//

Iphone gestolen: Verzekering ziet het als een telefoon, ik als een computer

Iphone gestolen: Verzekering ziet het als een telefoon, ik als een computer discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Twee dagen geleden is in Spanje mijn tas gestolen (door een kind van 7) in een beveiligde camera ruimte De verzekering wil al mijn ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-07-09, 15:42
chapp chapp is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 56
Standaard Iphone gestolen: Verzekering ziet het als een telefoon, ik als een computer

Hallo,

Twee dagen geleden is in Spanje mijn tas gestolen (door een kind van 7) in een beveiligde camera ruimte

De verzekering wil al mijn goederen vergoeden, zo ook mijn iPhone, maar volgens de verzekering valt mijn iPhone onder de categorie telefoons en niet onder de categorie computers/laptops etc.

Dit betekent dat de verzekering maar max. € 200,- wilt vergoeden terwijl als hij in die andere categorie terecht was gekomen ik max. € 800,- zou krijgen. De tussenpersoon vond het inderdaad ook niet eerlijk om een iPhone te vergelijken met een 'ordinaire' telefoon. Daarom zou ik een lijstje sturen met wat een iPhone meer kan dan een normale telefoon (dus bv. geen BlackBerry Storm). Computer technisch ben ik niet heel sterk dus zouden jullie wat moois toe te voegen aan mijn lijstje zodat een iPhone meer op een zakcomputer lijkt, dan op een telefoon.

- mogelijkheid tot zo'n 1000 applicaties te downloaden (zoals bijvoorbeeld de nieuwste computerspellen, een waterpas, muziekherken software etc.)
- je kan de iPhone als extern hardeschijf gebruiken
- je kan de iPhone als inbelmodem gebruiken voor een pc/laptop
- Ingebouwde widescreen iPod met touchscreen
- Browsen op het internet
- elk moment van de dag je mail checken.
- Googlemaps
- Navigatiesysteem
- Je kan ermee naar een computer bellen
- iPhone kan een Wi-Fi verbinding aanmaken.
-
-



Ook al krijg ik niks van de verzekering terug, een nieuwe iPhone komt er zeker! Iemand ervaring met het kopen van een iPhone op marktplaats? Is er een manier van garantie checken? Zelf heb had ik een Italiaanse iPhone omdat ik een Vodafone abonnement heb. Met het programma ultrasn0w moet dit geen probleem zijn om gewoon een Nederlandse iPhone te kopen toch?
Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door chapp; 16-07-09 om 15:46.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-07-09, 15:54
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Hoe je het ook draait of keert het blijft een telefoon met laptopfuncties. Maar dat is ook met een Palm ,HTC,BB etc.

het noemt dan ook i * en lees nu !* Phone . Phone engels voor telefoon. Klaar als een klontje toch. Anders was het een mini tablet geworden...

Het probleem ligt bij de verzekeringen die niet mee gaan met de technologische opmars van dit soort zakcomputers. ( als dit geen goed woord is voor je verzekering- zak en computer in één woord).

Begrijp je probleem en moet eerlijk toegeven dat ik hem meer voor andere dingen gebruik dan om puur te bellen...
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 16-07-09, 16:02
Michiel93 Michiel93 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 30
Standaard

Ik denk dat je gewoon genoegen moet nemen met die 200 euro... Ik zou zelf ook heel hard gaan zeuren hoor maar een iphone is toch een apparaat waar je een simkaart in steekt en het is een soort mobiele-telefoon PRO als het ware. Ik bedoel volgens mij zijn er niet veel computers waar je een simkaart in steekt... Maar veel succes in ieder geval ik hoop dat het lukt
  #4  
Oud 16-07-09, 16:06
chapp chapp is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 56
Standaard

Natuurlijk snap ik dat een iPHONE een telefoon is, maar nee heb je en ja kan je krijgen. Ik vind het schandalig dat een verzekering maar max. € 200 wilt geven voor een SmartPhone.

Nu maar hopen dat ik iets extra's krijg..
  #5  
Oud 16-07-09, 16:38
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Bespaar je de moeite.

9 jaar terug is mijn PDA (jaja, destijds erg hip) gejat, en die viel ook onder de categorie telefoon. Dus ook max 500 gulden (geloof ik) teruggekregen.

Hoe je het ook brengt, het blijft OF een telefoon, OF een zakcomputer, iig geen computer of laptop. En de 2 eerstgenoemde vallen bij verzekeringen in dezelfde categorie.
  #6  
Oud 16-07-09, 17:07
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Tja 200 euro, dan moet je een andere verzekering regelen of bijverzekeren.
  #7  
Oud 16-07-09, 17:36
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Mensen, hij vraagt om wat het allemaal kan waardoor je het als een (zak)computer (oftewel mini-laptop ) kan zien want dat heeft hij nodig.

iTunes staat erop (wat ook voor de computer is). YouTube. Klok. Notities. Calculator (rekenmachine die je ook op een gewone computer hebt). Verder zou ik als ik jou was de functie's die je erop zet in meerdere delen zetten.

Bijvoorbeeld, dit kan je veranderen:
- iPod

naar
- Muziek (op album, artiest, nummer etrc.)
- Podcasts
- Video

Kijk, nu lijkt het al alsof je 3 dingen meer hebt i.p.v. 1.

Dat van internet (safari) kan je veranderen naar
- Internet browser (desktop-view)

Zo word het al een heeel ander verhaal.

Dat met applicaties zou ik omzetten in:
- Je kan er honderden applicaties opzetten, net zoals op een gewone computer: nieuws, radio, handige applicaties zoals een vertaalmachine, de telefoongids maar je kan er ook alleen maar games opzetten.

etc. etc.

Succes, en ik hoop dat je een nieuwe iPhone krijgt.
  #8  
Oud 16-07-09, 17:37
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 Bekijk bericht
Bespaar je de moeite.

9 jaar terug is mijn PDA (jaja, destijds erg hip) gejat, en die viel ook onder de categorie telefoon. Dus ook max 500 gulden (geloof ik) teruggekregen.

Hoe je het ook brengt, het blijft OF een telefoon, OF een zakcomputer, iig geen computer of laptop. En de 2 eerstgenoemde vallen bij verzekeringen in dezelfde categorie.
Tijden veranderen, ik vind niet dat je zoiets kan vergelijken met een iPhone. Dit is een fout argument, je kan niet als argument geven "[...] OMDAT ik het ook niet mocht in 2000 [...]"
  #9  
Oud 17-07-09, 00:36
absrnd's schermafbeelding
absrnd absrnd is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Hamelen
Berichten: 291
Standaard

vraag de verzekering maar wat hun definitie van een computer is en wat van een mobieltje is, en dan (proberen) duidelijk maken welke categorie de iPhone valt

ik geef je een (zeeeeeeeeeeer) kleine kans dat je gelijk krijgt, het zou betekenen dat de verzekering meer moet gaan betalen, en dat is iets wat ze niet graag doen, en daar graag ook een blik advocaten voor opentrekken

.
  #10  
Oud 17-07-09, 00:40
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Je kan nog altijd geld eisen want als het in een beveiligde ruimte is gebeurd verwacht je dat zoiets niet gebeurd
  #11  
Oud 17-07-09, 01:30
live4life live4life is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Red face Had je hem bij T-Mobile zelf moeten verzekeren....

Had je hem bij T-Mobile zelf moeten verzekeren....

Er is nu eenmaal een reden voor dat er verzekeringen bestaan specifiek voor telefoons. De iPhone is nauwelijks meer een pc dan 50% van de rest van de telefoons (hoeveel beter hij ook is ;-)). Het is en blijft een telefoon.

Dat je nu op de blaren moet zitten komt helaas vooral door een beslissing je zelf genomen hebt....

Effe doorbijten!
  #12  
Oud 17-07-09, 01:37
cypher21's schermafbeelding
cypher21 cypher21 is offline
 
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Dieren
Berichten: 1.800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Tijden veranderen, ik vind niet dat je zoiets kan vergelijken met een iPhone. Dit is een fout argument, je kan niet als argument geven "[...] OMDAT ik het ook niet mocht in 2000 [...]"
LOL
Zeg ik dat dan?

Ik werk zelf bij een verzekeraar dus hij mag blij zijn met 200 euries en kan vergeten om meer te krijgen

En wat kan een iphone nu meer dan de nieuwe nokia's bijvoorbeeld?
Het ziet er mooier uit, en werkt beter, maar voor de rest kan een nieuwe nokia of samsung ook mailen/internetten/mp3 afspelen enz..

Het blijft hoe dan ook een telefoon
  #13  
Oud 17-07-09, 10:46
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door live4life Bekijk bericht
Had je hem bij T-Mobile zelf moeten verzekeren...
Dat is mij door T-Mobile zelf afgeraden...

De extra diefstal-optie dan, want ProAssist keert blijkbaar alleen uit als je fysiek aangevallen bent met aantoonbaar lichamelijke schade...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #14  
Oud 17-07-09, 14:18
live4life live4life is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Standaard

Aantoonbare diefstal:

Getuigen/braakschade/sporen van geweld + aangifte...

Had in dit geval, in die beveiligde ruimte, dus gegaan. Maar dat is mosterd na de maaltijd helaas.
  #15  
Oud 17-07-09, 22:52
Michiel93 Michiel93 is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 30
Standaard

Ja echt raar... de vent bij T-Mobile raadde mij ook af die verzekering te nemen. Hij zei dat het tegen diefstal geen zin had tenzij je echt met heel goed bewijs kon komen dat je iphone was gestolen
  #16  
Oud 18-07-09, 19:15
live4life live4life is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 3
Standaard

En dat klopt dan wel weer...
  #17  
Oud 18-07-09, 19:55
matthijst's schermafbeelding
matthijst matthijst is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 803
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chapp Bekijk bericht
Natuurlijk snap ik dat een iPHONE een telefoon is, maar nee heb je en ja kan je krijgen. Ik vind het schandalig dat een verzekering maar max. € 200 wilt geven voor een SmartPhone.
Nu maar hopen dat ik iets extra's krijg..
Uhm: jij sluit een verzekering af tegen bekende voorwaarden. Je had dus allang kunnen weten dat je maar 200 euro terug zou krijgen bij diefstal.
Niks schandaligs aan, gewoon dom gekozen.
  #18  
Oud 19-07-09, 17:33
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Hoe je het ook draait of keert het blijft een telefoon met laptopfuncties. Maar dat is ook met een Palm ,HTC,BB etc.
Het verschil is alleen dat die devices een specifiek ontwikkeld OS hebben wat ook alleen maar op dat soort devices draait. De iPhone en de iPod Touch draaien daarentegen gewoon een desktop OS die is aangepast zodat het op de iPhone/iPod Touch kan draaien. Verder is het zo dat je vanaf OS 3.0 er allerlei dingen aan de dock connector kan klussen waardoor je ineens een meetapparaat voor je bloeddruk, hartslag, etc. kan verkrijgen of een bloedsuikermeter of het meten van andere zaken (hebben ze in de keynote gedemonstreerd). Daarmee gaat het een heel stuk verder dan die devices.

Citaat:
Het probleem ligt bij de verzekeringen die niet mee gaan met de technologische opmars van dit soort zakcomputers. ( als dit geen goed woord is voor je verzekering- zak en computer in één woord).
Yep, helaas wel. Je kunt het in ieder geval altijd proberen, niet geschoten is altijd mis. Verwacht echter niet dat ze er wat aan gaan veranderen, maar je kunt ze in de tussentijd wel een beetje blijven etteren zodat die 200 euro uiteindelijk heel wat duurder voor ze is geworden. Helaas zijn dit soort tactieken de enige manier om verzekeringen en andere grote corporaties e.e.a. duidelijk te maken.
  #19  
Oud 19-07-09, 23:30
Rawish Rawish is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Rotterdam
Berichten: 46
Standaard

Je kunt zeggen dat hij windows 95 kan draaien, draait toch alleen op computerns normaal gesproken?
__________________
Finally Iphone again
  #20  
Oud 19-08-09, 18:11
winock's schermafbeelding
winock winock is offline
• iOS 6.1.6
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Saalfelden in Oostenrijk
Berichten: 47
Standaard

Wat was het bedrag van je rekening / faktuur ? Als ik hier een contract bij mijn gsm provider afsluit kost een iphone 3GS 16 Gig me 69 euro, ik kan me niet voorstellen dat de verzekering me veel meer zal betalen...
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad eigenlijk een beetje hetzelfde als een iphone 4 ? Bhola iPad algemeen 12 03-07-10 15:49
Voegt een Ipad iets toe als je een Iphone hebt grootnick15 iPad algemeen 4 14-04-10 02:50
waar herken je een orginele iphone 3G 16GB aan als je als leek er een tweedehands wil mikeh Archief 2 11-01-09 12:45
Computer ziet iPhone als camera lamartina iPhone algemeen 1 19-04-08 20:24

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:49.