iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   FW 2.3 met 'turn-by-turn' navigatie (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/23958-fw-2-3-turn-by-turn-navigatie.html)

gls 21-10-08 12:01

FW 2.3 met 'turn-by-turn' navigatie
 
Het onderstaande bericht op de site fav.or.it beweert (ongefundeerd) dat er een soort Tom-Tom voor de iPhone aan zit te komen!
Als het waar is is het erg top :)

fav.or.it - Rumor: iPhone 2.3 Getting Turn-by-Turn GPS Directions
Citaat:

While they admit it's purely a rumor from an unproven source, the iPhone blog is reporting that they have a source that is claiming that in time for Christmas we may be seeing turn-by-turn GPS-guided directions in an iPhone firmware update.

According to their source:
"Apple has begun quietly demonstrating an internally developed iPhone GPS Navigator program that includes turn-by-turn, 3d views etc. Visually, it is very similar to Tom-Tom, but with the expected Apple eye candy. They were sketchy about the details, but it seem that this will not be part of the core software (I.E. they intend to charge for it). It was also unclear whether they were using cellular-based data to share traffic information, but some of the screens seemed to indicate that it would."
iPhone and Apple rumors are a dime-a-dozen these days, so while exciting it is probably not true. Such a rumor wouldn't be unfounded though, as just in June, Tom Tom, the maker of GPS devices and software, announced they were close to producing an iPhone app of their own. Why we haven't seen that yet, it's hard to tell, but my guess would be something related to the iPhone NDA for pre-released Apps. I imagine they are dealing with the approval process right now. From companies I have consulted in the past, the problem of knowing if your app will or won't get approved has been an ongoing issue.

Could the Tom Tom app not be out yet because it is indeed competition with what Apple is about to release? Competition is good, so let's hope we see something like this soon, regardless who makes it.

vdvorst 21-10-08 12:04

Hier zitten veel mensen op te wachten :D

Alleen heb ik een 1e gen iphone, heb er weinig aan :( :P

Destiny 21-10-08 12:07

Laten we het hopen :D:D:D

blahblah 21-10-08 12:45

Ik moet het nog maar zien. Ik geloof er niet zo meer in dat dit er nog ooit komt.

Brian_NL 21-10-08 13:24

Laat eerst 2.2 maar eens uitkomen :)

King1987 21-10-08 13:50

Ben benieuwd, bij kerst hoop ik toch ook een 3g te hebben :)

macmichel 21-10-08 16:37

laat de iPhone eerst maar eens simlock vrij uitkomen in Nederland

gls 21-10-08 17:26

@macmichiel: wat heeft die navigatie software te maken met het wel of niet simlock-vrij zijn van de telefoon?

macmichel 21-10-08 18:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gls (Bericht 208115)
@macmichiel: wat heeft die navigatie software te maken met het wel of niet simlock-vrij zijn van de telefoon?

Het gaat toch ook over firmware 2.3 als die uit zal komen vandaar

King1987 21-10-08 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macmichel (Bericht 208143)
Het gaat toch ook over firmware 2.3 als die uit zal komen vandaar

Firmware heeft toch niets met simlock te maken?;)

macmichel 21-10-08 20:19

klopt maar ik (persoonlijk) zit meer te wachten op een simlockvrije iPhone 3G dan meer GPS functies.

Maar dat is persoonlijk

junero 21-10-08 22:55

apple vraagt lekker 99 euro voor de programma, dan koop ik liever eentje uit blokker of aldi

Giuseppe 22-10-08 10:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junero (Bericht 208240)
apple vraagt lekker 99 euro voor de programma, dan koop ik liever eentje uit blokker of aldi

Dan koop jij lekker een Navi bij de aldi of blokker... heb je weer een apparaat in de auto of bij je?!

ik zie toch wel heil in een GPS systeem voor de iPhone. Handig toch? of zie ik het nu echt verkeerd?

TheStijg 22-10-08 11:17

€99 is wel veel, maar als het een kaart is voor bijv. heel europa, heb je er wel een hoop voor terug... Een TomTom kaart is ook erg duur en je hebt dan een 2e apparaat. Als alles in 1 apparaat past is dat toch juist beter? Moet je wel de 16GB hebben anders is hij zo vol, en natuurlijk de witte (die zie je niet vaak).

junero 22-10-08 11:40

ik vind het niet erg maar een iphone gebruik immers ook wel voor bellen smsen dan is het niet handig dat ik midden parijs zonder nav moet doen omdat ik gebeld word

King1987 22-10-08 11:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door junero (Bericht 208240)
apple vraagt lekker 99 euro voor de programma, dan koop ik liever eentje uit blokker of aldi

Hoe kom jij aan de informatie dat hij 99 euro gaat kosten? Wat is je bron?

midego 22-10-08 12:10

Even terug op mijn reactie...

Volgens mij had ik ergens gelezen dat turn-by-turn navigatie niet mogelijk was omdat de gps in de iPhone daar te "slecht" voor is...

junero 22-10-08 12:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 208387)
Hoe kom jij aan de informatie dat hij 99 euro gaat kosten? Wat is je bron?

het is maar een schatting hoor, denk je dat het gratis wordt :D

mcman 22-10-08 12:53

Voor kleine afstanden werkt google maps prima als navigatie systeem.

Moest een stukje van 20km overbruggen toen ik eenmaal in de plaats van bestemming was. Google maps aangezet en dmv het lijntje en het bolletje wat meebeweegt was ik in 1X bij het restaurant terwijl er nog aardig wat bochtenwerk in zat.

Toch zou ik erg blij zijn als deze uitkomt.

Voor grote afstanden (Utrecht-Veenendaal oid) werkt het denk ik niet lekker.

gls 22-10-08 13:00

misschien werkt het wel als ie je richting en snelheid meeneemt in de berekeningen, dat zou iig een hoop schelen.

Verder vind ik een pré van een losstaand nav prog dat je niet 'online' hoeft te zijn om je kaart te downloaden. Google Maps in het buitenland kost je een vermogen.

En ook maar hopen dat ie je accu niet in een halfuur leegtrekt :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:33.