iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone van 100€ op 2dehands site's ; betrouwbaar ? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/23750-iphone-100-op-2dehands-site-s-betrouwbaar.html)

jordiavp 16-10-08 20:59

iPhone van 100€ op 2dehands site's ; betrouwbaar ?
 
hallo
ik heb een eerder een topic geplaatst van de keuze tussen een witte en een zwarte iPhone , nu , ik kijk wel tamelijk veel op 2dehands site's naar een iPhone (niet persé om te kopen maar ik kijk er graag naartoe:p)
nu zie ik wel nog tamelijk veel van die amerikaanse iPhones erop staan van een 100 a 150€ .
dan bijt het dan wel in men been hé om dan zo een witte te kopen !
nu vraag ik me af of ik mij dat wel zou riskeren (ook als ik hem zou geprobeerd hebben) om zo een iPhone dan aan te schaffen of om dan toch liever een legale te kopen (van mobistar)!

iScorpio 16-10-08 21:04

Als je 2e hands wilt kopen, doe het dan zo dat je hem kan ophalen. Dan kan je direct testen en kijken naar de staat van de iPhone. Doe het niet anders. Dat is het enige advies wat ik je mee wil geven.

pascalletje 16-10-08 21:21

Inderdaad alleen als je hem op kan halen. Ik zeg maar; als het te mooi klinkt om waar te zijn, is dat ook meestal zo...

soCool 16-10-08 21:37

100 euro is niet realistisch.

Dit zijn ongeveer de prijzen.
iPhone 8GB 3G simlockvrij - 600 euro
iPhone 16GB 3G simlockvrij - 700 euro

Niet simlockvrije iPhones kosten vaak een paar tientjes minder.

iScorpio 16-10-08 21:43

Maar je blijft altijd mensen overhouden die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, daarna gewaarschuwd zijn door jan en alleman en na de koop (of ze hebben geld overgemaakt) gaan klagen dat het niet goed is gegaan :rolleyes:.

We zien het helaas maar al te vaak weer gebeuren :(.

vdvorst 16-10-08 22:47

Precies, kijken en kopen!

Ik ga maandag een iphone halen, via marktplaats mooi straal van 25km ingevuld ;) In Eindhoven was gelukkig veel te vinden (zit er op school, is dus handig)

Dus kan ik mooi kijken of alles werkt, alvorens te betalen.

Hopelijk kan het hier, want het lijkt inmiddels duidelijk dat het voor 100 euro toch niet kan, en hoef ik geen nieuw topic te openen:

Waar moet ik op letten bij de aanschaf? Zijn er dingen die vaak kapot gaan, niet werken, achteraf niet goed blijken te zijn?
Ik heb namelijk maar even met een iphone gewerkt, en heb dus niet echt een idee waar ik op moet letten ;)

285 euro, vond ik wel een nette prijs voor 1e gen 8gb :)

junero 16-10-08 23:27

je moet kijken of het beeldscherm goed functioneerd dus touchscreen , helderheid, ,dodepixels ,
of de knopjes goed functioneren,
accelerometer uittesten(bij standaard app bij safari moet het wel werken)
kijken of boxen en microfoon werkt(links is box recht is microfoon),
kijken of de connector kabel goed en stevig in de iphone zit en meteen ook proberen of het oplaadt via zowel adapter of usb,
kijken of er bereik is en voor de rest gewoon zoals bij elke telefoon kijken of het vaker is gevallen en hoe dr mee omgegaan is , mischien ben je wel bang van me lijst maar een iphone is een moeilijk te repareren telefoon en als een van de bovenste dingen kapot zijn ben je in het beste geval zelfs minimaal 100 euro kwijt

en als eigenaar 285 euro voor wilt kun je beste vragen dat je maximaal 250 wil geven oftewel de oudste onderhandel truc die nog steeds werkt 250 euro en de rest van de geld in aparte zaken stoppen , en denk niet dat je bij de eerste verkoper gelijk moet kopen, ga bij zoveel mensen langs totdat je een goeie prijs kwaliteit vind en als niet kun je nog altijd opnieuw bij de eerst bellen

vdvorst 17-10-08 08:10

Dank je, ga ik op letten :D

soCool 17-10-08 11:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junero (Bericht 206577)
en als eigenaar 285 euro voor wilt kun je beste vragen dat je maximaal 250 wil geven oftewel de oudste onderhandel truc die nog steeds werkt 250 euro en de rest van de geld in aparte zaken stoppen , en denk niet dat je bij de eerste verkoper gelijk moet kopen, ga bij zoveel mensen langs totdat je een goeie prijs kwaliteit vind en als niet kun je nog altijd opnieuw bij de eerst bellen

Dat hangt er vanaf wat je afspreekt voordat je langskomt.

vdvorst 17-10-08 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 206729)
Dat hangt er vanaf wat je afspreekt voordat je langskomt.

Precies, onderhandeling hebben we via mail al gedaan ;)

jordiavp 17-10-08 17:40

nja toch merci allemaal , maar ik heb het toch niet gedaan want ik heb op een iphone 3G wit gereageerd (was voor 100€) en het bleek dat het voor 2 , 300€ was !
maar dan heb ik nog wat gezocht voor het unlocken van een 3G en dan bleek het dat het niet gaat met software , dus heb ik het maar zo gelaten , ik zal me maar later een legale kopen .

Nikooos 17-10-08 18:23

ja.. dat kon ik je zo ook wel vertellen.. Een iPhone voor 100 euro. Waarom je dat uberhaupt gaat proberen.

Slotje op dit topic dus..


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:37.