//

iPhone inkoopactie van iPhoneclub en EvolutionIT

iPhone inkoopactie van iPhoneclub en EvolutionIT discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) goed idee, kunnen we samen de zaak afhandelen......



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 28-09-07, 21:49
marqw marqw is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Limburg
Berichten: 66
Standaard

goed idee, kunnen we samen de zaak afhandelen...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 28-09-07, 22:46
ilya ilya is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Maastricht
Berichten: 85
Standaard

kan je aan mark van evo IT vragen van wanneer die iphones zijn?
ik lees dit net op engadget:
As for when we'll have full use of the iPhone again is unclear, but TUAW's Erica Sadun says "don't expect a jailbreak anytime soon," which doesn't seem promising. Apparently the security is going to be a whole lot harder to crack this time around.
  #163  
Oud 28-09-07, 22:49
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Zie deze post: https://forum.iculture.nl/iphon....html#post2689
  #164  
Oud 28-09-07, 23:00
marina marina is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 5
Standaard kopuh!!!

wat is ie toch mooi, kan niet wachten tot ik er een heb...
  #165  
Oud 28-09-07, 23:46
Tinus's schermafbeelding
Tinus Tinus is offline
iPhoneclub Held
• iOS 6.1.4
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Eelde
Berichten: 94
Standaard

Ik hoop dat ik morgen dan gebeld wordt kan ik maandag ochtend om 0600 met een slaapzakje voor de deur liggen in utrecht ... kan ik nog een beetje optijd wer op m'n werk zijn.... (en anders maar niet)
  #166  
Oud 29-09-07, 09:34
MP3-junky's schermafbeelding
MP3-junky MP3-junky is offline
• iOS 3.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 169
Standaard

Ik las dit op hackintosh:

Just so everyone knows... Apple preshipped 1.1.1 iphones... inventory were held until the firmware was "officially" released, then the startied selling the 1.1.1 iphones...a few peeps got lucky and got the older ones.

This info came from a inventory manager for an apple store, my old employee actually...


Als EvolutionIT de telefoons begin deze week heeft laten opsturen zitten we goed denk ik (als ze dit pas (eer)gisteren gedaan hebben waarschijnlijk niet)

Kunnen jullie hier duidelijkheid in geven, EvolutionIT?

PS: de files in de firmware zijn gedateerd op 18-09-07.

Laatst gewijzigd door MP3-junky; 29-09-07 om 09:36.
  #167  
Oud 29-09-07, 09:43
Ltriples Ltriples is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MP3-junky Bekijk bericht
Ik las dit op hackintosh:

Just so everyone knows... Apple preshipped 1.1.1 iphones... inventory were held until the firmware was "officially" released, then the startied selling the 1.1.1 iphones...a few peeps got lucky and got the older ones.

This info came from a inventory manager for an apple store, my old employee actually...


Als EvolutionIT de telefoons begin deze week heeft laten opsturen zitten we goed denk ik (als ze dit pas (eer)gisteren gedaan hebben waarschijnlijk niet)

Kunnen jullie hier duidelijkheid in geven, EvolutionIT?

PS: de files in de firmware zijn gedateerd op 18-09-07.
Zou ik ook wel willen weten hoe dat zit ja.....
  #168  
Oud 29-09-07, 09:48
ilya ilya is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Maastricht
Berichten: 85
Standaard

is het niet zo dat je aan het serinummer op de verpakking kan zien van welke datum de iphone is en dus welke firmware erop zit?
met de psp was dat wel zo namelijk

#update#

je kan er heel makkelijk achter komen welke firmware je op de iphone hebt:

You can check what firmware is preinstalled by going to the emergency call, entering *3001#12345#* then pressing "Call". Under Versions you will find what revision firmware is on the phone out of the box.

03.12.06_G Is firmware 1.0.0
03.14.08_G Is firmware 1.0.1 and 1.02
04.01.13_G Is 1.1.1

dus als de mensen van evolutionit zo vriendelijk willen zijn om even te kijken wat voor firmware er zit op hun bestelling iphones zou dat heel fijn zijn

Laatst gewijzigd door ilya; 29-09-07 om 09:57.
  #169  
Oud 29-09-07, 09:53
Ltriples Ltriples is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilya Bekijk bericht
is het niet zo dat je aan het serinummer op de verpakking kan zien van welke datum de iphone is en dus welke firmware erop zit?
met de psp was dat wel zo namelijk
Tja als ze eerder dan de update bestelt en verzonden zijn is er volgens mij geen probleem. Maar dat weet ik niet, dus even afwachten op iphoneclub/evolutionIT met een antwoord.
  #170  
Oud 29-09-07, 10:46
Lucas Lucas is offline
• iOS 7.1.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Bilzen - België
Berichten: 138
Stuur een bericht via MSN naar Lucas
Standaard

EvolutionIT weet ook pas maandag (wanneer hun vracht aankomt) welke firmware de iPhone's hebben.
Er is een kans dat ze een oude firmware hebben heb je geluk. Hebben ze de nieuwe, dan heb je pech.
  #171  
Oud 29-09-07, 10:59
Nico Nico is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 8
Standaard

Ik trek mij terug v/d aktie omdat ik het risico van de nieuwe firmware niet wil nemen. Ik heb niks aan een telefoon waar ik (voorlopig) niet mee kan bellen. Er is natuurlijk een grote kans dat het goed gaat. Maar 475 euro is mij te veel geld om de gok te wagen. Ik hoop dat ik mensen blij maak waarvan ik lees dat die op de reservelijst gezet zijn.
  #172  
Oud 29-09-07, 11:01
Nico Nico is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 8
Standaard

Ik wil daar aan toevoegen dat ik 1 van de eerste deelnemers was. Toen ik mij ingeschreven had voor de aktie had ik nog niet gehoord van de nieuwe firmware, dat bericht kwam een dag later.
  #173  
Oud 29-09-07, 11:04
bitje bitje is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 24
Standaard je bedoelt dubbel pech :)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lucas Bekijk bericht
EvolutionIT weet ook pas maandag (wanneer hun vracht aankomt) welke firmware de iPhone's hebben.
Er is een kans dat ze een oude firmware hebben heb je geluk. Hebben ze de nieuwe, dan heb je pech.
Je bedoelt dubbel pech. De koper zal verliezen. EvolutionIT verliest niet.

Stel je dit nou eens voor: je koopt de iphone voor 475 incl btw. Blijkt dat
het over de hogere firmware versie beschikt. Over een kleine dertig
dagen is de Iphone in duitsland beschikbaar voor minder dan 475 inclusief BTW. Je hebt dan dubbel pech.. maar het kan ook erger.. je loopt ook kans op een DOA wat niet door EvolutionIT vervangen zal worden maar alleen naar de VS zal worden opgestuurd voor vervanging.

.....

Laatst gewijzigd door bitje; 29-09-07 om 11:07.
  #174  
Oud 29-09-07, 11:22
ssteins ssteins is offline
• iOS 1.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bitje Bekijk bericht
Je bedoelt dubbel pech. De koper zal verliezen. EvolutionIT verliest niet.

Stel je dit nou eens voor: je koopt de iphone voor 475 incl btw. Blijkt dat
het over de hogere firmware versie beschikt. Over een kleine dertig
dagen is de Iphone in duitsland beschikbaar voor minder dan 475 inclusief BTW. Je hebt dan dubbel pech.. maar het kan ook erger.. je loopt ook kans op een DOA wat niet door EvolutionIT vervangen zal worden maar alleen naar de VS zal worden opgestuurd voor vervanging.

.....
De iPhone die in Duitsland te koop zal zijn, zal m.i. ZEKER over firmware 1.1.1. beschikken, daar heb je dus ook niks aan.

Kijk, waarschijnlijk zijn de iphones maandag jl besteld.
Ze hebben gewacht met uitleveren van iphones met 1.1.1 tot vrijdag.
De vraag is, hoe zijn die iphones gekocht ?
Als het gewoon via iemand aan de toonbank is, lopen we geen risico.
Als het in een achterkamertje vanuit een voorraadloods was (200 stuks !!)
dan is het risico m.i. groter
  #175  
Oud 29-09-07, 11:26
ssteins ssteins is offline
• iOS 1.0.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 25
Standaard

Ik vind trouwens dat Evolution IT ons best van te voren kan vertellen welke firmware erop zit, voor de deal door kan gaan. Zij hebben immers in totaal 200 stuks besteld, waarvan er zo'n 60 voor ons zijn. Voor die andere 140 lopen zij zelf ook het risico.

Dus: maandag -> firmware 1.0.2 ? 60 bestellingen uitvoeren a 475 euro
maandag -> firmware 1.1.1. -> cancel 60 bestellingen, verkoop 200 iPhones a 535 euro per stuk

Er zijn ook wettelijke regels voor dit soort zaken !
  #176  
Oud 29-09-07, 11:29
Nico Nico is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 8
Standaard

En als het fout gaat dan gaan mensen zich terugtrekken hetgeen niet geacepteerd wordt met rekeningen als het gevolg. Of mensen kopen de Iphone en unlocken hem waarna de Iphone niet meer werkt. Ik las dat Michel al een Iphone heeft besteld die over firmware 1.1.1 beschikt. Die Iphone is tot op heden onbruikbaar, hij stuurde mij gisteren een persoonlijk bericht. Maar als het goed gaat dan baal ik natuurlijk als een stekker omdat ik er niet bij was. Maar ik ben met Iphoneclub en evolutionIT van mening dat je niet moet piepen en zeuren als het fout gaat, dat zijn de voorwaarden.
  #177  
Oud 29-09-07, 11:30
ilya ilya is offline
 
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Maastricht
Berichten: 85
Standaard

Als er 1.1.1 op zit kunnen zij die dingen aan de straatstenen niet kwijt.
Tegen de tijd dat er een unlock is voor 1.1.1 dan is de duitse iphone al tekoop.
  #178  
Oud 29-09-07, 11:32
Ltriples Ltriples is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nico Bekijk bericht
En als het fout gaat dan gaan mensen zich terugtrekken hetgeen niet geacepteerd wordt met rekeningen als het gevolg. Of mensen kopen de Iphone en unlocken hem waarna de Iphone niet meer werkt. Ik las dat Michel al een Iphone heeft besteld die over firmware 1.1.1 beschikt. Die Iphone is tot op heden onbruikbaar, hij stuurde mij gisteren een persoonlijk bericht. Maar als het goed gaat dan baal ik natuurlijk als een stekker omdat ik er niet bij was. Maar ik ben met Iphoneclub en evolutionIT van mening dat je niet moet piepen en zeuren als het fout gaat, dat zijn de voorwaarden.
Heeft die michel die telefoon bij EvolutionIT gekocht, want dat blijkt niet uit je stuk....
  #179  
Oud 29-09-07, 11:33
orf orf is offline
• iOS 1.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iphoneclub.nl Bekijk bericht
We hebben de volgende afspraak gemaakt, en dat vind ik persoonlijk ook gewoon logisch: "Je koopt de iPhone via de inkoopactie AS-IS (dus zoals geleverd). Als daar de nieuwe firmware opstaat, dan is dat vervelend en moet je dus wachten tot er een nieuwe unlockmethode beschikbaar is, net zoals de early adopters die meteen aan het begin een iPhone kochten en hier ook niet meteen mee konden bellen."

Mocht dit een reden voor je zijn om je alsnog af te melden voor de actie, dan is nu daar het moment voor. Stuur me dan een PM met de naam waaronder je de bestelling hebt geplaatst met het verzoek je uit te schrijven van de bestellinglijst.

[...]

Horen we niets van je, dan ga je een koopverplichting aan, want de korting van de inkoopactie is alleen als er minimaal 50 kopers zijn. Degenen die zich NA het versturen van de bestellijst terugtrekken hoeven in ieder geval op onze sympathie dan niet meer te rekenen. Het klinkt allemaal wat hard, maar we steken hier ontzettend veel vrije tijd in en als je je niet comfortabel voelt bij deze aankoop, doe het dan gewoon niet!
Hier wat voorwaarden. Geen garanties over firmware. Staat de nieuwe firmware erop, dan heb je pech en zul je moeten wachten tot deze gehacked is. Risico van een early adopter zijn
  #180  
Oud 29-09-07, 11:38
Ltriples Ltriples is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 13
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orf Bekijk bericht
Hier wat voorwaarden. Geen garanties over firmware. Staat de nieuwe firmware erop, dan heb je pech en zul je moeten wachten tot deze gehacked is. Risico van een early adopter zijn
Toevoeging van absoluut 0, lezen kunnen we allemaal, dus aub zeg iets nuttigs of houd je mond.

Wat nog een aantal mensen en ikzelf willen weten of we iets aan die telefoon hebben. WANNEER ie besteld is, want dat is cruciaal voor de firmware die op de telefoon zit.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kopen via iPhoneclub en EvolutionIT Johan Archief 4 31-07-08 13:32
Iphone van evolutionIT.nl Harm Koopinformatie Nederland 14 20-01-08 10:49
iPhone inkoopactie van iPhoneclub en EvolutionIT - tweede actie iCulture Koopinformatie Nederland 162 19-01-08 23:53
Status iPhone inkoopactie iPhoneclub.nl en EvolutionIT iCulture Archief 374 04-11-07 16:44

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:56.