iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   lege Iphone dozen versturen / Douane (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/2884-lege-iphone-dozen-versturen-douane.html)

gewoongoed 28-11-07 04:23

lege Iphone dozen versturen / Douane
 
Hallo allemaal,

Ik ga zeer binnenkort naar new york, met als doel enkele Iphone's aan te schaffen.
Nu heb ik wat vragen.

1. Kan je de de Iphone dozen uit elkaar halen zonder ze te beschadigen,
zodat je hem als het ware kan opvouwen, of is het allemaal verlijmd?

2. Kan ik Iphone dozen met boekjes, maar zonder kabels etc, versturen
naar Nederland zonder dat de DOUANE daar BTW over berekent?

3. Weet iemand de kosten voor het versturen van een (paar?) kilo met
luchtpost, vanuit de VS naar Nederland?

Stiruam 28-11-07 16:52

1. Lijkt me van wel
2. Jazeker hou kunnen ze nou over een doos Btw rekenen
3. Zal hoog zijn aangezien het ruimte in neemt en het een doosje is:D meer weet ik niet

Dit hoort btw in iPhone Koopadvies

Greetz, Stiruam

SPQR 30-11-07 17:30

Doosje is niet opvouwbaar en heeft de hoogte van 5/6 iPhones op elkaar.
Het opsturen zal inderdaad kunnen, maar als je een (paar) kilo doosjes verstuurt, heb je volgens mij wel kans dat er naar de herkomst gezocht gaat worden...

Stiruam 30-11-07 19:53

Dus... Ze mogen geen onderzoek naar je instellen zonder enige goede rede:) ten 2e gaan ze echt niet achter een iPhone doosjes verstuurder aan... De tijd die het kost om alles te achterhalen en jou in te lichten kost al meer geld (ivm betaade werknemers) dan dat de inport belasting is...:D

En over dat ze niet opvouw baar zijn... Ja klopt das jammer.

Greetz, Stiruam

Martijn Snels 30-11-07 20:36

Als ze hier achter kopen betaal je echt flink!

Stiruam 02-12-07 16:06

Tuurlijk niet! Ze kunnen je alleen op "Heterdaad" pakken! Ze mogen namelijk helemaal geen onderzoek daarnaar installen en stel dat dat mogt was het alsnog te duur... :D

Martijn Snels 02-12-07 19:01

En ze pakken er veel op heterdaad hoor... Ergens hier op iPhoneClub staan de tarieven van de boetes meen ik.

Stiruam 03-12-07 17:21

Nou dat hangt er vanaf he :p op een vlieg veld pakken ze je absoluut niet snel maar via post wel...

niels334 03-12-07 17:35

Zet op het pakket een waarde die lager of gelijk is aan $25, dan hoef je geen invoerrechten te betalen. Zo heb ik ook al mijn iphones Nederland in gekregen..

LinQ 03-12-07 17:59

dan is je verzending ook maar verzekerd voor 25€. dat risico neem ik persoonlijk niet

sjiulskin 04-12-07 01:59

Hoe werkt dat sowieso? Pakken ze er willekeurige pakketjes uit bij de douane? Of zien ze via metaaldetector dat het een iphone is oid?

gewoongoed 13-12-07 13:43

Ik heb de reis geannulleerd, het was de bedoeling om 8 iphone's te halen voor vrienden en familie, en 1 te verkopen.

Maar we kregen het allemaal niet rond met de creditcard's, (krijg je als iedereen student is) Maar nu je er weer 5 per creditcard mag halen, is het misschien toch interresant om toch te gaan.

Stiruam 13-12-07 19:30

Aaah jammer :( er gaat niks boven kerst/iPhone shoppen in de VS! :p Jhaa wel relaxed met die nieuwe regeling :p

Greetz, Stiruam


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:54.