//

Waar ik nou over zit te denken..

Waar ik nou over zit te denken.. discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik ben een van de mensen die nog een iPhone heeft met de oude bootloader, dus kan ik prima met mijn phone werken. Het is ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-12-07, 11:43
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard Waar ik nou over zit te denken..

Ik ben een van de mensen die nog een iPhone heeft met de oude bootloader, dus kan ik prima met mijn phone werken. Het is het eerste en het laatste wat ik zie elke ochtend en elke keer als ik hem vasthoud besef ik me wat voor prachtig apparaat het is.

Dat terzijde wil ik een discussie starten waar ik wel wat reacties op zou willen krijgen.

Ik zat te denken waarom er nog geen software hack is voor bootloader 4.6, het zou aan verschillende codes liggen etc, dingen waar ik dus weinig verstand van heb. Ik denk echter waarom zou het DEV team en/of andere krakers niet gewoon afspraken hebben gemaakt met een Stealthsim of een turbosim. Met het simpel software pakketje zullen ze niet veel verdienen, enkel de donaties die ze krijgen. Wanneer ze bijvoorbeeld een 10% zouden krijgen (noem maar iets) van de verkoop van de turbosim zouden ze in een keer een stuk rijker zijn.

Heel veel mensen zullen denken hacken, doe je om de eer. Dat is ook zo, ik ben vroeger ook een kleine hacker geweest en deed het toen ook gewoon voor de kick. Maar ik weet ook dat niet iedereen een leuke aanbod kan weigeren..

Misschien zit ik er wel helemaal langs, maar waarom niet? Wat zou jij doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-12-07, 12:33
Nikooos's schermafbeelding
Nikooos Nikooos is offline
• iOS 10.0.2
• 10.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Tilburg
Berichten: 3.172
Standaard

Dat lijkt me echt de grootste onzin.. Het is volgens mij zo dat er niet zomaar 1 team devvers bezig is met rommelen. Je kan ze nooit allemaal zo'n goed aanbod doen.
  #3  
Oud 21-12-07, 12:49
Marked Marked is offline
• iOS 7.0.2
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Amersfoort
Berichten: 126
Standaard

Leuke gedachte van Qeshm, maar helemaal eens met psychonikeo...
__________________
'Last night I laid in bed looking at the stars and I thought: where in the hell is my ceiling?!'
  #4  
Oud 21-12-07, 13:23
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

complot theorie #6
- Wat als aliens nou bootloader 4.6 hebben gemaakt en daarom is het nog steeds niet gehacked
  #5  
Oud 21-12-07, 13:25
ironmanixs's schermafbeelding
ironmanixs ironmanixs is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• 4.3.3
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veldhoven
Berichten: 268
Stuur een bericht via MSN naar ironmanixs
Standaard

Als het zo zou zijn als Qwshm schetst, dan zou er echt wel weer een ander team
opduiken die een hack maakt voor de nieuwe bootloader.

Wat mij opvalt is dat er ook nog steeds geen "commercieele" unlock bestaat.

Apple heeft geleerd van wat er de de afgelopen maanden heeft
afgespeeld waardoor ze de "beveiliging" van de iPhone, flink hebben aangescherpt.
De nieuwe bootloader is voorzien van certificate's en extra CRC controle methode
om het patchen tegen te gaan.

Een mogelijke oplossing om de bootloader te kunnen hacken, zou kunnen worden
gevonden wanneer er een nieuwe firmware wordt uitgebracht.

Het blijft natuurlijk de vraag, of dit gaat lukken... gewoon afwachten..

Tot die tijd is de "xxxx"SIM oplossing een optie..
__________________
  #6  
Oud 21-12-07, 14:01
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Natuurlijk is dat een logische verklaring, maar wat dan als er andere teams bezig zijn met het kraken. Misschien probeert een xxsim zoveel mogelijk groepen af te gaan die er mee bezig zijn. Ik weet dat het ver gezocht is maar toch..
Het is natuurlijk een zeer lucratieve markt

Laatst gewijzigd door Guest-20201108204737; 21-12-07 om 14:09.
  #7  
Oud 21-12-07, 14:07
Amp.'s schermafbeelding
Amp. Amp. is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 693
Stuur een bericht via MSN naar Amp.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Qeshm Bekijk bericht
Natuurlijk is dat een logische verklaring, maar wat dan als er andere teams bezig zijn met het kraken. Misschien probeert een xxsim zoveel mogelijk groepen af te gaan die er mee bezig zijn. Ik weet dat het ver gezocht is maar toch...
Btw, de Turbosim bestond al voor 1.1.2, het is origineel gemaakt voor standaard GSMs, en een hacker was erachter gekomen dat je hiermee ook een iPhone kan unlocken. Vanaf toen is het steeds uitverkocht geweest, en daarna schoot nextsim uit de grond, stealthsim, en weet ik veel welke andere ***sims
  #8  
Oud 21-12-07, 14:25
Guest-20201108204737
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amp. Bekijk bericht
Btw, de Turbosim bestond al voor 1.1.2, het is origineel gemaakt voor standaard GSMs, en een hacker was erachter gekomen dat je hiermee ook een iPhone kan unlocken. Vanaf toen is het steeds uitverkocht geweest, en daarna schoot nextsim uit de grond, stealthsim, en weet ik veel welke andere ***sims
Precies zoals je zegt, het werd pas ontdekt toen 1.1.2 uitkwam. Raar dat daarna geen nieuwe hacks zijn uitgekomen.

Btw. Ik geloof er zelf natuurlijk ook niet super hard in. Ik heb het meer over de mogelijkheid dat het kan.

Laatst gewijzigd door Guest-20201108204737; 21-12-07 om 14:27.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: Tinyumbrella hoe zit het nou?? Baserati Unlock 3 16-10-10 21:23
Iphone 4 in repartie waar moet ik aan denken? BBoelie iPhone algemeen 1 04-10-10 19:37
iPhone: Hoe zit het nou met 3g en 3.1 ? Itvmichel Jailbreak 18 17-09-09 10:12
Hoe zit dat nou? (1.1.2 unlocken) JaapTrekhaak Archief 19 28-11-07 02:21

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:04.