iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   2g probleem firmware achterhalen en opnieuw unlocken (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/31108-2g-probleem-firmware-achterhalen-opnieuw-unlocken.html)

Size 06-03-09 13:05

2g probleem firmware achterhalen en opnieuw unlocken
 
Beste allemaal!

Gister had ik nog werkende iphone 2g vorig jaar amerika maart aangeschaft. Zit nu een kpn sim in.

Hier mijn probleem in kort; ik heb per ongeluk software update gedaan via itunes. Nu geeft hij aan dat de sim niet herkend wordt. Door info via deze site heb ik geprobeerd hem te unlocken met iliberty, maar zonder succes, want dat liep vast. Ik denk dat software via itunes is geupdate naar een hogere firmware, dan dat wat erop zat. Daarnaast kan ik mijn firmware niet meer achterhalen via de "geheime" code *3001#12345#* want ik kom niet in het menu :( Iemand enig idee wat mijn actieplan moet zijn?! De eerste keer is hij trouwens geunlocked met ziphone op een mac en ik probeer het nu met windows.

Alvast bedankt!

King1987 06-03-09 15:14

Heel simpel, jij hoeft niet eens de FW te weten, je update hem gewoon in iTunes naar FW 2.2.1 (de nieuwste). Daarna laat je Quickpwn 2.2.5 draaien en hij is weer gejailbreakt/activeerd en ge-unlockt :).

Size 07-03-09 12:52

Hoi king! Thanks voor jou reactie. Het is deels gelukt. Iphone werkt weer prima, alleen heb ik de firmware niet kunnen updaten. Dit kwam doordat ik wanneer ik het zipbestand opende er geen .ispw bestand in kon vinden, alleen .dmg. Heel vreemd en jammer, want had hem graag gelijk geupdate. Komt dit verschijnsel vaker voor en weet jij toevallig wat er dan mis gaat. Het stomme is dat het (denk ik) verkeerd gaat bij het uitpakken van het bestand. Dit doe ik trouwens met winrar, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft? Anyways, dat zou ik graag nog even weten, want dan update ik hem binnenkort wel naar nieuwe firmware.

BVD!

ButcherJF 07-03-09 18:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Size (Bericht 264078)
Hoi king! Thanks voor jou reactie. Het is deels gelukt. Iphone werkt weer prima, alleen heb ik de firmware niet kunnen updaten. Dit kwam doordat ik wanneer ik het zipbestand opende er geen .ispw bestand in kon vinden, alleen .dmg. Heel vreemd en jammer, want had hem graag gelijk geupdate. Komt dit verschijnsel vaker voor en weet jij toevallig wat er dan mis gaat. Het stomme is dat het (denk ik) verkeerd gaat bij het uitpakken van het bestand. Dit doe ik trouwens met winrar, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft? Anyways, dat zou ik graag nog even weten, want dan update ik hem binnenkort wel naar nieuwe firmware.

BVD!

Je probleem ontstaat doordat je eigenlijk teveel doet ;).
Je hoeft de firmware niet eerst te downloaden en te unzippen, als je via iTunes update gaat dat allemaal automatisch. Daarna Quickpwn (2.2.5) er overheen (evt. bootneuter uit Cydia installeren) en klaar.

Size 09-03-09 12:30

Je hebt gelijk! Ik zie nu pas dat hij de firmware ook heeft ge-ugrade, hehe. Wat een darm ben ik toch :) Bedankt voor de informatie!!!

nostromo 20-03-09 11:03

gelijkaardig verhaal
 
@King; heb net hetzelfde probleem hier, en probeer je raad op te volgen. alleen lukt het mij niet om een firmware upgrade te doen in iTunes aangezien die alleen "deze sim-kaart wordt niet ondersteund..." toont...?

King1987 20-03-09 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nostromo (Bericht 268698)
@King; heb net hetzelfde probleem hier, en probeer je raad op te volgen. alleen lukt het mij niet om een firmware upgrade te doen in iTunes aangezien die alleen "deze sim-kaart wordt niet ondersteund..." toont...?

Eerst even quickpwn draaien. Die geeft aan welke FW je zit, maar activeerd ook meteen je iPhone even :)

nostromo 21-03-09 09:25

Ik heb quickpwn geprobeerd, zowel op m'n MacPro als op Windows. Op MacPro lijkt die halverwege "vast" te zitten, en blijft de iphone op "zwart" scherm staan... Versie nummer lijk ik nergens te kunnen achterhalen.
Op Windows raak ik helemaal niet verder, want daar moet ik IPSW file opgeven, en ik lijk telkens een verkeerde file te selecteren (of niet ondersteund, of die komt niet overeen). Een versie kan ik nergens afleiden.

Vind het beetje vreemd allemaal; zal wel iets verkeerds doen of niet begrepen hebben; ik vind tientallen discussies over hetzelfde, en toch lijk ik andere fenomenen te zien. :)

Ter info, ik heb ondertussen ook al es geprobeerd om via iTunes gewoon te herstellen; lijkt die wel netjes te doen. (maar hij blijft sim weigeren)

UPDATE: het is me net wel gelukt. Heb alle stappen die hierboven staan nog es herhaald, met als enige verschil dat ik nu een usb hub gebruikte, en nu is het wel gelukt (op de macpro)... dank voor reacties

Koekies3 21-03-09 14:53

Hallo , ik heb een ipod 2g 16gb tweedehands gekocht en werkte perfect , hij was unlocked .
Nu heb ik per ongeluk deze geupdate naar de allernieuwste itunes , 8.0 en hij is nietmeer unlocked ! ook vond ik op het internet dat je met deze software niet kan unlocken :S
Wat moet ik doen !? ik veronderstel dat ik hem moet terugzetten naar vorige itunes , maar hoe ?
Graag snelle reactie
groeten

Michael 21-03-09 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koekies3 (Bericht 269171)
Hallo , ik heb een ipod 2g 16gb tweedehands gekocht en werkte perfect , hij was unlocked .
Nu heb ik per ongeluk deze geupdate naar de allernieuwste itunes , 8.0 en hij is nietmeer unlocked ! ook vond ik op het internet dat je met deze software niet kan unlocken :S
Wat moet ik doen !? ik veronderstel dat ik hem moet terugzetten naar vorige itunes , maar hoe ?
Graag snelle reactie
groeten

Is het een ipod of een iphone? Want unlocken geldt alleen voor iPhones Jailbreaken kan op alle devices. En kijk hier voor de jailbreak van je iPod The 24kpwn LLB patch...aka untethered - iPod touch Fans forum

Koekies3 21-03-09 16:49

Sorry het is een Iphone , typfoutje

qsadfg556 22-03-09 20:27

unlocken
 
heey,

hoe unlock je een iphone:confused::confused:
dat zou ik graag willen weten:D:D

gr superwikkie:o

Michael 22-03-09 20:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door qsadfg556 (Bericht 269648)
heey,

hoe unlock je een iphone:confused::confused:
dat zou ik graag willen weten:D:D

gr superwikkie:o

Zoek eens op bootneuter

kevin-kamerbeek 16-10-09 18:28

hallo mensen,

kan iemand mij alsjeblieft helpen met de iphone?
ik heb een iphone 2g gekocht uit het buitenland en die was simlock vrij,
ik deed er me eigen simkaart in en hij deed het gewoon maar toen had ik perongeluk een updat uitgevoerd ofzo en toen kon hij mij sim kaart niet meer lezen.
en ik kan niks meer doen alleen een noodoproep.
kan iemand mij alsjeblieft heel uitgebreid uitleggen wat ik moet doen om me telefoon weer aan de praat te krijgen?
alsjeblieft.
ik zit er echt heel erg mee.
anders kan je een email sturen naar: kevin_kamerbeek@hotmail.com

alvast bedankt!
groetjes kevin

King1987 16-10-09 18:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevin-kamerbeek (Bericht 368583)
hallo mensen,

kan iemand mij alsjeblieft helpen met de iphone?
ik heb een iphone 2g gekocht uit het buitenland en die was simlock vrij,
ik deed er me eigen simkaart in en hij deed het gewoon maar toen had ik perongeluk een updat uitgevoerd ofzo en toen kon hij mij sim kaart niet meer lezen.
en ik kan niks meer doen alleen een noodoproep.
kan iemand mij alsjeblieft heel uitgebreid uitleggen wat ik moet doen om me telefoon weer aan de praat te krijgen?
alsjeblieft.
ik zit er echt heel erg mee.
anders kan je een email sturen naar: kevin_kamerbeek@hotmail.com

alvast bedankt!
groetjes kevin


Als je de zoekfunctie had gebruikt (;)) dan had je heel simpel erachter kunnen komen dat je Blackra1n kan gebruiken of dat je een Custom FW moet gebruiken zodat je kan unlocken/activeren en jailbreaken :)

Succes :D

kevin-kamerbeek 16-10-09 18:38

maaar zou jij het alsjeblieft goed willen uitleggen hoe het moet?
ik snap het niet echt goed.

alvast bedankt!

King1987 16-10-09 18:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kevin-kamerbeek (Bericht 368589)
maaar zou jij het alsjeblieft goed willen uitleggen hoe het moet?
ik snap het niet echt goed.

alvast bedankt!

https://forum.iculture.nl/f14/i...ndleiding.html ;) zoekfunctie is je beste vrind :)

baptiste___ 26-11-09 19:28

ik heb ook dat probleem
iphone geupdate, en nu kan ik enkel nood aproepen doen, en ik kan niets meer doen op itunes, er komt iets op van ongeldige sim enzo.
nu, ik heb al geprobeerd voor costum dingens enzo, maar als ik dat wil daunloaden, dan gaat dat niet. is dat omdat ik gen mac book heb?
ik wil er zo snel moglijk weer mee kunnen werken!!
help mij aub!:(

De Generaal 26-11-09 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door baptiste___ (Bericht 387985)
ik heb ook dat probleem
iphone geupdate, en nu kan ik enkel nood aproepen doen, en ik kan niets meer doen op itunes, er komt iets op van ongeldige sim enzo.
nu, ik heb al geprobeerd voor costum dingens enzo, maar als ik dat wil daunloaden, dan gaat dat niet. is dat omdat ik gen mac book heb?
ik wil er zo snel moglijk weer mee kunnen werken!!
help mij aub!:(

Je hebt hem dus wsl geupdate naar 3.1.2. Nu moet je daarvoor je iPhone jailbreaken met Blackra1n en unlocken met Bootneuter. Graag in die topics verder gaan voor verdere problemen.

Dit is een aardig gedateerd topic en er bestaan al wat topics over hoe deze iPhone te unlocken, dus hier gaat een slotje op.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:42.