iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   zeer goedkope i-phones op speurders.nl.. is dit wel te vertrouwen!?? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/24358-zeer-goedkope-i-phones-op-speurders-nl-vertrouwen.html)

canny 29-10-08 08:07

zeer goedkope i-phones op speurders.nl.. is dit wel te vertrouwen!??
 
Hallo mensen,

Ik heb een vraag. Ik heb op speurders.nl een aantal i-phones 3G gezien en ze zijn bijna allemaal 100 of 200 euro. ook voor de 16 Gb telefoon!! Ik heb een paar van die mensen gemaild en ze komen denk ik wel allemaal uit het buitenland. Ik zou ze dus denk ik niet eerst zelf kunnen zien. Het is ook de bedoeling dat ik er dan minimaal 2 koop en sommige willen dat ik er meteen 10 of 15 koop. Is dit wel te vertrouwen??
Ik wil echt dolgraag een i-phone hebben, maar ik wil er niet 500 euro ofzo voor betalen.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.:o

Greetz,
Candice

Mwfadebeer 29-10-08 08:45

Candice,

het is zeker niet mogelijk om voor zo'n bedrag een iPhone te kopen. Het is ofwel bedrog, diefstal of andersinds,in elk geval niet aan te raden.
Als je echt een iPhone wil hebben kijk dan verder in de rubriek "te koop" dat is veel betrouwbaarder.
suc6.

Bomans 29-10-08 08:47

Wil je echt dolgraag een iPhone, maar wil je er geen 500€ voor betalen, koop dan een eerste generatie. Die kan je voor 300 - 350€ vinden.
Maar laat je aub niet vangen door deze advertenties! Want die zijn echt niet te betrouwen.

canny 29-10-08 08:58

oke, heel erg bedank!
Ik wil hem inderdaad heel graag hebben, maar ze worden vaak zo duur aangeboden.
Hij hoeft niet per se helemaal nieuw te zijn als er maar geen duidelijke gebruikssporen op zitten. Ik ben zelf altijd erg zuinig op mijn spullen en dat vind ik dan zo zonde.
Ik zal eens in die "te koop" rubriek kijken.
Deze zijn wel allemaal betrouwbaar??

King1987 29-10-08 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door canny (Bericht 210997)
oke, heel erg bedank!
Ik wil hem inderdaad heel graag hebben, maar ze worden vaak zo duur aangeboden.
Hij hoeft niet per se helemaal nieuw te zijn als er maar geen duidelijke gebruikssporen op zitten. Ik ben zelf altijd erg zuinig op mijn spullen en dat vind ik dan zo zonde.
Ik zal eens in die "te koop" rubriek kijken.
Deze zijn wel allemaal betrouwbaar??

Dat is een volmondige Ja. Het zijn allemaal leden van het forum en ze moeten dacht ik aan wat eisen voldoen....

zie de goede aanvulling van Bomans hieronder ;)


Succes met de koop :D

Bomans 29-10-08 09:04

Wil je echt 100% zeker zijn, ga de iphone dan zelf afhalen bij de verkoper. dan kom je niet bedrogen uit.

canny 29-10-08 09:08

ik klink nu waarschijnlijk erg naïef, maar ik krijg zojuist een email van een van de mensen die ik had gemail over de goedkope iphones en de telefoon komt dus uit spanje.
hij heeft het hele "verzend en betaal proces" in stappen verteld en ik betaal het geld in eerste instantie niet aan hem maar aan een extern bureau. ( ik heb die site even bekeken en het leek me zeker betrouwbaar ) hij verzend dit pakje ook aan hun. op het moment dat ik mijn iphone krijg van dat bureau, krijgt hij het geld dat ik gestuurd heb.
Hij bied ook nog zijn excusses aan dat het via zo'n omweg moet, maar dat dit een veel veiligere manier is voor beide.
Is dit ook niet betrouwbaar dan?

M1ch3l 29-10-08 09:10

Candice onthoud alsjeblieft 1 ding voor de rest van je leven, als iets té mooi om waar te zijn is(en er mensen in het spel zijn). Dan is er bedrog of oplichting in het spel.

Oftewel: voor niets gaat de zon op.

avdwerf 29-10-08 09:29

Waarom blijven mensen hier toch in geloven? Daardoor blijven die mensen op speurders maar telefoons aanbieden. Voor zo'n prijs kun je NOOIT een iphone kopen! Doe het dus niet, ga er niet op in, en geef honderd euro meer uit en koop er hier een op het forum, dan weet je zeker dat het goed is...

canny 29-10-08 09:33

ja ik weet het. ik moet hier ook niet in geloven. ik ga nog altijd van het goede van de mens uit, maar voor niets gaat de zon op. dat weet ik ook wel.
nog een keer bedankt voor jullie feedback. nu weet ik zeker dat ik het niet moet doen!! ik heb al een paar reacties geplaatst op het te koop forum op het forum.
nou maar hopen dat er iemand bij zit die aan mij zijn iphone wil verkopen.....

iScorpio 29-10-08 12:09

Zulke 'te mooie' aanbiedingen zijn al vaker hier op dit forum besproken. Het gaat steeds weer om oplichting. Misschien eerst eens zoeken op dit mooie forum voordat er weer een nieuwe topic hierover wordt aangemaakt.

Daarom een slotje op deze topic.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:29.