//

iPhone Frankrijk importbedrijf

iPhone Frankrijk importbedrijf discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Helaas is Apple's strategie zodanig dat ze hebben gekozen om de iPhone laat in Nederland te introduceren. Jammer, want het blijkt onderanderen op jullie website ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-12-07, 10:28
Herre Herre is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 20
Standaard iPhone Frankrijk importbedrijf

Helaas is Apple's strategie zodanig dat ze hebben gekozen om de iPhone laat in Nederland te introduceren. Jammer, want het blijkt onderanderen op jullie website dat er zeker een relevante afzetmarkt is voor dit product. (Ze worden zelfs het land ingesmokkeld buiten de duane om)

Op jullie forum is dan ook te lezen hoe je dan toch de iPhone naar Nederland kan halen en kan unlocken. Echter is het sinds vorige week ook mogelijk om de sim-lock vrije iPhone op een officiële manier te verkrijgen in Frankrijk.
Het enige nadeel hieraan is dat je de tijd en moeite moet vinden om naar Frankrijk toe te gaan en deze daar te activeren. De mensen om mij heen, ondernemers, zijn erg geïnteresseerd in de iPhone en betreuren het dan ook dan Apple er zo lang over doet om haar in Nederland beschikbaar te maken.

Wat mij zeker verbaasd is dat er bedrijven in Nederland de telefoon dan ook verkopen op een gehackte manier terwijl deze ook op de officieel manier te verkrijgen is, zeker wetende dat hier ver boven de marktwaarde staande prijzen worden gevraagd.

Waarom is er op deze website, en andere, geen enkele iPhone fanaat met een ondernemende instelling die deze iPhone via OFFICIËLE weg importeert vanuit Frankrijk? Of heeft iemand hier concrete plannen voor? Of, kan iemand mij toch doorverwijzen naar een bedrijf of particulier die deze toch importeert. Of zijn we bang op een officiële manier veel geld te kunnen verdienen?

Graag jouw/jullie reactie.
Herre Deurloo
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-12-07, 10:33
the-edge the-edge is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herre Bekijk bericht
Helaas is Apple's strategie zodanig dat ze hebben gekozen om de iPhone laat in Nederland te introduceren. Jammer, want het blijkt onderanderen op jullie website dat er zeker een relevante afzetmarkt is voor dit product. (Ze worden zelfs het land ingesmokkeld buiten de duane om)

Op jullie forum is dan ook te lezen hoe je dan toch de iPhone naar Nederland kan halen en kan unlocken. Echter is het sinds vorige week ook mogelijk om de sim-lock vrije iPhone op een officiële manier te verkrijgen in Frankrijk.
Het enige nadeel hieraan is dat je de tijd en moeite moet vinden om naar Frankrijk toe te gaan en deze daar te activeren. De mensen om mij heen, ondernemers, zijn erg geïnteresseerd in de iPhone en betreuren het dan ook dan Apple er zo lang over doet om haar in Nederland beschikbaar te maken.

Wat mij zeker verbaasd is dat er bedrijven in Nederland de telefoon dan ook verkopen op een gehackte manier terwijl deze ook op de officieel manier te verkrijgen is, zeker wetende dat hier ver boven de marktwaarde staande prijzen worden gevraagd.

Waarom is er op deze website, en andere, geen enkele iPhone fanaat met een ondernemende instelling die deze iPhone via OFFICIËLE weg importeert vanuit Frankrijk? Of heeft iemand hier concrete plannen voor? Of, kan iemand mij toch doorverwijzen naar een bedrijf of particulier die deze toch importeert. Of zijn we bang op een officiële manier veel geld te kunnen verdienen?

Graag jouw/jullie reactie.
Herre Deurloo

Beste,

Ik ben ook van mening dat deze manier een heel lucratief handeltje is, vooral nu.
Er zal echter wel een goede reden voor zijn om het niet te doen, want zoals je zelf zegt smokkel je ze het land in.
En omdat er veel 'fakers' op de markt zijn is het heel moeilijk om als koper, een verkoper in vertrouwen te nemen.

Ik geloof dat er genoeg ondernemende personen zijn hier en ook buiten dit forum, wie wil er nou niet van 1 euro 1,50 maken?!
  #3  
Oud 05-12-07, 10:51
Herre Herre is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the-edge Bekijk bericht
Er zal echter wel een goede reden voor zijn om het niet te doen, want zoals je zelf zegt smokkel je ze het land in.
1 Dit zou zo zijn als wij geen vrije handel van goederen in de Europeese Unie zouden hebben. Maar aangezien dit wel zo is, wij hebben het recht van vrije verhandeling van goederen, dus valt de redenering van het 'Smokkelen' in dit geval wel.

Dit is wel het geval bij het importeren via Amerika, of dat via de post wordt gedaan of via de luchthavens. Ook het niet officieel aangeven van iPhones via de post en deze bestempelen als "Gift" is officieel smokkelen. Maar, dat hierbuiten.

2 Daarbij blijft het punt wat je maakt over betrouwbaarheid over. Het is aan diegene die hier handel inziet van belang zich als betrouwbaar iemand op te stellen. Eenmaal dat bereikt en de supply chain the hebben gecreëerd kan de bankrekening veelvuldig met een goed gevoel worden geraadpleegd.

Het lijkt mij nog steeds een zeer interessante handel, helaas heb ik er op dit moment geen tijd voor.

Laatst gewijzigd door Herre; 05-12-07 om 10:54.
  #4  
Oud 05-12-07, 11:06
the-edge the-edge is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herre Bekijk bericht
1 Dit zou zo zijn als wij geen vrije handel van goederen in de Europeese Unie zouden hebben. Maar aangezien dit wel zo is, wij hebben het recht van vrije verhandeling van goederen, dus valt de redenering van het 'Smokkelen' in dit geval wel.

Dit is wel het geval bij het importeren via Amerika, of dat via de post wordt gedaan of via de luchthavens. Ook het niet officieel aangeven van iPhones via de post en deze bestempelen als "Gift" is officieel smokkelen. Maar, dat hierbuiten.

2 Daarbij blijft het punt wat je maakt over betrouwbaarheid over. Het is aan diegene die hier handel inziet van belang zich als betrouwbaar iemand op te stellen. Eenmaal dat bereikt en de supply chain the hebben gecreëerd kan de bankrekening veelvuldig met een goed gevoel worden geraadpleegd.

Het lijkt mij nog steeds een zeer interessante handel, helaas heb ik er op dit moment geen tijd voor.
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar aangezien de telefoons geactiveerd moeten worden en je dit niet via de officiele manier doet gooi je geloof ik je eigen ruiten in.

Ik snap dan ook wel dat mensen voorzichtig inkopen, maar zoals ik al zei zou het wel een lucratief handeltje zijn..
  #5  
Oud 05-12-07, 15:42
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Als iemand me financieel wil backen zou ik dat gerust willen doen. Ik denk niet dat ik bij de bank kan aankloppen voor een hypothecaire lening voor een dergelijke onderneming..
  #6  
Oud 05-12-07, 23:51
metck metck is offline
• iOS 9.0.1
• 9.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: A'foort
Berichten: 93
Standaard

Is het ook niet een probleem dat iphones uit de VS goedkoper zijn dan die uit Frankrijk?
  #7  
Oud 06-12-07, 11:18
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar om uit de VS te importeren neemt meer risico's met zich mee aangezien ze dan niet eens officieel unlocked zijn. Je moet de iPhone's dan ook nog zelf kraken.
  #8  
Oud 06-12-07, 23:13
Herre Herre is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qeshm Bekijk bericht
Maar om uit de VS te importeren neemt meer risico's met zich mee aangezien ze dan niet eens officieel unlocked zijn. Je moet de iPhone's dan ook nog zelf kraken.
Inderdaad, het gaat er om dat de VS route vaak niet legaal is en daarbij ook niet officieel sim-lock vrij. Om het Netjes te doen kan het ook via Frankrijk, maar dan moet je wel naar Frankrijk. En om voor 1 telefoon naar Frankrijk af te reizen is wat duur.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the-edge Bekijk bericht
Daar heb je inderdaad gelijk in, maar aangezien de telefoons geactiveerd moeten worden en je dit niet via de officiele manier doet gooi je geloof ik je eigen ruiten in.
Ik moet toegeven dat ik de stelling van je eigen ruiten ingooien zoals eerder genoemd, niet helemaal volg/snap.
  #9  
Oud 07-12-07, 08:45
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vraag wat de mogelijkheden zijn wat betreft het aankopen van grote hoeveelheden telefoons tegelijkertijd. Wanneer dit mogelijk is kan het makkelijk rendabel zijn om ze zelf op te halen.

Ook vraag ik me af of je voor aankoop van een iPhone unlocked een frans id moet hebben. Dit zou niet het grootste probleem zijn lijkt me, maar deze dingen zijn natuurlijk wel zeer belangrijk.
  #10  
Oud 08-12-07, 11:01
Herre Herre is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qeshm Bekijk bericht
Ik vraag wat de mogelijkheden zijn wat betreft het aankopen van grote hoeveelheden telefoons tegelijkertijd. Wanneer dit mogelijk is kan het makkelijk rendabel zijn om ze zelf op te halen.

Ook vraag ik me af of je voor aankoop van een iPhone unlocked een frans id moet hebben. Dit zou niet het grootste probleem zijn lijkt me, maar deze dingen zijn natuurlijk wel zeer belangrijk.
Weet iemand deze vraag te beantwoorden. Voor het normaal kopen van goederen dien je geen Frans ID te hebben.
Gaat het hier om een abonnement? En dien je dan een ID te hebben?
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4: iPhone 4 Frankrijk El-Kenny Unlock 5 13-08-10 00:52
Iphone 4 in Frankrijk gkobas Koopinformatie Rest Europa 4 21-07-10 23:06
iPhone in Frankrijk vlees91 Koopinformatie Rest Europa 3 17-08-08 13:38
iPhone Frankrijk Skitel Archief 1 18-01-08 21:43
iPhone frankrijk dettie Unlock [archief] 15 25-12-07 02:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:49.