iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Op vakantie Hoge kosten? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/3902-op-vakantie-hoge-kosten.html)

sharcy15 20-12-07 12:03

Op vakantie Hoge kosten?
 
Hoi, ik had een vraag.. ik zag een paar filmpjes op youtube met mensen die rekeningen hadden van 1000ende euro's omdat ze met de iphone naar het buitenland zijn gegaan. Dit komt om dat de iphone steeds bezig is om data te verzenden. Nu ga ik morgen ook op vakantie, Moet ik heb dan uitzetten?? :confused: heeft iemand hier ervaring mee?

gr mark

Aapvader 20-12-07 12:11

Gewoon alles uitzetten met het programma services, dan komt het wel goed. En zeker niet gaan internetten met je iPhone in het buitenland.

herbie65 20-12-07 14:28

Je kan toch ook data roaming op off zetten?
Als het goed is moet hij dan in het buitenland geen GPRS/EDGE gebruiken.
Ik heb ook gelezen dat dat niet altijd werkt. Wie???

Stiruam 20-12-07 15:29

Je hoeft alleen GPRS en EDGE uit te zetten... De kosten komen omdat menen het automatisch ophalen van email en het weer hebben aanstaan als ik me niet vergis... + Dit gebeurt alleen als je een abbonement hebt. Bij prepaid is je beltegoed dan gewoon op.

Greetz, Stiruam

metck 20-12-07 15:50

Het is inderdaad vooral de data die je (per ongeluk) in het buitenland gebruikt die voor hele hoge rekeningen kan zorgen.
Vergis je echter ook niet in de kosten voor gewone telefoongesprekken. Zo is zelf bellen is in het buitenland al veel duurder, maar betaal je ook fors als je gebeld wordt. De beller betaalt namelijk het gewone tarief - die weet immers niet dat degene die hij belt in het buitenland zit - en de gebelde betaalt daar extra kosten over. Kortom, mobiele telefoon zo weinig mogelijk gebruiken in het buitenland. Soms, bijvoorbeeld als je langer in het buitenland verblijft, kan het lonen om een prepaid in het vakantieland te kopen.

StephSands 20-12-07 16:08

Ik zou je EDGE/GPRS instellingen aanpassen op "geeninternet" of iets in die richting, kan er geen verbinding worden gemaakt en loop je ook geen onnodig risico.
Staat volgens mij ook ergens anders op het forum, kan het alleen niet vinden.

Stiruam 20-12-07 17:01

Service.app en iTroggle.app doen dat volgens mij :p

Greetz, Stiruam

Aapvader 20-12-07 17:19

Ja dan kun je alles uitzetten. Edge, Wi-Fi, Bluetooth en SSH. Daamee sluit je hem al goed af voor de buitenwereld.

Nikooos 20-12-07 18:16

nou ja.. je kan er nog wel mee bellen ;)

Aapvader 20-12-07 18:26

Ja maar dat was volgens mij ook nog steeds de bedoeling toch :P Maar ik bedoelde de ongewenste contacten met de buitenwereld ;)

Nikooos 20-12-07 18:36

hehe.. got your point ;)

herbie65 20-12-07 19:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Aapvader (Bericht 29993)
ongewenste contacten


Daar voor zit je toch in het buitenland? (sorry beetje off-topic)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:56.