iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   simlock vrij maken (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/19852-simlock-vrij-maken.html)

snowman007 24-08-08 00:03

simlock vrij maken
 
Hallo..

Ik heb geprobeerd een nieuwere firmwareversie op me iphone te zetten. Maar dit lukt helaas niet, hij geeft het volgende aan: Simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund. Alleen compatible simkaarten van een bevoegde leverancier kunnen worden gebruikt om de iphone te activeren. Plaats aub de simkaart die bij uw iphone werd geleverd of ga naar een bevoegde leverancier voor een vervangende sinmkaart. (heb een abbonement)

Moet ik op 1 of andere manier me iphone simlock vrij maken? Zoja hoe?

Redchilly 24-08-08 00:10

Ik ze dat je een NL iPhone hebt, dus de 3G. Deze is (zoals je overal kunt lezen) nog niet simlockvrij te maken.
Omdat je een NL iPhone hebt ga ik ervan uit dat je een T-Mobile abonnement hebt.
Als deze simkaart niet wordt herkend heb je een serieus probleem.
Ik heb dit ook gehad met de iPhone waar ik 11 juli vanaf 's morgens veel te vroeg voor in de rij had gestaan.
Na een weekje bakkeleien met T-Mob bleek het een hardware probleem te zijn.
Omdat ik binnen de 8 dagen toestel garantie zat heb ik deze terplekke kunnen ruilen voor een nieuwe.
Als je nog binnen de 8 dagen na aanschaf zit kun je dit ook doen, anders wordt het opsturen en wachten
(waarna je hoogst waarschijnlijk alsnog een nieuwe krijgt, maar dan moet je een weekje zonder ;) )

snowman007 24-08-08 00:18

Bedankt eerst voor je reatcie.. Maar heb niet een 3G heb de eerdere versie! Met Vodafone.. Veranderd dat misschien de oplossing?

Tijn1 24-08-08 00:23

download winpwn 2.0.0.4 check hier:http://winpwn.com/index.php/Main_Page
en pwn je iphone en herstel je iphone in itunes met de hier onder staande firmware 2.0.1 van micheal
Michael's custom met Installer en Cydia

yingie 24-08-08 00:25

@Snowman: je moet een ge-pwnde firmware op je iPhone zetten, want als je gewoon in iTunes update naar 2.0.2 is je iPhone gelocked. Je moet je iPhone dus weer unlcoken. Als je ooit al eens je iPhone ge-pwned hebt moet je dan je iPhone in recovery mode zetten en dan in iTunes de custom firmware erop zetten middels 'shift' + 'herstel'. Als je iPhone nog nooit ge-pwned was moet je je iPhone in DFU mode zetten en dan in iTunes de custom firmware erop zetten middels 'shift' + 'herstel'. Kijk even in de Pwnage-topics van dit forum.

snowman007 24-08-08 00:39

ik heb eerder een andere firmware erop gehad waar ik ook niks mee kon.. Ik heb em inderdaad nu dus geupdate naar 2.0.2 via itunes (wat nog wel kon). Maar verder wist ik niet wat ik moest doen. Dus heb er geen gebruik verder van kunnen maken. Dus dan moet ik hem in recovery mode zetten neem ik aan?

Is het verstandiger om 2.0.0.4 erop te zetten? zoja hoe doe ik dat dan want heb hem wel al gedownload en staat op me laptop!

Of kan ik wanneer die 2.0.2 erop staat hem ook wel recoveren met micheal zijn software?

Tijn1 24-08-08 00:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door snowman007 (Bericht 176267)
ik heb eerder een andere firmware erop gehad waar ik ook niks mee kon.. Ik heb em inderdaad nu dus geupdate naar 2.0.2 via itunes (wat nog wel kon). Maar verder wist ik niet wat ik moest doen. Dus heb er geen gebruik verder van kunnen maken. Dus dan moet ik hem in recovery mode zetten neem ik aan?

Is het verstandiger om 2.0.0.4 erop te zetten? zoja hoe doe ik dat dan want heb hem wel al gedownload en staat op me laptop!

open winpwn 2.0.0.4 vul links boven bij browse ispw firmware 2.0.1( de orginele van apple) daarna klik op ipwner, je krijgt een pop-up met your itunes is pwned!

daarna in recovery zetten en met shift+herstel zet je in itunes de firmware van micheal er op die ik je al eerder had gegeven!

suc6

Destiny 24-08-08 00:51

Deze vraag is al meerdere malen gesteld en het antwoord is makkelijk te vinden via de zoekfunctie. Dit zijn basis handelingen die vrijwel overal beschreven worden. Gebruik even de zoekfunctie met de trefwoorden unlock,activatie,jailbreak.

Hier gaat een slotje op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:10.