iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Betrouwbaarheid Gigavolt? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/31238-betrouwbaarheid-gigavolt.html)

RealNuke 16-09-09 16:40

of koop....maar dan wel wetend dat je niet moet updaten....

De leverbaarheid is op dit moment gewoon knudde...

ik heb altijd 2 iphones.. 2g en 3g ..heb mijn 2g al verkocht sinds dit weekend en nu kan ik gewoon geen 3gs vinden..ook nie bij t-mobile.

Larss 17-09-09 11:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RandonJohnny (Bericht 352346)
Je hebt gelijk tt staat er niet bij. Mijn broek zakt af...
Hoe kunnen ze nou officieel tomtom verkopen als het illegaal is?
Luizestreken!

RandonJohnny, het verkopen van een iPhone met daarop een gekraakte versie van TomTom is simpelweg strafbaar (voor de verkopende partij) en onrechtmatig. Ik ben geen jurist dus neem alles in deze post met een korrel zout maar je kunt geen geldige koopovereenkomst afsluiten onder die omstandigheden.

Probeer de koop te laten ontbinden en je geld terug te krijgen - de winkel had je dit niet mogen verkopen. 'Gelukkig' was de prijs zodanig hoog dat je geen heling oid aan je broek kunt krijgen. Probeer het eerst via de winkel zelf. Helaas lijkt het er op dat de optie van de website verwijderd is dus screenshots maken gaat niet meer lukken maar als het goed is heb je bewijs in de vorm van facturen.

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt zou ik even contact met hen opnemen; ook TomTom zal hier zeer in geïnteresseerd zijn (die zaak verkoopt nota bene ook TT apparaten!).

Overigens zijn de Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk logo's volgens mij ook ten onrechte op die site geplakt; dat had je zelf ook kunnen onderzoeken trouwens.

Succes.

RandonJohnny 17-09-09 11:37

Ja joh het staat idd niet meer als optie op de site!!!! Heb de factuur nog.
Ik kijk wel wat voor stappen ik neem. Had dit echt niet verwacht.
Toont overigens wel aan dat gigavolt dit draadje volgt.
Wat een gedoe.

Larss 17-09-09 11:40

Die screenshot (die nog op je Mac staat en niet online) werkt alleen voor jou ;)

RealNuke 17-09-09 11:46

Ondanks dat gigavolt deze actie uitvoert is het wel 1 van de weinige die nog voorraad heeft...Ik heb gewoon een iphone nodig 32gb black met factuur....en op het moment zijn zij wel de snelste...grrr..

Larss 17-09-09 11:51

Doe nou niet zo dom man, het zijn geen mensen met wie je zaken wilt doen. Ze verkopen gekraakte software en jailbroken iPhones (als het verhaal van Johnny klopt) en hebben logo's van die (verder ook niet zo spannende) belangenorganisaties op hun site staan terwijl ze er geen lid van zijn.

Aan je eerdere post s te zien ben je een beetje verblind - je praat hun gedrag gewoon min of meer goed! Vriendin van me moest precies 1 week wachten bij T-Mobile shop onlangs. Patience, young padawan.

RealNuke 17-09-09 11:56

idd verblind door de hebzucht om weer mijn tweede iphone te hebben... ik heb op dit moment mijn zakelijke nr doorgeschakeld..
En heb helaas geen tijd om langs de store te gaan om mezelf op de wachtlijst te zetten...

En precies op deze ongeduldigheid spelen ze in!!!! En nee ik praat het gedrag niet goed maar wel dat ze goed inspelen in de vraag en aanbod....wellicht hadden ze dit beter niet onder een bedrijfsvlag moeten voeren

T-800 17-09-09 14:50

Ik heb er hier ook 2 gekocht maarliefst, een voor mezelf en een voor mijn moeder (white en black 32gb beide) die van mij inderdaad net door lomperigheid geupdate naar 3.1 en verder niet nagedacht, heb nu wel met itunes de factory restore gedaan naar een 3.1 waarbij geen simlock wordt aangebracht, maar helaas kon dit niet meer ongedaan worden.

en sterker nog!
ik ben naar de t-mobile shop gegaan, een simpel sim-only kaartje abonnementje genomen zonder toestel
WERKT DE T-MOBILE KAART NIET! wtf welke provider heeft er dan in gezeten? want ik wil VOOR Ik mijn toestel terugbreng éérst alles wissen (creditcard gegevens, foto's, notitites etc etc etc.... of gebeurt dit automatisch met een update?!)

merci boucoup :p


edit: ik denk dat ze nog een groot probleem krijgen als de helft van de jailbreakd phones terugkomt waar zelfs geen t-mobile kaartje in kan!

RealNuke 17-09-09 15:02

Veel sterkte ermee...maar de enige maar om hem leeg te hallen is een hard core factory reset en dat vind je vast wel terug op de forum bij handleidingen.

Waarschijnlijk komen die dingen uit engeland....daar kan je namelijk die dinge met een prepay kopen

T-800 17-09-09 15:59

Update gigavolt shop.

net contact gehad over het feit van de 3.1 update.
Kreeg een dame aan de telefoon die doch zeer behulpzaam overkwam.
Echter de volgende opties werden mij verteld

Het retourneren van de telefoon is niet mogelijk, deze is namelijk "gebruikt" (?)

Een softwarematige tekortkoming zou mij voldoende zijn?

Nee, want er wordt (naar zegge) vanaf het begin dat de dame er werkt vertelt tegen iedereen dat je de telefoon NIET mag updaten!

Ik heb hier zelf helaas niks van meegekregen, en zit nu met een gelockte telefoon én een t-mobile abonnement wat ik vanochtend heb afgesloten wat dus niet werkt!

Ze verwachten binnen één week dat er een nieuwe patch komt dit de telefoon op versie 3.1 gewoon weer simlock vrij maakt.

Hieruit maak ik op dat de zaak draaiende wordt gehouden in de hoop dat "hackers" een gat vinden in de beveiliging?

Ik was niet de enige die vandaag belde, ik ben benieuwd.
Er werd mij gelijk aangeraden een mail te sturen dat ze op het moment er een goede "patch" komt deze gelijk in de mail aangegeven kan worden. (hopelijk binnen een week...)

Komt er dus op neer dat ze je ook 3 maanden kunnen laten wachten helaas :(
Maar als het over 2 weken niet geregeld is stel ik voor om met een groep iphone 3.1 versie-bezitters gezamelijk wat geld te gaan terugvragen.

(was het niet verboden door apple om softwarematig geunlockte telefoons als nieuw te verkopen?)

markzijlstra 17-09-09 16:59

Het gaat hier om een consumentenkoop, gezien het feit dat Gigavolt een bedrijf is. In dat geval is er sprake van non-conformiteit ten aanzien van het product. Wanneer een product bij normaal gebruik (updaten via Itunes valt mijn inziens onder normaal gebruik) niet voldoet aan de eisen heb je recht op correcte nakoming. De koper schiet in dit geval namelijk tekort in de nakoming van de koopovereenkomst.

Nu bellen niet meer mogelijk is lijkt het mij duidelijk dat het verkochte product niet aan de eisen voldoet. In dit geval zou ik Gigavolt (voor de rekening van Obedollah Hamidi) aanmanen tot herstel danwel vervanging. Is dit niet mogelijk zou ik verzoeken tot ontbinding met terugwerkende kracht van de koopovereenkomst en geld terug vragen.

succes!

T-800 17-09-09 17:09

Een extra toevoeging.

Een zeker persoon had bij de iphone 32GB 3GS black een melding gemaakt bij de comments dat dit toestel niet voldeed na de update naar 3.1, en de telefoon dus onbruikbaar is, deze melding is door gigavolt verwijderd, en niet meer aanwezig bij de comments, alleen de positieve staat er nog!

Dat is wel vreemd.
Ik heb een mail gestuurd met de vraag hoe dit op te lossen, een bedrijf zou ik 1-2 weken de tijd geven een probleem op te lossen, dat krijgen ze van mij in dit geval.
Probleem is echter wel van dien aard dat ze afhankelijk zijn van een groep "hackers en slimme figuren" of ze hiervoor wel een oplossing kunnen verzinnen.

Ik vermoed dat er binnenkort een tiental zo niet honderdtal mensen daar op de stoep staan met het verzoek van terugname van de producten...

Ricovv 17-09-09 17:53

Wel leuk en aardig allemaal, maar het is niet Gigavolt die de 3.1 update heeft bedacht.. Een belachelijke stunt van Apple om maar vast te blijven houden aan hun eigen marktprotectie..ipv een kleine ondernemer die een boterham wil verdienen te kielhalen kan men beter de praktijken van Apple zelf aan de kaak stellen.

Ik vind het bijvoorbeeld schandalig dat Apple gebruikers NIET waarschuwd dat hun niet officieel geleverde Iphone onbruikbaar word bij een 3.1 update. En wat nou niet officieel.. elke Iphone word door Apple geleverd, linksom of rechtsom, ze komen allemaal uit dezelfde fabriek.

Apple slachtoffert op deze manier de eindgebruiker van HUN produkt, door het gewoon onbruikbaar te maken. Waar haalt Apple het gore lef vandaan om te bepalen dat ik mijn Iphone die gewoon bij Apple gekocht is.. al is dat ergens anders op de wereld geweest niet meer mag gebruiken bij een update ?

Moet je eens voorstellen dat je een Opel koopt bij de VW dealer.. je laat later die Opel een software matige fabrieksupdate doen bij de Opeldealer (want daar in onderhoud) en ineens kun je niet meer in je Opel rijden, wil niet meer starten.. omdat die niet officieel door een Opel dealer is geleverd.. ONDENKBAAR.. en toch doet Apple precies hetzelfde.

Apple draait (alleen maar omwille van de belangen tussen hun en de provider waarmee ze contracten sluiten) de gebruiker die zijn Iphone niet bij een T mobile winkel gekocht heeft de nek om.

En de gebeten hond is een winkel zoals Gigavolt.. overigens werd ik keurig gewaarschuwd door de eigenaar om niet te updaten.. al ruim voordat de 3.1 update er aan stond te komen.

De enige angst die ik nu heb is dat de Iphone crashed.

Apple is gewoon een waardeloos bedrijf.. alleen de Iphone is een superprodukt..

RandonJohnny 17-09-09 18:01

5 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken waaronder gigavolt.

GigaVolt 17-09-09 18:10

Beste mensen,
Namens GigaVolt wil ik op jullie berichten reageren.
Deze iPhones zijn softwarematig simlockvrij gemaakt. Dit staat duidelijk bij de productbeschrijving aangegeven.

Als een iPhone gebruiker het verschil tussen officieel simlockvrij en een softwarematig simlockvrije iPhone niet begrijpt, kunnen wij toch er niks aan doen?

Zodra er een unlocksoftware beschikbaar is, gaan wij u verder helpen. Maar ga alsjeblieft geen onzinnige reacties plaatsen terwijl wij de beste service voor onze klanten verlenen.

Een officiële simlockvrije iPhone 3GS kost €999 en een softwarematige simlockvrije iPhone 3GS kost €799

Voor vragen en opmerkingen kunt op onze website terecht of op info@gigavolt.nl[/FONT]


Met vriendelijke groet,
GigaVolt Team

T-800 17-09-09 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GigaVolt (Bericht 353140)
Beste mensen,
Namens GigaVolt wil ik op jullie berichten reageren.
Deze iPhones zijn softwarematig simlockvrij gemaakt. Dit staat duidelijk bij de productbeschrijving aangegeven.

Als een iPhone gebruiker het verschil tussen officieel simlockvrij en een softwarematig simlockvrije iPhone niet begrijpt, kunnen wij toch er niks aan doen?

Zodra er een unlocksoftware beschikbaar is, gaan wij u verder helpen. Maar ga alsjeblieft geen onzinnige reacties plaatsen terwijl wij de beste service voor onze klanten verlenen.

Een officiële simlockvrije iPhone 3GS kost €999 en een softwarematige simlockvrije iPhone 3GS kost €799

Voor vragen en opmerkingen kunt op onze website terecht of op info@gigavolt.nl[/FONT]


Met vriendelijke groet,
GigaVolt Team

Ik ben toch bang dat het beter was als het in de algemene voorwaarden misschien wel meegenomen had kunnen worden. immers, zoals het verhaal boven u ook beschrijft, je mag niet verwachten dat je dan met een update ineens niet meer zou kunnen bellen?
(ik heb er zelf persoonlijk totaal _niet_ bij stil gestaan dat de simlock weer terug zou keren, en kan me eerlijk niet heugen dat mij is verteld dat ik 't niet mag updaten, meer omdat ik 2 telefoons tegelijjk bestelden en allemaal vragen vroeg voor hoesjes beschermdingen etc en dat er een beetje bij in schoot...)

aan de andere kant, er vanuit gaan de dat het t-mobile toestellen zijn geweest heb ik in alle haast ook nog even een t-mobile abonnement af gesloten om er een uur later achter te komen dat zelfs deze simkaarten niet worden geaccepteerd, toen zakte toch wel mijn broek af.

Heeft u misschien enige informatie over welke kaarten er wel_worden geaccepteerd door de 3gs?
(ik krijg het zelf niet voor elkaar de telefoon te downgraden naar 3.0 of 3.01 om het toestel zelf in te komen, ook dat lukt niet omdat ik via itunes het toestel eerst moet activeren met versie 3.1... en dat werkt weer niet zonder simkaart :/)

alvast bedankt.

BruceSV 17-09-09 19:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GigaVolt (Bericht 353140)
Beste mensen,

Als een iPhone gebruiker het verschil tussen officieel simlockvrij en een softwarematig simlockvrije iPhone niet begrijpt, kunnen wij toch er niks aan doen?

Dit is natuurlijk niet echt service als je dat zo op het forum zet... Maar service is de discussie niet.

Het wetboek zegt het volgende

art 7:10 lid 1

De zaak is voor risico van de koper van de aflevering af, zelfs al is de eigendom nog niet overgedragen. Derhalve blijft hij de koopprijs verschuldigd, ongeacht tenietgaan of achteruitgang van de zaak door een oorzaak die niet aan de verkoper kan worden toegerekend. (BW 6:265; 7:11)

Aangezien de update door apple komt, en niet door de verkoper staat hij in zijn recht...

Ik had jullie graag ander nieuws gegeven maar dat is het risico dat je loopt als je het via een andere manier koopt, dan de door apple gesuggereerde.

RandonJohnny 17-09-09 23:27

De situatie is mij duidelijk.
U is een slimme firma meneer Gigavolt, de site goed opgezet en juridisch bent u dus kennelijk niet in de fout.
De term softwarematig simlockvrij had mij erop volgens u op moeten wijzen...Ik heb van u geen waarschuwing voor een update gehad; niets. Niente. Nada. Zover beste service....
Toen mijn Iphone niets meer deed heb ik een opmerking hierover op uw site gepost; geen reactie. Zover beste service

Mijn reactie op uw site is verwijderd; in deze reactie gaf ik aan dat mijn bij u aangeschafte Iphone na de upgrade niet meer werkte.
U begrijpt ook voor mij als ondernemer is een Iphone een zeer handig instrument waar ik veelvuldig gebruik van maak(te). Om na twee weken een investering van € 873,- inclusief TomTom in rook op te zien gaan is voor mij een flinke tegenslag.

Plaatst u dit ook in het kader onzinnige reacties versus beste service voor onze klanten?

Hoe zit het met de (inmiddels verdwenen) optie op de site om voor € 65,- Tomtom te laten voor-installeren? Blijkt illegaal te zijn.. Dom van mij. Slim van u.
Krijg ik daar dan in het kader van de beste service nog iets voor terug? Het staat ten slotte op de factuur die u gestuurd heeft.
Voorlopig staat u toch met 5-0 voor....

brammel 18-09-09 00:09

Op een softwarematig simlockvrij gemaakte iPhone kun je als bedrijf geen bevredigende service leveren. Volgens europese wetgeving heb je 2 jaar garantie bij normaal gebruik.

Bij normaal gebruik hoort het updaten van de software via itunes. Je kunt van een gewone gebruiker ook niet verwachten dat hij weet wat de gevolgen zijn van een softwarematige unlock. In feite koop je dus voor 800 euro een defect product en kun je gigavolt in gebreke stellen.

XIII 18-09-09 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Ricovv (Bericht 353132)
Moet je eens voorstellen dat je een Opel koopt bij de VW dealer.. je laat later die Opel een software matige fabrieksupdate doen bij de Opeldealer (want daar in onderhoud) en ineens kun je niet meer in je Opel rijden, wil niet meer starten.. omdat die niet officieel door een Opel dealer is geleverd.. ONDENKBAAR.. en toch doet Apple precies hetzelfde.

Je analogie kan beter en dan is het helemaal niet meer zo ondenkbaar (vind ik):

"Moet je eens voorstellen dat je ergens een Opel koopt en die door "een mannetje" softwarematig laat opvoeren. Je laat later die Opel een softwarematige fabrieksupdate doen bij de Opeldealer (want daar in onderhoud) en ineens kun je niet meer harder dan de door Opel vastgestelde bovengrens rijden, maar verder kun je er wel alles nog mee wat een in Nederland verkochte Opel kan."

Best denkbaar...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:36.