iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   help 3G simlock prob (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/31444-help-3g-simlock-prob.html)

Paulusvb1973 14-03-09 15:38

help 3G simlock prob
 
hallo, ik heb gekregen een 3G 16G zw. er staat al Cydia op en heb yellowsn0w mee geladen (behoeft verder geen rest of zo?) . firmware 2.2 gevonden.

Ik heb SImkaart (KPN) in gestopt en......niets: telefoon geeft aan"geen service".
Ik ben duidelijk nieuw in Iphone land, maar ik snap er niks van.

ik heb ook iTunes gedwonlad op PC en sync uitgevoerd (zoals aangerade n NIET 2.2.1 geinstalleerd) maar dus geen reactie.

Is allemaal heel mooi, maar niet functioneel. kan iemand helpen?

King1987 14-03-09 15:49

Als je in Cydia Yellowsn0w heb geinstalleerd, (je moet hem wel installeren...) dan moet je daarna even je iPhone opnieuw opstarten, even in Flightmodus (10 seconden) en voila, hij gaat zoeken. (weet je zeker dat de baseband (modemfirmware onder Instellingen/Algemeen/Info) geen 2.30.03 is? )

xandyx 14-03-09 15:58

Zit er dik in dat je baseband (iphone modem versie) 2.30.03 hebt, betekend dat yellowsnow niks voor je kan doen. Er is nog geen software unlock voor deze versie.

Enige optie is een unlock sim als Rebelsim / Turbo sim etc. Deze werken trouwens ook niet altijd 100%, ik moet bijv. 3G uitzetten en in 2G modus werken.

iMario 14-03-09 16:30

yellowsn0w moet gewoon meteen werken nadat je een reboot doet.
Dus, zorg dat je op Firmware 2.2.1 draait, Baseband 02.28.00, installeer yellowsn0w en reboot.

Paulusvb1973 14-03-09 16:37

installeren met cydia
 
bedankt voor de reacties.

mijn modemfirmware is dus baseband? = 02.28.00 dus dat zou goed moeten zijn
gewoon firmware is 2.2 (5G77)

iMario, iklees overal dat je niet 2.2.1 moet installeren.....?

maar in mijn lijst van installed packages bij Cydia staat ook Yellowsn0w, maar ik heb er op mijn startpagina geen icoon van oid.

als ik herstart, pincode van sim intoets en flightmodus doe en weer uit dan zoekt ie even en dan geeft ie links bovenin alleen het kleinste blokje, maar kan dus niet bellen (gesprek mislukt) of gebeld worden... heel veel functies werken dus niet, mkan wel internetten via Wi-Fi.
kan overigens ook geen bestanden ontvangen via bluetooth verbinding..

het schiet nog niet op..

FrankE 14-03-09 20:13

Installeer via cydia even BossPrefs, en daarna de BossPrefs Yellowsn0w plugin. Start je Bossprefs op in je home scherm en zorg je dat onderaan Yellowsn0w aangevinkt is. Klik daarna op reboot en start opnieuw op. Zou moeten werken.

iMario 14-03-09 20:34

Updaten naar Firmware 2.2.1 via iTunes is niet slim.
Updaten naar Firmware 2.2.1 via een Custom Firmware is wel slim.

Waarom? Als je update met een Custom Firmware, dan word je Firmware versie (en alle nieuwe functies) wel geupdate, maar je Modem Firmware (Baseband) niet.

Download een Custom Firmware 2.2.1 in dit topic.

En de reden dat yellowsn0w niet werkt bij jou; je hebt een pincode. yellowsn0w ondersteunt geen pincodes, dus zorg dat je een simkaart in je iPhone stopt ZONDER pincode.

Succes. :)

FrankE 14-03-09 20:43

Sorry hoor, maar hoeveel spectaculaire functies heeft 2.2.1 gebracht??? Maakt werkelijk geen hol uit of je op 2.2 of 2.2.1 draait.

iMario 14-03-09 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FrankE (Bericht 266397)
Sorry hoor, maar hoeveel spectaculaire functies heeft 2.2.1 gebracht??? Maakt werkelijk geen hol uit of je op 2.2 of 2.2.1 draait.

Maakt wel degelijk uit. Firmware 2.2.1 vind ik persoonlijk veel lekkerder (en ietsjes sneller) werken.
Ook heeft Firmware 2.2.1 dacht ik nieuwe Safari functies gebracht. Zou 2.2 ook geweest kunnen zijn, geen idee meer van...
En het is altijd het beste om up-to-date te blijven. ;)

Ik wil niet zeggen dat hij/zij MOET updaten naar Firmware 2.2.1, het mag...

xandyx 15-03-09 01:18

In iedergeval nooit zomaar een update doen als je via via een simlock hebt weggehaald. Kans is groot dat je deze simlock weer terug krijgt ;)

Paulusvb1973 15-03-09 10:46

sim pin dus...
 
Allen bedankt !!

het was dus de pincode op de sim die het tegenhield.......nu werkt het...

super thanks..

ik heb nog wel problemen met bluetooth want hij zegt detecteerbaar te zijn en dat ie bezig ismet zoeken , maar in die modus blijft ie en ik kan geen bestandje van mijn n95 naar iphone sturen, maarik ga nog wel even hier op fora zoeken..

nomaals thanks.

Paul

King1987 15-03-09 11:18

Omdat dit probleem puur was omdat de pincode nog op de Simkaart stond, gaat deze op slot! ;) Goed dat hij nu werkt.

Tip voor bluetooth, zoek eens op iBluetooth, standaard werkt het namelijk niet wat jij wilt!

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:00.