//

iPhone laten komen uit USA.. probleem.

iPhone laten komen uit USA.. probleem. discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door stefimke Wacheffe.. dit begrijp ik niet. Dus jij beweert dat je als Nederlander als je van buiten Schengen een Schengen-land weer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16-12-07, 13:37
-PatrickO- -PatrickO- is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefimke Bekijk bericht
Wacheffe.. dit begrijp ik niet. Dus jij beweert dat je als Nederlander als je van buiten Schengen een Schengen-land weer binnenkomt, daar ter plekke (waar dan ook) geen BTW/invoerrechten hoeft te betalen, TENZIJ je in Nederland aankomt?

Daar geloof ik dus niks van. Dan zou ik dus in principe met een hele koffer vol iPhones en MacBooks van Amerika naar Dusseldorf/Brussel kunnen vliegen. Stel dan ik dan bij "nothing to declare" eruitgepikt zou worden zeggen ze daar begrijpelijk "oh sorry Nederlander, loop maar snel door met je tig-duizenden euri's aan smokkelwaar", en dan van daaruit met de auto naar Nederland kunnen rijden? No way.
Je bent belastingplichtig in Nederland... Niet in die andere landen... Je behoort dan als je de grens over gaat, daar aangifte te doen... Als je dat niet doet, en ze onderscheppen je ergens anders in het land, dan krijg je automatisch een boete...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 16-12-07, 13:45
stefimke stefimke is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar stefimke
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -PatrickO- Bekijk bericht
Je bent belastingplichtig in Nederland... Niet in die andere landen... Je behoort dan als je de grens over gaat, daar aangifte te doen... Als je dat niet doet, en ze onderscheppen je ergens anders in het land, dan krijg je automatisch een boete...
Maar het gaat toch om waar je Schengen binnenkomt? Anders zou het nogal lucratief zijn om elk weekend naar New York te vliegen, de 20kg aan toegestane bagage vol te stoempen met iPhone's e.d. en dan via Brussel/Dusseldorf terug te vliegen en zomaar door de douane te lopen?

Waar kan ik nalezen wat jij beweert? (Ik vlieg binnenkort van USA->Dusseldorf en ga vandaaruit met de auto weer naar NL)
  #23  
Oud 16-12-07, 13:50
-PatrickO- -PatrickO- is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stefimke Bekijk bericht
Maar het gaat toch om waar je Schengen binnenkomt? Anders zou het nogal lucratief zijn om elk weekend naar New York te vliegen, de 20kg aan toegestane bagage vol te stoempen met iPhone's e.d. en dan via Brussel/Dusseldorf terug te vliegen en zomaar door de douane te lopen?

Waar kan ik nalezen wat jij beweert? (Ik vlieg binnenkort van USA->Dusseldorf en ga vandaaruit met de auto weer naar NL)
Ik kan het helaas bij de douane.nl en bij de belastingdienst.nl nergens vinden... Het is wel dat zakelijk verkeer aan de grenzen aangegeven moeten worden (inklaring)... Over particulier verkeer staat er niets...
  #24  
Oud 16-12-07, 15:11
stefimke stefimke is offline
• iOS 3.0
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 111
Stuur een bericht via MSN naar stefimke
Standaard

Uit een ander forum:
"Je moet je spullen aangeven bij de douane waar je de EU binnenkomt, dus hier Dusseldorf."
  #25  
Oud 18-12-07, 21:56
juulie juulie is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 92
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -PatrickO- Bekijk bericht
Je bent belastingplichtig in Nederland... Niet in die andere landen... Je behoort dan als je de grens over gaat, daar aangifte te doen... Als je dat niet doet, en ze onderscheppen je ergens anders in het land, dan krijg je automatisch een boete...
je betaalt in het buitenland tog ook de volle mep voor hetgeen dat je koopt, inc. tax etc?
plus dat invoerrechten etc. eu gebonden zijn, want ook als je bijv via ebay koopt, je het risico loopt eruit gepikt te worden als je iphone wordt verzonden, terwijl vaak die iphones in parijs of brussel aankomen en per (vracht)auto naar nederland komen.

dus het risico loop je altijd
  #26  
Oud 23-12-07, 10:30
Sick Mic's schermafbeelding
Sick Mic Sick Mic is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 185
Standaard

iPhone US 8Gb veilig aangekomen, woot!!!

Hurraaay ^^
Ze heeft nog allemaal andere Apple-Stuff bij ook, maar het zijn kerstcadeautjes
Nog ff wachten dus!

Yaaay \o/
__________________
Stats: 3x iPhone US 8GB 1.1.2 OTB upgraded to 3.0
1x iPhone 3G US 16GB 2.0 > 2.2 > 3.0- ultrasn0w
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
SecondView met NSTimer op laten komen???? iMidas Ontwikkelen voor iOS 12 11-01-11 18:36
Iphone laten repareren in USA? Lindala iPhone algemeen 2 08-03-10 21:35
3gs uit engeland laten komen? ivoback Koopinformatie Rest Europa 1 02-11-09 00:33
Google Search in Safari uit laten komen bij iPhone Google flipjevandejam Jailbreak apps en thema's 4 12-09-08 13:50
iPhone laten kopen in de USA Will Archief 3 07-04-08 17:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:33.