iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Jailbreaken zonder sleep/awake-knop (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/36787-jailbreaken-zonder-sleep-awake-knop.html)

Rat-72 24-06-09 12:54

Jailbreaken zonder sleep/awake-knop
 
Heb 1 van de eerste iphone's gekregen van een kennis .. Heb itunes geïnstalleerd en alles prima zet hem in recovery mode.. Start itunes laat hem 3.0 instaleren ... alles gaat goed .... Totdat Itunes opnieuw opgestart is en Itunes nu zegt ...
de simkaart in deze iphone wordt niet ondersteund..

Maar het is wel een simkaart van T-mobile...
En wat wel raar is .. Is dat ik nu alwel T-mobile ontvangst heb...</p>
En wel sms kan ontvangen en gebeld worden terwijl hij nog niet geactiveerd is.. en ik nog dit scherm heb....
http://img296.imageshack.us/img296/9076/stap11cu8.gif
Alleen dan dus wel met T-Mobile ontvangst links bovenin en daar naast het gelockte slotje..

Misschien heeft iemand een oplossing.....
Alvast bedankt Harm

ps.. met redsnow activeren en jailbraken gaat niet omdat de wake sleep knop blijft hangen... dus kan hem niet in dfu mode krijgen.. anders had ik dat gedaan... heeft iemand een progje waar je hem via je pc in dfu mode krijgen kan..?? heb dat wel gevonden via google maar die werkt niet meer..

Timmeh_ 24-06-09 18:14

// Topic-titel aanpast. "Snap het niet..." zegt natuurlijk niet zoveel.
// Verplaats naar Jailbreak en Unlock

Rat-72 24-06-09 19:00

HELP !!!!! ik wordt gek.. maar goed nu denk ik doe ff de simcard
van me vrouw er in... Vodafone.. Die werkt er ook in.. Hij was al gejailbreakt
Maar ik denk ik begin helemaal van voren af aan recofery mode en Herstel via Itunes..
Maar dan is hij toch on locked gebleven...

maartenvs 24-06-09 19:06

https://forum.iculture.nl/f59/i...2g-iphone.html

Prachtige tutorial, als je via deze manier even een IPSW aanmaakt en deze via herstellen terug zet op je iphone is hij gelijk geunlocked en jailbroken.

Mocht je geen Mac hebben, zoek dan even naar kant en klare IPSW's. Meestal staan er op dit forum wel een paar beschikbaar.

Rat-72 24-06-09 19:16

Ok ga ik proberen.. Maar welk IPSW zal ik dan gebruiken ...??
Gewoon de nieuweste neem ik aan..??

Maar dan moet ik zeker wel in DFU mode..??? wat ik niet kan....

maartenvs 24-06-09 19:19

et Voila, https://forum.iculture.nl/f14/i...ameltopic.html
staan al 3 varianten.

Chrisl 24-06-09 19:21

Zou dan wel voor de onderste gaan, zonder icy....

Micronics 25-06-09 08:42

Wellicht kun je Ziphone gebruiken om in en uit DFU te gaan. NIET GEBRUIKEN OM TE ACTIVERE/UNLOCKEN/JAILBREAKEN. Daan heb je redsn0w voor met FW 3.0.

Rat-72 25-06-09 16:07

Zal dat gaan proberen... Wordt er helemaal gestoord van haha

EDIT
helaas.... DE optie zit er wel in begon al hoop te krijgen hahaha maar geen reactie bij de iphone ..


Timmeh_ 25-06-09 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rat-72 (Bericht 310480)
Zal dat gaan proberen... Wordt er helemaal gestoord van haha

EDIT
helaas.... DE optie zit er wel in begon al hoop te krijgen hahaha maar geen reactie bij de iphone ..


Wat heb je nou geprobeerd? Een custom ipsw of Ziphone?
Herstellen met een custom ispw hoeft niet noodzakelijk in DFU-mode.

Rat-72 25-06-09 19:39

Beide.. Ik heb met Redsnow geprobeerd een custom ipsw er op te zetten ... Daar vraagt hij halverwege toch om hem in DFU mode te zetten dat gaat niet toen heb ik met Ziphone geprobeer hem in dfu te zetten zodat ik verder kan gaan met Redsnow..
Maar Ziphone ging hij niet in dfu dus dan blijf je automatisch in redsnow steken..

Nu heb ik 3.0 er wel weer opstaan gewoon via Itunes maar dan kom ik niet verder dan ik alleen dat ik nood nummers bellen .. en kan ik hem niet activeren ook niet met een simcard van T-Mobile... Maar heb wel ontvangst en smsjes komen door en telefoontjes ook.. Maar ik blijf dat usb en Itunes logo in me scherm houden...

Downgraden naar iets anders via allerlei mgelijk heden van dit forum gaat niet.. loop ik steeds tegen fout meldingen.. Dan probeer ik het met een andere Itunes wat ik lees .. enz enz .. l

Michael 25-06-09 19:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rat-72 (Bericht 310770)
Beide.. Ik heb met Redsnow geprobeerd een custom ipsw er op te zetten ... Daar vraagt hij halverwege toch om hem in DFU mode te zetten dat gaat niet toen heb ik met Ziphone geprobeer hem in dfu te zetten zodat ik verder kan gaan met Redsnow..
Maar Ziphone ging hij niet in dfu dus dan blijf je automatisch in redsnow steken..

Nu heb ik 3.0 er wel weer opstaan gewoon via Itunes maar dan kom ik niet verder dan ik alleen dat ik nood nummers bellen .. en kan ik hem niet activeren ook niet met een simcard van T-Mobile... Maar heb wel ontvangst en smsjes komen door en telefoontjes ook.. Maar ik blijf dat usb en Itunes logo in me scherm houden...

Downgraden naar iets anders via allerlei mgelijk heden van dit forum gaat niet.. loop ik steeds tegen fout meldingen.. Dan probeer ik het met een andere Itunes wat ik lees .. enz enz .. l

Als je de dfu instructies volgt van redsn0w moet je toch wel in dfu komen. En je kan geen custom gebruiken met redsn0w alleen een gewone fw 3.0

Timmeh_ 25-06-09 19:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michael (Bericht 310775)
Als je de dfu instructies volgt van redsn0w moet je toch wel in dfu komen.

Z'n sleep/awake-knop is stuk ;)

Rat-72 25-06-09 19:50

Bij redsnow moet je halverwege ... je powerbutton gaan gebruiken .. maar die doet het dus juist bij mij niet ... vandaar wil ik via een andere weg in DFU komen zodat ik als ik er in ben via redsnow verder kan gaan ....

EDIT
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 310783)
Z'n sleep/awake-knop is stuk ;)

Je was me voor...:D


Timmeh_ 25-06-09 20:03

En als je dan nu hersteld met de custom-firmware?

Rat-72 25-06-09 21:30

En met custom-firmware bedoel je bijv.

iPhone1,1_3.0_7A341_Custom_Restore ...?

Deze heb ik erop staan via Itunes.. Shift herstel...

EDIT
Ben nu iPhone1_1_2.2.1_5H11_Custom_Restore.ipsw aan het downloaden..
Ga die er zo opzetten.. Hoop met en goed resultaat...



EDIT
De Iphone kan niet worden herstel... Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (20)


King1987 25-06-09 22:06

Gebruik de zoekfunctie eens, er wordt al veel over fout 20 gesproken.

Rat-72 25-06-09 22:57

He ik gedaan... In andere topics hadden ze het over Itunes 7.5 instaleren..
Heb ik gedaan .. nog steeds error 20

EDIT
Andere topic hebben ze het over zonder sim kaart..
Ook zonder succes..

Iemand ... ?? Foutcode 20


Rat-72 25-06-09 23:35

Deze find ik ook... 20 krijg je als je niet in DFU modus hebt staan
maarja dat kan ik dus ook niet...

Michael 26-06-09 00:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rat-72 (Bericht 311101)
Deze find ik ook... 20 krijg je als je niet in DFU modus hebt staan
maarja dat kan ik dus ook niet...

Wordt dus gewoon een nieuwe iPhone :D


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:59.