iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   3G simlockvrij - spaanse methode (METHODE WERKT NIET) (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/25283-3g-simlockvrij-spaanse-methode-methode-werkt-niet.html)

psholkamp 17-11-08 06:36

3G simlockvrij - spaanse methode (METHODE WERKT NIET)
 
Hij is er op een duitse site tegen zou het waar zijn hieronder een kopie van het bericht

:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p:p

http://www.iphone-ticker.de/wp-conte.../venehack1.jpgAuf die Story, bzw. das passende Blog aufmerksam gemacht, hat uns ein ungenannt bleibend wollender Tippgeber via eMail.


Wir haben uns die Seite angesehen, den Download gezogen und das entsprechende Tutorial übersetzt - und auch wenn wir uns nicht hundertprozentig sicher sind, die hier veröffentlichten Erfolgsmeldungen machen einen vielversprechenden Eindruck. Der Reihe nach:
  • Das spanische Blog maczalandia.blogspot.com hat die Nachricht das erste mal vor drei Tagen angekündigt. Mit einer speziell vorbereiteten Firmware-Version sei es gelungen, dass iPhone 3G auch ohne Zuhilfenahme von SIM-Karten Adaptern in anderen Netzen zu betreiben. Der erste Softwa-basierende SIM-Unlock für die Geräte der 3. Generation.
  • Gestern folge der bislang letzte Blog-Eintrag. Man habe dem DEV-Team zahlreiche eMails geschickt und auch die Kommentar-Funktion des DEV-Team Blogs genutzt, doch alle Informationen seien ignoriert, die abgesetzten Kommentare gelöscht worden. Das DEV-Team habe offensichtlich kein Interesse an Konkurrenz.


Zum Software-Unlock


Auf einem unserer Geräte haben wir das Paket noch nicht getestet (wagemutige dürfen hier gerne ins kalte Wasser springen), die folgenden Infos reichen wir aber an euch weiter:
  • Der SIM-Unlock läuft in mehreren Etappen. Dem Einspielen einer gehackten Firmware (Version 2.1), der darauf folgenden Modifikation des Dateisystems sowie eine Baseband-Veränderung mit BootNeuter.
  • Den Download gibt es bislang nur für Mac-User, eine Windows-Version soll folgen.
  • Im 230MB großen Paket befinden sich die spanische Anleitung, ein gehacktes MobileInstallation-Framework, die modifizierte Firmware-Datei sowie eine Hand voll weiterer, für den Hack benötigter Dateien.
  • Dem beiliegenden Tutorial sollte Schritt für Schritt exakt gefolgt werden, von den Installation zusätzlicher Applikationen auf dem iPhone wird vorerst abgeraten.
  • Lsst um himmelswillen die Finger von vorschnelle Selbsversuchen. Über Erfahrungsberichte von allen, die nichts zu verlieren haben freuen wir uns trotzdem.

Michael 17-11-08 07:24

Ik zou er mee oppassen want lees nog nergens dat er een resultaat is van een 3G unlock.

Bomans 17-11-08 08:51

Ze gebruiken blijkbaar de firmware voor de 1ste generatie iphone.

Op de screenshot kan je duidelijk zien: iPhone1,1_...
Dus inderdaad, nog geen resultaat voor de 3G

Yzord 17-11-08 09:42

En toch is het voor de 3G

Wally21 17-11-08 10:15

Ik neem aan dat je door die firmware dus 3G functies mist (3G, appstore, etc.)

Bomans 17-11-08 10:21

Ik dacht niet dat het mogelijk is om de firmware van een eerste gen op een 3G te proppen.

Yzord 17-11-08 10:22

Ik struin nu al het hele internet af, maa rik heb nog geen reply gevonden van iemand die zei dat het werkte. Dus ik haak maar af...normaliter had je in alle comments te horen gehad: Yes, het werkt!!, Hoera, het werkt, of **** i bricked my phone.

Dus, loop maar door mensen, niks te zien

Nemphis 15-12-08 14:19

ff bovenhalen

is het mogelijk om de software van de 2g er op te zetten en zo de 3g te unlocken?
(missen van 3g functies buiten beschouwing gelaten..)

Destiny 15-12-08 14:25

Nee dat is niet mogelijk. Bespaar me de moeite om het allemaal uit te leggen :p

iScorpio 15-12-08 14:34

"Lsst um himmelswillen die Finger von vorschnelle Selbsversuchen. Über Erfahrungsberichte von allen, die nichts zu verlieren haben freuen wir uns trotzdem."

Voor de mensen die de Duitse taal machtig zijn en bovenstaande zin van toepassing is, we horen het graag hier :D

Nemphis 15-12-08 15:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Destiny (Bericht 231057)
Nee dat is niet mogelijk. Bespaar me de moeite om het allemaal uit te leggen :p

allee je moet u niet inhouden hoor... ;)

bako 15-12-08 21:17

er staat voor windows en mac maar ik ben hem nu aan het downloaden en hij herkend het niet als een mac bestand dus afwachten maar


(ik ga hem nog niet op mijn iphone zetten)

libia 15-12-08 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 231063)
"Lsst um himmelswillen die Finger von vorschnelle Selbsversuchen. Über Erfahrungsberichte von allen, die nichts zu verlieren haben freuen wir uns trotzdem."

Voor de mensen die de Duitse taal machtig zijn en bovenstaande zin van toepassing is, we horen het graag hier :D

voor mensen die geen duits kunnen en te lui zijn om het te laten vertalen
er staat zoiets: blijf er aub vanaf, maar als iemand toch niets te verliezen heeft zijn we blij met ervaringsberichten

oftewel.. heb je geld genoeg: probeer het uit! heb je dat niet: blijf er aub vanaf! :P

ArB 15-12-08 21:54

Mega vaag allemaal, ik download het bestand even om hem te kunnen bekijken ;)

Is een fake bestand, is idd voor een 2G model. NIET PROBEREN op een 3G
In de custom zit zelfs een bootneuter voor de 2G firmware

bako 15-12-08 22:16

bij mij werkt het helemaal niet hahaha
ik krijg alleen maar met welk programma wild u dit openen

doe dit niet zonde van je tijd waarschijlijk zonde van je iphone zonde van je geld.

zet er maar een slotje op en beter verwijder hem want zo komen er meer geruchten en gaan mensen dit meschien tog proberen

jeej unlockte iphone 1g

oo w8 bestond al:rolleyes:
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 231265)
Mega vaag allemaal, ik download het bestand even om hem te kunnen bekijken ;)

Is een fake bestand, is idd voor een 2G model. NIET PROBEREN op een 3G
In de custom zit zelfs een bootneuter voor de 2G firmware


ArB 15-12-08 22:27

Er zit wel een Spaanstalige PDF bij waar voorzover mijn Spaans gaat, juist wordt verteld dat bootneuter erbij hoort. Eerst maar eens een vertaler zoeken die spaans kan vertalen naar Nederlands of Engels lijkt me.

Voor wie het wil vertalen:
http://www.mediafire.com/download.php?2mlle11edzd

ArB 15-12-08 22:43

Van modmyi:

Onderstaande is een quote van Muslenerd (dev-team member)

Citaat:

I've given ample evidence in this thread (and there are several more technical things I could go into) that this method is absolute crap from the get-go. In fact there is no "go" in that get-go, since you cannot run 2G firmware on a 3G iPhone.

Notice there are even replies on the blog claiming they've done just that -- put his 2G firmware on a 3G iPhone. I assure you this is not possible, even with a "bug in iTunes". You would end up with an iPhone whose screen would remain black.

The fact that he now claims he's contacted us, and is trying to use our "ignoring his email" as a battle cry, tells me he's not simply being ignorant, he's being deceptive.

Destiny 29-03-09 14:57

Blijkt dus niet waar te zijn. Om problemen te voorkomen gaat hier een slotje op.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:15.