iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone gevonden (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/23908-iphone-gevonden.html)

hammie 21-10-08 22:59

Okee, dan weet ik dat!
Ja, dat vraag ik me ook af. Maar papiertje ophangen gaat niet echt, want ik woon iets van 100km van de plek af waar ik em vond. En nee, het was niet op straat. Het was geen plek waar je snel komt met je iPhone. Midden in een weiland, namelijk. (vraag niet wat ik daar deed.)
En dat verhaal van die verzekering heb ik me ook al bedacht. Zou kunnen, toch? Misschien vandaar ook de rare plek..? Ik weet het niet! En op sites als doormijgevonden.nl en marktplaats staat ook helemaal niks over een verloren iPhone. Als ik mijn iPhone kwijt ben, zou ik op z'n minst een berichtje op marktplaats zetten:O

pascalletje 22-10-08 23:15

Je kan hier eens vragen of er iemand in de buurt woont die hem wil opladen/mee wil kijken. Mocht dat echt niet lukken moet je het laten weten, ik heb hier nog wel een goedkoop kabeltje liggen waar je hem mee kan opladen via de usb van je pc.


P.s. Noem je jezelf ook wel eens pablob op forums?

Chrisl 23-10-08 05:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hammie (Bericht 208244)
Okee, dan weet ik dat!
Ja, dat vraag ik me ook af. Maar papiertje ophangen gaat niet echt, want ik woon iets van 100km van de plek af waar ik em vond. En nee, het was niet op straat. Het was geen plek waar je snel komt met je iPhone. Midden in een weiland, namelijk. (vraag niet wat ik daar deed.)
En dat verhaal van die verzekering heb ik me ook al bedacht. Zou kunnen, toch? Misschien vandaar ook de rare plek..? Ik weet het niet! En op sites als doormijgevonden.nl en marktplaats staat ook helemaal niks over een verloren iPhone. Als ik mijn iPhone kwijt ben, zou ik op z'n minst een berichtje op marktplaats zetten:O


Wat deed je daar in dat weiland???????????

En je moet volgens mij ook kijken op doormijverloren.nl, niet gevonden.....

postbus31 23-10-08 09:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Chrisl (Bericht 208795)
Wat deed je daar in dat weiland???????????


Een Geodeet komt overal :D

hammie 23-10-08 22:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pascalletje (Bericht 208759)
Je kan hier eens vragen of er iemand in de buurt woont die hem wil opladen/mee wil kijken. Mocht dat echt niet lukken moet je het laten weten, ik heb hier nog wel een goedkoop kabeltje liggen waar je hem mee kan opladen via de usb van je pc.


P.s. Noem je jezelf ook wel eens pablob op forums?

Pablob?
Nooit van gehoord, hoezo?


Trouwens, ik heb een kabeltje gekocht, en hij doet het weer! Zelfs de home-toets doet het weer:eek:
Maar. er staan helemaal geen gegevens op..? 14,5 GB van 14,5 GB beschikbaar.

M1ch3l 24-10-08 00:08

Wat is dat voor vaag weiland. Waar is het? Dan ga ik ook even zoeken!

lnn.art 24-10-08 01:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hammie (Bericht 209121)
Pablob?
Nooit van gehoord, hoezo?


Trouwens, ik heb een kabeltje gekocht, en hij doet het weer! Zelfs de home-toets doet het weer:eek:
Maar. er staan helemaal geen gegevens op..? 14,5 GB van 14,5 GB beschikbaar.

Hou 'em gewoon, joh.. Je hebt ons overtuigt..

soCool 24-10-08 01:50

En het komt niet in je op om even bij de huis van de boer aan te kloppen met de vraag of hij een iPhone verloren heeft?

pascalletje 24-10-08 07:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hammie (Bericht 209121)
Pablob?
Nooit van gehoord, hoezo?

Found a lost iPhone 3G - Hackint0sh


Daar heeft toevallig ook iemand een iPhone gevonden :)

hammie 24-10-08 09:44

Ik heb dat ding eens een beetje onderzocht, en heb een aantal dingen gevonden.
1. De pc zei dat er nog 14,5 van 14,5 GB over was, maar er staan 19 foto's op. That's all. Geen muziek, o.i.d. Dus óf de eigenaar houdt daar niet van, óf hij had 'em nog maar net.
2. Ik heb het telefoonnummer van 'ma' gevonden, dus ga vandaag maar eens bellen! Zoonlief zal wel blij zijn, denk ik;)
3. De home-toets heeft het weer begeven..

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door soCool (Bericht 209152)
En het komt niet in je op om even bij de huis van de boer aan te kloppen met de vraag of hij een iPhone verloren heeft?

Nee. Want het was niet bij een boer, maar in een wandelgebeid;)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lnn.art (Bericht 209150)
Hou 'em gewoon, joh.. Je hebt ons overtuigt..

Is dat sarcastisch?
Aardig. Ik doe m''n best om dat ding aan te krijgen door een kabeltje te kopen (die mag eigenaar van me over kopen. Is wel t minste wat ie kan doen) en de eigenaar te vinden en dan gaan we zo reageren.
Stoer..!

Nikooos 24-10-08 10:01

Ik vind het overtuigen van eerlijkheid. Hopelijk is de eigenaar (als je die vindt) net zo eerlijk en zal hij je zeker belonen voor je eerlijkheid.

Hou ons op de hoogte ok?

hammie 24-10-08 10:13

Jep, ik houd jullie op de hoogte.

Wijziging van plan:
Ik ga niet bellen naar dat nummer. Nog niet, iig. Ik heb net de politie gebeld dat ik deze iPhone heb gevonden. Eerst maar eens dat afwachten. Kijken of de eigenaar naar de politie stapt.
Waarom bel ik niet naar dat nummer? Vanwege de foto's. Laten we het daar maar op houden. Klinkt vaag, ik weet het. Maar ik ga het eerst zo proberen.

King1987 24-10-08 10:21

Ik ben benieuwd, vind het toch wel een spannend verhaal aant worden :D

Gogol 25-10-08 10:05

De politie bellen was de meest verstandige zet, denk ik.
Het is in mijn ogen een vreemd verhaal, waar ik allerlei bedenkingen bij krijg. Binnenkort een berichtje in de krant:)

pascalletje 25-10-08 10:08

Ik begin nu toch ook wel nieuwsgierig te worden naar de aard van de foto's...

M1ch3l 25-10-08 11:00

...The plot thickens.. :D

iScorpio 25-10-08 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hammie (Bericht 209199)
Jep, ik houd jullie op de hoogte.

Wijziging van plan:
Ik ga niet bellen naar dat nummer. Nog niet, iig. Ik heb net de politie gebeld dat ik deze iPhone heb gevonden. Eerst maar eens dat afwachten. Kijken of de eigenaar naar de politie stapt.
Waarom bel ik niet naar dat nummer? Vanwege de foto's. Laten we het daar maar op houden. Klinkt vaag, ik weet het. Maar ik ga het eerst zo proberen.

Normaal gesproken lever je de gevonden iPhone gewoon in bij het politiebureau. Vreemd dat jij dat nu niet doet. Als iemand iets van waarde is verloren gaan ze ook naar het politiebureau met de vraag of er iets ingeleverd is.

Waarom doe jij dat nu niet? Als je dit doet, ben jij van alles af en hoeven we hier ook verder geen speculaties los te laten of wat voor foto's het zijn en van deze iPhone nu wel niet is.

pascalletje 25-10-08 11:10

Is toch wel weer een spannend topic om zo te lezen :)

vdvorst 25-10-08 11:10

Tja, ik weet niet wat voor foto's het zijn, maar waarom niet ma bellen?

Dan weet je in ieder geval dat de telefoon terug zal komen...

Ik heb ook "thuis" in mijn telefoon, geen naam erbij. Zou ik de gsm verliezen kan die dan door een eerlijke vinder misschien terugkomen ;)

iMick 25-10-08 11:44

Ik zou inderdaad ook de ma bellen ongeacht wat voor foto's dat mochten
wezen en dan kunnen ze de iPhone gewoon op een neutrale plek ophalen zoals
winkel centrum etc.
Zelf heb ik ook ooit een telefoon gevonden (wel een oud barrel) en belde het
laatst gebelde nummer en klaar.

Vind het eigelijk een appart verhaal allemaal:confused:


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:47.