//

Goedkope Iphones

Goedkope Iphones discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) hello, Een tijdje terug heb ik gereageerd op een zoekertje op www.kapaza.be : Iphones voor 150€!!!! Ik vond dat maar iets raars maar heb toch ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-08-08, 22:00
hedgie hedgie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Angry Goedkope Iphones

hello,

Een tijdje terug heb ik gereageerd op een zoekertje op www.kapaza.be: Iphones voor 150€!!!! Ik vond dat maar iets raars maar heb toch gereageerd en meer info gevraagd.
Ik kreeg de volgende info:

"The price for 2 units is 300 Euro.
I`m from UK, London. Where are you located ?
Few words about the phones: the phones are brand new, unlocked, 100% original with all original accessories. Have all language and 2 years international warranty. The phones need need a SIM-Card and will work perfect.
I will only conclude the transaction through eBay for our own protection. They act as a neutral third party.
If you are still interested please get back to me asap and I shall explain to you the process, so that you know what you are getting into ! "

Ik dacht, laten we een stap verder gaan en kreeg een "ebay invoice", het leek allemaal zo echt en ben er stomweg op ingegaan, gewoon omdat de mail zo echt leek en ook omdat ik zogezegd verzekerd was door ebay. Ik dacht bij mezelf, als het geen echt iphones zijn of als ik het pakketje niet ontving, ging ik gewoon de betaling annuleren en was er niks aan de hand...

Ik deed de betaling via monegram, maar geen pakketje gekregen... en zal het ook niet krijgen.

Ik ben er gewoon ingelopen!! en nu kan je denken, ja dwaas, maar het leek zo echt en hij had me via zijn mails een soort vertrouwen gegeven. En ik ben ook niet de enige die er al ingelopen is, er zijn er zovele andere. En wat doet de politie?? niks!!!!!! Met als gevolg dat die advertenties gewoon verdubbelen en dus zullen er nog meer gedupeerden vallen.

Als ik via een ander mail adres hem contacteer, kan ik er nog steeds aankopen. Waarom kunnen ze die smeerlap niet te pakken krijgen??

Is er iemand met een soortgelijke ervaring?
Bestaat er een orgaan, die me kan helpen deze crimineel op te sporen?

Als deze criminelen niet gevonden kunnen worden, kan iedereen zomaar mensen beginnen op te lichten...

Ik hoop dat er mensen zijn die me kunnen en willen verder helpen...

Mvg,
Hedgie
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-08-08, 22:04
-NRG- -NRG- is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 37
Standaard

Maar als je via ebay straks aangeeft dat je het pakket niet ontvangen heb en betaald heb via paypal krijg je toch je geld terug?

Hoop voor je dat je je geld terug krijgt zo zie je maar weer dat je geen 3g krijgt voor dat soort gekke prijzen hoop dat t een waarschuwing is voor anderen.

Laatst gewijzigd door -NRG-; 25-08-08 om 22:07.
  #3  
Oud 25-08-08, 22:08
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Aangezien de persoon in het buitenland zit, ben ik bang dat er weinig tot niets voor je gedaan kan worden.

kijk eens op internetoplichting - Forumindex

BTW, je hebt betaald via Moneygram???

Om het even plat te zeggen: dat is wel het domste wat je kon doen!
Voortaan moet je echt wat beter onderzoek gaan doen voordat je zomaar gaat betalen!

zelfs op de wikipedia pagina(MoneyGram - Wikipedia, the free encyclopedia) staat Both Western Union and MoneyGram advise their customers to never send money to someone they have not met in person.

Western Union en MoneyGram worden nagenoeg alleen maar gebruikt door oplichters!

Spijtig voor je, maar ik ben bang dat je er geen cent val terug zult zien
  #4  
Oud 25-08-08, 22:15
hedgie hedgie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Inderdaad, betaald via moneygram, ik heb mijn lesje wel geleerd en vrees ook dat ik mijn geld niet meer zal terug zien.

Maar vind het erg dat zulke mensen gewoon verder kunnen doen!!! Heb ondertussen via andere sites, reacties ontvangen van mensen die net hetzelfde hebben meegemaakt.

Wat ik wel raar vind is dat ik een persoon en adres heb ontvangen waar het geld via moneygram naar toe is gestuurd, dit moet toch bestaan anders komt het geld ook niet terecht?? waarom kunnen ze dan die criminelen niet opsporen via dat adres??
  #5  
Oud 25-08-08, 22:18
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Omdat het adres in het buitenland is, het Nederlands rechtssysteem is daar niet van toepassing.
  #6  
Oud 25-08-08, 22:19
Londonforever Londonforever is offline
• iOS 4.3.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 292
Standaard

Vergeet niet dat je de transactie waarschijnlijk niet via eBay hebt doen verlopen maar via een spoof-site die wel heel erg hard op die van eBay leek, daardoor worden kopers al heel wat minder snel wantrouwend tov de verkoper.

150euro lijkt veel geld, maar als jij wilt zeggen dat je veel geld verloren bent dan zul je toch al gauw met bedragen boven de 1000euro moeten komen aandraven op het politiebureau. Die gasten laten hun koffie echt niet voor niets koud worden. Ik denk dat je beter bent je aanklacht te bundelen met Nederlanders die juist hetzelfde hebben voorgehad met deze "verkopers" en dan al deze klachten mooi samenbundelt.
__________________
Macbook air - iPhone 3G 16GB Zwart - Mac Pro
  #7  
Oud 26-08-08, 00:29
forum.bericht forum.bericht is offline
• iOS 4.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hedgie Bekijk bericht
Maar vind het erg dat zulke mensen gewoon verder kunnen doen!!!
Zolang er mensen zijn die bereidt zijn alles te geloven, zolang kunnen en zullen ze hun gang gaan. Waarschuwen tegen deze praktijken heeft geen enkele zin want iedereen wil het dolgraag een keertje zelf ervaren.

Kortom, beschouw het als leergeld wat iedereen in z'n leven een keertje moet betalen en wees blij dat het jouw maar 150 euro heeft gekost (je was toch niet zo stom om er gelijk 10 te bestellen?). Anderen trappen voor 600 of meer in dit soort trucs.
  #8  
Oud 26-08-08, 03:25
fbdbfd fbdbfd is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Wat ik wel raar vind is dat ik een persoon en adres heb ontvangen waar het geld via moneygram naar toe is gestuurd, dit moet toch bestaan anders komt het geld ook niet terecht?? waarom kunnen ze dan die criminelen niet opsporen via dat adres??
Wedje leggen dat zowel dat adres als die persoon niet bestaan? Je geld is gewoon opgehaald door een of andere nigeriaan met een vals paspoort.
  #9  
Oud 03-09-08, 11:32
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

2 iphones voor 300 euro moet je ook niet geloven. Genoeg over dit onderwerp weer.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Goedkope iphone's Jordi91 iPhone algemeen 3 10-11-10 09:40
Goedkope accessoires fbree Koopinformatie Nederland 0 24-09-10 14:45
goedkope iphones? thedaft Koopinformatie Nederland 3 15-06-09 21:50
wat is dat toch met al die goedkope iphones op kapaza of hebbes joske666 Koopinformatie Nederland 3 20-06-08 16:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:54.