//

Software matige unlock binnen paar dagen?

Software matige unlock binnen paar dagen? discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door pspklant Vandaag is bekend geworden dat Apple volgende week de nieuwe firmware releaset met de nieuwe baseband. Dit betekent dat hij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-12-07, 10:39
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pspklant Bekijk bericht
Vandaag is bekend geworden dat Apple volgende week de nieuwe firmware releaset met de nieuwe baseband. Dit betekent dat hij vanaf dat moment unlocked zal kunnen worden.
Wie zegt dat? Verdorie volgende week pas Dan zit ik in Swiss maar ik ben benieuwd Thanx voor the Heads up!

Greetz, Stiruam
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-12-07, 10:57
wouter3800 wouter3800 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 60
Standaard

Ik ga vandaag m'n 1.1.2 halen! Even voor de zekerheid; die unlock komt er normaal gezien toch zowiezo?
  #23  
Oud 22-12-07, 11:02
wouter3800 wouter3800 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 60
Standaard

Nog een vraagje, de 1.1.2 die ik ga halen, die kan momenteel wel alles wat een ipod touch kan. Heeft dit een effect op het latere unlocken?
  #24  
Oud 22-12-07, 11:14
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Tuurlijk alles kan gehackt worden

Nee voor een latere unlock moet je zoiezo ook gejailbreaked zijn dus er een touch + extra's van maken geeft geen probleem (vooralsnog)

Greetz, Stiruam
  #25  
Oud 22-12-07, 11:36
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Ik snap persoonlijk niet waarom er ineens als 1.1.3 gereleased wordt dat je dan 1.1.2 kan unlocken dmv software methodes..
Maar tbh, volgens mij is ****sim toch wel de veiligere methode om te unlocken, makkelijker te supporten.

Het zou wel tof zijn als er een dezer dagen een software unlock komt (heeft Stiruam nóg een reden om feest te vieren)
  #26  
Oud 22-12-07, 12:05
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amp. Bekijk bericht
Ik snap persoonlijk niet waarom er ineens als 1.1.3 gereleased wordt dat je dan 1.1.2 kan unlocken dmv software methodes..
Maar tbh, volgens mij is ****sim toch wel de veiligere methode om te unlocken, makkelijker te supporten.

Het zou wel tof zijn als er een dezer dagen een software unlock komt (heeft Stiruam nóg een reden om feest te vieren)
Die discussie is ook al 300 keer gevoerd volgens mij. Het gaat erom dat de baseband veranderd moet worden, maar dat is te goed beveiligd. Als de nieuwe firmware komt met nieuwe basesband, dan moet deze nieuwe firmware de oude baseband overschrijven.

Als de ontwikkelaars weten hoe die nieuwe firmware de oude baseband aanpast, dan kunnen zijn dit dus afkijken en zelf de baseband aanpassen..

Maar goed, voorlopig zijn die ***sims een perfecte oplossing. Ik heb er zelf ook 1 en volgens mij is dat een stuk makkelijker. Het is alleen iets duurder natuurlijk en dat zal het grootste probleem zijn.
  #27  
Oud 22-12-07, 12:13
wouter3800 wouter3800 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 60
Standaard

Tot nu toe is er toch nog geen officieel bericht mbt het releasen van een nieuwe firmware? Of vergis ik me daarin?
  #28  
Oud 22-12-07, 12:14
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

officieel nog niet.. Las in een ander topic dat hij op 2 sites wordt verwacht morgen, maar dat is gewoon weer een gerucht
  #29  
Oud 22-12-07, 13:36
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik krijg de stellige indruk dat alle toezeggingen over unlocken van OTB 1.1.2 alleen een commerciele achtergrond hebben...en vooruitlopen op werk wat anderen nog moeten verrichten...ofwel het werk van anderen te gelde maken. ALS apple binnenkort inderdaad de nieuwe FW uitbrengt zal ik met meer aandacht posts over het unlocken lezen.
  #30  
Oud 22-12-07, 13:38
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

@mods: kan dit topic niet hernoemd worden in: "wie snapt het minst van het unlock proces en kan er toch de grootste bull$hit over beweren?!"

Wat een ongelovelijke onzin wordt hier gepost zeg!
Ff wat feitjes op een rij?

- als er nieuwe fw uitkomt is het NIET zeker dat de 4.6bl unlocked kan worden, dit is volledig afhankelijk van een paar bytes waar het probleem nu ligt, NIEMAND weet zeker dat door de release van de nieuwe fw dit opgelost is, maar het maakt DE KANS op unlocken wel groter
dus nee het is IN GEEN GEVAL ZEKER dat het al met de volgende update werkt!

- Het is GEEN feit dat 1.1.3 deze week uitkomt, puur een gerucht! En zoals in het puntje hiervoor uitgelegt: ookal komt hij uit is dit ABSOLUUT GEEN unlock garantie voor 4.6 bl-ers

- in principe is idd alles te kraken, maar dat hangt van zo veel factoren af, overigens is het dus al gekraakt, maar hardwarematig.

Dan een laatste puntje van orde, ik kan het mis hebben hoor maar er wordt hier over de hackers gesproken alsof het jullie slaafjes zijn ofzo. Het lijkt alsof jullie verontwaardigt zijn dat je foon het niet doet en dat is dan de hackers schuld ofzo?! Maar je koopt dat ding toch zelf? En weet dan toch dat je geen support/garantie etc. Hebt? en dat hij eigenlijk hier in nl helemaal niet hoort te werken? dan zou je natuurlijk ook dankbaar kunnen zijn dat je hem tenminste al kan activeren en jailbreaken nietwaar?

als het niet lukt is het pech hebben en koop je maar lekker een turbosim maar loop toch niet zo te zeuren! En heb eens wat meer respect voor al die mensen die dagen werken zodat jij weer kan klagen dat je de jailbreak niet snapt!
Ook deze (domme) thread had voorkomen kunnen worden als jullie een beetje onderzoek doen voordat je blindelings wat roept!

Ook bij deze nog een simpel verzoek:
als je het zelf niet snapt, probeer het dan niet uit te leggen...
no offense hoor maat dat werk nogal verwarrend.
zie het verhaal van psych hierboven, de grootste onzin maar wel gebracht met grote overtuiging en dus behoorlijk geloofwaardig. Duidelijk geval dus van iemand die de bel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt!
again: no offense, ik neem aan dat het goed bedoeld is maar ik vind dat een no0b beter geen advies krijgt dan (goedbedoelde) onwaarheden.
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.

Laatst gewijzigd door sjowol; 22-12-07 om 14:38.
  #31  
Oud 22-12-07, 14:04
pspklant pspklant is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België!
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychonikeo Bekijk bericht
officieel nog niet.. Las in een ander topic dat hij op 2 sites wordt verwacht morgen, maar dat is gewoon weer een gerucht
Niet morgen maar volgende week.

Greetz

@Sjowol: wat zijn we weer vriendelijk vandaag....

Laatst gewijzigd door pspklant; 22-12-07 om 14:10.
  #32  
Oud 22-12-07, 14:26
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

ja sorry, kan er niet goed tegen als mensen niet goed/niet volledig geonformeerd worden hierdoor krijg je nare misverstanden ( mensen die een 4.6 kopen en denken dat ze hem kunnen unlocken ofzo) dus ja, als je het niet (zeker) weet kan je gewoon beter niets zeggen

maar over nieuwe fw:
bij het koffiehuis hier op de hoek staat ook "morgen gratis koffie" staat er al jaren, het wordt alleen nooit morgen matuurlijk...
dus ja, morgen komt 1.1.3 uit! Hoi hoi hoi!
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #33  
Oud 22-12-07, 15:08
pspklant pspklant is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België!
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjowol Bekijk bericht
ja sorry, kan er niet goed tegen als mensen niet goed/niet volledig geonformeerd worden hierdoor krijg je nare misverstanden ( mensen die een 4.6 kopen en denken dat ze hem kunnen unlocken ofzo) dus ja, als je het niet (zeker) weet kan je gewoon beter niets zeggen

maar over nieuwe fw:
bij het koffiehuis hier op de hoek staat ook "morgen gratis koffie" staat er al jaren, het wordt alleen nooit morgen matuurlijk...
dus ja, morgen komt 1.1.3 uit! Hoi hoi hoi!
Ik kan je begrijpen....

EDIT: alleen ja, ik denk dat iedereen een beetje "gestressed" is aan het geraken door al die oplichters die zeggen: "wij hebben een unlock" en dat het dan eigenlijk niet is....

Greetz
  #34  
Oud 22-12-07, 16:48
f1aap f1aap is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 68
Standaard

Het spijt me alvast voor de volgende domme vraag over het unlocken met 1.1.3 enzo maar ik ben er wel in geinterreseerd en anders leer ik het nooit. Maar is het nou zo dat bij iedere firmware update dus ook de baseband opnieuw wordt overschreven en dat ze dat dus kunnen afkijken? Of is het gewoon zo dat ze hopen op een nieuwe exploit om er in te komen/te unlocken?

Ik ben het trouwens volledig met sjowol eens dat er minder geeist moet worden van zowel de hackers als de extreem vriendelijk mensen op dit forum die iedereen te hulp schieten. Er is niemand verplicht om wat dan ook voor hack/hulp-activiteiten te ontplooien of deze aan te bieden aan anderen.

Nog een laatste dom vraagje; heb ooit ergens gelezen dat het zomaar eens mogelijk kan zijn dat als je nu op 1.1.2 er een kans bestaat dat je de volgende updates zou kunnen installeren zonder opnieuw te hoeven unlocken. Weet iemand of dit waar is of heb ik gewon iets verkeerd begrepen/gelezen?
  #35  
Oud 22-12-07, 16:59
sjowol's schermafbeelding
sjowol sjowol is offline
iFoneguide Repo Master
• iOS 6.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Los Angeles, California
Berichten: 1.133
Standaard

QUOTE]is het nou zo dat bij iedere firmware update dus ook de baseband opnieuw wordt overschreven en dat ze dat dus kunnen afkijken? [/QUOTE]
nee, de baseband hoeft niet geupdate te worden maar kan natuurlijk wel, overigens is de baseband heel iets anders dan de bootloader (waar het probleem nu ligt) de enige overeenkomst is dat ze allebei met een B beginnen


Citaat:
Of is het gewoon zo dat ze hopen op een nieuwe exploit om er in te komen/te unlocken?
ze kunnen er al lang in en daarom weten we nu dus dat de 4.6 bootloader nog niet et unlocken is... zoek even op geohot op de verschillende fora, dit is de unlock guru (dezelfde die als allereerst op de wereld zijn iphone hardware unlocked heeft) hij legt in verschillende rants uit wat er aan de hand is (wel een technisch verhaal maar komt er op neer dat we pas kunnen unlocken als we geen data of andere data op bepaalde plekken in de bootloader hebben ofzo, dan kan dat pas gepatched worden, de hoop kligt nu op een nieuwe fw release omdat die misschien/hopelijk wel die plekken vrij heeft of andere data heeft zodat met de combinatie van de 2 wel een hack gevonden kan worden.. zodoende is er dus ABSOLUUT GEEN GARANTIE dat met de komst van een nieuwe fw een softwarematigeunlock voor 4.6 botloaders mogelijk is.)
Citaat:
Nog een laatste dom vraagje;
er bestaan geen domme vragen, alleen domme anttwoorden... en natuurlijk ongelovelijk ongeinformeerde vragen die makkelijk opgelost kunnen worden door in de wiki op het forum of op andere sites te kijken... maar dan nog zijn dat legitieme vragen (alleen ik ga er niet meer op antwoorden want 578 keer is genoeg )
Citaat:
heb ooit ergens gelezen dat het zomaar eens mogelijk kan zijn dat als je nu op 1.1.2 er een kans bestaat dat je de volgende updates zou kunnen installeren zonder opnieuw te hoeven unlocken. Weet iemand of dit waar is of heb ik gewon iets verkeerd begrepen/gelezen?
natuurlijk is dit waar.. die mogelijkheid bestaat natuurlijk altijd maar idd als je nu je 1.1.2 (met oude bootloader) hebt unlocked blijft die unlock actief, ook bij een downgrade naar 1.0.2 zou je ewoon moeten kunnen belllen zonder unlock, hij werkt alleen niet op 1.1.1 omdat hij die baseband niet unlocked.
maar simpel antwoord op je vraag: ja, het kan en nee, dat weten we natuurlijk pas als 1.1.3 uit is (of zou het 1.2.0 worden? of misschien wel 2.0.0 )
__________________
Maybe fun is just fragments of existence with better packaging.
  #36  
Oud 22-12-07, 17:14
f1aap f1aap is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 68
Standaard

Bedankt voor je antwoorden. Ben ik ook weer ver genoeg op de hoogte dat ik geen onnodige vragen meer hoef te stellen!
  #37  
Oud 23-12-07, 11:09
matty matty is offline
• iOS 3.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 28
Standaard

op hakintosh zijn 2 mensen die het gekocht hebben en hun bevindingen gaan posten.
ik vind het er maar louche uitzien en ik ga er eigenlijk vanuit dat het niet werkt, maar ik vraag me af of de mensen die het gaan proberen hun iphone niet gebricked gaat worden
ik hoop voor hun alleszins van niet
  #38  
Oud 23-12-07, 11:14
pspklant pspklant is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: België!
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matty Bekijk bericht
op hakintosh zijn 2 mensen die het gekocht hebben en hun bevindingen gaan posten.
ik vind het er maar louche uitzien en ik ga er eigenlijk vanuit dat het niet werkt, maar ik vraag me af of de mensen die het gaan proberen hun iphone niet gebricked gaat worden
ik hoop voor hun alleszins van niet
Ze hebben tot nu toe altijd hun woord gehouden. En wat mij betreft is het niet fake. We zullen zien! Maar ik weet één ding:

dit zou een fantastische kerstcadeau zijn!!!!!!!

Duimen mensen!

Greetz
  #39  
Oud 23-12-07, 11:16
eriklucgerrits's schermafbeelding
eriklucgerrits eriklucgerrits is offline
• iOS 2.0.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 16
Standaard

25 dollar!!!



December 22nd 2007 -



Sorry about the long delay between updates. We have finalized our product and will begin taking orders immediately.

HOWEVER, please note that all orders will be handled manually for the time being as we do not have the expertise (nor server power) to setup an automatic system just yet.


We expect a delay of around 24-36 hours between purchase to delivery as it is all manual at this point. We doubt that this will be a problem until sales begin to pick up.

As for the product, we have several warnings:

Do NOT use it on an already unlocked iPhone with the previous bootloader.


We CANNOT guarantee that it will continue to work with any updates and we cannot guarantee we will be able to keep up with Apple.
  #40  
Oud 23-12-07, 11:20
matty matty is offline
• iOS 3.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 28
Standaard

nja,
ik hoop uiteraard ook dat het niet fake is,
maar waarom zou het hun lukken en de andere teams niet?
+ waarom verbergen ze zich achter proxys?
+ waarom krijg je mail failure terug als je hen mailt,

sorry hoor, maar als het echt is, moeten ze toch hun marketing een beetje bijschaven hoor.

1 pagina met een beetje uitleg (we hebben het) en een knop die naar een paypal account gaat... komt toch louche over zeg nu zelf

+ als het werkt en het is software, waarom zou het dan niet binnen de kortste keren gratis te krijgen zijn (iphone dev team koopt er eentje en zoekt uit hoe het werkt) of andere mensen zetten het op het net ...

ik ben zeer benieuwd, maar ik verwacht er eerlijk gezegd niks van
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ophalen mail (IMAP) mislukt sinds een paar dagen solumipse iPhone algemeen 8 04-01-11 19:42
Winpwn binnen enkele dagen beschikbaar? RHCPeter Archief 2 22-07-08 19:13
PwnageTool 2.0 binnen 2 a 3 dagen beschikbaar studiojeroen Archief 68 20-07-08 01:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:28.