iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   http://www.ifoneguide.nl/ gehacked (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/22884-http-www-ifoneguide-nl-gehacked.html)

Komkommer 02-10-08 07:40

http://www.ifoneguide.nl/ gehacked
 
http://www.ifoneguide.nl/ is gehacked.


http://boostupload.com/files/image_966_npmhffe9.jpg
HACKED BY THE PR0H4CK3RZ & ROOM HACKER FROM MOROCCO
. . We Will Not Stop Hacking . .

cypher21 02-10-08 09:11

LOL

Poster van Saw 5 ;)

Mwfadebeer 02-10-08 09:13

of net als Bassie een publiciteits stunt

Nikooos 02-10-08 09:13

 Verplaatst naar: chat

Dit gaat natuurlijk niet over de iphoneclub website

Jumper2110 02-10-08 10:31

Dat is minder voor ze.. Maar nu kunnen ze er tenminste iets aan doen om het te verbeteren

JWVD 02-10-08 10:31

Lijkt me logisch dat een site van dat formaat backups maakt, dus er is geen probleem :)

King1987 02-10-08 11:12

Vreemd dat niemand van Ifoneguide al gereageerd heeft.
Trouwens heel triest dat mensen dit doen, hoop niet dat de oude vertrouwde Iphoneclub site gehacked word!

Calinero 02-10-08 11:43

Kan er ook de lol niet van inzien. Triest!:(

Dien 02-10-08 13:04

Beste leden van iPhoneclub,

Het is inderdaad erg triest. De website is vannacht door een stel (in mijn ogen) trieste lui gehacked. We hebben al geprobeerd de back-up terug te zetten.

Dit wil alleen niet baten. We balen als een stekker en het was vannacht uiteraard laat geworden, dus we zijn zonder oplossing ons bed in gedoken. We gaan straks verder kijken. Uiteraard zijn alle tips welkom!

Sorry voor het ongemak.

Mvg,

Dien

iMario 02-10-08 13:17

Vind dit zwaar triest :mad:

M1ch3l 02-10-08 13:37

Weet iemand waarom het terugzetten van de back-up niet lukt? Kunnen ze niet bij hun eigen server? Wachtwoorden verandert ofzo?

Dien 02-10-08 13:43

Ik heb net een mailtje gestuurd naar de hoster van de website en ik hoop op een snel antwoord.

Ik vind dit niet leuk voor de bezoekers van iFoneguide aangezien deze erg graag de handleidingen enz..willen gebruiken.

We hopen in ieder geval weer snel online te zijn.:(

bbrink 02-10-08 13:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dien (Bericht 201088)
Beste leden van iPhoneclub,

Het is inderdaad erg triest. De website is vannacht door een stel (in mijn ogen) trieste lui gehacked. We hebben al geprobeerd de back-up terug te zetten.

Dit wil alleen niet baten. We balen als een stekker en het was vannacht uiteraard laat geworden, dus we zijn zonder oplossing ons bed in gedoken. We gaan straks verder kijken. Uiteraard zijn alle tips welkom!

Sorry voor het ongemak.

Mvg,

Dien

Als je in cpanel (ga ik voor het gemak even van uit; cPanel®) zit, kan je bij mijn weten een backup terug zetten van zowel alle content als daarmee de databases enz. Mits die backups aanwezig zijn.
Indien je hulp nodig bent, geef maar een gil.

King1987 02-10-08 13:57

Dien,

Sterkte met het oplossen van de problemen, kan me helemaal voorstellen dat jullie in zak en as zitten!

Succes!

Dien 02-10-08 13:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 201108)
Dien,

Sterkte met het oplossen van de problemen, kan me helemaal voorstellen dat jullie in zak en as zitten!

Succes!

Bedankt ! We gaan ons best doen..we hopen z.s.m. weer online te zijn.

Jammer dat er mensen zijn die in één klap alle energie en tijd van mensen om zeep kan helpen.

cypher21 02-10-08 14:31

Volgens mij maken ze gebruik van de zelfde exploit als hier beschreven staat:
http://www.beyondsecurity.com/besirt...l-incident.pdf

Helaas is jullie provider niet helemaal up 2 date qua bugfixes e.d. van de webserver, anders was dit niet gelukt.

edit:
Zie dat het inmiddels alweer is gefixed :)

Dien 02-10-08 14:33

Bedankt voor je zoekactie en het meedenken Cypher21 ;)

cypher21 02-10-08 14:35

Mwa, zoekactie ;) Ik heb een tijdje terug het een en ander over marokkaanse hackers gelezen, en hun (vrij simpele) werkwijze. Het was niet erg moeilijk om dit terug te vinden.

iMario 02-10-08 14:36

We zijn weer online !

Dien 02-10-08 14:37

Vet vaag, ik kom er nog steeds niet in :mad:

sjowol 02-10-08 14:39

net samen met fab1man het probleem gevonden maarja nu moeten we nog alle passwords gaan aanpassen enzo.. idd niet zo'n leuke grap (snap eigenlijk de lol van zoiets doen niet helemaal) maarja kan gebeuren, er is ieg geen man overboord, het lijkt dat alles er nog is en ze gewoon de mainpage naar dat domme plaatje hadden redirected. ieg kan fresh zich weer lekker met de beveiliging gaan uitleven ;)
ik begin nu wel te twijfelen om op wilders te gaan stemmen hoor.. die marrokanen ook altijd.... ;)
(disclaimer: dat is dus een grapje, ik heb niets tegen welke bevolkingsgroep dan ook en heb een groffe bloedhekel aan gekke geertje, rita en kornuiten...)

Dien 02-10-08 14:42

We zijn weer up and running..:D

Voor diegene die er nog steeds niet op kunnen. Verwijder je cache even.

modelfotograaf.eu 02-10-08 14:47

Ach Wilt niks zeggen Morocco ip adres.
Mijn vorige Php. sql database was gehackt door turken(Instanbul) telecom Ip`s,
Achteraf bleken paar snottebellen van 14 uit Heerhugowaard via zo anoniem proxy servers via valse Ip adressen, gedoe. Te zijn geweest. Tja zielige mensen, Die niks te doen hebben. Waar is die belg hacker red attack, Mischien kan die u wel helpen de site safe te maken, sucses.

King1987 02-10-08 14:51

Goed dat jullie al weer online zijn! :)

Manuel 02-10-08 15:36

En Marokkanen gebruiken een franse uploadsite voor hun plaatjes omdat...?

FreakyFlor 02-10-08 16:28

Hackers=grootste nerds di er zijn

i(Phone) 02-10-08 17:18

Triest, heel triest

Blackherrie 03-10-08 08:22

beter positief bekijken, en : lesson learned.
Beveiliging was bedroevend blijkbaar. Nu dalijk niet meer (waarschijnlijk) ;)

Al met al heb ik er ook geen goed woord voor over. Maar er lopen genoeg mensen zonder sociaal leven rond blijkbaar. Eigenlijk moeten we medelijden met ze hebben denk ik.

BadSide 03-10-08 09:27

Toon ballen, en hack tenminste Microsoft.com. ;) Waardeloze gozertjes.

Manuel 03-10-08 16:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Blackherrie (Bericht 201450)
beter positief bekijken, en : lesson learned.
Beveiliging was bedroevend blijkbaar. Nu dalijk niet meer (waarschijnlijk) ;)

Al met al heb ik er ook geen goed woord voor over. Maar er lopen genoeg mensen zonder sociaal leven rond blijkbaar. Eigenlijk moeten we medelijden met ze hebben denk ik.

Gast ken je ook maar één "hacker" persoonlijk?:rolleyes:

Manuel 03-10-08 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 201470)
Toon ballen, en hack tenminste Microsoft.com. ;) Waardeloze gozertjes.

Microsoft met hun *** asp:(

Manuel 03-10-08 16:25

Ik snap trouwens nog steeds niet waarom die fout nog steeds gemaakt word:
Het is cracker, die hacken dingen voor eigen bekendheid, lol, belangen.
Hackers sporen een fout op en vertellen het direct aan de webmaster zodat de site er qua beveiliging op voorruit gaat. Mensen die het woord hacker in plaats van cracker gebruiken moeten sowieso hun mond houden... Komt trouwens door de media die er geen ruk van snapt.

BadSide 03-10-08 16:56

Ach, soms krijgen woorden een andere betekenis he.
En hackt een cracker, of crackt een cracker?

Stiruam 03-10-08 16:58

Tja zo zegt wikipedia alleen boeiend... Als de meerderheid dit soort mensen kent als hackers so be it...

Greetz, Stiruam

sjowol 03-10-08 17:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Manuel (Bericht 201611)
Gast ken je ook maar één "hacker" persoonlijk?:rolleyes:

want? je durft toch te stellen dat de mensen (hij heeft het niet over hackers maar over "mensen zonder sociaal leven") die ditsoort zooi flikken eigenlijk hele leuke sociaal vaardige persoontjes zijn?
waarop baseer je dat dan? ik vind eigenlijk dat je aan de hand van ditsoort acties vrij gemakkelijk een persoonsprofiel van ditsoort trieste figuren kan maken en daarbij ook direct kan concluderen dat ze zeker geen bovengemiddelde sociale vaardigheden bezitten. anders verlaag je je natuurlijk niet tot dit niveau.
ook mensen die perse hackers willen verdedigen, en op een post die duidelijk over de daders van een wandaad als bovengenoemde toch nog verdedigende reacties moeten plaatsen. passen bij mij trouwens ook gewoon in dat hokje hoor.

Manuel 03-10-08 17:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BadSide (Bericht 201637)
Ach, soms krijgen woorden een andere betekenis he.
En hackt een cracker, of crackt een cracker?

Officieel crackt een cracker natuurlijk maar het is eigenlijk hetzelfde zie ook het volgende:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 201638)
Tja zo zegt wikipedia alleen boeiend... Als de meerderheid dit soort mensen kent als hackers so be it...

Greetz, Stiruam

Niet echt eerlijk tegenover de echte hackers vind je niet?

En inderdaad het staat ook op Wikipedia:
Citaat:

In de media worden 'cracken' en 'hacken' vaak door elkaar gebruikt. Hackers zien zichzelf echter niet als criminelen en wensen dan ook niet met 'cracken' geassocieerd te worden [2]. De scheidslijn is echter flinterdun; de gebruikte technieken zijn vaak hetzelfde en het komt vaak op het oogmerk aan. Iemand kan een systeem binnendringen, louter om de betreffende systeembeheerder te kunnen melden waar de zwakten liggen, zodat het systeem verbeterd kan worden. Hackers zien dit als een legitieme activiteit, ondanks het feit dat wederrechtelijk binnendringen strafbaar gesteld is.
Niks aan toe te voegen.

sjowol 03-10-08 17:45

joh al haal je er wikipedia of een echte encyclopedie bij het maakt allemaal geen kont uit, voor deze nerderige discussie wistten we allemaal waar we het over hadden en dat verwater je alleen maar door een discussie te voeren over hoe die crimineeltjes zich noemen of genoemd willen worden. feit blijft dat de site gehacked is en niet gecracked en dit gedaan is door (ik citeer:) HACKED BY THE PR0H4CK3RZ & ROOM HACKER FROM MOROCCO
in die zin lees ik 3x de term "hack" en lees ik duidelijk dat de ventjes zich PR0H4CK3RZ en ROOM HACKER noemen.
zeur dan ook niet over de benaming van het beestje.
noem het hackers, noem het crackers, ik noem ze wel gewoon k£ootzakken!

King1987 03-10-08 18:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 201679)
Ik noem ze wel gewoon k£ootzakken!

Ben ik het roerend mee eens. Maar ik vermoed dat er maar gewoon een slotje op kan, want de discussie gaat helemaal de verkeerde kant op!

Manuel 03-10-08 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 201679)
joh al haal je er wikipedia of een echte encyclopedie bij het maakt allemaal geen kont uit, voor deze nerderige discussie wistten we allemaal waar we het over hadden en dat verwater je alleen maar door een discussie te voeren over hoe die crimineeltjes zich noemen of genoemd willen worden. feit blijft dat de site gehacked is en niet gecracked en dit gedaan is door (ik citeer:) HACKED BY THE PR0H4CK3RZ & ROOM HACKER FROM MOROCCO
in die zin lees ik 3x de term "hack" en lees ik duidelijk dat de ventjes zich PR0H4CK3RZ en ROOM HACKER noemen.
zeur dan ook niet over de benaming van het beestje.

Het begint er haast op te lijken dat de beveiliging zo brak was dat mensen binnen wisten te komen die zichzelf niet eens normaal kunnen benoemen.
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sjowol (Bericht 201679)
noem het hackers, noem het crackers, ik noem ze wel gewoon k£ootzakken!

Helemaal gelijk!:D

"R" 03-10-08 19:35

Modbreak:

Hoi allen,

Gelukkig zijn de problemen verholpen, het blijkt maar weer dat er nu eenmaal mensen bestaan (hoe je die overigens ook noemt :D) die er een sport van maken dit soort dingen te doen. Beveiliging blijft een ongoing strijd, er komt altijd wel weer iemand die de beveilging weer weet te omzeilen.....
Nou ja, toch maar weer gewoon verder met ons leven, dit draadje gaat in ieder geval op slot.



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:29.