iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone 3G gelockt uit V.S met Hi KPN (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/28045-iphone-3g-gelockt-v-s-hi-kpn.html)

donny88 06-01-09 16:50

iPhone 3G gelockt uit V.S met Hi KPN
 
Ik heb vandaag mijn iPhone 3G uit de V.S ge-jailbreakt, en alles doet het prima, en ook het internet.

Maar dit internet wordt aangeduid door een rondje linksboven in de balk waar ook het bereik staat.
Ik zie in de instellingen dat ik de 3G mode uitgeschakelt heb, omdat mensen die mij bellen meteen de voicemail krijgen en sms'jes krijg ik uren later als de 3G mode aan staat.

Wat kan ik doen om tch 3G te internetten ( waar ik ook voor betaal bij Hi), en dat ik toch fatsoenlijk telefoontjes kan ontvangen etc.?

bij voorbaat dank aan jullie allemaal !

Mwfadebeer 06-01-09 16:55

3G weer aanzetten en wellicht overwegen om yellowsn0w te gebruiken waardoor de kwaliteit van de verbinding beter zou moeten zijn.

donny88 06-01-09 17:12

ja maar als ik 3g aanzet krijg ik geen inkomende gesprekken
en dat yell0wsnow, dat is toch gewoon unlocken ?
is dat niet riskant voor je iphone ?

Mwfadebeer 06-01-09 17:25

het voorkomt dat je een turbosim nodig hebt. turbo sims kunnen negatieve invloed hebben op de kwaliteit van de verbinding. ik heb nu geen turbosim meer nodig en nu beduidend beter telefoon contact.
wat betreft yellowsn)w; volg de gebruiks aanwijzing elders op het forum en dan gaat het normaliter gewoon werken. geen risico voor de iphone; in het uiterste geval herstel je hem met de orginele FW via itunes.

donny88 06-01-09 17:45

nou , ik ben begonnen met het unlocken,

ik ben bij dit begonnen

Start Cydia/Installer op en voeg de source h t t p ://apt9.yellowsn0w.com voor Cydia en h t t p ://i.yellowsn0w.com toe voor Installer.

Voor Cydia ga naar Manager -> Sources -> Edit -> Add
Voor Installer ga naar Sources -> Edit -> +

- Zoek daarna in Cydia/Installer naar yellowsn0w en installeer het.
- Reboot eventueel je telefoon.
- Stop je simkaart erin.
- KLAAR !!

want ik heb het jailbreaken met Quickpwnd al gedaan vanochtend.

Bij het invoeren van het ip adres krijg ik de volgende melding:

http://mail.google.com/mail/?attid=0...eacd393d757052

Tijn1 06-01-09 17:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donny88 (Bericht 240092)
nou , ik ben begonnen met het unlocken,

ik ben bij dit begonnen

Start Cydia/Installer op en voeg de source h t t p ://apt9.yellowsn0w.com voor Cydia en h t t p ://i.yellowsn0w.com toe voor Installer.

Voor Cydia ga naar Manager -> Sources -> Edit -> Add
Voor Installer ga naar Sources -> Edit -> +

- Zoek daarna in Cydia/Installer naar yellowsn0w en installeer het.
- Reboot eventueel je telefoon.
- Stop je simkaart erin.
- KLAAR !!

want ik heb het jailbreaken met Quickpwnd al gedaan vanochtend.

Bij het invoeren van het ip adres krijg ik de volgende melding:

http://mail.google.com/mail/?attid=0...eacd393d757052

Waarvoor wil je het ip adres invoeren? en je plaatje komt niet helemaal goed door!
Na de bovenstaande stappen heb je nog geen netwerk gekregen?
Yellowsn0w is niet schadelijk voor je iphone en het is mogelijk om de unlock ongedaan te maken door yellowsn0w te verweideren in cydia!

donny88 06-01-09 18:14

Dat ip adres moet ik toch volgens de stappen invoeren ? in de source, en als ik dat in Cydia doe krijg ik de volgende melding:

Did Not Find Repository

The indicated repository could not be found. This could be because you are trying to add a legacy installer repository (these are not supported). Also this interface is only capableof working with exact repository URL's. If you host a repository and are having issues, please contact the author of Cydia with any questions you have

Mwfadebeer 06-01-09 20:15

Alleen de "apt" details invullen. Het andere is voor installer, een andere applicatie.

donny88 06-01-09 20:51

ok , hij is geunlockt, heb alleen geen bereik ( heb de sim erin zitten zonder dat zwarte simmetje ervoor).
Nu raadde iemand me aan dit te doen:

1. Download and install BossPrefs and Yellowsn0w via Cydia
2. Disable all Functions with BossPrefs (donīt worry if you canīt disable EDGE)
3. Reboot ypur Phone with BossPrefs (not in the normally way - important !)
4. Wait 1.30 min when you see the Lockscreen
5. Take out your Sim and insert it.
6. Wait a moment
7. Go on Settings and Turn on the fly mode
8. Turn off Fly Mode

Alleen heb ik geen idee hoe nummer 2 en 3 moeten, kan iemand mij hiermee helpen ?

Mwfadebeer 06-01-09 20:55

Probeer eerst eens door telefoon met vluchtmodus uit te zetten, 3 minuten wachten( ook echt de 3 minuten uitzitten) dan weer aan mbv vluchtmodus. Als dat niet wil alsnog bossprefs gebruiken.

donny88 06-01-09 21:00

je bedoelt vluchtmodus aan, 3 minuten wachten, en daarna weer uit en kijken of ik bereik heb ?

Mwfadebeer 06-01-09 21:04

Jawel, vluchtModus.

donny88 06-01-09 21:11

ok 2 maal geprobeerd. nog steeds geen bereik
Nu misschien BossPrefs ?

Bij die procedure snap ik nummer 2 en 3 niet ?

Mwfadebeer 06-01-09 21:14

Wat valt er te snappen? Je moet de icoontjes 3g en edge indrukken, vervolgens worden ze rood. Dit betekent dat 3g en edge uit staan.

donny88 06-01-09 21:37

ok , heb alle functions met behulp van Bossprefs uitgeschakelt, daarna de verdere stappen.
Maar heb nog steeds bereik, hij geeft een paar puntjes weer , dus hij leest wel de SIM en hij geeft ook niet "No Service" . Wat doe ik verkeerd, of wat kan ik nog doen?

Mwfadebeer 06-01-09 21:40

Haal de sim eruit. Zet telefoon helemaal uit. Wacht eventjes, minuut of 2, zet weer aan. Dan sim er weer in.

King1987 06-01-09 21:48

Ik ga deze op slot doen. Al deze info is ook te vinden in het topic dat over Yellowsn0w gaat. Ik verzoek je vriendelijk om die eens door te lezen en daar verder te gaan. Bedankt.

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:20.