iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone gevonden op straat (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/37161-iphone-gevonden-op-straat.html)

iMannetje 27-06-09 00:38

iPhone gevonden op straat
 
Ik heb vandaag (26 juni) een iPhone gevonden op straat. Nu wil ik graag de eigenaar achterhalen, maar de simlockcode en toegangscode weet ik natuurlijk niet.

Wie kan mij helpen?

iMario 27-06-09 01:01

Denk dat T-Mobile er zo achterkomt (mocht 'ie daar weg komen)

RHCPeter 27-06-09 09:11

Netjes dat je hem terug gaat geven! Oplossing heb ik zo niet voor je!

joeri 3g 27-06-09 09:27

hoi,

Tof dat je hem wilt terug geven!.
Want je kan doen is het simkaartje er uit halen en staat daar een nummer op als het goed is of het imei nummer door geven.
Dan kan T-mobile dat nakijken

Richard.v.Naam 27-06-09 09:27

Ik zou 'm in elk geval niet zo maar afgeven. Zo'n mensen bij T-mobile hoeven niet zo eerlijk te zijn als jij bent.

iCulture 27-06-09 09:36

Gewoon naar de politie brengen (wat je sowieso altijd met duurdere gevonden voorwerpen moet doen). Als niemand hem na (ik meen drie maanden) op komt halen is de iPhone jouw eigendom en heb je aan je burgerlijke plicht voldaan.

Oplossingen om simcodes of wachtwoorden ongedaan te maken gaan we hier in ieder geval niet geven (alhoewel ik verder niet twijfel aan je goede bedoelingen, maar niet iedereen is eerlijk).

leufje 27-06-09 09:53

simkaart eruit, eigen simkaart erin... dan kun je in de iphone. Misschien dat je aan de hand van zijn mail/agenda/sms/notes etc. kunt achterhalen wie de eigenaar is.

bigbud68 27-06-09 10:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door leufje (Bericht 312099)
simkaart eruit, eigen simkaart erin... dan kun je in de iphone. Misschien dat je aan de hand van zijn mail/agenda/sms/notes etc. kunt achterhalen wie de eigenaar is.

dan heb je nog steeds te maken met de toegangscode die je moet weten, toch?

RHCPeter 27-06-09 11:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bigbud68 (Bericht 312106)
dan heb je nog steeds te maken met de toegangscode die je moet weten, toch?

Nee want dat is je eigen code voor je simskaartje ;)

Of de eigenaar moet er een ander paswoord bij hebben geplaatst :)

cypher21 27-06-09 11:30

je hebt een code op de SIMkaart, EN op de iPhone.

Dus verwijder je de simkaart, moet je alsnog de code van de telefoon weten

Citaat:

maar de simlockcode en toegangscode weet ik natuurlijk niet.

vdvorst 27-06-09 12:47

Toegangscode, bestaat dat ook al?
Een simlockcode hoef je niet te weten. je kunt de telefoon gelocked laten en toch gebruik maken van het menu. Bellen kan dan niet, maar een nummer als "mam" of "thuis" kun je wel overtikken in je eigen telefoon en bellen ;)

maargoed, zo slim zul je al wel geweest zijn...
Mooi dat je zo eerlijk bent en de telefoon terug probeert te krijgen naar de eigenaar! :)

iMannetje 27-06-09 12:57

Opgelost
 
Ik heb idd gewoon het kaartje verwisseld en via de contacten toen gezocht naar de eigenaar.

En dat is mij ondertussen gelukt.
De eigenaar gebeld en de iPhone is van zijn dochtertje van 13 en hij was zeer blij met deze actie.

Bedankt voor alle reacties.

vdvorst 27-06-09 13:05

heel mooi dat het gelukt is! :D

RHCPeter 27-06-09 13:12

Goede actie van je :)

Mocht ik hem ook ooit kwijt raken (wat mij nooit zal overkomen waarschijnlijk) hoop ik ook dat er zo'n eerlijke vinder zal zijn :)

Heb je nog iets gekregen? Van mij krijgt de vinder echt wel ff een vindersloon hoor :D

iMannetje 27-06-09 13:26

vindersloon
 
ik zie wel of ik wat krijg.
eerlijkheid duurt het langst denk ik altijd maar.

T1m 27-06-09 15:57

Respect ! Echt !

Chrisl 27-06-09 17:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneclub.nl (Bericht 312087)
Gewoon naar de politie brengen (wat je sowieso altijd met duurdere gevonden voorwerpen moet doen). Als niemand hem na (ik meen drie maanden) op komt halen is de iPhone jouw eigendom en heb je aan je burgerlijke plicht voldaan.

Dit is niet juist, het is 1 jaar.

Maar netjes opgelost zo...

Muxje 27-06-09 18:30

Wat moet een meisje van 13 nou met zo'n duur ding? Hmm, misschien ben ik wel wat ouderwets in dat soort dingen :)

Shorty007 27-06-09 19:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Muxje (Bericht 312446)
Wat moet een meisje van 13 nou met zo'n duur ding? Hmm, misschien ben ik wel wat ouderwets in dat soort dingen :)

nee ik dacht eigenlijk precies hetzelfde :eek:
en ik ben zelf nog maar 24 dus niet ouderwets lijkt mij :p

King1987 28-06-09 22:49

Perfect dat het zo is opgelost. Respect voor de TS :) top.

Deze gaat op slot, om wat verdere reacties te voorkomen.

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:39.