//

Welke provider/tarief ?

Welke provider/tarief ? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Mijn vraag is deze... Wat is de beste keuze van provider en tarief (Prepaid) als ik gebruik wil maken van data in België ? Mobistar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06-08-08, 01:00
NeoCracer NeoCracer is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 34
Standaard Welke provider/tarief ?

Mijn vraag is deze...
Wat is de beste keuze van provider en tarief (Prepaid) als ik gebruik wil maken van data in België ?

Mobistar my30 is al uitgesloten, zelfs als ik via factuur zou betalen zou ik dat niet nemen. Ik wil geen 2 jaar vastzitten aan een provider. Ook wil ik over een redelijk aantal MB's beschikken.

Ik had gedacht aan BASE, omdat die voor 10EUR 200MB geven (in zomer geven ze 400MB). Maar dat is dan geen 3G, maar EDGE. Wat hier zeer handig is, is dat je als prepaid klant ook gebruik kan maken van die dataplannen.

Wat is dus eigenlijk het interessantste model voor mij?
Ik kan niet betalen via factuur omdat ik nog geen kredietkaart heb, en dus ook nog geen rekening... Ik krijg dit pas in november... Maar tips voor plannen via factuur is ook welkom.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 06-08-08, 01:05
macfreaker's schermafbeelding
macfreaker macfreaker is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0 beta
• iPadOS 14.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Aalst(50.936242,4.025867)
Berichten: 2.168
Stuur een bericht via ICQ naar macfreaker Stuur een bericht via Instant Messenger naar macfreaker Stuur een bericht via MSN naar macfreaker
Standaard

Bij proximus zul je ook vastzitten aan minimum van een jaar hoor. Base is blijkbaar de enige waar een dataplan kan zonder abo. Dus lijkt me dat de enige keus.
  #3  
Oud 06-08-08, 01:30
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Neocracer: Als je al een provider uitsluit omdat je niet wilt vasthangen voor 2 jaar dan is je keuze snel zeer beperkt.
Base blijft de enigste optie over voor jouw. Maar al degene die ik ken met Base hebben op vele plekken zelfs geen ontvangst/onderbroken gesprekken en noem maar op.
  #4  
Oud 07-08-08, 09:20
Brecht Brecht is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Leuven
Berichten: 25
Standaard

Bij Base Mania herlaad je elke maand voor 15 euro (niet verplicht) en dan kan je een hele maand zoveel gratis sms'en als je zelf wil, naar alle providers (Mobistar, Proximus, Base, en alle nevenproviders...), die 15 euro staat dan ook nog als belwaarde op je kaart.

Daar gaat elke maand 10 euro vanaf voor het data-abonnement van 200 MB (moet je elke maand zelf 'aankopen' door een smsje te sturen). 200 MB is (in mijn geval) ruim voldoende.

Dan heb je nog 5 euro over om te bellen, aan 29 cent per minuut, altijd, alle netwerken.

Lijkt mij de beste deal die er ooit is geweest!
  #5  
Oud 07-08-08, 15:24
happy meal's schermafbeelding
happy meal happy meal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Gent
Berichten: 17
Standaard

Je kunt bij Proximus ook gewoon een abonnement nemen zònder vast contract hoor (dan krijg je gewoon geen korting). Bijvoorbeeld de Smile 10 of zo, en daar dan een data-optie bovenop (eveneens van onbepaalde duur).
  #6  
Oud 07-08-08, 20:53
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brecht Bekijk bericht
Bij Base Mania herlaad je elke maand voor 15 euro (niet verplicht) en dan kan je een hele maand zoveel gratis sms'en als je zelf wil, naar alle providers (Mobistar, Proximus, Base, en alle nevenproviders...), die 15 euro staat dan ook nog als belwaarde op je kaart.
Als de dataverbindingen echt iets is wat je nodig hebt. Dan zal ik alvast Base niet nemen. Ik heb er al een hekel aan wanneer 3G niet beschikbaar is en je enkel kan rekenen op EDGE of GPRS. Dit is gewoon te traag om echt bruikbaar te zijn!
  #7  
Oud 07-08-08, 21:00
Soulplayer Soulplayer is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 80
Standaard

als je natuurlijk niet genoeg geld hebt om 600 euro te betalen voor een nieuwe iphone, maakt het niet echt uit welke provider je neemt (dat neem ik toch aan).
  #8  
Oud 07-08-08, 21:05
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soulplayer Bekijk bericht
als je natuurlijk niet genoeg geld hebt om 600 euro te betalen voor een nieuwe iphone, maakt het niet echt uit welke provider je neemt (dat neem ik toch aan).
Ik ben het hier wel met je eens. Men koopt dan een toestel uit de hogere prijsklasse. Maar men gaat dan bezuinigen op elke centiem voor een mobiele operator.
Je hebt dan een toestel maar je mag en kan er niet mee bellen, surfen,...

Dat is ook de reden waarom Apple het toestel in andere landen steeds met een verplicht abbo afsluit. Zo heb je als eindgebruiker geen zorgen.
  #9  
Oud 07-08-08, 22:54
Brecht Brecht is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Leuven
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pwain Bekijk bericht
Ik ben het hier wel met je eens. Men koopt dan een toestel uit de hogere prijsklasse. Maar men gaat dan bezuinigen op elke centiem voor een mobiele operator.
Je hebt dan een toestel maar je mag en kan er niet mee bellen, surfen,...

Dat is ook de reden waarom Apple het toestel in andere landen steeds met een verplicht abbo afsluit. Zo heb je als eindgebruiker geen zorgen.
Niet akkoord. Ik bel, internet, mail en (vooral) sms zoveel als ik wil...
  #10  
Oud 07-08-08, 22:58
justinehenin justinehenin is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happy meal Bekijk bericht
Je kunt bij Proximus ook gewoon een abonnement nemen zònder vast contract hoor (dan krijg je gewoon geen korting). Bijvoorbeeld de Smile 10 of zo, en daar dan een data-optie bovenop (eveneens van onbepaalde duur).

dat is toch iets anders dan smile together denk ik , staat die optie ergens op de site van proximus ?
hoeveel kost de data dan ?
kan je dan je abonnement stoppen wanneer je wil ?
  #11  
Oud 08-08-08, 02:24
NeoCracer NeoCracer is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Soulplayer Bekijk bericht
als je natuurlijk niet genoeg geld hebt om 600 euro te betalen voor een nieuwe iphone, maakt het niet echt uit welke provider je neemt (dat neem ik toch aan).
Ik heb er gewoon geen 30 EUR/maand voor over. Ik zou het wel kunnen neerleggen, maar het is me niet waard.
Moest ik nu in NL gewoond hebben, dan nam ik zeker en vast het abo dat erbij zat, in NL is het namelijk limietloos.

+ het feit dat ik niet erg veel sms/bel.
  #12  
Oud 09-08-08, 10:43
iFilip iFilip is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 109
Stuur een bericht via Instant Messenger naar iFilip
Standaard

Ik geef neoracer gelijk. Ik zit ook al jaren bij Proximus. Weet je alle operatoren hebben wel wat scherpe kantjes maar van de ene naar de andere springen levert je niet altijd de beste deals op. Als goeie klant kan je soms al eens wat extra krijgen. Aan wippende klanten hebben ze meestal niets. Anderzijds hou ik ook graag mijn factuur onder controle. Limietloos = rust maar dat is nu in België spijtig genoeg niet het het geval. Elke maand bang de factuur afwachten is soms echt wel spannend ;-)
  #13  
Oud 11-08-08, 05:19
The Doctor's schermafbeelding
The Doctor The Doctor is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tienen (België)
Berichten: 154
Standaard

Ik ben ook al van Proximus naar Mobistar naar Base en weer naar Proximus gegaan... Bij Mobistar had ik veel plaatsen slecht of geen ontvangst, bij Base geen 3G, ... Tja, dan is de keuze snel gemaakt
__________________
Wanneer leren mensen nu eens dat het een iPhone is en geen Iphone? En dat het jailbroken is en niet gejailbreaked?
  #14  
Oud 11-08-08, 15:58
NeoCracer NeoCracer is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 34
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor Bekijk bericht
Ik ben ook al van Proximus naar Mobistar naar Base en weer naar Proximus gegaan... Bij Mobistar had ik veel plaatsen slecht of geen ontvangst, bij Base geen 3G, ... Tja, dan is de keuze snel gemaakt
Welk abo heb je dan?
En gaat dat nu echt, die gratis internet pack bij Smile 20?
  #15  
Oud 11-08-08, 18:02
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NeoCracer Bekijk bericht
En gaat dat nu echt, die gratis internet pack bij Smile 20?
Er is absoluut echt maar één manier zodat je het officieel te weten komt en het zelf 100% kan geloven. Bel eens naar hun
Klantendienst
  #16  
Oud 11-08-08, 19:37
Tryout Tryout is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 1
Thumbs down Smile 20 geen 200MB

Heb mij effe aangemeld daar ik wilde reageren op de suggestie dat er
voor smile 20 ook een datapack van 200MB te verkrijgen was.

20 minuten aan de lijn met de klantendienst heeft mij niks opgebracht
heb wel al sinds 16 juli een smile 20 bundel zonder data
en ben niet in het bezit van een iphone ;-)

jammer
  #17  
Oud 11-08-08, 20:23
happy meal's schermafbeelding
happy meal happy meal is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Gent
Berichten: 17
Standaard

Ja de nieuwe Proximus-opties van 200 MB voor 20 euro en 500 MB voor 25 euro (dacht ik) zijn net wat we nodig hadden! Yay Proximus dat ze inspelen op de iPhone-trend!
Vooral met die promoties dat het gratis en/of maar 5 euro is in combinatie met bepaalde Smiles... daar weet ik het fijne nog niet van, maar klinkt aanlokkelijk, n'est-ce pas?
  #18  
Oud 12-08-08, 00:03
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happy meal Bekijk bericht
Ja de nieuwe Proximus-opties van 200 MB voor 20 euro en 500 MB voor 25 euro (dacht ik) zijn net wat we nodig hadden! Yay Proximus dat ze inspelen op de iPhone-trend!
Vooral met die promoties dat het gratis en/of maar 5 euro is in combinatie met bepaalde Smiles... daar weet ik het fijne nog niet van, maar klinkt aanlokkelijk, n'est-ce pas?
Je weet het fijne er nog niet van maar Yay het is echt iets voor jouw?

Op de website van Proximus staat duidelijk dat de optie voor het internet van 5 euro/maand enkel is voor Smile 35/55 of 75 wanneer je zelfs intekent voor 18 maanden. Ik quote even Proximus:

-=-=-
Promo
Limited Edition: Van 01/08/2008 tot 30/09/2008
Geniet GRATIS Mobile Internet tot het einde van het jaar bij intekening op een tariefplan Smile 35, 55 of 75. Daarna betaalt u slechts € 5 /maand voor de dienst Mobile Internet*.

Promo in combinatie met Smile 35 Smile 55 Smile 75
Inbegrepen volume Mobile Internet

Hebt u een ander tariefplan voor mobiele gesprekken dan Smile 35, 55 of 75, kies dan één van onderstaande tariefplannen voor Mobile Internet.

-=-=-

Wat Bomans schreef in de andere post is nog wel twijfelachtig. Ik wil best wel eens zijn eerste factuur bekijken die hij binnenkort gaat ontvangen. mobile-internet-proximus-3.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans
Net met de klantendienst gebeld. Heb een Smile 20 abo met de 200MB genomen.
Dus ook bij de smile 20 telt het mobile internet gratis tot het einde van het jaar. En vanaf dan ook €5 per maand extra. Toch maar even mededelen, omdat het artikel het anders laat uitschijnen.
Uiteraard kan hij een tariefplan kiezen voor zijn Smile 20 bundel. Dit staat ook duidelijk op de website van Proximus. Maar hij moet wel een keuze maken tussen andere bundels die niet zo interessant zijn. Ofwel per uur, ofwel volume, ofwel de duurdere pakketen van boven de 15 euro per maand als extra op het smile pakket.

Ik heb net zoals Tryout ook gebeld naar de helpdesk van Proximus en inderdaad ik kreeg net dezelfde antwoorden te horen die ik gewoon kan aflezen via hun website. Het goedkoopste databundel is enkel beschikbaar vanaf Smile 35. De andere goedkopere smile pakketen moeten een keuze maken tussen de andere bundels.
Volgens mij heeft de helpdeskmedewerker bij Bomans zich gewoon vergist met de optie van 4,99 euro/uur op het Smile pakket.

Laatst gewijzigd door pwain; 12-08-08 om 00:07.
  #19  
Oud 12-08-08, 00:58
NeoCracer NeoCracer is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 34
Standaard

Oké, bedankt...

Dat verklaard veel en verduidelijkt alles.
Waarschijnlijk ga ik gewoon naar Base, en wacht af tot de concurrentie (met 3G dus) goedkoper wordt.

Want als je ziet dat Base EDGE aanbied voor 10EUR voor 200MB, is dat toch een pak goedkoper als proximus of Mobistar. Het is dan wel trager, maar in principe is het toch net hetzelfde?

Ik België moet alles weer zo traag gaan met de technologie...
  #20  
Oud 12-08-08, 01:18
pwain pwain is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 260
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NeoCracer Bekijk bericht
Waarschijnlijk ga ik gewoon naar Base...

Want als je ziet dat Base EDGE aanbied voor 10EUR voor 200MB...
Die Proximus optie is voor jouw ook niet echt je ding. Je wilt je niet binden aan een contract (dit zei je eens in een post) en voor die actie teken je in voor 18 maanden. Bij Mobistar teken je in voor 24 maanden voor de iPhone abbo's. Waarschijnlijk is je jeugdige leeftijd hier nog de schuldige voor de afwijzing naar die verbintenissen.

MAAR denk goed na vooraleer je tevreden bent met de edge techniek. Het is gewoon niet plezierig om hiermee te werken. Alles gaat zeer moeizaam en ontzettend traag. Zelfs je email lezen is geregeld een ramp.

Van zodra je ooit eens 3G aan het werk hebt gezien zal je het snel begrijpen. Edge is geen pleziertje. Je gebruikt dit enkel als je het echt nodig hebt.

Volgens mij is het jouw bedoeling om geregeld ergens een website enzo te raadplegen. De eerste maand gaat het plezierig zijn voor jouw maar nadien zal je snel gefrusteerd worden door de traagheid van edge. De lol is er snel af en het gebruik zal zeer minimaal tot nihil zijn.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: Welke provider heb ik? Ramiro1990 Unlock 8 26-01-11 15:16
Abonnement verlengen, welke provider?? sanderis Overige providers Nederland 59 24-01-11 10:11
iPhone 3Gs Welke provider? Lunatic Koopinformatie Nederland 9 01-04-10 17:12
België: Welke provider + abbo type djgns Overige providers België 11 14-02-08 17:01
België: Welke Provider gebruik je ? Roue Overige providers België 2 10-12-07 20:29

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:23.