iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   [iPhone 8GB] Edge zit Wi-Fi in de weg (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/353-iphone-8gb-edge-zit-wifi-de-weg.html)

whitehouse 28-09-07 17:21

[iPhone 8GB] Edge zit Wi-Fi in de weg
 
Heren,
ik heb gister mijn sim van vodafone in mijn iPhone geunlocked (1.1.0.2). Voor het unlocken had ik
al netjes de verbinding met mijn Wi-Fi netwerk geconfigureerd. Na het unlocken kreeg ik dus verbinding met mijn carrier (vodafone) en verscheen de [E] linksboven in beeld.
Volgens mij is het toch de bedoeling dat ALS je Wi-Fi verbinding hebt, je automatisch browst via Wi-Fi ipv Edge? (heb Edge niet goed geconfigureerd, ook alle info verwijderen bij de edge-config heeft geen positief resultaat. Bottomline: ik heb geen edge-verbinding op mijn iPhone draaien)
weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?



Oh, en als ik toch bezig ben…
hebben meer mensen last van het niet kunnen slepen van mp3’s naar de iPhone?

iCulture 28-09-07 17:25

Als het Wi-Fi-icoontje wordt getoond (golfjes) krijgt Wi-Fi altijd prioriteit boven GPRS (op de iPhone EDGE genoemd). Je merkt het overigens snel genoeg aan de snelheid bij het browsen ;)

whitehouse 28-09-07 17:41

maar die worden niet getoond.
Wel zie ik bij configuratie dat hij verbinding heeft met Wi-Fi ..
dat is het rare (check me start-post!)

iCulture 28-09-07 17:44

Dan heb je dus ook geen Wi-Fi-verbinding en moet je die wellicht opnieuw instellen. Staat er bij de gevonden Wi-Fi-verbindingen wel een vinkje bij een van de netwerken?

whitehouse 28-09-07 17:45

jep.. die vink staat er.

iCulture 28-09-07 17:53

En heb je een IP-adres via de Wi-Fi-verbinding gekregen? Controleer dit door bij de Wi-Fi-verbinding met het vinkje op het blauwe pijltje te klikken.

marcomolhoek 29-09-07 09:46

Volgens mij standaard altijd Edge, als de iPhone geen Edge vindt schakeld hij over naar Wi-Fi.
Ik heb niet aan de Edge instellingen gezeten, op beide iPhone's. Werken allebij prima op de zaak en thuis.

marqw 11-10-07 09:52

bij een standaard vodafone abb. zit daar ook edge bij?? ik heb (nog) geen blox of zoiets...

af en toe gaat die 'E' branden... kan iemand me meer info geven?

Nikos1984 11-10-07 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door marqw (Bericht 6059)
bij een standaard vodafone abb. zit daar ook edge bij?? ik heb (nog) geen blox of zoiets...

af en toe gaat die 'E' branden... kan iemand me meer info geven?

Heb zelf ook een standaard vodafone abbo en bij mij werkt t prima. Dus ja er zit Edge bij (in Nederland GPRS genoemd).

Je moet bij je algemene instellingen van de iPhone (onder het kopje "Netwerk" even de gegevens voor Vodafone invullen:


APN: live.vodafone.com
Username: vodafone
Password: vodafone

Succes!

marqw 11-10-07 11:46

dank je, werkt prima!!

Franky 04-11-07 13:13

iPhone vergeet Vodafone [E] instellingen.
 
Als ik de volgende gegevens invoer werkt alles perfect maar 1 á 2 dagen is mijn iPhone ze weer vergeten en krijg ik en melding dat 'ie geen verbinding kan maken, en moet ik handmatig de gegevens weer opnieuw invullen.

APN: live.vodafone.com
Username: vodafone
Password: vodafone

HELP!

Ik heb de 1.1.1 FW versie.

Bij voorbaat dank ;)

SuperDutch 05-11-07 15:35

Er is een nieuwe oplossing voor dit probleem. Ga naar Installer.app en dan naar tab "Sources". Voeg de volgende source toe: "i.unlock.no" (zonder aanhalingstekens). Doe een refresh en ga naar de tab "Install". Daar vind je een nieuwe categorie genaamd "Unlocking tools". Installeer de applicatie "Edge Settings Fix". Vul vervolgens de juiste instellingen in, deze worden na een reboot automatisch bewaard.

Deze tekst is gecopieerd uit een post van Bluevoice!!
Alle credits gaan dus naar hem!

Ik heb deze manier gedaan en het werkt prima. Je edge gegevens blijven staan!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:25.