iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Gerucht ; iPhone vanaf 1 sept simlockvrij (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/19668-gerucht-iphone-vanaf-1-sept-simlockvrij.html)

umpire 21-08-08 14:45

Gerucht ; iPhone vanaf 1 sept simlockvrij
 
Hoorde vandaag dat vanaf 1 september de iPhone 3G geleverd gaat worden zonder simlock zodat Orange gebruikers die overstappen naar T-Mobile hem ook kunnen gebruiken.

Goed nieuws! (in ieder geval voor mij)

Ruud

Ivoos 21-08-08 14:47

Das zeker goed nieuws, want ik heb orange...
lijkt me wel onwaarschijnlijk... waar heb je die info vandaan?

Grtz!

iScorpio 21-08-08 14:48

Wie of wat is de bron van dit nieuws (gerucht)?

geniux 21-08-08 14:51

dit lijkt me heel erg sterk, aangezien T-Mobile dan z'n eigen ramen zou gaan ingooien mbt exclusiviteit

ArB 21-08-08 14:51

--verplaatst naar geruchten-- ;)

zwaan 21-08-08 15:27

Simlockvrij denk ik niet. Maar kan het zijn dat Orange gebruikers (wat nu dus T-mobile wordt) een nieuw abonnement mogen afsluiten (omwille t-mobile voorwaarden e.d.) en daardoor gewoon een iphone kunnen uitzoeken.

Celf 21-08-08 15:41

1 post en behoorlijk lang ingelogd gebleven...om de reacties te bekijken (?) en niet in gaan op de vraag naar bewijs. Lijkt mij toch voldoende dit onderwerp naar het rijk der fabelen te verwijzen. Toch niet de "Ruud" die ook het T-Mobile blog\forum (en laat ik het voorzichtig formuleren) "onrust aan het stoken" was?

umpire 21-08-08 16:13

bron
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ivoos (Bericht 174340)
Das zeker goed nieuws, want ik heb orange...
lijkt me wel onwaarschijnlijk... waar heb je die info vandaan?

Grtz!

Info komt weg bij T-Mobile. Vandaag aan de telefoon gehad...

Potus 21-08-08 18:57

Wat zou ook eigenlijk het probleem zijn voor T-mobile als er geen simlock opzit?
Zolang hij alleen met abo verkocht wordt, zit je toch aan dat abo vast...

En als die 'zonder abo' prijzen bij T-mobile op 999,95 blijven staan....

RS030 23-08-08 18:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Potus (Bericht 174617)
Wat zou ook eigenlijk het probleem zijn voor T-mobile als er geen simlock opzit?
Zolang hij alleen met abo verkocht wordt, zit je toch aan dat abo vast...

En als die 'zonder abo' prijzen bij T-mobile op 999,95 blijven staan....

Dan krijgt T-Mobile alleen de 24 maanden abonnementskosten binnen.. Ze moeten het juist hebben van het gebruik etc.. :)

Potus 23-08-08 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RS030 (Bericht 176065)
Dan krijgt T-Mobile alleen de 24 maanden abonnementskosten binnen.. Ze moeten het juist hebben van het gebruik etc.. :)

Dat zou theoretisch wel kunnen, maar waarom zou je dan 24 maanden abo betalen en ergens anders een nieuw abo nemen om dat vervolgens te gebruiken. Ik zie daar geen lucratief model in...

RS030 23-08-08 18:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Potus (Bericht 176066)
Dat zou theoretisch wel kunnen, maar waarom zou je dan 24 maanden abo betalen en ergens anders een nieuw abo nemen om dat vervolgens te gebruiken. Ik zie daar geen lucratief model in...

Stel je hebt al een abonnement lopen, wat nog niet contractsvrij is, maar je wilt heel graag een nieuw toestel. Dan neem je een nieuw abonnement met dat toestel, kaartje leg je in de kast want je doet je oude simkaart erin.. Met dat nieuwe abonnement word dus niet gebeld, helemaal niks.
Voor die provider is 't een inkomsten gemis.. Vandaar dat ik niet echt zal geloven dat T-Mobile de Iphone in de toekomst simlock vrij gaat verkopen.

Alleen Italië en België heeft dat "geluk" want in die 2 landen staat in de wet vastgelegd dat 't verboden is gesimlockte toestelen te verkopen.

Potus 23-08-08 18:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RS030 (Bericht 176071)
Stel je hebt al een abonnement lopen, wat nog niet contractsvrij is, maar je wilt heel graag een nieuw toestel. Dan neem je een nieuw abonnement met dat toestel, kaartje leg je in de kast want je doet je oude simkaart erin.. Met dat nieuwe abonnement word dus niet gebeld, helemaal niks.
Voor die provider is 't een inkomsten gemis.. Vandaar dat ik niet echt zal geloven dat T-Mobile de Iphone in de toekomst simlock vrij gaat verkopen.

Alleen Italië en België heeft dat "geluk" want in die 2 landen staat in de wet vastgelegd dat 't verboden is gesimlockte toestelen te verkopen.

Dat klopt alleen als je anders met die T-mobile sim MEER belt dan je abo al dekt...
Tot nu toe zie ik je alleen betalen voor een abo waar je T-mobile geen kosten voor laat maken: geen bandbreedte voor telefonie, sms of data, terwijl er wel voor betaald is.
Daarnaast gebruik je het netwerk van een andere provider, waar je ook nog eens voor betaalt...

Dan moet je wel ERG graag een iPhone willen...

Bluescotch 27-08-08 03:21

Lijkt me eerder dat Tmobile nieuwe simkaarten gaat verstrekken die wel in de iphone werken dan een simlock vrij toestel. Want als het simlockvrij wordt moet apple de software voor de phone aanpassen en zitten ze straks met talloze telefoons die niet simlockvrij zijn en speciaal voor Tmobile Nederland. Denk niet echt dat Apple daar op zit te wachten of de software gaat aanpassen. Daarnaast krijg je ook nog eens de mogelijkheid dat mensen die een phone kopen idd gebruik kunnen maken van een andere sim en dus eventueel een andere provider. Die iphone abbo's stellen niets voor, je gaat makkelijk over die minuten heen en daar verdienen ze echt goed op. Als provider wil je niet alleen exclusiviteit behouden maar ook volledige controle over je produkt.

jeffreyk 27-08-08 08:27

zou wel lekker zijn als hij simlock vrij wordt (maar ik denk het niet);):D

diedmanen 27-08-08 21:04

Aan de andere kant, waarom zou het niet kunnen dat ze hem voor je unlocken. Wat zou t-mobbile het uitmaken. Je betaald immers 24 maanden 45,-. Dus als jij lekker met dat toestel met een andere provider wil gaan bellen, gaat het betalen aanhu gewoon door, toch?

soCool 27-08-08 21:13

Inderdaad, maar met de simlock proberen ze er toch voor te zorgen dat je uitsluitend gebruik kan maken van T-Mobile.

Bluescotch 27-08-08 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door diedmanen (Bericht 179218)
Aan de andere kant, waarom zou het niet kunnen dat ze hem voor je unlocken. Wat zou t-mobbile het uitmaken. Je betaald immers 24 maanden 45,-. Dus als jij lekker met dat toestel met een andere provider wil gaan bellen, gaat het betalen aanhu gewoon door, toch?

Klopt maar het is dan een stuk makkelijker om je telefoon te verkopen waar Tmobile niet blij van wordt en vervolgens koop je een goedkopere telefoon voor het geld dat je er aan verdient. Enig idee hoeveel mensen nu nog steeds een iphone 3g willen maar geen tmobile? Je gaat gegarandeerd een zwarte markt krijgen voor die nieuwe iphones en Tmobile verdient er niets aan. Mensen kopen eerder een telefoon los via een handelsite dan met een 24 maanden abbo!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:53.