iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Apple Tablet (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/42955-apple-tablet.html)

S¡mon 03-09-09 01:20

Apple Tablet
 
Dit is een opinie bericht met vragen aan jullie.
Hallo,

Er gaan al een tijdje geruchten de ronde: een Apple Tablet. Leuk, maar ook interessant. Denk jij dat er uberhaupt een Apple Tablet komt? Aan welke eisen moet hij voldoen? De prijs zou tussen de 600 en 800 dollar komen te liggen. Andere zeggen tussen de 700 en 900 dollar. Als wij even uitgaan van tussen de 500 en 1000 dollar, dan zou dit in euro's dus tussen de €350,45 en €700,90 zijn als het VANDAAG in de winkels kwam.

Zeker voor iemand die nog niet echt bekend is met een Mac, maar daarin wel geïnteresseerd is, is dit interessant. Zo vind je een Mac of Macbook (Pro) misschien wel mooi, maar vind je het toch nog iets te duur omdat je nog nooit een Mac hebt gehad. In zo'n geval zal een Apple Tablet (met de prijsklasse waarvan we uitgaan) erg interessant zijn, zeker als je al wel positieve ervaringen hebt met een iPod of iPhone.

Maar, aan welke eisen moet het nou eigenlijk voldoen? Moet er een camera en microfoon inzitten? Moet er misschien een CD/DVD-speler inzitten, of is het daarvoor nog te vroeg? Hoelang moet de batterij meegaan? Hoe groot moet het scherm zijn? Moet het op OS X draaien (of een soort gelijke versie, zoals met de iPhone het geval is)?

Even wat technischer: hoeveel ruimte moet het hebben (tevreden met 32GB? Of toch liever 64GB of misschien wel 128GB?)? Moet het Wi-Fi en BlueTooth hebben? Wat dacht je van ondersteuning voor het 3G netwerk: even je SIM-kaartje erin en internetten maar? Wie weet kan je er wel mee bellen (voor het geval dat je het 3G netwerk gebruikt?)? Moet er een kompas en GPS in? Hoe zit het met de processor en het geheugen? Allemaal interessante vragen.

De eerste geruchten over de specificaties zijn er al (Engelse informatie Apple Tablet PC - iPad en andere website's):

Citaat:

Display:
10.1″ widescreen multi-touch display
1440-by-1050-pixel resolution at 489 ppi
Fingerprint-resistant oleophobic coating
Processor: Intel Core 2 Duo @ 2.13GHz
Memory: DDR2 2 GB @ 667 MHz
Video: nVidia GeForce 9400M
Storage: 64 GB flash drive
Optical drive: Apple SuperDrive with DVD±RW and CD-RW
Wireless:
Integrated Wi-Fi 802.11b/g
3G: UMTS/HSDPA (850, 1900, 2100 MHz)
Bluetooth 2.1 + EDR
Location tools:
Assisted GPS (aGPS)
Digital compass
Battery: Built-in rechargeable lithium-ion battery
Usage time:
Internet: up to 6 hours on 3G
Internet: up to 12 hours on Wi-Fi
Video playback: up to 12 hours
Sensors:
Accelerometer
Proximity sensor
Ambient light sensor
Colors:
black with silver or
white with silver
Software:
Mac OS X 10.6 with touch-enabled interface
Wat moet er volgens jou inzitten? Wil je graag een CD/DVD-speler zien zodat je films on-the-go kan kijken? Wil je er ook games opspelen? Wil je 3G support? Wat wil jij nou graag zien, en... tegen welke prijs?

Ik hoor het graag!

Groetjes,
Simon

Timmeh_ 03-09-09 10:23

// Verplaatst naar Geruchten.

mutsop 04-09-09 13:28

Dit zou echt de max zijn voor met tekenprogrammas te werken. Alhoewel het scherm een tikkeltje te klein is. Moest de zoomfunctie gelijk zijn aan die van de iphone, waarom niet? :)

Extra functies zie ik niet meteen, alleszinds GEEN games.

znimmer 06-09-09 12:13

dit ding ga ik dus meteen kopen ! kijk er echt naar uit

S¡mon 20-09-09 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door znimmer (Bericht 347996)
dit ding ga ik dus meteen kopen ! kijk er echt naar uit

Het is nog niet zeker of het uitkomt, en zo wel dan is het nog steeds niet zeker hoe het eruit ziet en wat er nou echt in zit he.. :P

juliantomoriati 22-09-09 16:37

Je wishlist ziet er wederom goed uit. Qua snelheden zit het wel goed. Ik hoef persoonlijk geen dvd drive in het tablet hebben. Dan gaat het hele tablet-idee er een beetje aan. Wat wel een mooie optie zou zijn is via usb een dvd drive aan kunnen sluiten. Je zou dan de dvd drive van de MBA kunnen gebruiken. Ook wireless apps installeren lijkt me een goed idee (ook zoals op de MBA).

Verder zou ik achter een verborgen klepje dat je open kan klappen wel 2 usb aansluitingen willen zien, DVI poort om aan een extern beeldscherm aan te kunnen sluiten. SD card slot en Firewire 800.

Als accessoire zou ik ook graag een standaard willen zien waar je het tablet verticaal kan op installeren zodat je een muis en toetsenbord er op kan aansluiten via bluetooth.

Een andere optie die ik graag zou zien is apps kunnen installeren via de appstore. Dan heb ik het echter niet alleen over de apps die al verkrijgbaar zijn. Maar iets grotere apps zoals bv iWork, een beperkte versie van iLife.

kuotje 23-09-09 16:03

ik vind dat ze die tablet nog groter moeten maken dan dat ie is.
ik vind hem nu niet goed. net tussen in, te klein om mee te 'laptoppen' 'pcen'
en te groot om mee te bellen of de iphone versie

juliantomoriati 23-09-09 16:39

het zou wel lekker zijn als het scherm zo groot zou zijn als de 13 inch macbooks

P33TN 29-09-09 12:31

Het zou interessant zijn als een nieuwe vorm van afstandsbediening.
mocht je nu voor je TV zitten en via de iTablet met coverflow door uw films kunnen bladeren, erop klikken en de film begint op je TV..
of voor domotica-doeleinden..

Ik denk eens hij uitkomt en er zitten goede functies op dan schaf ik mij ook zo ene aan!

Puck84 29-09-09 13:47

Volgens mij hebben ze hem stiekem al klaarstaan maar wachten ze tot een blunder begaan met iets anders.... En dan lanceren om de aandacht af te leiden :p

AppelIkfoon 06-12-09 20:57

Haha ja inderdaad het is een marketingafleidmaneuvre! Maar ongetwijfeld eentje van overtuigende schoonheid ;-)

Bordyl 19-12-09 11:31

Er mag van mij zeker een CD/DVD in kunnen. Maar games, nee. Dat is niet nodig. Dat ze die kwaliteiten voor andere zaken gebruiken en dat ze hier eens niet aan gamen denken.

En zoals P33TN al zegt, TV zou ik ook wel zien zitten :)

glaantje 26-12-09 04:10

Volgens Tweakers (wat het nieuws van MacRumors heeft) gaattie iSlate heten :)

'Domeinnaam verklapt mogelijke naam Apple tablet' | Core | Tweakers.net Nieuws

EDIT

Ah ik zie dat er ook al kort melding van is gemaakt in deze nieuwspost :)
http://www.iphoneclub.nl/54892/apple...ck-islate-com/



glaantje 29-12-09 15:36

Volgens SpitsNieuws : 'iSlate geen tablet, maar eBook reader' is de iSlate geen tablet maar een eBook reader

Zero 26-01-10 23:57

McGraw-Hill's CEO confirms Apple tablet, debuting tomorrow -- Engadget

Iemand zal hier niet blij mee zijn ;)

marcoryn 27-01-10 17:44

Ik weet niet of hij al eerder is langsgekomen, maar dit zou de tablet zijn??
AD Digitaal - Nieuw toestel Apple al 'onthuld' op Twitter (459542)
Wat een domper zeg als ik dit ding zo zie..hoop het toch echt niet :d

vanez 27-01-10 18:05

weet iemand waar ik het apple event dat nu bezig is kan volgen? :)

WDS001 27-01-10 18:06

iPhoneclub Live!

Het begint trouwens pas om 19u ;)

vanez 27-01-10 18:10

oke danku. ik neem aan dat er wel een talblet komt?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.