//

Jailbreak op nieuwe 3GS dmv windows met FW3.01

Jailbreak op nieuwe 3GS dmv windows met FW3.01 discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, OS: Windows Vista Iphone 3GS 32Gb, FW 3.01 Itunes 8.2.1.6 Ik ben onervaren met apple maar heb zojuist een een nieuwe Iphone 3GS fw3.01 ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 03-09-09, 09:22
devierde devierde is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard Jailbreak op nieuwe 3GS dmv windows met FW3.01

Hallo,

OS: Windows Vista
Iphone 3GS 32Gb, FW 3.01
Itunes 8.2.1.6

Ik ben onervaren met apple maar heb zojuist een een nieuwe Iphone 3GS fw3.01 aangeschaft. Nu dacht ik eens fijn te gaan jailbreaken. Met de handleidingen ben ik in 1 keer zonder problemen best ver gekomen.

Ik heb de RedSnow 0.8 methode gedaan en kwam erachter dat ik daarna een geweldige jailbroken phone had met Cydia en Icy maar... met minder functionaliteit (emailen via hotmail werkte bijv ineens niet meer). Na wat simpel onderzoek zag ik dat ik dus teruggezet was naar FW3.0.

Logisch ook eigenlijk gezien het bestand "iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw"

Na aansluiten van mijn Iphone op itunes had ik de optie om FW3.01 te downloaden maar niet te installeren. "Ideaal"; dacht ik, Kan ik gewoon een nieuwe jailbreak uitvoeren met het nieuwe .ipsw bestandje.

Helaas ging die vlieger niet op omdat ik het hele firmware bestand niet kon vinden op mijn harde schijf (gecodeerd opgeslagen?)

Na wat gerommel toch maar besloten een normale update uit te voeren via Itunes en je raad het al; Ik was weer waar ik gisteren was. Met een maagdelijke en nieuwe FW3.01 installatie

Anyhu.. ik lees hier verder trouwens ook dat de FW3.01 schijnbaar niet zou werken met zowel RedSnow 0.8 als 0.7.2?

Ik zit nu een beetje met het kip/ei vehaal. Ik wil niet terug naar FW3.0 maar wil wel mijn nieuwe Iphone met FW3.01 jailbroken hebben.

Ik heb het idee dat he allemaal wel goedkomt als ik een ipsw-bestand heb voor v3.01. De enige eis van Redsnow is volgens mij dat het hetzelfde bestand moet zijn als de huidige installatie van je Iphone.

Any pointers? (bijv hoe ik aan het nieuwe IPSW-bestandje kom)

Alvast bedankt!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-09-09, 10:16
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

OS 3.0.1 is te jailbreaken met RedSn0w 0.8 en het IPSW-bestand van OS 3.0. Je zit dan gewoon op 3.0.1 met een jailbreak. Dus jou eerste methode was de juiste.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #3  
Oud 03-09-09, 12:35
devierde devierde is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeh_ Bekijk bericht
OS 3.0.1 is te jailbreaken met RedSn0w 0.8 en het IPSW-bestand van OS 3.0. Je zit dan gewoon op 3.0.1 met een jailbreak. Dus jou eerste methode was de juiste.
Nee.. ik weet het zeker. Na "jailbreak" zag ik in de telefoon dat ik ineens op v3.0-nogwat zat. Mijn telefoontje werd als het ware ge-downgrade.

ik wil dus echt op v 3.01 blijven..
  #4  
Oud 03-09-09, 12:40
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door devierde Bekijk bericht
Nee.. ik weet het zeker. Na "jailbreak" zag ik in de telefoon dat ik ineens op v3.0-nogwat zat. Mijn telefoontje werd als het ware ge-downgrade.

ik wil dus echt op v 3.01 blijven..
Je hebt wel van te voren hersteld? Als je namelijk hersteld in itunes update itunes je iPhone ook naar de nieuwste software. Vervolgens kan je met de handleiding jailbreaken (met de 3.0-ipsw) en dan zit je iPhone nog op 3.0.1.

Zo heb ik mijn iPhone ook gejailbreakt. Ook met de 3.0-ipsw en in iTunes staat bij mijn iPhone ook gewoon 3.0.1.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #5  
Oud 03-09-09, 13:05
devierde devierde is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

Hmmmm...

Ondertussen heb ik het nieuwste firmware bestandje gevonden: iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore.ipsw
Ik ga het zo opnieuw proberen. Laat hier wel weten of het lukt of niet..
  #6  
Oud 03-09-09, 18:39
devierde devierde is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Wink

Update:

Net even wat tijd genomen voor de jailbreak en het is me gelukt op de volgende manier...

--- passage uit Handleiding redsn0w ---
[top]Stap 6
Sluit je iPhone aan op je Windows-pc en open iTunes. Je kunt nu de iPhone herstellen (Restore). Dit is aanbevolen, omdat er dan geen rommel achterblijft die onnodige schijfruimte in beslag neemt.

Houd de Shift-toets ingedrukt en klik op Herstel. Blader nu naar het gedownloade firmwarebestand in de map Redsn0w. De firmware van je iPhone wordt nu hersteld.
-------------------------------------

Hier heb ik dus de laatste firmware gebruikt (iPhone2,1_3.0.1_7A400_Restore.ipsw) ipv het "gedownloade firmwarebestand in de map Redsn0w". Het "gedownloade firmwarebestand in de map Redsn0w" is immers de Firmware bestand van v3.0 en "downgrade" iphone naar v3.0. En dit is juist NIET wat ik wilde.

--- passage uit Handleiding redsn0w ---
[top]Stap 7
Zodra je iPhone is hersteld sluit je iTunes af en open je de applicatie Redsn0w uit de map Redsn0w.


[top]Stap 8
Klik in redsn0w op de knop Browse.


[top]Stap 9
Selecteer nu het iPhone-firmwarebestand.
Voor de iPhone 3G is dit dus: iPhone1,2_3.0_7A341_Restore.ipsw
-------------------------------------

En hier heb ik braaf het gedownloadde bestandje "iPhone2,1_3.0_7A341_Restore.ipsw" gebruikt wat zonder foutmeldingen goed lijkt samen te werken met de redsn0w-applicatie.

Verder heb ik vóór het opstarten van de redsn0w-applicatie ('just in case'-precaution) mijn iphone in DFU-mode gezet. Daarna één voor één Cydia en Icy (dus eerst alleen Cydia en later alleen Icy) geïnstalleerd. Dit omdat de handleiding zegt dat gelijktijdige installatie "fouten in Cydia kan veroorzaken!".


Ik ga vanavond even spelen met mijn Iphone. Als er toch probs zijn meld ik het hier wel. Misschien dat iemand de handleiding kan aanpassen zodat gewoon duidelijk is dat je in stap 6 niet de oudere versie van de firmware hoort te gebruiken.

  #7  
Oud 03-09-09, 21:05
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Hm... als je de eerste keer meteen de handleiding had gevolgd was er niets aan de hand geweest

Voor de moderators: wellicht is het handig om de handleidingen even aan te passen aan 3.0.1 want de meeste zijn gemaakt voor 3.0. Daardoor kan ik me voorstellen dat newbies in de war raken als ze 3.0.1 willen jailbreaken. Kleine moeite om even te kopieren, aanpassen aan 3.0.1 en opslaan als 'handleiding 3.0.1'.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #8  
Oud 04-09-09, 12:39
Michael_D Michael_D is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wijchen
Berichten: 71
Smile

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
hm... Als je de eerste keer meteen de handleiding had gevolgd was er niets aan de hand geweest

Voor de moderators: Wellicht is het handig om de handleidingen even aan te passen aan 3.0.1 want de meeste zijn gemaakt voor 3.0. Daardoor kan ik me voorstellen dat newbies in de war raken als ze 3.0.1 willen jailbreaken. Kleine moeite om even te kopieren, aanpassen aan 3.0.1 en opslaan als 'handleiding 3.0.1'.
good posting !!!!
  #9  
Oud 04-09-09, 16:04
devierde devierde is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Hm... als je de eerste keer meteen de handleiding had gevolgd was er niets aan de hand geweest

Voor de moderators: wellicht is het handig om de handleidingen even aan te passen aan 3.0.1 want de meeste zijn gemaakt voor 3.0. Daardoor kan ik me voorstellen dat newbies in de war raken als ze 3.0.1 willen jailbreaken. Kleine moeite om even te kopieren, aanpassen aan 3.0.1 en opslaan als 'handleiding 3.0.1'.
Als je beter had gelezen dan had je kunnen concluderen dat ik dat allang letterlijk en stap voor stap had gedaan
  #10  
Oud 04-09-09, 16:16
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Haha, dan had je ook meteen op 3.0.1 gezeten i.p.v. na meerdere posts Maar vandaar mijn oproep aan de mods om de handleiding aan te passen. Dan had je meteen shift + herstel naar 3.0.1 kunnen doen en was redsn0w vanaf het begin geen probleem meer geweest.
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #11  
Oud 04-09-09, 17:38
devierde devierde is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door yingie Bekijk bericht
Haha, dan had je ook meteen op 3.0.1 gezeten i.p.v. na meerdere posts Maar vandaar mijn oproep aan de mods om de handleiding aan te passen. Dan had je meteen shift + herstel naar 3.0.1 kunnen doen en was redsn0w vanaf het begin geen probleem meer geweest.

Nogmaals: Mijn iphone zat al op FW3.01 toen hij enkele dagen geleden nieuw uit de doos kwam.

hahaha, volgens mij ben je nog een grotere apple-newby dan ik of nie?
  #12  
Oud 04-09-09, 17:47
yingie's schermafbeelding
yingie yingie is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Venray
Berichten: 1.288
Stuur een bericht via MSN naar yingie
Standaard

Vanaf '90 op een Mac dus geen echte newbie. Wat ik bedoel is dat je nooit op 3.0 had kunnen zitten als je in iTunes via shift + herstel 3.0.1 op je iPhone had gezet en 'm dán vervolgens met redsn0w had gejailbreaked. Je had ook nooit op 3.0 kunnen zitten als je iPhone out-of-the-box 3.0.1 erop had en je had vervolgens redsn0w gedraaid. Maar goed, hij doet het weer dus whatever, he
__________________
Simlockvrij uit Frankrijk..!.
  #13  
Oud 04-09-09, 23:25
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Standaard

En daarmee is deze discussie tot een goed einde gekomen en kan op slot.
yingie, ik heb jou voorstel voorgelegd

// Slotje
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: jailbreak 3GS 4.01 met windows?? tilah Jailbreak 1 23-07-10 23:16
iPhone: Jailbreak op nieuwe 3GS met 3.0.1 rondekloet Jailbreak 2 22-10-09 17:09
iPhone: Jailbreak op een nieuwe Iphone 3Gs FW 3.1 Windows kakarot Jailbreak 5 09-10-09 21:21
iPhone: FW3.0 Jailbreak + Unlock met RedSnow Mu-c Jailbreak 0 22-06-09 12:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:33.