iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Jailbreak voor Firmware 2.0.1 schijnbaar op het net (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/18411-jailbreak-voor-firmware-2-0-1-schijnbaar-op-net.html)

gserban 07-08-08 08:12

Jailbreak voor Firmware 2.0.1 schijnbaar op het net
 
Ik weet niet of deze link mag maar misschien kan iemand er naar kijken die er meer verstand van heeft iPhone 3G - 2.0.1 - CUSTOM - JAILBROKEN - iPr0x (download torrent) - TPB

INSTRUCTIONS / INFO :

This is a custom Jailbroken 2.0.1 Firmware for the iPhone 3G, this will not work on the first generation iPhones.

The new update really fixes a few well known bugs nicely, such as application launching speed, and almost 0 keyboard typing lag, which was a highly noticable thing on 2.0..

Be warned that there is a baseband update that occurs during this update that could impact the ability to unlock the device (if and when an unlock becomes available), we have not fully tested this baseband update as yet, but we think it is better to be safe than sorry, officially unlocked SIM-Free iPhone 3Gs will always remain unlocked with the updates you apply from Apple.

Remember, from a jailbreaking point of view the update process is always reversible, but this isnt the case for the 3G baseband, so your intended long term future use for the phone should help you decide what you do. If you always going to use the 3G phone with the original carrier then baseband updates are fine, if you are not then hold off.

INSIDE :

Cydia - ( Still a little buggy )
Jailbrake
No Activation

Modbreak:
Bericht aangepast vanwege een illegale link (biedt ook illegale dingen aan) van de aanbieder van de custom en al die piraten banners hoeven ook niet echt. 1 link is genoeg


Ezekiel 07-08-08 08:14

deze schijnt gemaakt te zijn met de aangepaste code van xpwn.
ik zou hem neit vertrouwen zolang het dev team geen meldingen heeft gemaakt of hem gejailbreaked hebben.

als deze jongen het al wel voor mekaar heeft alle lof natuurlijk hij is 15 en in zijn eentje (altijd respect).

Michael 07-08-08 08:15

Ik zou ook even heel voorzichtig zijn met deze custom

gserban 07-08-08 08:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ezekiel (Bericht 162813)
deze schijnt gemaakt te zijn met de aangepaste code van xpwn.
ik zou hem neit vertrouwen zolang het dev team geen meldingen heeft gemaakt of hem gejailbreaked hebben.

als deze jongen het al wel voor mekaar heeft alle lof natuurlijk hij is 15 en in zijn eentje (altijd respect).



Okay dan wachten we rustig af, ik dacht alleen dat het leuk nieuws zou zijn voor hier op het forum en dacht is misschien iets voor mensen die er meer kennis van hebben dan ik.

Endorphin 07-08-08 10:30

Ik zou zeker even wachten want vandaag komt de nieuwe Pwnage tool (2.0.2) uit!

Bron: http://blog.iphone-dev.org

Ezekiel 07-08-08 10:45

kijk dat is het betere nieuws en ze referen toch naar xpwn ( ik heb steeds meer respect voor die 15 jarige hacker, ze beginnen steeds vroeger)

ArB 07-08-08 10:56

Iemand al een custum die voor de 3G geschikt is ?
Ik heb net xpwn gedownload en de patches voor de 3G zitten er al in ;)

Zal ik hem anders even maken ?

leama 07-08-08 11:34

Ik ben voor :) Dus je kunt een custom maken die geschikt is voor 3G met FW 2.0.1 EN ook dat ie jailbroken is? Zou relaxed zijn!

gserban 07-08-08 11:52

Het balletje is wel erg snel gaan rollen na mijn post :) alleen wordt het afwachten wanneer de Windows versie WinPwn gaat komen

iScorpio 07-08-08 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 162929)
Iemand al een custum die voor de 3G geschikt is ?
Ik heb net xpwn gedownload en de patches voor de 3G zitten er al in ;)

Zal ik hem anders even maken ?

Als jij een custom (jailbreak) kan maken van de 2.0.1 firmware voor mijn 3G fw 2.0.1 iPhone, graag.

ArB 07-08-08 12:00

Ik heb net een regel in xpwn gemaakt om de 3G te jailbreaken met de onderstaande code. Net getest met het maken ervan en het werkt prima.

Code:

ipsw C:\xpwn\iPhone1,2_2.0.1_5B108_Restore.ipsw C:\xpwn\iPhone1,2_2.0.1_5B108_Restore_custum.ipsw -b C:\xpwn\booting.png -nowipe -r C:\xpwn\restoremode.png -memory -e "activation" C:\XPwn\bundles\Cydia.tar
Nu nog uploaden ergens............ :D

leama 07-08-08 12:14

Is die firmware zonder activatie en zonder custom boot logo's en zonder baseband, tweaks/downgrades? Dan wil ik hem wel proberen op mijn 3G met 2.0.1.

ArB 07-08-08 12:16

Ik ben hem aan het uploaden bij een bekende file-hoster ;)
Ik heb er wel een custum logo inzitten, maar verder GEEN activatie en alleen maar cydia. ;)

Deze bootlogo's heb ik gebruikt:
https://forum.iculture.nl/152223-post30.html

gserban 07-08-08 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 163041)
Ik ben hem aan het uploaden bij een bekende file-hoster ;)


En nu? hoe kunnen wij daar ook gebruik van maken met onze 3G onder windows?

Ezekiel 07-08-08 12:56

hij zal zometeen de de link hier wel plaasten en dan moet je de iphone weer de dfu zetten en hem met deze file restoren

ArB 07-08-08 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gserban (Bericht 163064)
En nu? hoe kunnen wij daar ook gebruik van maken met onze 3G onder windows?

We testen hem even uit of hij werkt en daarna zet ik de link neer hier. ;)

gserban 07-08-08 13:15

@Arb en Ezekiel okay super dankje

hababam 07-08-08 13:23

is deze downgrade 2.0.1 naar 2.0 ook te gebruiken voor de 3g die een simlock hebben ??

leama 07-08-08 13:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hababam (Bericht 163112)
is deze downgrade 2.0.1 naar 2.0 ook te gebruiken voor de 3g die een simlock hebben ??

2.0.1 naar 2.0 kan niet. Andersom wel, dus van 2.0 naar 2.0.1. Dat kan ook als je een simlock hebt, maar als je ooit een unlock zou willen gebruiken van het dev-team als die uitkomt voor de 3G dan moet je nu niet upgraden naar 2.0.1. Of de pwnage tool gebruiken versie 2.0.2 en zorgen dat je de baseband NIET upgrade. Ik weet niet of deze custom van Arb dat doet, maar ik denk dat hij verder standaard is en dus WEL de baseband update doet.

iScorpio 07-08-08 13:32

Eerste tests met de custom van ArB gingen bij mij niet helemaal goed. Bleef na van alles geprobeerd te hebben steeds een error 6 krijgen.

Ik probeerde dus van een 2.0.1 naar een custom 2.0.1 te gaan.

Kon gelukkig nog wel terug naar de standaard 2.0.1 firmware. Wordt vervolgt....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:05.