//

unlocken iphones met nieuwe bootloader

unlocken iphones met nieuwe bootloader discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Heeft iemand een idee hoelang dit zal duren. Hoe lang heeft het de vorige keer geduurd?...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-11-07, 13:33
frederikbove frederikbove is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 35
Standaard unlocken iphones met nieuwe bootloader

Heeft iemand een idee hoelang dit zal duren. Hoe lang heeft het de vorige keer geduurd?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-11-07, 13:46
Prime Prime is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: E-Troid
Berichten: 110
Standaard

Is totaal niet te vergelijken met elkaar daar in de "oude" bootloader makkelijk een backdoor te vinden was.
Deze backdoor is in de nieuwe bootloader totaal dicht gespijkerd....dus zal het naar mijn weten zeker langer gaan duren daar het gewoon erg moeilijk is geworden om deze open te breken en te herschrijven.

Weet in ieder geval dat ze als streefdatum voor de kerst gebruiken.....heb je iets van houvast.
  #3  
Oud 23-11-07, 13:53
frederikbove frederikbove is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 35
Standaard

Het is maar omdat de eerste week van dec een vriend van mij naar de us gaat en er een kan mee nemen.

Of dat ik er hier een koop van iemand.
  #4  
Oud 23-11-07, 13:57
Prime Prime is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: E-Troid
Berichten: 110
Standaard

Niemand kan hier zeker iets van zeggen of je een datum van geven....ligt allemaal in de handen van het Devteam.
Kan vandaag zijn, morgen of over een maand...:/
  #5  
Oud 23-11-07, 13:58
frederikbove frederikbove is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 35
Standaard

Maar hij zal ooit unlock worden?

Kan kan het zijn dat dit nooit gaat lukken
  #6  
Oud 23-11-07, 17:11
pspklant pspklant is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België!
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frederikbove Bekijk bericht
Maar hij zal ooit unlock worden?

Kan kan het zijn dat dit nooit gaat lukken
Hij zal unluckt worden. Team DEV is hier nu mee bezig, en waarschijnlijk zal er binnenkort een nieuwe hack uitkomen. Ze hebben immers al wel wat werk verzet.

Greetz!

EDIT: er is een doorbraak gemaakt in het hacken van de nieuwe bootloader. Er is namelijk juist iemand in geslaagd de 3.9 bootloader te dumpen..., en hiermee zou hij ook de nieuwe boetlader kunnen dumpen. Morgen ontvangt hij een iphone met de nieuwe bootloader, dus morgen weten we of we binnenkort een hack kunnen krijgen of niet.

We zullen zien wat de tijd ons brengt...

Laatst gewijzigd door pspklant; 23-11-07 om 17:22.
  #7  
Oud 23-11-07, 17:54
PooH! PooH! is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 33
Standaard

Ik ben benieuwd. Ik heb namelijk ook 2 US iPhones met de nieuwe bootloader liggen. Ik wacht met smart.
  #8  
Oud 23-11-07, 18:58
Tjeu Tjeu is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 52
Standaard

Ik heb 2 nieuwe iPhone's liggen met versie 4.1.13 G ? Hoe kan ik bootloader versie zien? En waar kan ik een inlock vinden voor die (waarschijnlijk) 1.1.2 of TIFF-gefixte 1.1.1?
  #9  
Oud 23-11-07, 19:18
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Tjeu Jij hebt 1.1.1 als dat de baseband versie is want 4.2.13 G is de baseband versie van 1.1.2
  #10  
Oud 23-11-07, 21:40
Mark Mark is offline
• iOS 6.1.3
• 3.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10
Standaard

Kan ik unlocken met een firmware 1.1.1 (3A109a) en een Modem Firmware van 04.02.13_G. Met AnySim lukt het niet. (of moet ik helemaal overnieuw beginnen en dan naar 1.1.2?)
  #11  
Oud 23-11-07, 23:03
frederikbove frederikbove is offline
• iOS 1.1.3
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 35
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pspklant Bekijk bericht
Hij zal unluckt worden. Team DEV is hier nu mee bezig, en waarschijnlijk zal er binnenkort een nieuwe hack uitkomen. Ze hebben immers al wel wat werk verzet.

Greetz!

EDIT: er is een doorbraak gemaakt in het hacken van de nieuwe bootloader. Er is namelijk juist iemand in geslaagd de 3.9 bootloader te dumpen..., en hiermee zou hij ook de nieuwe boetlader kunnen dumpen. Morgen ontvangt hij een iphone met de nieuwe bootloader, dus morgen weten we of we binnenkort een hack kunnen krijgen of niet.

We zullen zien wat de tijd ons brengt...
Van waar weet je dit?
  #12  
Oud 23-11-07, 23:06
leufje leufje is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 57
Standaard

daar ben ik ook wel benieuwd naar...
  #13  
Oud 23-11-07, 23:19
blupblup blupblup is offline
• iOS 6.1.3
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Washington, DC
Berichten: 61
Standaard

van hier weet ie dat

iPhone Status Document
  #14  
Oud 23-11-07, 23:39
pspklant pspklant is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België!
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blupblup Bekijk bericht
van hier weet ie dat

iPhone Status Document
Zelf van daar weet ik het niet. Ik weet het van het team DEV zelf, het staat ook op hun forums.

Check hackint0ch.org maar eens.

Greetz!
  #15  
Oud 24-11-07, 07:56
leufje leufje is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 57
Standaard

Je mag er ook even een linkje naartoe plaatsen... groot forum...
  #16  
Oud 24-11-07, 15:49
Danielk Danielk is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 28
Standaard

Het is inmiddels gelukt de 4.6-bootloader van de huidige OTB 1.1.2-iPhones te dumpen. Vervolgens kan er in de code gezocht worden naar een nieuwe exploit zoals die in 3.9 zat die het mogelijk maakt AnySI-achtige applicaties te laten werken, en dan hopen dat het voor normale stervelingen ook weer te doen is.

Er is hoop
  #17  
Oud 24-11-07, 21:21
codeklopper codeklopper is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 6
Standaard

Hoop, een klein beetje dan want zoals men in het status document zegt, het ziet er niet zo goed uit voor een software unlock omdat er een 'bijzondere' check op de firmware zit. En dat het daarom dus een problematisch geheel is op het ogenblik...
  #18  
Oud 24-11-07, 21:49
pspklant pspklant is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België!
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door codeklopper Bekijk bericht
Hoop, een klein beetje dan want zoals men in het status document zegt, het ziet er niet zo goed uit voor een software unlock omdat er een 'bijzondere' check op de firmware zit. En dat het daarom dus een problematisch geheel is op het ogenblik...
Dat was voordat de dump was uitgekomen... Ik verwacht binnen een paar dagen een hack!
  #19  
Oud 24-11-07, 21:57
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Haha PSPklant is erg optimistisch... Jij hebt ook een PSP (of gehad) dus je weet dat het kraken van een firmware niet makkelijk is..! Ze dumpten daar de firmware soms ook al na 1 a 2 dagen via een homebrew enabled PSP en dat hielp ook geen ene crap.. De exploits kwamen via tiff, game saves/extra's of via de allombekende Pandora hack waarbij de chip van de batterij om werd gehex edit naar FFFF... Echter ga ik offtropic

Wat ik bedoel te zeggen is dat het maanden kan duren tot er een nieuwe hack gemaakt is... ik gok op Tiff of een andere safari exploit
  #20  
Oud 24-11-07, 22:03
pspklant pspklant is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België!
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam Bekijk bericht
Haha PSPklant is erg optimistisch... Jij hebt ook een PSP (of gehad) dus je weet dat het kraken van een firmware niet makkelijk is..! Ze dumpten daar de firmware soms ook al na 1 a 2 dagen via een homebrew enabled PSP en dat hielp ook geen ene crap.. De exploits kwamen via tiff, game saves/extra's of via de allombekende Pandora hack waarbij de chip van de batterij om werd gehex edit naar FFFF... Echter ga ik offtropic

Wat ik bedoel te zeggen is dat het maanden kan duren tot er een nieuwe hack gemaakt is... ik gok op Tiff of een andere safari exploit
Ja... van de psp weet ik zowat alles. Maar de psp zat helemaal anders in elkaar dan dat de iPhone hier inelkaar zit heb ik ondervonden...

Ook de mensen van het dev team zelf zijn erg optimistisch, en dat wil al wat zeggen.

Greetz!
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Nieuwe iPhones reeds met een 4.1 update? maart85 Jailbreak 3 17-09-10 01:29
iPhone 3G: Bootloader 6_2 unlocken edward007 Unlock 6 22-06-09 20:27
De heilige graal: OTB iPhones met bootloader 4.6 software-unlock! truckdiver Unlock [archief] 583 17-02-08 21:12
De heilige graal: OTB iPhones met bootloader 4.6 software-unlock! deltoro Archief 3 08-02-08 12:03
iPhone Internals - Unlock op iPhone met nieuwe bootloader werkt niet meer. bwbboot Unlock [archief] 1 16-11-07 16:14

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:29.