//

Franse officieel unlockte iphone

Franse officieel unlockte iphone discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Wie in Frankrijk een officieel unlockte iPhone koopt, maar buiten Frankrijk woont, kan wel eens van een koude kermis thuis komen. Er komen steeds meer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14-12-07, 09:18
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard Franse officieel unlockte iphone

Wie in Frankrijk een officieel unlockte iPhone koopt, maar buiten Frankrijk woont, kan wel eens van een koude kermis thuis komen. Er komen steeds meer berichten op de diverse forums dat de Franse officieel unlockte iPhone alleen in Frankrijk werkt met diverse Franse providers. Zodra men er een niet Franse provider sim in doet is de iPhone een leuke ipod touch geworden, waar de bel en sms functie niet werkt. Dat is wel een hele dure iPod Touch.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-12-07, 10:03
twcoolen twcoolen is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Landgraaf
Berichten: 88
Standaard

Inderdaad, de iPhone is alleen voor het Franse netwerk geunlocked.
Het is maar goed dat ik niet gewacht heb tot ik volgende week naar Parijs ga, ik wilde daar de iPhone gaan kopen in eerste instantie. Ben ik blij dat ik zo ongeduldig ben en de iPhone toch maar 2 weken geleden al gekocht heb.

Hier een link naar een artikel op iPhone Atlas: BREAKING: Officially unlocked iPhones not really unlocked - iPhone Atlas

Laatst gewijzigd door twcoolen; 14-12-07 om 10:36. Reden: Orange weggehaald tussen Franse en Netwerk
  #3  
Oud 14-12-07, 10:52
lhy lhy is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Heesch
Berichten: 48
Standaard

dus met andere woorden kan je een franse unlocked iphone opnieuw unlocken met turbosim ?
  #4  
Oud 14-12-07, 11:07
Michael's schermafbeelding
Michael Michael is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Den Haag
Berichten: 4.432
Standaard

Ja dat zal wel kunnen maar een beetje raar als je al een "unlockte" iPhone hebt.
  #5  
Oud 14-12-07, 11:50
ButcherJF's schermafbeelding
ButcherJF ButcherJF is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.2
• iPadOS 16.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Er gaat niets boven Groningen
Berichten: 3.580
Standaard

Net als de Duitse 'unlockte' versies dus. Rigide clubje, daar bij Apple.
Wat is dat toch, moet het koste wat kost voor de happy few blijven? De geruchten over WM7 met een soortgelijke interface steken al de kop op, en dat zal gebracht worden in gsm's met duidelijk meer functionaliteit. Vraag me af of ze het op deze manier uiteindelijk redden.
Als ze vanaf het begin, net als andere fabrikanten, hadden gekozen voor parallel-verkoop van gelockte én normale simlockvrije iPhones waren die helemaal niet aan te slepen geweest. En dat kon ook wel eens (veel) beter geweest zijn voor Apple....
__________________
=> geen vragen via PB svp Zoeken op het forum geen vragen via PB svp <=
  #6  
Oud 14-12-07, 12:37
lhy lhy is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Heesch
Berichten: 48
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ButcherJF Bekijk bericht
Als ze vanaf het begin, net als andere fabrikanten, hadden gekozen voor parallel-verkoop van gelockte én normale simlockvrije iPhones waren die helemaal niet aan te slepen geweest. En dat kon ook wel eens (veel) beter geweest zijn voor Apple....
"We are apple!! We are special!! We do things, no one else do!"
  #7  
Oud 14-12-07, 13:35
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Belachelijk... Betaal je voor een geunlockede iPhone krijg je een iPhone die gelockt is op een land...

Greetz, Stiruam
  #8  
Oud 25-12-07, 02:47
Michieldinho Michieldinho is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 6
Standaard Duitse en Franse iPhones werken in Nederland

Ik heb zowel een Duitse en een Franse iPhone 1.1.2. Deze werken allebij met verschillende Nederlandse simkaarten.

Met een beetje geduld kan je zowel de Duitse en Franse Phones in Nederland gebruiken. Iedereen die zegt dat dat niet zo is heeft dat waarschijnlijk weer ergens anders op een forum gelezen of is gewoon te dom om iWorld te installeren.

Kan iedereen die niet uit eerste hand informatie heeft aub stoppen met overtypen van vage geruchten op andere sites. En al helemaal stoppen met lukraak uithalen naar Apple.
  #9  
Oud 25-12-07, 09:21
Dennisf Dennisf is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 131
Standaard

Goed om te horen dat het dus wel mogelijk is. Maar je zult er wel de moeite voor moeten nemen om iWorld te installeren..
  #10  
Oud 25-12-07, 14:41
twcoolen twcoolen is offline
• iOS 4.1
• 5.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Landgraaf
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Michieldinho Bekijk bericht
Kan iedereen die niet uit eerste hand informatie heeft aub stoppen met overtypen van vage geruchten op andere sites. En al helemaal stoppen met lukraak uithalen naar Apple.
Ik denk dat je eens naar de naam van het onderdeel waarin je post moet kijken, dit is namelijk Geruchten. Een gerucht is een verhaal dat de ronde doet, maar waarvan de waarheid niet vast staat. Het is de opzet van dit topic om deze geruchten met andere forumgebruikers te delen. Of deze geruchten gebaseerd zijn op de waarheid is een ander verhaal.


On topic:
Volgens mij is iWorld alleen te installeren wanneer de iPhone gejailbreaked is. Jailbreaken wordt niet niet Apple gedaan, dus is er naar mijn mening geen officiele ondersteuning voor andere landen na een Sim-Unlock door Apple.
__________________
8GB iPhone US, 16GB iPhone 3G Black,32GB iPhone 4 Black, 16GB iPhone 4S White, iPad 1 32GB Wi-Fi, iPad 2 64GB White Wi-Fi
  #11  
Oud 26-12-07, 21:56
geryd geryd is offline
• iOS
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 13
Standaard

het zit zo:

de iPhone beschikt over verschillende internationale instellingen voor de landen waar men de iPhone momenteel verkoopt.

Onder deze instellingen zit ook het opmaak type voor telefoonnummers.

de iPhone determineerd adhv de specifieke landencode op de sim kaart welke opmaak hij moet hanteren voor telefoonnummers goed weer te geven.

als deze landencode vanop de sim kaart niet voorkomt in de database van de iPhone loopt phone/sms app vast.

dit is een bug erkent door apple en verwacht word dat dit probleem opgelost zal worden met de nieuwe firmware. (1.1.3)

De sim unlock werkt wel degelijk.
Ikzelf ben ook de trotse eigenaar van een franse unlocked phone, en kon er na de "désimlockage" perfect mijn belgische proximus sim kaart in steken zonder dat de iPhone die detecteerde als unvalid sim.
Ook was het mogelijk de iPhone te gebruiken zonder sim kaart.

Met sim kaart kreeg ik uiteraard de problemen dat phone/sms app crashten.
Dit is trouwens net hetzelfde probleem die de software unlockers voorhebben!
Ook zei dienen voor de internationale settings OK te hebben iWorld installeren.

Voor de mensen die een legaale iPhone hebben en die legaal geactiveerd is (activeren is belangrijk want je garantie start vanals je legaal activeerd) betekend dit dus jailbreaken.

Jailbreaken modifieert de baseband van je toestel niet dus bij een gewone restore staat alles terug naar oorspronkelijke toestand.

Als een nieuwe firmware uitkomt kan je in principe daar gewoon naar herstellen en je iphone is weer helemaal legaal in orde en unlocked.

Na het jailbreaken en upgraden naar 1.1.2 detecteerd iTunes gewoon weer de franse iPhone en unlockt hem weer netjes. (jailbreak & activatie wel met franse orange sim doen)

Nu zit mijn proximus sim kaart in een iPhone met firmware 1.1.2 / bootloader 4.6, week 45, zonder enige hardware sim oplossing, en het werkt perfect.

Mensen die graag wat meer uitgeven voor een legaal toestel te hebben (incluis garantie) raad ik dus zeker aan o er naar frankrijk om te gaan
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G: update unlockte iphone? frednoot Unlock 7 07-02-11 20:51
Windows: Franse iPhone..Franse iTunes? PearLRoX iTunes 7 19-09-10 13:59
iPhone: Officieel unlockte 3GS (old bootrom) nu gelocked bluejay Jailbreak 16 27-06-10 10:50
iPhone: Legaal unlockte Iphone 3G 3.0 jailbraken renzie Jailbreak 22 26-06-09 03:23
Unlockte en jailbroken iPhone herstellen??? Thirteen Unlock [archief] 1 25-12-07 00:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:38.