iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Jailbreak en activatie en unlock 3.0 beta 2 (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/32394-jailbreak-activatie-unlock-3-0-beta-2-a.html)

King1987 03-04-09 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Crp (Bericht 274302)
Dus ook zonder developer account zou je de upgrade naar 3.0 kunnen maken dmv Quickpwn ?

Let op, bij de 3G veranderd de baseband....Kan je niet terug mee, wel met de FW kan je terug.

Will 04-04-09 09:53

is er een verandering aan de baseband voor de iphone 2G, of kun je gewoon upgrade en daarna activeren zonder problemen???

Michael 04-04-09 10:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Will (Bericht 274581)
is er een verandering aan de baseband voor de iphone 2G, of kun je gewoon upgrade en daarna activeren zonder problemen???

Er is geen baseband update.

pietsnot 04-04-09 12:00

Jongens:
Dit is mijn situatie: ik heb een iPhone 1st gen en ben als dev geregistreerd. Ik kan dus probleemloos upgraden neem ik aan? (baseband blijft geflashed?)

Nou is BiteSMS de enige reden dat ik nog op 2.2.1 zit, werkt die ook op 3.0? want ik heb nog aardig wat credits!

Michael 04-04-09 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pietsnot (Bericht 274598)
Jongens:
Dit is mijn situatie: ik heb een iPhone 1st gen en ben als dev geregistreerd. Ik kan dus probleemloos upgraden neem ik aan? (baseband blijft geflashed?)

Nou is BiteSMS de enige reden dat ik nog op 2.2.1 zit, werkt die ook op 3.0? want ik heb nog aardig wat credits!

Aangezien het systeem op 3.0 zo anders is werken heel veel apps niet op de iPhone uit de jailbreak.

shapezzz 05-04-09 10:30

Mijn net aangeschafte T-Mobile 3G doet het na de installatie van 3.0 Beta 2 verder prima, device is bekend als Developer device enz.
Als ik 'm dan jailbreak is de sim ineens gelockt, krijg met geen mogelijkheid verbinding, geeft ook niet de melding ''geen service'' maar alleen een klein streepje dus het is echt een simlock, herstellen naar een standaard 3.0 Beta 2 geeft direct ''T-Mobile'' linksboven.

Iemand een idee misschien ?

beukhof1 05-04-09 23:15

Is deze er ook voor mac?

iksander 05-04-09 23:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door shapezzz (Bericht 274790)
Mijn net aangeschafte T-Mobile 3G doet het na de installatie van 3.0 Beta 2 verder prima, device is bekend als Developer device enz.
Als ik 'm dan jailbreak is de sim ineens gelockt, krijg met geen mogelijkheid verbinding, geeft ook niet de melding ''geen service'' maar alleen een klein streepje dus het is echt een simlock, herstellen naar een standaard 3.0 Beta 2 geeft direct ''T-Mobile'' linksboven.

Iemand een idee misschien ?

Probeer eens te jailbreaken,maar dan zonder activatie aangevinkt.

shapezzz 06-04-09 03:04

Ok thanks ga ik meteen proberen :)

Edit: Werkt !!! thanks again !! :)

Xenn0X 06-04-09 18:55

even voor de duidelijkheid, je kan nu zonder developer account gewoon 3.0 beta draaien?

benjaminnolan 07-04-09 00:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X (Bericht 275241)
even voor de duidelijkheid, je kan nu zonder developer account gewoon 3.0 beta draaien?

ik heb mezelf opgeofferd om het te proberen. beta 2 gedownload op het internet en geinstaleerd, kreeg een paars scherm en kon alleen ergency slide doen. heb daarna de Pwn uitgevoerd en heb mijn iPhone gejailbraked en zonder mijn udid aan een dev account toe te voegen draai ik nu firmware 3.0 beta 2. hij is nu bezig met het terug zetten van mijn backup en so far so good
het is een heel simpel proces maar je moet wel even de ballen hebben om je over je angst heen te zetten dat je iets verkeerd doet. alleen nu maar wachten totdat er een beta 3 komt waardoor ik weer zonder iPhone zit

Xenn0X 07-04-09 18:52

ik gaat het ook proberen, en anders neem ik wel een dev account als het failed:)
misschien nog eens een leuk appie maken met die tools op de mac.

heb dus beta 3 geinstalleerd, daarna jailbreak maar hij is nogsteeds locked.

King1987 07-04-09 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X (Bericht 275526)
ik gaat het ook proberen, en anders neem ik wel een dev account als het failed:)
misschien nog eens een leuk appie maken met die tools op de mac.

heb dus beta 3 geinstalleerd, daarna jailbreak maar hij is nogsteeds locked.

Ik neem aan dat jij een simlock vrije iPhone had/hebt?

Xenn0X 07-04-09 21:43

ja een factory unlocked 3g

King1987 07-04-09 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenn0X (Bericht 275585)
ja een factory unlocked 3g

Vreemd, hij moet dat wel kunnen doen. Wel geactiveerd en daarna nog eens aan iTunes gehangen?

Xenn0X 07-04-09 21:45

jup. ik gaat nog een poging doen

heb nog een keer jailbreak gedaan zonder restore en nu had ik ook activate aan gezet.
krijg nu wel homescreen maar geen carrier.

ik ga weer een restore doen van 3.0 en nog een poging doen.

maakt dus niets uit. als ik restore naar beta 3 en dan jailbreak zonder activate option dan blijft hij locked.
kies ik wel activate dan is hij wel unlocked maar heb ik geen carrier.
word downgraden naar 2.2.1 of dev account kopen.

top: restore naar 2.2.1 en nogsteeds geen carrier:(
edit: werkt nu weer. na restore even een resten door 15 secs home en power te doen. daarna activeren in itunes en zit weer op 2.2.1 met nieuwe baseband.
heb dev account aangevraagd. ff wachten op activatie key:)

joories 10-04-09 10:59

Ik heb gelzen op het internet dat de nieuwe QuickPWN ook bij de 2g iphone de Simlock er weer opzet is dit waar?
bedankt.

Xenn0X 10-04-09 17:49

ik heb zojuist 3.0 beta 2 installed via mijn verse dev account:)
updaten ging prima. ff network settings resetted om te tetheren

edit: alles werkt behalve de tethering. had config bestandje geladen van forum hier maar no go.
mms werkt wel prima met vodafone:)

joories 11-04-09 18:34

Ik probeer een tijdje te updaten naar de nieuwe beta release maar als ik restore krijg ik telkens de error code 14. ik heb het al op 4 computers geprobeerd (vista xp mac os 10.5.5 en 10.5.6) en elke keer error code 14. ook al verschillende beta downloads geprobeerd, ik ben geen dev geregisteerd persoon. ook met of zonder airport aan maakt geen verschil. heeft iemand een oplossing?

macmichel 13-04-09 15:45

Ik wacht wel op het moment dat 3.0 uitkomt via iTunes.
Heb geen zin in geouwehoer.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:02.