iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone 4G (?) - 4e generatie iPhone (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/41135-iphone-4g-4e-generatie-iphone.html)

Yzord 21-10-09 15:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 371779)
Denk eens wat verder ;) Simon bedoelt waarschijnlijk dat de meeste telefoons (Nokia, Samsung ..) gebruik maken van het mobiele netwerk om de GPS-software te laten werken én dat is niet gratis. Enkel als er een GPS-chip aanwezig is.

Dan heb je ook geen GPS ook. En ik heb met mijn nokia E61 nooit hoeven te betalen voor mijn GPS, dus gewoon dikke onzin. Dat je tomtom data nodig heeft om gegevens op te halen zoals files etc. heeft niks te maken met gps.

WDS001 21-10-09 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 371784)
Dan heb je ook geen GPS ook. En ik heb met mijn nokia E61 nooit hoeven te betalen voor mijn GPS, dus gewoon dikke onzin. Dat je tomtom data nodig heeft om gegevens op te halen zoals files etc. heeft niks te maken met gps.

Dat zeg ik toch helemaal niet? Kijk bijvoorbeeld naar deze Nokia. Kan navigeren, maar heeft geen echte GPS-chip aan boord. De Nokia heeft dus altijd een netwerk en dus data nodig om te kunnen navigeren. Kost dus geld.

Yzord 21-10-09 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 371789)
Dat zeg ik toch helemaal niet? Kijk bijvoorbeeld naar deze Nokia. Kan navigeren, maar heeft geen echte GPS-chip aan boord. De Nokia heeft dus altijd een netwerk en dus data nodig om te kunnen navigeren. Kost dus geld.

Waar heb je het over? Op de N95 bijv. zit gewoon een interne GPS hoor. Dus ik vind je verhaal met data netwerk maar vaag hoor. De E61 koppel je met een GPS muis en die heeft ook geen data nodig.

Michel15 21-10-09 16:09

Het topic begon met de iPhone 4G, maar inmiddels gaat het over een nog niet bestaand netwerk 4G ? ;)

Yzord 21-10-09 16:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 371810)
Het topic begon met de iPhone 4G, maar inmiddels gaat het over een nog niet bestaand netwerk 4G ? ;)

De 4G is gelieerd aan het 4G netwerk ;)

S¡mon 21-10-09 16:21

4G netwerken bestaan al, alleen nog op erg kleine schaal. Volgend jaar (2010) wordt bijvoorbeeld in Amerika in 1x het 4G netwerk (LTE) gelanceerd door Verizon. Ze hebben de masten en al en ze zijn nu nog bezig. Als ze dat klaar hebben (in 2010 dus), lanceren ze het in 1x zodat ze landelijke dekking hebben.

En nog even gouw over dat GPS gebeuren: op veel mobiele telefoons kost dat gewoon geld (ook al zit er een GPS chip in, ze hebben altijd wel een manier). Tegenwoordig wordt dat wel veel minder maar toch. Nu weer terug ontopic.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 371811)
De 4G is gelieerd aan het 4G netwerk ;)

Of gewoon iPhone 4th. generation

Een van de dingen die we denk ik zeker kunnen verwachten voor de iPhone 4G is HD (ik bedoel, kom op zeg, in 2008 begon Apple in iTunes al met HD Tv-Series, HD Films etc. etc.). Zelfs de 3Gs kan HD playback al aan, alleen geen HD-kwaliteit op het schermpje (jammer maar helaas: nog te weinig resolutie).

Yzord 21-10-09 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 371823)
En nog even gouw over dat GPS gebeuren: op veel mobiele telefoons kost dat gewoon geld (ook al zit er een GPS chip in, ze hebben altijd wel een manier). Tegenwoordig wordt dat wel veel minder maar toch. Nu weer terug ontopic.

Kerel, dat is gewoon onzin. GPS kost geen geld! En ik heb Nokia's, HTC's en Samsungs gehad en ik heb voor geen enkele hoeven te betalen om GPS te gebruiken.

S¡mon 21-10-09 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 371826)
Kerel, dat is gewoon onzin. GPS kost geen geld! En ik heb Nokia's, HTC's en Samsungs gehad en ik heb voor geen enkele hoeven te betalen om GPS te gebruiken.

Daarom staat er ook op veel, niet alle. GPS kost op veel mobiele telefoons gewoon nog geld, op de meeste met een GPS-chip erin niet meer, maar zonder GPS-chip vaak nog wel.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 371835)
Dan heb je ook geen GPS.

Locatiebepaling werkt ook zonder GPS-chip.
Nu weer terug ontopic aub.

Maar goed, ik denk dus dat er wel een hogere resolutie en HD support komt. Misschien al HD-playback voor de 3Gs via een firmware update. Ook denk ik dat er 64GB aan ruimte komt (zeker als er HD komt). Moet je bedenken, de eerste Playstation 3 kwam met 20GB en 60GB.

Met de 3Gs zit je al boven de 20GB en met de iPhone 4G vast en zeker boven de 60 GB. Waarom HD? In iTunes komen er ook steeds meer TV-serie's en films in HD kwaliteit.

WDS001 21-10-09 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 371826)
Kerel, dat is gewoon onzin. GPS kost geen geld! En ik heb Nokia's, HTC's en Samsungs gehad en ik heb voor geen enkele hoeven te betalen om GPS te gebruiken.

GPS kost inderdaad geen geld, A-GSP wél! En de meeste telefoons hebben enkel A-GPS (zie mijn Nokia voorbeeld).

En nu weer ontopic graag, voor die GPS-discussie is er al dit topic.

Yzord 21-10-09 16:25

Dan heb je ook geen GPS.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 (Bericht 371833)
GPS kost inderdaad geen geld, A-GSP wél! En de meeste telefoons hebben enkel A-GPS (zie mijn Nokia voorbeeld).

En nu weer ontopic graag, voor die GPS-discussie is er al dit topic.

A-GPS kost ook geen geld. Deze ondersteund het gebied van je mobiele netwerk/mast waar je op aangemeld bent.

Voorbeeld: als je google maps start en je laat niet toe dat hij je huidige locatie mag berekenen dan zie je een flink blauw rondje met waar je ergens zou kunnen zijn. A-GPS gebruikt dat rondje en probeert er een secuurdere positie van te maken. Dat is A-GPS.

Want vertel mij eens...hoe moet internet weten waar ik ben? Juist, dat bepaalt de mobiele masten. Het feit dat Google maps data verbruikt is omdat je de map binnentrekt. En dat is iets heel anders dan GPS en/of A-GPS.

Dus GPS en A-GPS kosten geen geld ;)

libia 22-10-09 11:43

@Simon, bedoel je dat de iPhone een resolutie van 1920x1080 moet krijgen (dat is hd). Dat gaat dus ff niet lukken ;) en al zou het wel kunnen, dan zou je batterij binnen een paar minuten op zijn

apotheosis 22-10-09 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libia (Bericht 372390)
@Simon, bedoel je dat de iPhone een resolutie van 1920x1080 moet krijgen (dat is hd). Dat gaat dus ff niet lukken ;) en al zou het wel kunnen, dan zou je batterij binnen een paar minuten op zijn

Ik heb nu zo'n externe batterij,ben er tevreden van en werkt goed maar goed luisteren;als ik het programma loginme gebruik dan kan de externe batterij het zelfs niet aan en blijft mijn % ten zakken inplaats van stijgen of gelijk blijven.
Dus je zou wel gelijk kunnen hebben de iphone door die 1920x1080 de batterij heel snel zou plat zijn.
Ik heb al horen zeggen men bezig is aan een batterij die je altijd op 10 seconden tijd al zou kunnen herladen,dat deze er maar snel komen dan want nu telkens 3 uren opladen,ppfff.

S¡mon 22-10-09 17:59

Hohoh, HD support he. Ik wil alleen een hogere resolutie (zonder achteruitgang natuurlijk) en dat je HD kan afspelen (dan nog niet volop HD, maar in ieder geval in die richting). Wat ik verder zei weet ik ook niet meer precies, want King1987 heeft mijn post verwijderd omdat ik reageerde op dat GPS gebeuren en vroeg terug on-topic te gaan. Vaag dat hij de rest dan niet ook verwijderd.

Timmeh_ 22-10-09 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon (Bericht 372627)
...want King1987 heeft mijn post verwijderd omdat ik reageerde op dat GPS gebeuren en vroeg terug on-topic te gaan. Vaag dat hij de rest dan niet ook verwijderd.

Verder heb je niets meer gezegd.. In de berichten die King1987 heeft verwijderd had je het over de PS3, daarom zijn ze ook verwijderd. Het verzoek van King1987 om on-topic te gaan heb ik ook niet kunnen vinden..

S¡mon 23-10-09 14:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ (Bericht 372740)
Verder heb je niets meer gezegd.. In de berichten die King1987 heeft verwijderd had je het over de PS3, daarom zijn ze ook verwijderd. Het verzoek van King1987 om on-topic te gaan heb ik ook niet kunnen vinden..

Nee, ik bedoel dat ik vroeg ontopic te gaan. En dat met PS3 was een vergelijking. In het begin had het namelijk alleen 20 en 60GB en nu heeft de iPhone en iPod Touch dat ook (32GB en 64GB). Het was een vergelijking tussen de iPhone en PS3.

anthony8400 23-10-09 18:39

Ik ben niet zo aan geruchten, ik wacht liever geduldig af :-)

optimusprime 31-10-09 21:14

oled scherm misschien?

Pelle4495 31-10-09 22:44

mij lijkt alles wat jullie opnoemen allemaal erg handig.
mijn vodafone abbo eindigd aan het eind van de zomer 2010 dus dat zit wel snor.
als ik makkelijk goedkoop en via het kpn netwerk aan de 4g kan komen doe ik dat zeker.

al die verbeteringen lijkt me erg mooi.
ik hoop echt dat ze alles intergreren in de iPhone.
nu nog hopen dat hij een beetje betaalbaar blijft.
er is maar een functie die er tussen zit die ik niet wil hebben: WiMaxe en LTE dat heb ik echt niet nodig en zal ik ook nooit nodig hebben. 7,5 mbps is echt hoog genoeg. zolang de provider het echt maar levert. want soms beloven ze razende snelheiden en merk ik er niets van. incusief de speed test die ongeveer rond de 700 kps zit terwijl ze mij 3.5 mps belooft hebben.

Blijf wel denken dat het een mobiel apparaat is. waarom zou je hd willen terweil het (relatief) kleine scherm het niet eens kan weergeven. ik heb het gevoel dat de kwaliteit zo goed moet zijn dat je niet eens het verschil meer kunt zien met de gewone kwaliteit. dat het niet een grote pixeldrab is is een maar normale kwaliteit is voor mij zeker genoeg.
dus daarom vind ik 64 gb echt onzin. wat wil je daar ooit op hebben? een paar dagen video? een half jaar muziek. een miljoen foto's? waarom zou je dat allemaal met je mee willen slepen? ja, 32 kan ik het nut nog inzien maar dat is nu toch echt wel genoeg. als iemand hier andes over denkt sta ik open voor suggesties maar ik wil echt wel weten wat je met al die ruimte wil.

zo veel snelheid op een telefoon vind ik alleen maar onzin.
waar heb je het ooit voor nodig?
maar hsdpa lijkt me wel een goed idee.
nu maar hopen dat ze het internet ook op die snelheid leveren.

ik kies gewoon de provider met de beste dekking op f1 de hoogste snelheid op 2 een een lage prijs op 3.
daar ga ik tussenin zitten en heb ik de perfecte abbo.
kom op Apple, i know you can do it :D :p :cool:

gerardh 04-11-09 03:50

nieuwe iPhone 4G in 2010???????
 
Warom is dit al geplaatst met de datum in december 2009???

The iPhone 4G is COMING!!!
December 12, 2009 -

Are you ready?

Lots of speculation is going around on the new iPhone 4g! Verizon Wireless is currently resting a CDMA version of the iPhone. The new iPhone 4g is going to be loaded with awesome new features. Just when you think there is nothing else to come up with, more and more and more technology comes out. And it is on the rise, not just at Apple, Inc!

Woo hoo! This iPhone 4g could also have dual core processors and higher and powerful graphic chips that can deliver higher video resolutions and better still images when taking pictures.

There are a few networks working on building a 4G network. Sprint has one already... AT&T and Verizon Wireless are in the beginning stages. There are talks of Verizon Wireless getting iPhone sometime in 2010 since the exclusive contract with AT&T expires.

Rather or not it will be 4G will be up to them!... can they build in time? Regardless, there is much anticipation on how many people will leave AT&T for Verizon Wireless because of AT&T's lagging on MMS (pictures inside texts, or Multi Media Messaging) and app restrictions like Slingplayer and Google Voice.

AT&T's restrictions have caused the percentage of people that are JailBreaking their iPhones is on the rise since Jail Breaking usually comes with Cydia which is the app store for jail broken phones. Most of the applications, ringtones, and even iphone themes!...are free with Cydia. Winterboard is part of the download, and it very easily add's the changes to your phone so you dont have to figure how to do it on your own...it is VERY automated.

The Palm Pre on Sprint (Sprint now offering a 4G network) has made an attempt at being competitive with iPhone and Blackberry...but it's not looking good.

iPhone 4G looks promising in terms of being sleek, packed with new hardware and multi-tasking software. Very exciting.

A few features of iPhone 4G:

OLED screen.

Multi-Tasking

iChat camera (on the front so you can have video chat!!!)

32G (basic) and 64G of memory. Your sure to NEVER run out.

REMOVABLE BATTERY!

Video Camera Capabilites.

Messaging light.

True GPS built in.

A standard headphone jack!

Who's network do you want to see the new iPhone 4G on??? Should Apple stay with AT&T?

Zie The NEW iPhone 4G - Coming 2010

apotheosis 04-11-09 04:24

Kan ik maar moeilijk geloven,dat zou te snel zijn nu al met een nieuwe iphone afkomen.

De Generaal 04-11-09 18:39

// Samengevoegd

micheut 04-11-09 19:59

Citaat:

A standard Headphone jack!
:confused:

Mis ik nou wat of heeft mijn Iphone niet gewoon een 3,5mm Jack?

Even nagezocht op Apple:

Citaat:

iPhone comes with a stereo headset with a high-performance microphone built into the cable. Plug it into the standard 3.5 mm stereo headphone jack and the headset lets you control music playback and answer and end calls by clicking the built-in remote control button.
Zie ik iets over het hoofd of is die uitroepteken een beetje overbodig?

Citaat:

REMOVABLE BATTERY!
Hmmm, naadjes waarin nog meer stof zich kan ophopen, een batterij die eruit valt als je de telefoon laat vallen.

Citaat:

de rest
Oled, Camera op de voorkant, betere GPS chip. Laat maar komen die Iphone als dit de specs zijn.

Tot die tijd ben ik nog tevreden met mijn 'oude' 3G

iMarvin. 29-11-09 21:33

Zoals altijd ga ik de nieuwe iPhone direct weer halen (erg verslaafd, ik weet het).
Hopen is inderdaad dat Apple nu meer nieuwe/verbeterde functies gaat toepassen op de "nieuwe iPhone". Zowel de overstap van m'n 2G naar 3G als van m'n 3G naar 3GS vond ik matig. De enige grote verandering t.o.v. 2G naar 3G was het uiterlijk (gekleurde achterkant) en natuurlijk 3G ontvangst, maar daar bleef het ook bij. Bij de "3G naar 3GS-stap" idem dito, slechts meer geheugen, 1.0 MP erbij in de camera en een wat snellere processor. Als het aan mij ligt is het nu tijd voor grotere veranderingen!

Zero 29-11-09 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarvin. (Bericht 388878)
Zoals altijd ga ik de nieuwe iPhone direct weer halen (erg verslaafd, ik weet het).
Hopen is inderdaad dat Apple nu meer nieuwe/verbeterde functies gaat toepassen op de "nieuwe iPhone". Zowel de overstap van m'n 2G naar 3G als van m'n 3G naar 3GS vond ik matig. De enige grote verandering t.o.v. 2G naar 3G was het uiterlijk (gekleurde achterkant) en natuurlijk 3G ontvangst, maar daar bleef het ook bij. Bij de "3G naar 3GS-stap" idem dito, slechts meer geheugen, 1.0 MP erbij in de camera en een wat snellere processor. Als het aan mij ligt is het nu tijd voor grotere veranderingen!


Maar bij de vorige iPhone was het niet echt nodig voor grote hardwarematige veranderingen. Want de iPhone was toen echt een toptoestel tov andere telefoons. Nu zijn er grote veranderingen voornamelijk van Android wat per maand steeds groter en beter wordt zowel op hard- en software. De Droid is gezien de reviews een toptoestel waar de te kortkomingen van de iPhone uitgewerkt. En het is pas november/december, dus nog een half jaar te gaan voordat Apple eventueel een nieuwe iPhone gaat uitbrengen dus ook nog een half jaar waar de concurrentie de iPhone kan gaan inhalen.
Ik hoop dat de nieuwe iPhone een Amoled scherm heeft zoals Samsung dat ook heeft, een nog snellere processor plus meer RAM geheugen, lichte vorm van multitasken alleen bij apps van Apple zelf en hopelijk ook makkelijk verwisselbare batterijen. En tenslotte het liefst ook een unibody iPhone.

Ik denk ook niet echt dat Apple met een totaal nieuwe versie van een iPhone komt. Omdat de iPhone zoals die er nu is gewoon zeer goed verkoopt. Alleen om met of voor de concurrentie te blijven zijn er voor de gebruiker kleine veranderingen nodig.

sentinel 01-12-09 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Zero (Bericht 388903)
En tenslotte het liefst ook een unibody iPhone.

En wat is de iPhone nu dan? meer unibody kan volgens mij niet.

Zero 01-12-09 21:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sentinel (Bericht 389309)
En wat is de iPhone nu dan? meer unibody kan volgens mij niet.

Ik bedoel een metalen uitvoering met het liefst een softe buitenkant zodat de iPhone niet uit je handen glijdt zoals dat bij de eerste generatie iPhone.

Plastic zit ten opzichte van metaal wel lekkerder in je hand. Nadeel zijn de snelle beschadigingen en fingerprints.
En bij metaal heb je minder snelle beschadigingen en minder snel fingerprints.

apotheosis 04-12-09 16:07

Nieuwe iphone mag eens afleverrapporten tonen;dat zit zelfs in mijn gsm van 39 euro ik kan zien of mijn smskes zijn afgeleverd of niet.

De Generaal 04-12-09 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 390502)
Nieuwe iphone mag eens afleverrapporten tonen;dat zit zelfs in mijn gsm van 39 euro ik kan zien of mijn smskes zijn afgeleverd of niet.

De vraag is of Apple dit wel wil ;). Het is nou niet zo dat ze het niet kunnen inbouwen in de iPhone, maar Apple meer dwarsligt om de vele regeltjes en beperkingen die zij opleggen aan de iPhone. Zou er niet op rekenen ;)

apotheosis 04-12-09 18:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 390504)
De vraag is of Apple dit wel wil ;). Het is nou niet zo dat ze het niet kunnen inbouwen in de iPhone, maar Apple meer dwarsligt om de vele regeltjes en beperkingen die zij opleggen aan de iPhone. Zou er niet op rekenen ;)

Ik snap het niet want er is niks mis aan een afleverraport van een sms te krijgen,ik zie het probleem er niet in?

Nemisis2003 05-12-09 12:25

Het bezwaar tegen sms rapportages is dat er bij voorbaat van uitgegaan wordt dat smsjes niet aankomen. Ik vraag me af of Apple dat in hun systeem zou integreren. Apple ziet het liefst dat dergelijke meldingen niet nodig zijn, doordat smsjes altijd aankomen.

De Generaal 05-12-09 17:01

Nog meer geruchten, dit maal in de vorm van een afbeelding die mogelijk de 4G moet voorstellen:

http://www.redmondpie.com/wp-content...5/iPhone4G.jpg

Afb. afkomstig van Redmondpie.com

iScorpio 05-12-09 17:07

Geen afbeelding van de achterkant (zie hierboven) en dus geen idee waar de camera moet komen. Lijkt mij geen ruimte meer te zijn aan de boven- en onderkant ;)

En ach, zullen niet de eerste afbeeldingen zijn van de 'nieuwe' iPhone die niet zullen kloppen ;)

apotheosis 05-12-09 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 390767)
Nog meer geruchten, dit maal in de vorm van een afbeelding die mogelijk de 4G moet voorstellen:

http://www.redmondpie.com/wp-content...5/iPhone4G.jpg

Afb. afkomstig van Redmondpie.com

Zou wel cool zijn zo.

friki 06-12-09 10:13

ik vind hem er ook wel vet uitzien

Nemisis2003 07-12-09 10:26

Wordt hem niet. Is een slechte mock-up.
30 Stunning Apple Concept Designs | Inspiration
Hier staat hij ook tussen, 't is sowieso een photoshopped plaatje.
Lijkt erg veel op
Nieuw concept van de toekomstige iPhone - iPhone - iPhoneclub.nl
Ook een scherpere bolling en een super scherpe rand.
Enige verschil is dat de het materiaal van de bezel gewisseld is met het materiaal van de casing.
Ik zie het niet gebeuren dat de rand wit of zwart wordt i.p.v. de achterkant.

apotheosis 07-12-09 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 391156)
Wordt hem niet. Is een slechte mock-up.
30 Stunning Apple Concept Designs | Inspiration
Hier staat hij ook tussen, 't is sowieso een photoshopped plaatje.
Lijkt erg veel op
Nieuw concept van de toekomstige iPhone - iPhone - iPhoneclub.nl
Ook een scherpere bolling en een super scherpe rand.
Enige verschil is dat de het materiaal van de bezel gewisseld is met het materiaal van de casing.
Ik zie het niet gebeuren dat de rand wit of zwart wordt i.p.v. de achterkant.

Ook leuk.:p

spysical 07-12-09 17:15

Hihi, heb wel even op die eerste site lopen rond neuzen... Sommige designs waren briljant! Andere minder...

johnwalter 07-12-09 19:40

Wow, dat beloofd wat voor de volgende generatie (s) ;)

glaantje 09-12-09 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nemisis2003 (Bericht 390674)
Het bezwaar tegen sms rapportages is dat er bij voorbaat van uitgegaan wordt dat smsjes niet aankomen. Ik vraag me af of Apple dat in hun systeem zou integreren. Apple ziet het liefst dat dergelijke meldingen niet nodig zijn, doordat smsjes altijd aankomen.

Het gaat er bij smsrapportages niet echt om of een sms is aangekomen, maar wanneer een sms is aangekomen. Dat is vooral handig als je op een plek bent, waar het extreem druk is. Bijvoorbeeld op een groot feest of hartje Amsterdam met Koninginnedag.

Een sms komt daarnaast altijd aan, als dat niet zo is krijg je altijd een bericht dat het bericht niet is aangekomen.

arashrsf 11-12-09 02:52

een zeer goed verkopend en geslaagd product verander je niet drastisch.....


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iMarvin. (Bericht 388878)
Als het aan mij ligt is het nu tijd voor grotere veranderingen!



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:48.