//

Zoon wil 3GS

Zoon wil 3GS discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Je kan toch niet gaan zeggen dat €600 niet veel geld is voor een twaalfjarige? En dan is de vraag ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 04-09-09, 21:10
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Je kan toch niet gaan zeggen dat €600 niet veel geld is voor een twaalfjarige? En dan is de vraag nog waar hij dat geld vandaan haalt.. In de veronderstelling dat een 12-jarige niet mag werken en dus geen geld kan/mag verdienen heeft hij het geld dus gekregen zonder er iets voor te moeten doen. Dan besef je niet dat €600 veel is.

Trouwens, 12 jaar, dat is 6de leerjaar - 1e middelbaar (België), dan had ik m'n eerste gsm net als iedereen van mijn leeftijd. En dat was er geen die €600 kostte: was ook te riskant, want iemand die 12 jaar is zit niet stil op de speelplaats. Die lopen rond: tikkertje, verstoppertje, enzovoort en dan kan zo'n toestel wel snel beschadigd worden.

Ikzelf zou op zo'n leeftijd niet voor een splinksplinternieuwe iPhone 3GS gaan, maar eerder een tweedehands iPhone 2G zoeken voor €100-€200. Kan je (bijna) evenveel mee, maar is niet zo duur. Hoedanook, het is niet aan ons om dat te beslissen
idd, ik heb mijn 3GS nog nooit naar school gedaan net zoals mijn 3G.
Ik was al bang toen ik mijn iPod in mijn zak had dat die gestolen ging worden.
Voor naar school te gaan doe ik mijn nokia of namaak iPhone mee.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 04-09-09, 21:34
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Je kan toch niet gaan zeggen dat €600 niet veel geld is voor een twaalfjarige? En dan is de vraag nog waar hij dat geld vandaan haalt.. In de veronderstelling dat een 12-jarige niet mag werken en dus geen geld kan/mag verdienen heeft hij het geld dus gekregen zonder er iets voor te moeten doen. Dan besef je niet dat €600 veel is.

Trouwens, 12 jaar, dat is 6de leerjaar - 1e middelbaar (België), dan had ik m'n eerste gsm net als iedereen van mijn leeftijd. En dat was er geen die €600 kostte: was ook te riskant, want iemand die 12 jaar is zit niet stil op de speelplaats. Die lopen rond: tikkertje, verstoppertje, enzovoort en dan kan zo'n toestel wel snel beschadigd worden.

Ikzelf zou op zo'n leeftijd niet voor een splinksplinternieuwe iPhone 3GS gaan, maar eerder een tweedehands iPhone 2G zoeken voor €100-€200. Kan je (bijna) evenveel mee, maar is niet zo duur. Hoedanook, het is niet aan ons om dat te beslissen
Ik ga er nu even vanuit dat deze mensen in Nederland wonen waar je maximaal 200 euro aan een iPhone uitgeeft. En een 12-jarige kan makkelijk geld verdienen, serieus. Wel is waar niet via een officiele werkgever maar ook duur klusjes te doen enzovoort. Ten eerste zijn de 2G modellen ouder en kan je er eerder problemen mee krijgen, dan zit je nog met de garantie dus als er iets mee gebeurd dan zit je daar dus te kijken. Met de 3Gs heb je nog gewoon garantie.

Ik vind gewoon dat je ze nog, onterecht, veelste kinderlijk vind en dat ze nog maar hersenen hebben van toen ze 6 waren. Ik bedoel maar, wanneer ga je het dan toestaan. Als je het blijft weigeren is het meer "Je hebt heel goed gespaard, maar papa en mama bepalen waar je het geld aan uit geeft." "Nee, niet die mooie luxe telefoon. Kijk eens naar deze, eentje van 20 euro en kijk... lichtjes!" - je moet ze loslaten. Zijn ook al zat onderzoeken naar geweest dat kinderen die later pas zelf dingen mochten bepalen, daar later problemen mee kregen (eerder schulden, minder verantwoordelijkheidsgevoel, liegen vaker etc.).

En nogmaals, met de 3Gs heb je altijd nog de garantie en als je wilt heb je voor iets meer voor 5 euro p/m een verzekering die val-, water- en stootschade verzekerd.

Laatst gewijzigd door S¡mon; 04-09-09 om 21:43.
  #23  
Oud 04-09-09, 21:51
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Een 12-jarige hoort niet met een telefoon van 600 euro rond te lopen, maar die keuze kan je als ouders veel beter inschatten dan een doorsnee forum bezoeker.
  #24  
Oud 04-09-09, 22:40
loopezz's schermafbeelding
loopezz loopezz is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Horst (Limburg)
Berichten: 132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Een 12-jarige hoort niet met een telefoon van 600 euro rond te lopen, maar die keuze kan je als ouders veel beter inschatten dan een doorsnee forum bezoeker.
Zo denk ik ook, maar ik vind een iPhone eigenlijk ook nutteloos zonder onbeperkt internet erbij.
Ik denk dat een gemiddelde 12-jarige alleen belt en sms't met een GSM, misschien ook nog de mp3-functie gebruikt.
  #25  
Oud 05-09-09, 10:21
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

Editedbyme
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10

Laatst gewijzigd door kai824; 30-09-09 om 19:04.
  #26  
Oud 05-09-09, 10:25
papa123 papa123 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard

heel erg bedankt iedereen vooral Simon
en laatste post WDS001:

nou mijn zoon zit nu in de tweede middelbaar (nederland) maar heeft wel een groep overgeslagen ik vind dat dat ook wel een beetje mee telt
en ik denk dat we er wel eentje gaan kopen en dan dat hij zijn zakgeld aan mij geeft en ik het abbo betaal

nogmaals erg bedankt iedereen
dit kan wel dicht of verwijderd of zoiets

MvGr
  #27  
Oud 05-09-09, 11:24
Wess Wess is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Lanaken
Berichten: 97
Standaard

Ik vind het net iets te veel geld om aan een 12jarige te geven. Als het alleen voor de games is kan je net zo goed een ipod touch hem laten kopen.. maar laat de iPhone aub maar in het winkelrek liggen.. Ze moeten ook maar leren dat ze niet alles kunnen kopen


S⃣ S⃣ S⃣ S⃣ S⃣ S⃣ S⃣ en hier had ik zin in..
  #28  
Oud 06-09-09, 23:56
sanders sanders is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 64
Standaard

Ik zeg nee niet voor een 12jarige. Ik weet zeker dat er dingen mis mee gaan, ook omdat ie vast wel eens uit z'n hand zal glippen. en 600 euro voor een telefoon is te duur voor een jongen van 12. Toch zijn er ook weer applicaties die aanstotend kunnen zijn. Ikzelf denk ook wel dat ie een grote kans heeft bestolen te worden.
  #29  
Oud 07-09-09, 01:31
jacobdeboer33 jacobdeboer33 is offline
• iOS 8.1.2
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: Urk
Berichten: 86
Standaard

Ik snap het niet! ik kon niet aan 600 euro komen toen ik 12 was. Ik was altijd aan het werk om wat te verdienen. En al had ik het, dan mocht ik hem nog niet kopen. Zelf heb ik nu een 2G gehad en ik heb nu een 3GS. Ik zou ook nog wel een iMac en een macbook en een ps3 en psp enz enz enz willen. Ik heb het geld. Maar dit is toch te gek!!! En ik ben 23! Maarja sommige mensen zullen wel wat meer te besteden hebben, en dit ook met de kids delen. Naja ... Ik vind het vreemd
  #30  
Oud 14-09-09, 10:03
Brainvoyager Brainvoyager is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papa123 Bekijk bericht
Hallo,

Mijn zoon wil graag een iPhone 3GS maar hij is pas 12

hij betaalt hem helemaal zelf

vinden jullie dat 12 wel oud genoeg is?

MvGr papa123
Een kind van 12 jaar een iPhone geven c.q. laten kopen van zijn eigen geld, lijkt mij gezien de kosten, diefstalgevoeligheid en het domweg zinvol zijn, volkomen ridicuul. Heeft natuurlijk alles te maken met gekmakerij op school en dergelijke. Ik zou er als ouder in geen geval mee instemmen. Een simpel prepaidtoestel op die leeftijd volstaat i.h.k.v. bereikbaarheid. Mocht hij dat niet willen, dan helemaal geen mobiel.
  #31  
Oud 14-09-09, 10:04
Brainvoyager Brainvoyager is offline
 
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Een 12-jarige hoort niet met een telefoon van 600 euro rond te lopen, maar die keuze kan je als ouders veel beter inschatten dan een doorsnee forum bezoeker.
Goede reactie! De enige goede denkbaar.
  #32  
Oud 30-09-09, 18:12
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

En, nu een (halve) maand verder. Is er al besloten?
  #33  
Oud 30-09-09, 18:28
Kayserili Kayserili is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 35
Standaard

Beste Papa123, voordat je het gaat bestellen / kopen, kijk op dealextreme.nl

Hier kan je de imitatie van een iphone kopen. Doen precies dezelfde dingen, alleen de kwaliteit is wat minder natuurlijk. Kost maar 80 dollar en gratis verzendkosten. Kijk onder cellphones. Je kan deze gewoon kopen. En als ie hem kapot maakt, (op lange termijn) koop je een nieuwe imitatie. Zo blijft het goedkoop en "risico vrij".

Ik raad je deze aan. Hij zal er niks van merken (of het nou een echte of een imitatie is)
  #34  
Oud 30-09-09, 18:37
DouweM's schermafbeelding
DouweM DouweM is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 385
Standaard

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat een 12-jarige een mobiele telefoon van €600 verdient, maar Kayserili schat 12-jarige kinderen wel heel laag in... Denk je echt niet dat zo'n kind het merkt als alles in slecht Engels geschreven is, het er net ietsje anders uitziet als op de foto's, het voelt als goedkoop plastic, en last but not least: Er geen enkele applicatie uit de App Store op werkt, en het niet eens herkent wordt door iTunes?
  #35  
Oud 30-09-09, 18:50
kai824's schermafbeelding
kai824 kai824 is offline
• iOS 5.0.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 332
Stuur een bericht via ICQ naar kai824 Stuur een bericht via Instant Messenger naar kai824 Stuur een bericht via MSN naar kai824 Stuur een bericht via Yahoo naar kai824
Standaard

DouweM je hebt helemaal gelijk.
Wat hierboven staat is gewoon reclame,

Ik heb zelf een zoon met een iPhone 3GS omdat ik er zelf erg tevreden mee was

Mijn zoon heeft erg veel verstant van Computers etc.
Zo'n nep ding valt wel op

En straks komt hij op school zecht hij dat het een echte iPhone is...
ik vind dat als vader toch wel gemeen\
__________________
iPhone 2G 4GB: 20-8-07 iPod touch 1st gen: RIP 04-12-08 - 21-06-09. |iPhone 3GS 16GB Wit: 13-7-09|iPhone 4 16GB Zwart 18-11-10
  #36  
Oud 30-09-09, 19:25
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kayserili Bekijk bericht
Beste Papa123, voordat je het gaat bestellen / kopen, kijk op dealextreme.nl

Hier kan je de imitatie van een iphone kopen. Doen precies dezelfde dingen, alleen de kwaliteit is wat minder natuurlijk. Kost maar 80 dollar en gratis verzendkosten. Kijk onder cellphones. Je kan deze gewoon kopen. En als ie hem kapot maakt, (op lange termijn) koop je een nieuwe imitatie. Zo blijft het goedkoop en "risico vrij".

Ik raad je deze aan. Hij zal er niks van merken (of het nou een echte of een imitatie is)
Een kloon vind ikzelf ook geen oplossing. Die toestellen trekken echt op niets! Vandaag zag ik nog een filmpje van zo'n iPhone waarop m'n zo hard moest drukken op het scherm dat het bij wijze van spreke bijna gebroken was. Ofwel koop je dus een echte iPhone ofwel gewoon geen.

Maar ik veronderstel/kan afleiden dat de zoon een iPhone 3GS heeft gekregen? Mooi, ik wens er hem veel plezier mee en hoop dat het niet falikant zal aflopen!
  #37  
Oud 30-09-09, 20:26
Kokkie76's schermafbeelding
Kokkie76 Kokkie76 is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 134
Standaard

Nog ff en de zakkenrollers, tasjesdieven en junks verplaatsen hun roofactiviteiten naar kiddo's met peperdure iPhones, iPods enz op zak

"Een oma met 50 euro in de handtas of een kiddo van 12 beroven van zijn dure speelgoed en verpatsen...hmmm" denkt de Junk
  #38  
Oud 02-10-09, 15:58
Admiraal's schermafbeelding
Admiraal Admiraal is offline
• iOS 11.3
• 9.3.5
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Locatie: Uithoorn
Berichten: 152
Standaard

Een kind van 12 met een iPhone 3Gs is naar mijn mening buiten alle proporties, ook al slaat ie groepen over. Nog ff een paar jaartjes wachten zeg ik (als ouder van een zoon van 9).
  #39  
Oud 13-10-09, 09:06
ManindeWereld ManindeWereld is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 70
Standaard

Topicstarter doet me een beetje denken aan die kinderen die school bellen
en met een zwaar opgezette stem zich voordoen als één van hun ouders..
Daarnaast lijkt me, gezien zijn berichten in dit topic, zijn kennis van de
Nederlandse taal ook die van een 12-jarige. Zou het nou.. Nee toch?
  #40  
Oud 13-10-09, 09:11
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door papa123 Bekijk bericht
... nogmaals erg bedankt iedereen
dit kan wel dicht of verwijderd of zoiets

MvGr

//Slotje dan.
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: wil update van 4.1 naar 4.2.1 (3GS) haarlem023023 Unlock 3 04-02-11 21:37
iPhone: iphone 3gs zit vast op 3.1.2, ik wil naar 3.1.3 sk8n Jailbreak 0 27-06-10 10:10
Iphone 3gs wil niet aangaan 111310 iPhone algemeen 2 21-05-10 17:51
Zoon geupdate naar 3.1.2 JB+unlock werkt niet handeninhaar Archief 8 21-10-09 08:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.