iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Ervaringen met iPhone OS 3.0 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/31647-ervaringen-iphone-os-3-0-a.html)

ArB 22-03-09 14:05

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 269501)
Hahahaha destiny loopt te klagen dat die te snel leeg is.

Ik heb er een screenshot van gemaakt :D

Undertaxxx 22-03-09 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ArB (Bericht 269500)
Batterij gaat erg lang mee valt me op. :)
17 uur op standby en 2% weg

Dit valt mij ook enorm op, ben nu al meer dan één dag stand-by en 3u gebruik en is een 5% batterij verbruik. Als dit zo doorgaat dan kan deze in theorie nog 20 dagen overleven zonder het stroomnet te ontmoeten, uiteraard is dit in de praktijk wel heel anders.

macfreaker 22-03-09 17:26

Citaat:

Ervaringen met YouTube:
- YouTube werkt niet! Krijg error "Verbinding met YouTube mislukt"
Juist gelezen op de forums van de apple developers site dat youtube goed werkt wanneer je een herstel doet en geen backup terugzet. Ga dit deze avond eens proberen.

Destiny 22-03-09 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macfreaker (Bericht 269554)
Juist gelezen op de forums van de apple developers site dat youtube goed werkt wanneer je een herstel doet en geen backup terugzet. Ga dit deze avond eens proberen.

Dit klopt. Kan ik bevestigen.

Ik heb hem net 2.5 uur van de stroom gehad en hij was al bijna een kwart leeg. Ik heb alleen 3G aan staan. Er staan geen spelletjes op + foto's video's etc.

Dus gewoon helemaal kaal.

iScorpio 22-03-09 17:49

batterij lijkt hier ook langer mee te gaan. Mijn Wi-Fi verbinding vond hij met 2.2.1 altijd op volle sterkte en nu maar op 2/3 sterkte, vreemd :confused:. Daarom heb ik nu niet altijd direct een Wi-Fi verbinding staan.

YouTube doet het bij mij ook niet en ik heb netjes een herstel gedaan.

Undertaxxx 22-03-09 17:51

Youtube werkt idd perfect als je geen backup terugplaatst. Dit was ook niet echt nodig aangezien alles na de update nog aanwezig was, alleen even kleine synchronisatie voor me muziek.

Ik heb gisteren al eens aangehaald dat ik een bug gevonden had in de weer applicatie, heb er even een screenshot van gemaakt. Alsook heb ik een bug gevonden met de applicatie Google, de schuif toetsen hebben blijkbaar een klein resolutie probleem.

Heeft er trouwens al iemand de bug opgemerkt ivm het volume ? Wanneer je een applicatie opent die geluid gebruikt dan wordt je volume automatisch op 50% gezet, je kan deze dan weer harder zetten maar geluid blijft hetzelfde. Wanneer je weer terug naar je springboard gaat kan je je volume weer harder zetten.

@ Scorpiosoft, heb het ook al gemerkt dat je Wi-Fi verbindig trager tot stand komt, dacht eerst een bug of vertraging in de firmware maar mss zit er een andere reden achter ? Vroeger in oudere firmwares was het zo dat wanneer je uit stand-by modus komt je meteen Wi-Fi verbinding hebt/maakt, mss heeft apple dit nu bewust gedaan vanaf het springboard aangezien je met Wi-Fi op je lockscreen toch niets kan doen.

Slide bug in de weer applicatie:
http://img4.imageshack.us/img4/8695/img0020.png

Google resolutie bug toetsen:
http://img4.imageshack.us/img4/7944/img0019i.png
http://img4.imageshack.us/my.php?image=img0020.png

macfreaker 22-03-09 17:59

Citaat:

Heeft er trouwens al iemand de bug opgemerkt ivm het volume ? Wanneer je een applicatie opent die geluid gebruikt dan wordt je volume automatisch op 50% gezet, je kan deze dan weer harder zetten maar geluid blijft hetzelfde. Wanneer je weer terug naar je springboard gaat kan je je volume weer harder zetten.
Ook gemerkt. Zal waarschijnlijk wel verholpen worden. En mijn batterij gaat ook langer mee . Hier thuis op Wi-Fi en anders op 3g en gaat langzamer leeg. Toch een goed punt.

Michael 22-03-09 18:06

3 Bijlage(n)
Bij mijn monopoly komen er geen teksten meer op de kanskaarten en de facebook toont geen foto's meer

macfreaker 22-03-09 18:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 269583)
Bij mijn monopoly komen er geen teksten meer op de kanskaarten en de facebook toont geen foto's meer

Facebook was al gemeld dacht ik. Heb ergens gelezen dat ze al met een update bezig zijn.

Destiny 22-03-09 18:09

Ben hem weer aan het restoren met 3.0. En dan helemaal niks aan doen. Kijken wat de accu doet.

MacorgaZ 22-03-09 18:55

Even voor de zekerheid: dat de jailbreak nog in 3.0 werkt, betekent toch niet automatisch dat yellowsn0w weer zal werken in 3.0? Daarvoor moet toch eerst de baseband ook gekraakt worden? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Michael 22-03-09 18:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacorgaZ (Bericht 269614)
Even voor de zekerheid: dat de jailbreak nog in 3.0 werkt, betekent toch niet automatisch dat yellowsn0w weer zal werken in 3.0? Daarvoor moet toch eerst de baseband ook gekraakt worden? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Dat heb je helemaal goed.

Undertaxxx 22-03-09 19:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacorgaZ (Bericht 269614)
Even voor de zekerheid: dat de jailbreak nog in 3.0 werkt, betekent toch niet automatisch dat yellowsn0w weer zal werken in 3.0? Daarvoor moet toch eerst de baseband ook gekraakt worden? Of begrijp ik het nu verkeerd?

Klopt helemaal, wil niet zeggen omdat er een jailbreak is dat er ook een baseband unlock zal zijn. Je zal dit waarschijnlijk al wel weten maar ik fris even het geheugen op, de Firmware is het besturingssysteem en de baseband is de radio modem. Deze hebben eigenlijk niets gemeen met elkaar maar uiteraard moeten ze wel samenwerken.

Edit: Michael was blijkbaar iets sneller.

MacorgaZ 22-03-09 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx (Bericht 269618)
Klopt helemaal, wil niet zeggen omdat er een jailbreak is dat er ook een baseband unlock zal zijn. Je zal dit waarschijnlijk al wel weten maar ik fris even het geheugen op, de Firmware is het besturingssysteem en de baseband is de radio modem. Deze hebben eigenlijk niets gemeen met elkaar maar uiteraard moeten ze wel samenwerken.

Edit: Michael was blijkbaar iets sneller.

Ja, dat begreep ik op zich al wel, toch bedankt ;).

Michael 22-03-09 19:13

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacorgaZ (Bericht 269617)
Oke, dan zal ik daar dus ook weer op moeten wachten :o.

Heeft iemand trouwens nog links naar andere fora waar de 3.0 beta ook uitgebreid besproken wordt, of niet wegens een NDA?

macrumors, ilounge, tuaw, engadget, onemorething om er maar een paar te noemen. Zij hebben allemaal een forum waar de 3.0 besproken wordt.

Nog een klein bugje. Als je een gesprek beeindigd dan komt je speaker in beeld alsof je hem harder/zachter aan het zetten bent.

MacorgaZ 22-03-09 19:20

Oke :). Bedankt!

Undertaxxx 22-03-09 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 269623)
macrumors, ilounge, tuaw, engadget, onemorething om er maar een paar te noemen. Zij hebben allemaal een forum waar de 3.0 besproken wordt.

Nog een klein bugje. Als je een gesprek beeindigd dan komt je speaker in beeld alsof je hem harder/zachter aan het zetten bent.

had het enkele posts terug al even aangehaald, dit gebeurt trouwens in elke applicatie met microfoon ondersteuning.

Michael 22-03-09 19:37

1 Bijlage(n)
U-stream doet ook niets meer. YouTube werkt gewoon bij mij.

iScorpio 22-03-09 20:00

In de app 'Nu' (nu.nl) werkt de bovenste menu balk niet meer. Deze blijft gewoon leeg bij mij. Is de tweede app bij mij die al niet meer goed werkt met deze firmware.

ghaagsma 22-03-09 20:36

bij mij werkt bleutooth ook gewoon in de auto, zodra ik instap maakt hij verbinding, perfekt.

benjaminnolan 22-03-09 21:34

iksander heb je toevallig een iphone 2g, want daar werkt MMS niet op

iScorpio 22-03-09 22:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ghaagsma (Bericht 269649)
bij mij werkt bleutooth ook gewoon in de auto, zodra ik instap maakt hij verbinding, perfekt.

Om hands-free te bellen werkt het perfect. Alleen audio afspelen doet hij dan niet direct. Daarvoor moet ik opnieuw (verwijderen en opnieuw kiezen) de iPhone pairen met de autoradio om ook dat weer actief te krijgen.

Brimme 22-03-09 22:37

hoe vinden jullie de update nu na een paar dagen mee werken?
is hij te gebruiken in het dagenlijks leven of is hij te buggy en te langzaam?

ik heb nu een iphone 2g op 2.2 en een geregistreerd uid. kan ik de software er gewoon opzetten met de update knop? en blijft mijn lock er dan vanaf ?

Michael 22-03-09 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Brimme (Bericht 269711)
hoe vinden jullie de update nu na een paar dagen mee werken?
is hij te gebruiken in het dagenlijks leven of is hij te buggy en te langzaam?

ik heb nu een iphone 2g op 2.2 en een geregistreerd uid. kan ik de software er gewoon opzetten met de update knop? en blijft mijn lock er dan vanaf ?

Het is hier en daar wat buggy Maar eerdere beta's viel echt niet mee te werken en deze doet het echt wel goed voor dagelijks gebruik.

thomas89 23-03-09 00:14

2 Bijlage(n)
Goede nacht :)

Ik heb vandaag nog een nieuwe functie gevonden in de sms/mms app. Ik denk niet dat die er vroeger in zat. Wanneer het verzenden van een sms mislukt is, dan komt er een uitroepteken naast de sms gezet. Gaat men op dit uitroepingsteken drukkken, dan kan mijn ervoor kiezen om opnieuw te proberen of te anuleren.

Sorry als dit al eerder bekend was.

Thomas

wickidwim 23-03-09 08:44

Als je bij youtube op 'meer' drukt, kan je nu ook inloggen, of heb ik dit over het hoofd gezien en was dit er al?

Puck84 23-03-09 09:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mdrongelen (Bericht 267906)
Over het bluetooth : mailen is geen alternatief als je WEL wil bluetoothen. Neem nou handfree bellen via bluetooth zoals in de auto. KAN NIET.
Kijk je in de winkel naar een handfreeset, staat erbij: voor alle bluetooth telefoons.
Wedden dat de iphone met zn bluetooth t niet kan.
Ook straks niet met 3.0 op mn 2G :mad: .

Dan ligt dat toch aan je 2G want mijn 3G geraakt zonder problemen verbonden met headsets & handfreesets (parrot)...

hkuepers 23-03-09 16:31

Ervaring OS 3.0
 
Ik heb zelf ook de OS 3.0 geïnstalleerd. Mijn eerste ervaringen zijn ook dat het allemaal iets trager is.

Verder loopt hij wat vaker vast dan voorheen.

Als ik bijvoorbeeld in het programmaatje nu.nl kijk dan zie ik ook nog wel wat foutjes naar voren komen zoals verkeerde kleurtjes van de knoppen een een lege balk boven in het start scherm.

Zijn er meer mensen die dat zien in de applicatie van nu.nl

Als laatste kan ik melden dat er vaker iets gebeurd wat ik niet kan verklaren en dan gaat hij naar het beginscherm.

iScorpio 23-03-09 16:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door hkuepers (Bericht 269902)
Zijn er meer mensen die dat zien in de applicatie van nu.nl

Is al eens eerder gemeld door ondergetekende ;)

Nikooos 23-03-09 17:14

Ik vind het gewoon vervelend dat jullie met vodafone wel kunnen mms-en met tmobile niet :p

niels1981 23-03-09 18:33

Bij mij werkt de Hyves applicatie niet goed meer.
Kan mijn vrienden niet meer zien.
Als ik zoek in mijn vrienden kan ik ze ook niet aanklikken.

http://i44.tinypic.com/nawdd.jpg

bako 23-03-09 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door niels1981 (Bericht 269954)
Bij mij werkt de Hyves applicatie niet goed meer.
Kan mijn vrienden niet meer zien.
Als ik zoek in mijn vrienden kan ik ze ook niet aanklikken.

hahaha lol

ik weet niet waarom jullie 3.0 willen proberen terwijl het nog een beta is


1 vraagje was er nou ook navigatie?

iksander 23-03-09 19:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door benjaminnolan (Bericht 269671)
iksander heb je toevallig een iphone 2g, want daar werkt MMS niet op

Nee,heb een 3G iphone.
Ik had trouwens de juiste instellingen niet van t-mobile en die heb ik nu wel.
Krijg nu ook een camera icoon in me berichten app.
Alleen mms wil gewoon niet werken,maar dat is nog niemand gelukt wat ik weet.

ArB 23-03-09 22:47

Ik krijg mijn verbinding met de parrot nog maar gedeeltelijk aan de praat. Bellen en gebeld worden werkt prima, maar syncen van het adresboek niet meer. Hiervoor heb ik eerst op de parrot de koppeling ongedaan gemaakt en opnieuw opgezet. Maar helaas geen adresboek meer.

Malork 24-03-09 00:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bako (Bericht 269969)
hahaha lol

ik weet niet waarom jullie 3.0 willen proberen terwijl het nog een beta is


1 vraagje was er nou ook navigatie?

wellicht omdat wij als developers er meer uit willen halen...?
oh, navigatie is er NOG NIET maar kan vanaf 3.0 wel...

Heb nu ook 3.0; tevreden tot nu toe :). binnenkort eens met de SDK en nieuwe functies aan de slag gaan.

iScorpio 24-03-09 07:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 269568)
batterij lijkt hier ook langer mee te gaan. Mijn Wi-Fi verbinding vond hij met 2.2.1 altijd op volle sterkte en nu maar op 2/3 sterkte, vreemd :confused:. Daarom heb ik nu niet altijd direct een Wi-Fi verbinding staan.

Om even over de Wi-Fi verbinding door te gaan. Als ik nu ga zoeken naar Wi-Fi punten bij mij in de buurt, worden er veel meer Wi-Fi punten gevonden (met lage sterkte) dan als met 2.2.1. Maar nog steeds heeft de iPhone problemen mijn eigen Wi-Fi te vinden op volle sterkte, zelf als ik bijna naast de router sta :confused:. Ik hoop dat dit één van de punten zal zijn die in de volgende beta versie wel goed werkt.

Even een andere vraag: Hoe lang blijft deze beta versie actief? Dus zit er een expire date aan vast?

Michael 24-03-09 08:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 270193)
Om even over de Wi-Fi verbinding door te gaan. Als ik nu ga zoeken naar Wi-Fi punten bij mij in de buurt, worden er veel meer Wi-Fi punten gevonden (met lage sterkte) dan als met 2.2.1. Maar nog steeds heeft de iPhone problemen mijn eigen Wi-Fi te vinden op volle sterkte, zelf als ik bijna naast de router sta :confused:. Ik hoop dat dit één van de punten zal zijn die in de volgende beta versie wel goed werkt.

Even een andere vraag: Hoe lang blijft deze beta versie actief? Dus zit er een expire date aan vast?

Voor zover ik weet niet maar je zult het wel merken als tie stopt :D

Tijn1 24-03-09 10:05

misschien suf van mijn kant maar ik krijg mijn 2G niet geactiveerd op 3.0, heeft arb geluk gehad of heeft hij er wat extra voor gedaan!
Wie kan het mij zeggen??

Undertaxxx 24-03-09 10:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft (Bericht 270193)
Om even over de Wi-Fi verbinding door te gaan. Als ik nu ga zoeken naar Wi-Fi punten bij mij in de buurt, worden er veel meer Wi-Fi punten gevonden (met lage sterkte) dan als met 2.2.1. Maar nog steeds heeft de iPhone problemen mijn eigen Wi-Fi te vinden op volle sterkte, zelf als ik bijna naast de router sta :confused:. Ik hoop dat dit één van de punten zal zijn die in de volgende beta versie wel goed werkt.

Even een andere vraag: Hoe lang blijft deze beta versie actief? Dus zit er een expire date aan vast?

Ik heb ook wel dat de Wi-Fi verbinding traag tot stand komt maar dit is met een vertraging van 5 seconden. Dus mss dat je je netwerkinstellingen eens kan herstellen want naast je router staan en dan slechte verbinding is erg vreemd. Eens mijn verbinding tot stand is heb ik perfect signaal, net als met de andere firmwares.

Ik denk dat er zowiezo nog wel een beta2 en beta3 aankomt dus de 'expire' datum zal zijn wanneer de volgende beta released wordt ?

iScorpio 24-03-09 12:17

Netwerkverbinding zijn hier al regelmatig gereset ;) Dit ook i.v.m. andere testen met de 3.0 firmware :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:12.