iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   de simkaart in deze iphone word niet ondersteund (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/40663-de-simkaart-deze-iphone-word-niet-ondersteund.html)

fuqua 30-07-09 16:37

de simkaart in deze iphone word niet ondersteund
 
ik weet niet in welk subforum mijn probleem het beste past, maar denk dat het hier wel aardig moet zitten.

het zit zo, kameraad komt bij me langs om zijn iphone 3g uit hongkong (dus simlockvrij) te jailbreaken. tuturial doorgenomen, iphone in recovery gezet, moest toen via itunes de custom firmware selecteren, dom van me las er over heen en nu doet itunes zijn eigen recovery...

is itunes daar mee klaar en krijg de huiveringwekkende melding.

"de simkaart in deze iphone word niet ondersteund" + de iphone van mn kameraad wil activeren en moet em koppelen aan itunes..

ik zit dus hier in een loophole.

ik kan geen kant op met mn iphone (gezien deze blijkbaar wil activeren via itunes maar itunes staat dit niet toe omdat de simkaart incombinatie met iphone niet zou kunnen werken :S)

als ik via itunes herstel doe dan gebruikt hij dit bestand iPhone1,1_3.0_7A341_Restore

wie o wie kan mij uit deze zeer benarde positie helpen, ben ondertussen al 48 uur hier mee bezig en val simpel weg van de ene loophole in de andere :(

bass 30-07-09 16:43

Opnieuw doen met met SHIFT ingedrukt herstellen, dan de custom firmware selecteren.. Als dat gedaan is is de telefoon schoon & origineel. Dan via Redsnow JB volgens de stappen die Redsnow aangeeft, geef hierbij de custom firmware aan.. Daarna is de telefoon hacktivated en kun je hem gaan gebruiken, tevens staat cydia erop.

fuqua 30-07-09 17:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bass (Bericht 331428)
Opnieuw doen met met SHIFT ingedrukt herstellen, dan de custom firmware selecteren.. Als dat gedaan is is de telefoon schoon & origineel. Dan via Redsnow JB volgens de stappen die Redsnow aangeeft, geef hierbij de custom firmware aan.. Daarna is de telefoon hacktivated en kun je hem gaan gebruiken, tevens staat cydia erop.

heb ik gedaan, in recovery mode krijg ik oftewel foutmelding 20 en in ftu mode fout 1600 (das dus 1 van de loopholes waar ik ook al in vast zat)

foutmelding 20 stond voor dat de correcte firmware er al opstaat (dacht ik)
en foutmelding 1600 geeft dan weer aan dat de firmware niet in ftu mode gedaan kan worden.

jammer, niemand die hier iets op weet ?

ik heb in tussen geprobeerd te jailbreaken met redsnow 072 maar daar blijft het telkens hangen als hij moet rebooten.. zucht.

bass 31-07-09 12:16

Heb je de custom firmware van het forum gebruikt in zowel itunes als in redsnow? Heb je hem goed in DFU gezet, dat wil wel eens verband hebben met 1600 errors

fuqua 31-07-09 13:13

itunes zegt dat de custom firmware (3.0 naar welke hij als het goed is heeft geupgrade) niet compatible is met de huidige firmware op de iphone.

het begint er toch steeds meer op te lijken dat alle problemen voortkomen uit het simpele feit dat ik ben verkeerd ingelicht, het lijkt er steeds meer op dat ik een iphone 2g in handen heb en niet een 3g :S

tering ja dus, ik heb dus een iphone 2g, heb net firmware iPhone1,1_3.0_7A341_Restore via itunes gedaan (de custom dan) en die pakt ie wel.

kan ik hier mee verder redsn0w gebruikken om em te jailbreaken ?

bass 31-07-09 14:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 331735)
tering ja dus, ik heb dus een iphone 2g, heb net firmware iPhone1,1_3.0_7A341_Restore via itunes gedaan (de custom dan) en die pakt ie wel.

kan ik hier mee verder redsn0w gebruikken om em te jailbreaken ?


2g? Dat verschil zou je toch duidelijk moeten zien.. Anyway, kijk even of hij simlock vrij is na Redsnow, zo niet, gebruik Ultrasnow..

fuqua 31-07-09 18:18

om eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe het verschil te zien, alleen de achterkant is anders, deze heeft een zilveren achterkant naar mijn weten had je de 3g toch in zilver en zwarte variant ?

maar goed het lijkt nu helemaal als een trein te lopen :)

bass 31-07-09 19:38

2g = zilver
3g = zwart of wit
3gs = zwart of wit

fuqua 31-07-09 20:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bass (Bericht 331924)
2g = zilver
3g = zwart of wit
3gs = zwart of wit


zucht wou dat ik dat eerder wist :)

maar ondertussen is zo'n beetje alles gelukt, kan alleen nog geen apps installeren die niet van itunes afkomstig zijn, moet ik hier nog wat aparts voor installeren ?

King1987 31-07-09 20:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fuqua (Bericht 331934)
zucht wou dat ik dat eerder wist :)

maar ondertussen is zo'n beetje alles gelukt, kan alleen nog geen apps installeren die niet van itunes afkomstig zijn, moet ik hier nog wat aparts voor installeren ?

Je kan nog uit Cydia programma's installeren. (zoals SBsettings en Winterboard) Apps uit de appstore kan je nergens anders verkrijgen en wordt hier dus ook niet ondersteund.

fuqua 31-07-09 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door King1987 (Bericht 331945)
Je kan nog uit Cydia programma's installeren. (zoals SBsettings en Winterboard) Apps uit de appstore kan je nergens anders verkrijgen en wordt hier dus ook niet ondersteund.


dank je, this me inmiddels duidelijk geworden dat wat ik bedoelde niet toegestaan is hier.

maar heb het al gevonden. :)

fuqua 31-07-09 21:28

wat mijn part mag hier een slotje op.

King1987 31-07-09 21:28

Mooi, dus alles werkt weer naar behoren, kan hier een slotje op, want dit was makkelijk te vinden via de zoekfunctie.

>slotje<


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:52.