iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   GPS Module voor iPhone (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/3692-gps-module-voor-iphone.html)

vriesfde 15-12-07 11:19

GPS Module voor iPhone
 
Het amerikaanse bedrijf Partfoundry, claimt dat zij een gps module aan het ontwikkelen zijn voor de iPhone, die in Feb. 2008 geleverd kan worden voor $89.-
Check it out; The partfoundry

Of denkt iemand van jullie dat dit ook een hoax is?:confused:

Greets, Frans
http://partfoundry.com/images/products/gps_proto.jpg

Amp. 15-12-07 12:37

kan allemaal best hoor, als je maar software + een bluetooth GPS ontvanger ervoor hebt.
mijn e65 kon het ook :)

vriesfde 15-12-07 15:42

Volgens mij ondersteunt de bluetooth stack van de iPhone geen 'serial protocol' dus kun je niet een BT GPS ontvanger gebruiken...;)
Als dit wel kon waren we al een stap verder.

Ja, en software, het liefst zie ik de jongens van TomTom iets ontwikkelen voor de iPhone, maar da's mijn persoonlijke smaak.

Amp. 15-12-07 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vriesfde (Bericht 27874)
Volgens mij ondersteunt de bluetooth stack van de iPhone geen 'serial protocol' dus kun je niet een BT GPS ontvanger gebruiken...;)
Als dit wel kon waren we al een stap verder.

Ja, en software, het liefst zie ik de jongens van TomTom iets ontwikkelen voor de iPhone, maar da's mijn persoonlijke smaak.

ja tomtom ftw :) misschien zijn we al een stap dichterbij omdat TomTom teleatlas heeft overgenomen, de voormalige leverancier aan GoogleMaps :)

Stiruam 15-12-07 18:40

Dat de iPhone geen Serial Protocol is denk ik een software probleem en geen Hardware... Dus dat kan gecrackt worden en ja ik zie dit zeer zeker verschijnen op de PSP is er ook al 1 jaar voor dat er een officiele gps module werd gereleased een Homebrew GPS module gemaakt en die werkt ook via gedownloade google maps! Mischien is deze fake maar ik weet wel zeker dat er een komt...

Greetz, Stiruam

EDIT: ziet er real uit! Check dit:
YouTube - GPS on the Iphone

O.G. 15-12-07 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 27968)
Dat de iPhone geen Serial Protocol is denk ik een software probleem en geen Hardware... Dus dat kan gecrackt worden

... of wachten totdat de SDK voor de iPhone uitkomt... ;) (het komt er aan!)

Stiruam 16-12-07 13:40

Jaja idd ik kan niet wachten maar ik denk dat de apple SDK wel eens gelimiteerd zou kunnen zijn... Bijvoorbeeld het flashen/modden van files zullen ze waarschijnlijk niet toestaan... Dan verdwijnen al een hoop mod/edit programma's echter zullen er wel veel meer app's/games uitkomen :p ik kan niet wachten xD

Greetz, Stiruam

Erwin123 16-12-07 14:43

Hi,

Ik zag ergens een applicatie die je locatie (ongeveer) weergeeft in maps door positiebepaling dmv GPS masten?

Of is dat ook fake?

Stiruam 16-12-07 15:25

Nee dies egt :p

Amp. 16-12-07 15:26

is wel echt maar zeer onnauwkeurig. Staat allicht onder de gps wiki

dirkuijt 17-12-07 21:09

TomTom draait op een unix gebaseerde engine, dus als zo'n apparaatje komt, moet TomTom binnen een scheet en een zucht gecompiled zijn... :D

ploegvdr 27-12-07 18:39

Toch GPS Module voor de Iphone..
 
Zie: -> The partfoundry
:)

iCulture 27-12-07 20:08

//samengevoegd

macjoris 04-01-08 14:16

Zeker hopen dat tomtom met zoiets komt. Zou namelijk goed zijn voor de nederlandse markt (beetje verzekerd dat er ook goede Nederlandse/Europese kaarten komen, en snel). In plaats van als een Amerikaanse (momenteel geen idee welke dat zijn) bedrijf het doet.
Daarnaast bied het voor tomtom ook een mooie mogelijkheid. Wereldwijde afzet en eventuele afzet in China.

De auto is onderhand erg volgebouwd, de iphone zorgt er in ieder geval al voor dat de ipod en de telefoon samengaan. Nu nog de iphone en mijn tomtom ;).

timmeh 22-04-08 12:57

eigenlijk heeft dit weinig nut, het zoekt alleen op welke straat je zit, en vervolgens moet je zelf via google maps werken, wat niet echt ideaal werkt als routehulp.
deze gps is eigenlijk alleen voor mensen die te lui zijn om zelf naar een naambordje te zoeken of even aan iemand te vragen waar ze precies zijn.

PauluS87 22-04-08 13:24

Uuhm Timmeh, het heeft totaal geen zin meer om hier je mening te uiten hoor. Deze discussie was allang afgelopen en nu haal jij een oud besproken topic weer helemaal naar boven, beetje jammer soms.

Stiruam 22-04-08 19:22

Aaag laat em... Echter komt deze denk ik niet meer in productie :p Echterrr @ Timmeh, Jou lijkt GPS met satalite view niks? Ik ziet het wel zitten hoor :p Echter zou het mooier zijn als ze een app erom heen schrijven waardoor het idd iets handiger zou zijn met google maps... :p

Greetz, Stiruam

timmeh 23-04-08 11:03

@pauls78
als ik een nieuw topic open krijg ik gezeik dat ik de search moet gebruiken, en wat mij betreft isditnog steeds een actueel onderwerp, aangezien er nog geen gpsmodule is...
het heeft btw ook niet zo veel zin om dit soort opmerkingen te gaan maken...

@ stiruam, zoals jezelf al zegt, het is idd nóg mooier als er een app omheengeschreven wordt! :)

timmeh 30-04-08 13:20

stiruam, hoezo komt deze denk je niet meer in productie?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:41.