iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   help 3G simlock prob (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/31444-help-3g-simlock-prob.html)

Paulusvb1973 14-03-09 15:38

help 3G simlock prob
 
hallo, ik heb gekregen een 3G 16G zw. er staat al Cydia op en heb yellowsn0w mee geladen (behoeft verder geen rest of zo?) . firmware 2.2 gevonden.

Ik heb SImkaart (KPN) in gestopt en......niets: telefoon geeft aan"geen service".
Ik ben duidelijk nieuw in Iphone land, maar ik snap er niks van.

ik heb ook iTunes gedwonlad op PC en sync uitgevoerd (zoals aangerade n NIET 2.2.1 geinstalleerd) maar dus geen reactie.

Is allemaal heel mooi, maar niet functioneel. kan iemand helpen?

King1987 14-03-09 15:49

Als je in Cydia Yellowsn0w heb geinstalleerd, (je moet hem wel installeren...) dan moet je daarna even je iPhone opnieuw opstarten, even in Flightmodus (10 seconden) en voila, hij gaat zoeken. (weet je zeker dat de baseband (modemfirmware onder Instellingen/Algemeen/Info) geen 2.30.03 is? )

xandyx 14-03-09 15:58

Zit er dik in dat je baseband (iphone modem versie) 2.30.03 hebt, betekend dat yellowsnow niks voor je kan doen. Er is nog geen software unlock voor deze versie.

Enige optie is een unlock sim als Rebelsim / Turbo sim etc. Deze werken trouwens ook niet altijd 100%, ik moet bijv. 3G uitzetten en in 2G modus werken.

iMario 14-03-09 16:30

yellowsn0w moet gewoon meteen werken nadat je een reboot doet.
Dus, zorg dat je op Firmware 2.2.1 draait, Baseband 02.28.00, installeer yellowsn0w en reboot.

Paulusvb1973 14-03-09 16:37

installeren met cydia
 
bedankt voor de reacties.

mijn modemfirmware is dus baseband? = 02.28.00 dus dat zou goed moeten zijn
gewoon firmware is 2.2 (5G77)

iMario, iklees overal dat je niet 2.2.1 moet installeren.....?