//

Zoon wil 3GS

Zoon wil 3GS discussie in Archief forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn zoon wil graag een iPhone 3GS maar hij is pas 12 hij betaalt hem helemaal zelf vinden jullie dat 12 wel oud genoeg ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > Archief > Archief
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-09-09, 16:55
papa123 papa123 is offline
 
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 2
Standaard Zoon wil 3GS

Hallo,

Mijn zoon wil graag een iPhone 3GS maar hij is pas 12

hij betaalt hem helemaal zelf

vinden jullie dat 12 wel oud genoeg is?



MvGr papa123
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-09-09, 17:04
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Waarom niet. Spelletjes genoeg. Als je de app store bekijkt lijkt de iPhone af en toe wel een nintendo DS.

Er zit overigens niet voor niets Parental Control op waarmee je content die niet geschikt is voor jonge gebruikers uit kan schakelen... Kies overigens wel voor een goede case... zou zonde zijn als zijn spaargeld binnen enkele weken is verdampt als ie op de grond klettert.

Laatst gewijzigd door kingster; 04-09-09 om 17:06.
  #3  
Oud 04-09-09, 17:13
Boris1991 Boris1991 is offline
• iOS 5.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 32
Standaard

zozo, die heeft plannen
ik zou hem wel laten verzekeren, all risk
zou inderdaad zonde zij anders
  #4  
Oud 04-09-09, 17:20
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

En dat vraag je op internet?

Sorry, dat lijkt me niet de juiste plek.
Misschien eens met zijn moeder bespreken, en kijken of een jullie een iPhone op die leeftijd in zijn opvoeding een goed idee vinden, niemand anders kan je daar iets over zeggen.
  #5  
Oud 04-09-09, 17:24
Simba101 Simba101 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 21
Standaard

Mss wel, maar wat heeft hij er aan? Op straat mag je hem er sowieso niet mee doen rondlopen, wordt zo gepikt (12 jarige jongentjes tonen graag hun spullen, dus houden ze het in het zicht en dat geeft rap reden tot diefstal). Koop een 2g of een ipod, iets goedkoper, want dat geeft minder aanleiding tot...
  #6  
Oud 04-09-09, 17:27
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

Heeft hij wel direct een toestel om mee uit te pakken,maar dit al op 12jarige leeftijd?
Met wat gaat hij willen afkomen als hij 16jaar is?
Vindt ik persoonlijk wel een dure gadget voor een 12jarige.
Los daarvan is het wel een goed toestel om games te spelen wat deze jongeren natuurlijk wel doen en ideaal om te internetten
__________________
at your service
  #7  
Oud 04-09-09, 17:27
PeterTe PeterTe is offline
• iOS 7.1
• 7.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Nederland
Berichten: 285
Standaard

Kan best. abbo of uit belgië? een abbonement raad ik af. maar met prepaid kun je niet onbeperkt internetten(wel met Wi-Fi)ik zou sowieso verzekeren. Ik heb bij pro-assist laten verzekeren en die geven je een leen toestel mee totdat het klaar is en krijg je een nieuwe
  #8  
Oud 04-09-09, 17:47
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

Ik was 11 toen ik 2 iPod touchen had. Toen ik 12 was, kocht ik mij een iPhone 3G en nu ben ik 13 heb ik me een iPhone 3GS & iMac 24" aangeschaft en binnen kort waarschijnlijk een MacBook Touch
  #9  
Oud 04-09-09, 17:52
Michael_D Michael_D is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Wijchen
Berichten: 71
Standaard

Als hij hem er zelf voor gespaard/gewerkt heeft is dat grote klasse, gewoon doen !!!
  #10  
Oud 04-09-09, 17:54
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Simba101 Bekijk bericht
Mss wel, maar wat heeft hij er aan? Op straat mag je hem er sowieso niet mee doen rondlopen, wordt zo gepikt (12 jarige jongentjes tonen graag hun spullen, dus houden ze het in het zicht en dat geeft rap reden tot diefstal). Koop een 2g of een ipod, iets goedkoper, want dat geeft minder aanleiding tot...
Je moet 12-jarigen niet onderschatten hoor. Ze zijn geen 5 meer. Verder grijpen dieven toch de kans als ze willen, ze gaan heus niet kijken "Oh, da's 'slechts' een iPod..."

Ik zou hem niet zelf een abonnement laten kopen als ik u was (volgens mij mag een 12-jarige dat ook nog niet). Je kan natuurlijk wel een afspraak maken dat hij het toestel zelf betaald en iedere maand wat zakgeld inlevert, en u de rest van het abonnement betaald.

Verder zit er Parent Control op, hiermee kunt u bepaalde dingen blokkeren. Ik heb hieronder het lijstje gemaakt wat (op de 3Gs) mogelijk is om te blokkeren.

- Safari (hiermee kan hij op het internet, webpagina's openen etc.)
Kunt u uitschakelen als u wilt dat uw zoon niet te veel internet.

- YouTube (kent u vast wel, hiermee kan uw zoon filmpjes kijken van YouTube.
Is leuk hoor, ik zou het niet uitschakelen

- iTunes (hiermee kan uw zoon liedjes etc. kopen via de iPhone - kost meestal tussen de 80 cent en een paar euro)
Als u wilt dat uw zoon niks kan kopen uit iTunes zonder uw overleg kunt u dit het beste uitschakelen.

- Programma installeren / App Store (hiermee kan uw zoon (handige) applicaties maar ook spelletjes op de iPhone zetten)
[i]U kunt hierbij beter overleggen, want in de App Store staan VEEL gratis applicaties maar ook veel applicaties die GELD kosten. Als u uw zoon goed vertrouwd dan kunt u dit aanlaten zodat deze nog altijd gratis applicaties kan downloaden en installeren.

- Camera (foto's en filmpjes meemaken)
Ik zou het aanlaten, is altijd leuk en kan niet veel kwaad.

- Locatie (hiermee kan hij GPS gebruiken, dit is VOLLEDIG GRATIS en kan meestal geen kwaad)
Uw zoon kan de GPS handmatig aan- en uitzetten. Als u het blokkeert staat het altijd uit. Als u niet wilt dat de telefoon vaak aan de oplader licht waardoor u geen stopcontact vrij heeft, dan kunt u het blokkeren. Op die manier gaat de batterij minder snel leeg.

Dan kunt u nog materiaal 'instellen'.

1. Kopen in programma
2. Leeftijdskeuring
3. Muziek en podcasts
4. Films
5. Tv-programma's
6. Programma's

1. Dit kunt u het beste uitzetten, dit voorkomt dat uw zoon dingetjes IN een programma zelf gaat kopen.

2. Dit is de leeftijdskeuring, hier word o.a. de App Store op aangepast.

3. Hiermee kunt u instellen of uw zoon expliciete muziek en podcasts mag beluisteren.

4, 5 en 6. Voor elk kunt u de maximale leeftijd instellen, of het helemaal blokkeren.

Met deze 'Parent Control' (op de iPhone heet het simpelweg "beperkingen") kunt u bepaalde dingen dus blokkeren en maximale leeftijd instellen (bijvoorbeeld dat uw zoon geen films op de iPhone kan bekijken die voor 18+ zijn bedoeld).

Erg handig dus. Verder kunt u beter overleggen met uw zoon wat het beste is, maar ik zou ook niet te streng wezen. Als het op school goed gaat met zijn cijfers, kunt u ieder overwegen om hem een iPhone te laten kopen. Als het slecht gaat, dan zegt u dat je graag verbetering wilt zien en tot die tijd geen iPhone mag.

Dus kortom:
- Beperkingen
Deze kunt u zelf instellen om bepaalde functie's te blokkeren

- Gedrag/Cijfers op school
Als alles goed gaat, overweeg hem dan eerder een iPhone te geven

- Overleg met hem
Overleg met uw zoon.

- Bent u streng?
Als u erg 'streng' bent en heel vaak dingen voor uw kind verbied, dan is het misschien leuk om hem de iPhone te laten kopen zodat hij toch weet "M'n ma is altijd streng, maar als ik dan een keer echt iets wil dan staat ze het ook een keertje toe."

- Gedeelte betalen
Als u via T-Mobile een abonnement wilt, kunt u een 'deal' met hem afsluiten. Bijvoorbeeld dat hij zelf het toestel betaald, en daarnaast maandelijks wat zakgeld moet inleveren (als hij bijvoorbeeld maandelijks 15 euro zakgeld krijgt, vraag hem elke maand om er 10 euro in te leveren en dan betaald u maandelijks de overige 20 euro voor het abonnement). Als u dit iets te duur is, kunt u het nog altijd zeggen "Oke, je mag een iPhone maar dan krijg je wat minder voor je verjaardag."
  #11  
Oud 04-09-09, 17:56
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5youXpuppet5 Bekijk bericht
Ik was 11 toen ik 2 iPod touchen had. Toen ik 12 was, kocht ik mij een iPhone 3G en nu ben ik 13 heb ik me een iPhone 3GS & iMac 24" aangeschaft en binnen kort waarschijnlijk een MacBook Touch
Allemaal van je eigen geld?
Moet dan wel zeggen dat ik bijvoorbeeld op m'n 13e al zelf een TV had gekocht maar toch
  #12  
Oud 04-09-09, 18:11
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Allemaal van je eigen geld?
Moet dan wel zeggen dat ik bijvoorbeeld op m'n 13e al zelf een TV had gekocht maar toch
Die iPod's en iPhone's wel.
De iMac heeft mijn opa & mijn pa betaalt Ik was het delen van een PC met mijn zus en Vista beu!
  #13  
Oud 04-09-09, 18:15
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 5youXpuppet5 Bekijk bericht
Die iPod's en iPhone's wel.
De iMac heeft mijn opa & mijn pa betaalt Ik was het delen van een PC met mijn zus en Vista beu!
Oh, dan kan het wel. Nu ik erover nadenk heb ik ook best wel veel geld uitgegeven (ook aan andere dingen zoals Nintendo Wii, Nintendo DS, Playstation etc. etc.

En hoe heb je dat geregeld, dat je (groot)vader het betalen?
  #14  
Oud 04-09-09, 18:20
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Oh, dan kan het wel. Nu ik erover nadenk heb ik ook best wel veel geld uitgegeven (ook aan andere dingen zoals Nintendo Wii, Nintendo DS, Playstation etc. etc.

En hoe heb je dat geregeld, dat je (groot)vader het betalen?
Ik heb ook nog veel meer geld uitgegeven aan bv: 2 PSP's, een PS3 die van 600 toen, een XBOX 360 premium, een nokia 5200, samsung E900, CECT 168, games enz

Geld van nieuwe jaar dak van de opa heb gekregen, en mijn pa had de reis van mijn zus betaalt dus ging hij het andere deel van de iMac betale
  #15  
Oud 04-09-09, 18:25
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Hmm.. ik ben zelf 16 nu en dat vind ik wel een goeie leeftijd om dat te hebben, maar 12..? Redelijk vroeg denk ik: een iPhone is ook redelijk 'fragiel': ik heb 'm welgeteld 1 keer laten vallen met als gevolg een gebroken scherm
Verder vind ik het persoonlijk ook verkeerd om een twaalfjarige zo dure dingen zelf al te laten kopen, krijgen ze namelijk geen besef van geld en kopen ze op hun achttien al een dure wagen die ze eigenlijk niet kunnen betalen..

Maar eigenlijk moet je dat zelf beslissen, past het in de opvoeding of niet.. Andere mensen hebben daar eigenlijk niet over te beslissen. Anyway: het is een fantastisch toestel en ik ben verschrikkelijk blij dat ik het mocht kopen!
  #16  
Oud 04-09-09, 18:27
5youXpuppet5 5youXpuppet5 is offline
• iOS 10.3.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 209
Standaard

Misschien beginnen met een 2dehands iPod touch en als die in de smaak valt, overschakelen naar een iPhone
  #17  
Oud 04-09-09, 19:32
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
Hmm.. ik ben zelf 16 nu en dat vind ik wel een goeie leeftijd om dat te hebben, maar 12..? Redelijk vroeg denk ik: een iPhone is ook redelijk 'fragiel': ik heb 'm welgeteld 1 keer laten vallen met als gevolg een gebroken scherm
Verder vind ik het persoonlijk ook verkeerd om een twaalfjarige zo dure dingen zelf al te laten kopen, krijgen ze namelijk geen besef van geld en kopen ze op hun achttien al een dure wagen die ze eigenlijk niet kunnen betalen..

Maar eigenlijk moet je dat zelf beslissen, past het in de opvoeding of niet.. Andere mensen hebben daar eigenlijk niet over te beslissen. Anyway: het is een fantastisch toestel en ik ben verschrikkelijk blij dat ik het mocht kopen!
Er zijn ook mensen die hem 1000x laten vallen en daarmee is niks gebeurd. Ben het ook niet helemaal met je eens, want op je 12e kan je al best wel goed nadenken. Soms ben ik wel eens van mening dat een 12-jarige het beter kan.

Een 12-jarige zit eerder met "Wow, wat zal ik nou kopen met dit geld?" en ze vinden 200 euro bijvoorbeeld al heel wat en denken er ook over na wat ze met het geld gaan doen, want dat geld heb je niet zomaar. En dan zie je even later volwassenen iets gaan kopen die doet alsof het niks is. En eerlijk gezegd vind ik zestien ook nog al laat (tenminste, de iPhone is nog niet zo lang uit in Nederland (iets langer als een jaar), maar als iemand 14 is en die moet wachten op z'n 16e vind ik dat ook nogal onzin).

@5youXpuppet5 - en dan, daarnaast ook nog een aparte mobiele telefoon kopen om mee te kunnen bellen? (En ja, dat moeten kinderen van 12 soms al - kan voor van alles zijn, je hebt van die kinderen die continue naar elkaar bellen wat onzin is, maar je hebt ook van die kinderen die hun ouders bellen als er iets aan de hand is ofzo.)

Maar goed, ik ben van mening dat veel 12-jarigen (niet allemaal), al verstandig genoeg zijn voor een iPhone o.i.d. - daarnaast is het ook zijn geld, en als hij een iPhone wilt moet je hem niet tot een iPod Touch dwingen en om nog een telefoon te kopen. Njah, zie mijn eerdere post voor mijn mening.
  #18  
Oud 04-09-09, 19:48
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Ik heb mijn eerste iPhone gekocht toen ik 13 was...
Waarom zou een 12 jarige dat niet kunnen, ze zijn oud genoeg om te begrijpen dat het veel geld is, en dat ze er zuinig op moet zijn.. Mijn broertje is 9 en gaat na 9 september (ik heb hem aangeraden te wachten of er een nieuwe komt) een ipod touch kopen... Hij heeft nu een ipod nano, en is er heel zuinig op... Qua beveiliging is de iPhone ook zeer goed, internet, apps en allerlei dingen zijn zeer goed te beschermen...
  #19  
Oud 04-09-09, 19:54
jemoer jemoer is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 72
Standaard

mijn maat heeft een tweeling van 3 die ook een iphone hebben en dat gaat prima
  #20  
Oud 04-09-09, 21:48
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Er zijn ook mensen die hem 1000x laten vallen en daarmee is niks gebeurd. Ben het ook niet helemaal met je eens, want op je 12e kan je al best wel goed nadenken. Soms ben ik wel eens van mening dat een 12-jarige het beter kan.

Een 12-jarige zit eerder met "Wow, wat zal ik nou kopen met dit geld?" en ze vinden 200 euro bijvoorbeeld al heel wat en denken er ook over na wat ze met het geld gaan doen, want dat geld heb je niet zomaar. En dan zie je even later volwassenen iets gaan kopen die doet alsof het niks is. En eerlijk gezegd vind ik zestien ook nog al laat (tenminste, de iPhone is nog niet zo lang uit in Nederland (iets langer als een jaar), maar als iemand 14 is en die moet wachten op z'n 16e vind ik dat ook nogal onzin).

@5youXpuppet5 - en dan, daarnaast ook nog een aparte mobiele telefoon kopen om mee te kunnen bellen? (En ja, dat moeten kinderen van 12 soms al - kan voor van alles zijn, je hebt van die kinderen die continue naar elkaar bellen wat onzin is, maar je hebt ook van die kinderen die hun ouders bellen als er iets aan de hand is ofzo.)

Maar goed, ik ben van mening dat veel 12-jarigen (niet allemaal), al verstandig genoeg zijn voor een iPhone o.i.d. - daarnaast is het ook zijn geld, en als hij een iPhone wilt moet je hem niet tot een iPod Touch dwingen en om nog een telefoon te kopen. Njah, zie mijn eerdere post voor mijn mening.
Je kan toch niet gaan zeggen dat €600 niet veel geld is voor een twaalfjarige? En dan is de vraag nog waar hij dat geld vandaan haalt.. In de veronderstelling dat een 12-jarige niet mag werken en dus geen geld kan/mag verdienen heeft hij het geld dus gekregen zonder er iets voor te moeten doen. Dan besef je niet dat €600 veel is.

Trouwens, 12 jaar, dat is 6de leerjaar - 1e middelbaar (België), dan had ik m'n eerste gsm net als iedereen van mijn leeftijd. En dat was er geen die €600 kostte: was ook te riskant, want iemand die 12 jaar is zit niet stil op de speelplaats. Die lopen rond: tikkertje, verstoppertje, enzovoort en dan kan zo'n toestel wel snel beschadigd worden.

Ikzelf zou op zo'n leeftijd niet voor een splinksplinternieuwe iPhone 3GS gaan, maar eerder een tweedehands iPhone 2G zoeken voor €100-€200. Kan je (bijna) evenveel mee, maar is niet zo duur. Hoedanook, het is niet aan ons om dat te beslissen
 



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3GS: wil update van 4.1 naar 4.2.1 (3GS) haarlem023023 Unlock 3 04-02-11 22:37
iPhone: iphone 3gs zit vast op 3.1.2, ik wil naar 3.1.3 sk8n Jailbreak 0 27-06-10 11:10
Iphone 3gs wil niet aangaan 111310 iPhone algemeen 2 21-05-10 18:51
Zoon geupdate naar 3.1.2 JB+unlock werkt niet handeninhaar Archief 8 21-10-09 09:31

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:40.