iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone 3GS 32GB op Speurders (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/39814-iphone-3gs-32gb-op-speurders.html)

liquidsnake1989 16-07-09 20:50

iPhone 3GS 32GB op Speurders
 
Hallo!

Mijn eerste post ....

Goed, ik zat laatst op Speurders te zoeken naar een iPhone...kwam een advertentie tegen: (Apple Iphone 3 GS 32 GB te koop aangeboden op Speurders.nl). Een 3GS 32GB voor 600 euro. Klinkt aantrekkelijk.

Ik heb toen naar de adverteerder gemailed met de vraag hoe hij die zo goedkoop kon aanbieden. Tevens vroeg ik hoe dingen geregeld zijn mbt betaling en verzending. Hij vertelde mij dat ze de iphones in hadden gekocht van een bedrijf dat failliet is gegaan. Hij vertelde mij ook dat de iphones verzonden worden of afgehaald konden worden tot 24 uur ná betaling via overschrijving op hun bank.

Daarop reageerde ik met de melding dat ik daar niet zo kapot van ben. Mede omdat dit al 2 keer mis is gegaan (voor soortgelijke bedragen). Ik stelde voor dat ik gewoon langs kwam, het product bekeek, even testen, en dan ter plekke betalen (als hij het echt op zijn rekening wilde hebben kon ik ter plekke via internetbankieren betalen, dan had hij meteen gezien dat het betaald was).

Hierop vroeg hij me of ik telefonisch contact wilde opnemen. Dus ik bellen naar dat nummer, kreeg ik een jong kereltje aan de lijn, die vertelde mij dat hij er niet zo veel van af wist of ik over een half uurtje terug wilde bellen.

Dat had ik even gemailed naar de adverteerder, die mij daarop om mijn mobiele nummer vroeg. Dus ik gaf deze en hij belde me een half uur later.

Hij vertelde toen dat ik niet langs kon komen om het product te bekijken omdat ze meerdere iphones verkochten via speurders en markplaats maar ze geen 'showroom' of iets dergelijks hadden. Daar waren ze mee bezig. Dus ter plekke bekijken en betalen was geen optie. Máár, zei ie, ik kan u wel een digitale offerte sturen met de bedrijfs gegevens en KvK nummer blabla, dan kon ik dat allemaal rustig uitzoeken. Tevens had hij mij een referentie gegeven (iemand die al eerder bij hem gekocht zou hebben) die ik kon raadplegen. Goed, die had ik gebeld en volgens die referentie had hij het overgeschreven, en de dag erna kwam er een koerier het pakketje aangetekend en verzekerd leveren.

De bedrijfsgegevens die hij me heeft gestuurd zijn:


Computer Partners B.V.

Schenkkade 280

2595AX 's-Gravenhage

27172073 0000


De persoon zelf heet Samuel van Dam. Vervolgens heeft hij als rekeningnummer Postbank: 3567311 T.N.V. B Ozec


Als ik ga googlen op die gegevens kom ik op dit soort websites:

Computer Partners B.V. 's-Gravenhage, Zuid-Holland - Organisatieadviesbureaus

En vanuit daar naar de KvK website --> https://server.db.kvk.nl/TST-BIN/ZS/...HN&AWCD=2595AX



Wat denken jullie? Niet écht betrouwbaar he.....

iScorpio 16-07-09 20:53

Als het te mooi is om waar te zijn is het dat ook vaak zo ;)

Die 'referentie' kan natuurlijk een vriendje zijn.

Ik zou gewoon even verder zoeken als ik jou was (hint).

Kokkie76 16-07-09 20:55

Niet echt nee.
Hier heb je nog een "twijfelachtige aanbieding"? : Marktplaats.nl > Apple Iphone 3GS 32GB - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone incl website.

iScorpio 16-07-09 20:58

Mensen, trap hier nu a.u.b. niet in.

liquidsnake1989 16-07-09 21:00

Nah, ga ik ook zeker niet doen.


Maar Mobistar is zo moeilijk te bereiken, haha! En dan kríjg ik ze een keer aan de lijn en dan is het *haast haast* (in 1 longinhoud) nee de iphones hebben we niet meer je kunt ze niet reserveren het beste kunt u over een week terugbellen ja ok doei!! *tuut tuut*

Kokkie76 16-07-09 21:00

Ik niet maar er zijn nog veel naïeve mensen op de wereld.

Hier een goede "waarschuwing" ad.

Marktplaats.nl > Let op vele iPhone (3gs) oplichters op Marktplaats!!! - Telecommunicatie - Mobiele telefoons | Apple iPhone

Nikooos 16-07-09 21:12

veel te veel aandacht aan oplichters.. laten we daar maar mee ophouden.

Off-topic
PS: VOOR HET JAILBREAKEN EN UNLOCKEN VAN JE IPHONE BEZOEK DE IPHONECLUB. BETAAL ER NIET VOOR AANGEZIEN DE SOFTWARE GRATIS IS!!!

En nog leuke reclame ook



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:18.