden al van alles geprobeerd
  #8  
Oud 04-08-08, 13:23
Srcane Srcane is offline
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Zonnebeke
Berichten: 42
Standaard

Ik wil hier enkel maar even aan toevoegen mijn neef heeft een Iphone 8gb zwart en had die ook gejailbreakt. Na een week bleek dat de battery maar 2 uur meer meeging. Hij heeft de originele firmware er terug opgezet en opgestuurt, na 2 weken had hij die gerepareerd terug vorige week woendag mocht hij er terug achter. Ik denk dat de Iphone van u gebuur in kwestie niks meer deed (hardwaremattig) en dat ze bij apple dit hebben kunnen repareren, en bij het opstarten gezien zullen hebben dat hij met onofficiele software werkte. Daar kunnen ze blijkbaar dus niet mee lachen, en voor hen een goede reden om hem dan maar niet in garantie te nemen. Jammer zou ik zo zeggen
  #9  
Oud 04-08-08, 15:29
Indium Indium is offline
• iOS 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Kan het jailbreakproces eigenlijk ongedaan worden gemaakt(door bv in iTunes te herstellen?)
  #10  
Oud 04-08-08, 15:31
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

ja, door te herstellen zoals je zelf al aangaf.
  #11  
Oud 04-08-08, 16:29
Redchilly's schermafbeelding
Redchilly Redchilly is offline
• iOS 5.1.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Hilversum
Berichten: 262
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gserban Bekijk bericht
dat doet er niet toe Volgens Apple en T-mobile hun hebben in de algemene voorwaarden staan zodra je illegaal software erop heb draaien of iets wat niet toegestaan is komt poer direct alle garantie te vervallen, is net bij een auto kopen als je hier LPG gata inbouwen zonder een LPG inbouw station te nemen die het goedkeuren heeft van de importeur of dealer ben je ook per direct je garantie kwijt, dit kan je allemaal vinden in de algemene voorwaarden.
Ten dele waar. Als na het inbouwen van een niet originele of gekeurde LPG in je auto en je ophanging zakt binnen 2 weken door zijn voegen, heb je daar wel degelijk garantie op, ongeacht de voorwaarden.
Algemene voorwaarden mogen (en kunnen dus) nooit in strijd zijn met wettelijke bepalingen.
Mocht het probleem in de iPhone dus een hardware probleem zijn, zijn ze wel degelijk verplicht te repareren/vervangen.
Bij een software matige oorzaak ben je zelf de pineut in dit geval, maar is doorgaans wel weer op te lossen.

Hoewel het moeilijk is en tot hoe ver dit juridisch onderbouwd is weet ik niet,
maar laat hun maar bewijzen dat het probleem komt door de software.
  #12  
Oud 04-08-08, 17:51
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

@Redchilly en hij moet bewijzen dat het niet zo is wordt dus een procedure die jaren gaat duren en mijn buurman zeker niets aan heeft want tot die tijd werkt zijn telefoon niet dus met andere woorden trekken we aan het kortste eindje en als je snel weer gebruik wil maken van je Iphone moet je hem elders ter reparatie aanbieden en met beetje geluk heb je dan je Iphone binnen 1 maand weer terug.

Ga je een procedure opstarten dan ben je zo maar 1 tot 2 jaar bezig ) spreek uit ervaring) in de tussentijd loopt vrolijk je abbo door bij TMO dus wie is er weer de dupe?


Mijn buurman gaat het advies opvolgen van https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post159771
  #13  
Oud 04-08-08, 20:04
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Redchilly Bekijk bericht
Ten dele waar. Als na het inbouwen van een niet originele of gekeurde LPG in je auto en je ophanging zakt binnen 2 weken door zijn voegen, heb je daar wel degelijk garantie op,
............
Hoewel het moeilijk is en tot hoe ver dit juridisch onderbouwd is weet ik niet,
maar laat hun maar bewijzen dat het probleem komt door de software.
Onjuist want jij bent degene die moet bewijzen dat er geen enkel verband is. Dus begin daar maar aan!
  #14  
Oud 11-08-08, 17:13
Patty Patty is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gserban Bekijk bericht

Mijn buurman gaat het advies opvolgen van https://forum.iculture.nl/f14/i...tml#post159771
Al contact gehad met CARD? Ben benieuwd.. Want anders stuur ik mijn iPhone daar ook naartoe...
  #15  
Oud 11-08-08, 17:28
drc drc is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 15
Standaard

Ehm...ik weet niet hoe ze iphones repareren, maar als ze gezien hebben dat er illegale software op staat, zouden ze m dan niet al aan de praat gekregen hebben? Ik zou m opeisen, misschien doet ie t al wel weer.
  #16  
Oud 11-08-08, 17:34
Konfu Konfu is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 120
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drc Bekijk bericht
Ehm...ik weet niet hoe ze iphones repareren, maar als ze gezien hebben dat er illegale software op staat, zouden ze m dan niet al aan de praat gekregen hebben? Ik zou m opeisen, misschien doet ie t al wel weer.
Inderdaad, en dan kan je hem volgens mij zeker nog in dfu mode krijgen om er terug de officiële fw op te zetten.

Zeker lang genoeg op de knop duwen.
  #17  
Oud 11-08-08, 18:13
junero junero is offline
• iOS 4.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drc Bekijk bericht
Ehm...ik weet niet hoe ze iphones repareren, maar als ze gezien hebben dat er illegale software op staat, zouden ze m dan niet al aan de praat gekregen hebben? Ik zou m opeisen, misschien doet ie t al wel weer.
met juiste apparatuur zal het wel mogelijk moeten zijn om harddisk van iphone uit te lezen ook al is de iphone helemaal defect, maar de vraag blijft nog steeds of het echt wel aan de software zit met probleem en of hij echt illegale software had, jailbreaken voor alleen themes ofzo moet toch geen illegaal te zijn ofzo , als er cracked software op zat van app store is het wel illegaal maar niet alle programmas komen via app store toch

Laatst gewijzigd door junero; 11-08-08 om 18:15.
  #18  
Oud 11-08-08, 22:55
msunique msunique is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 201
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door junero Bekijk bericht
met juiste apparatuur zal het wel mogelijk moeten zijn om harddisk van iphone uit te lezen ook al is de iphone helemaal defect, maar de vraag blijft nog steeds of het echt wel aan de software zit met probleem en of hij echt illegale software had, jailbreaken voor alleen themes ofzo moet toch geen illegaal te zijn ofzo , als er cracked software op zat van app store is het wel illegaal maar niet alle programmas komen via app store toch
als je jailbreakt heb je al iets illegaals gedaan met je iphone... want dan heb je de ''jail'' waarin apple je dwingt in te zitten ''gebreaked'' en dus krijg je sowieso geen garantie meer...
  #19  
Oud 12-08-08, 11:48
don_her don_her is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door msunique Bekijk bericht
als je jailbreakt heb je al iets illegaals gedaan met je iphone... want dan heb je de ''jail'' waarin apple je dwingt in te zitten ''gebreaked'' en dus krijg je sowieso geen garantie meer...
Is niet helemaal correct.

Zoals iemand anders al zei: Als jij LPG laat inbouwen bij een inbouwstation niet gekeurd door je dealer/merk, en 2 weken later breekt een veerpoot af, heb jij nog steeds garantie. Zelfde als wat ik heb gehad, heb m'n auto behoorlijk opgevoerd.. Maar dat betekent niet dat m'n schokbrekers vast mogen blijven zitten. Heb dus al 4x nieuwe schokbrekers gehad, gewoon onder garantie. Het belangrijkste is de welwillendheid of onwil van de mensen die je moeten helpen.

Apple is verplicht jou garantie te geven, TENZIJ zij kunnen aantonen dat door de 'illegale' software jij zelf de HARDWARE hebt verkloot.. Wat vrij knap zou zijn imo. Volgens mij zou je dus gewoon garantie moeten hebben.

Ik zou ze gewoon melden dat ik het even met de consumentenbond overleg en dat je juridisch advies inwint. 9/10 garantie problemen zijn op die manier heel makkelijk op te lossen. Apple heeft dan de keus: Of inderdaad met alle macht er tegen in gaan en dat zulk nieuws ook in de kranten/op internet komt, of je gewoon 'n nieuwe iphone geven.. En dan leest iedereen op internet dat Apple klantvriendelijk en service gericht is.
  #20  
Oud 12-08-08, 14:01
gserban's schermafbeelding
gserban gserban is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Europa
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door don_her Bekijk bericht
Is niet helemaal correct.

Zoals iemand anders al zei: Als jij LPG laat inbouwen bij een inbouwstation niet gekeurd door je dealer/merk, en 2 weken later breekt een veerpoot af, heb jij nog steeds garantie. Zelfde als wat ik heb gehad, heb m'n auto behoorlijk opgevoerd.. Maar dat betekent niet dat m'n schokbrekers vast mogen blijven zitten. Heb dus al 4x nieuwe schokbrekers gehad, gewoon onder garantie. Het belangrijkste is de welwillendheid of onwil van de mensen die je moeten helpen.

Apple is verplicht jou garantie te geven, TENZIJ zij kunnen aantonen dat door de 'illegale' software jij zelf de HARDWARE hebt verkloot.. Wat vrij knap zou zijn imo. Volgens mij zou je dus gewoon garantie moeten hebben.

Ik zou ze gewoon melden dat ik het even met de consumentenbond overleg en dat je juridisch advies inwint. 9/10 garantie problemen zijn op die manier heel makkelijk op te lossen. Apple heeft dan de keus: Of inderdaad met alle macht er tegen in gaan en dat zulk nieuws ook in de kranten/op internet komt, of je gewoon 'n nieuwe iphone geven.. En dan leest iedereen op internet dat Apple klantvriendelijk en service gericht is.

Klink klare onzin, door het gewicht van de installatie die ingebouwd is komt er meer druk op bepaalde punten van de auto te zitten waarop het voertuig niet berekend is en wel degelijk de garantie komt te vervallen

Laatst gewijzigd door gserban; 13-08-08 om 13:46.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kan je evenzeer garantie krijgen als je je factuur kwijt bent? YvesT iPhone algemeen 3 27-04-11 08:12
Jailbreaken & unlocken VERVALT DE GARANTIE??? Gino420 Jailbreak 2 24-08-10 11:11
Garantie kwijt na Jailbreak? proXify Jailbreak 2 03-08-10 13:11
Garantie kwijt? GuidoBman iPhone algemeen 1 16-06-10 08:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:56.