iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   T-mobile vanaf 13-8 unlocken? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/18849-t-mobile-vanaf-13-8-unlocken.html)

don_her 12-08-08 13:09

T-mobile vanaf 13-8 unlocken?
 
Ben zojuist even bij de T-shop geweest, om te vragen hoe het nou precies zit met het unlocken via T-mobile zelf. (ook al is het kostbaar, wil het wel weten ;))

Na veel heen en weer bellen was de uitkomst als volgt:
Morgen heeft t-mobile een vergadering met de mensen van apple. 1 van de punten die op het programma staan betreft het unlocken van de toestellen. Hiervoor zou T-mobile morgen de applicatie krijgen.

Dus morgen zouden we officieel de iphone kunnen laten unlocken, zonder wat voor gezeur dan ook omtrent garantie.

Ben benieuwd of 't echt gaat lukken ;)

SneakerStyle 12-08-08 14:02

Volgensmij hoort dit in de sectie "geruchten".

We zullen zien!

Bomans 12-08-08 14:05

https://forum.iculture.nl/images/icons/icon2.gif verplaatst

Deze mag inderdaad (voorlopig?) bij geruchten aangezien dit de enige (vage) info is die we hierover hebben.

vlees91 14-08-08 10:02

en dan koopt iemand deze app (de unlock app in de app store :P) en zet m op rapidshare.

frederiks 14-08-08 10:04

lijkt mij ook nog niet erg waarschijnlijk

pascalletje 14-08-08 12:06

Zou het niet zo zijn dat er gewoon in de database van apple het betreffende serie/imei nummer wordt vrijgegeven als zijnde unlocked en dat je hem met itunes moet connecten om te unlocken?
Zo ging het volgens mij ook met de 1st gen Franse iPhones...

vlees91 14-08-08 13:06

geen idee.
maar dat kan inderdaad een oplossing zijn.
maar er stond in het eerste bericht iets dat TMobile een applicatie zou krijgen (raar: voor dat he gesprek over dit probleem was weten ze al dat het een applicatie is).

maar die app zal denk ik niet voor 120euro in de app store komen :P
zal wel eerder zijn dat tmobile winkels die op de computer hebben staan of zo.


een beetje offtopic: is het niet mogelijk om het hele geheugen van bv een belgische iPhone op een nederlandse te kopieren en dat ie daardoor simlockvrij wordt of zit er in de nederlandse telefoons ook andere hardware (die voor een simlock nodig zijn)

pascalletje 14-08-08 13:14

Het gaat volgens mij om een id in de iPhone die ingebakken zit, een combinatie van imei, serienummer en productcode. Vandaar ook dat de firmware voor alle iPhone hetzelfde is, hij zend alleen een andere id of zoiets via itunes...

vlees91 14-08-08 14:00

zoiets als een mac adres bij netwerkhardware die je officieel ook niet kan veranderen of zo. naja klopt. dan kan de firmware natuurlijk aanhand van het serienummer zien voor welke markt het apparaat bestemd is: simlock aan of uit

don_her 14-08-08 16:35

Tmobile krijgt idd een applicatie, maar da's dus niet een programma voor je iphone zelf :) Het is simpelweg een software pakket waarmee men de unlock code voor je kan berekenen. Deze zal ook niet in de app-store te koop zijn. Mensen met t-mobile Iphones kunnen dan naar de winkel gaan en de code opvragen.

Gisteren was ik terug gebeld door de T-shop.

Apple en T-mobile hadden wel de vergadering al gehad, maar er waren nog 'n aantal dingen onduidelijk en men kon me ook niet vertellen wanneer het dan wel mogelijk zal zijn. Er werd me geadviseerd om om de week even langs te komen en te kijken hoe ver ze zijn :S Over service gesproken :D

soCool 14-08-08 17:13

Dan zit je alsnog vast aan een 2 jarig contract.

don_her 14-08-08 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 169125)
Dan zit je alsnog vast aan een 2 jarig contract.

T gaat niet om de contracten.. Gaat erom of 't kan......

vlees91 14-08-08 18:46

ga je geld voor het abo terug vragen want ze houden zich niet aan hun afspraken en je wilt bovendien METEEN die unlock (voor 120euro)
nog ff dreigen met aangifte of zo (omdat jij je geld betaalt van het abo maar hun zich niet aan hun afspraken houden) en mss ben je binnenkort verlost van je abo en heb je een simlockvrije iPhone voor 80 + 120euro :P

Rodericky 14-08-08 19:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlees91 (Bericht 169186)
ga je geld voor het abo terug vragen want ze houden zich niet aan hun afspraken en je wilt bovendien METEEN die unlock (voor 120euro)
nog ff dreigen met aangifte of zo (omdat jij je geld betaalt van het abo maar hun zich niet aan hun afspraken houden) en mss ben je binnenkort verlost van je abo en heb je een simlockvrije iPhone voor 80 + 120euro :P


Als je het contract ontbindt, moet je de iphone inleveren

Ironis 15-08-08 10:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rodericky (Bericht 169202)
Als je het contract ontbindt, moet je de iphone inleveren

Dit zou goed mogelijk kunnen zijn. Dit is echter niet zo als je het contract ontbindt door aangepaste algemene voorwaarden. In een geval als eenzijdige opzegging, doordat de andere partij zijn plichten niet nakomt, zouden ze best kunnen verlangen dat de telefoon terug moet.

Overigens betwijfel ik of je je abo kunt opzeggen als ze de unlock nog niet kunnen leveren. Je kan ook niet eisen dat de unlock 'NU' wordt gedaan. Wachttijd is normaal en T-Mobile mag er feitelijk zo lang over doen als ze willen, mits het binnen acceptabele termijn wordt uitgevoerd. Hiervoor zou je naar de opta moeten stappen denk ik. Daarnaast is unlock een service die niet onder je abo valt lijkt me, je gaat een nieuwe overeenkomt aan op een andere service, namelijk de unlock. Zo zie ik het tenminste.

Ik zou eens een onderzoek uitvoeren bij de OPTA, er zijn vast regels over die unlock, maximale duur etc.

forum.bericht 15-08-08 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ironis (Bericht 169477)
Ik zou eens een onderzoek uitvoeren bij de OPTA, er zijn vast regels over die unlock, maximale duur etc.

Er zijn geen (wettelijke) regels voor. Enige wat bestaat is een toezegging van de providers naar de OPTA dat (1) na 1 jaar de simlock gratis opgeheven wordt en (2) voor die tijd een "redelijke" vergoeding voor gevraagd zal worden.

Aangezien dit Landje van halfzachte compromissen aan elkaar hangt vond men intertijd het niet nodig e.e.a. wettelijk vast te leggen.

JPDeckers 02-09-08 11:48

Nog iemand een update hiervan ? Of is het inderdaad nog niet mogelijk ?

MichMich 02-09-08 15:17

Zoals ik hier al schreef:
Zojuist vertelde een helpdesk dame mij dat de door mij opgevraagde unlockcode in september verwacht wordt...

Tijn1 02-09-08 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MichMich (Bericht 182573)
Zoals ik hier al schreef:
Zojuist vertelde een helpdesk dame mij dat de door mij opgevraagde unlockcode in september verwacht wordt...

ja maar het is toch september??
Of ben ik te ongeduldig!

forum.bericht 02-09-08 17:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tijn1 (Bericht 182575)
ja maar het is toch september??
Of ben ik te ongeduldig!

Voor al dit soort bedrijven betekend "in de loop van ......."dat men het op z'n allervroegst op de laatste dag van de maand verwacht en dan nog minstens een maand of 2 nodig heeft om e.e.a. door de organisatie (bedrijven hangen tegenwoordig van managementlagen aan elkaar) door te laten sijpelen.

Je bent dus een inderdaad te vroeg. Vraag het ze nog eens als de eerste wintervorst zich aandient.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:07.