iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Iphone connect maar krijgt geen Ip adres (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/436-iphone-connect-maar-krijgt-geen-ip-adres.html)

renzie 30-09-07 15:20

Iphone connect maar krijgt geen Ip adres
 
Ik wil mij Iphone aanmelden op mijn draadloos netwerk. ik heb deze tijdelijk onbeveiligd gemaakt. bij een search ziet hij alle netwerken in de buurt en als ik mijn netwerk selecteer dan maakt hij daar ook verbinding mee. bovenaan het scherm is het Wi-Fi signal zichtbaar , maar als ik via safari wil surfen krijg ik de melding dat hij de server niet kan vinden. als ik in settings op het blauwe > druk krijg ik een scherm te zien waar geen ipadress etc zichtbaar is. mijn netwerk is verder wel goed want twee notebooks en mijn imac kunnen hier wel mee connecten. ik heb mijn Linksys Wag200g gereset, maar dit heeft niet geholpen.

iemand een idee??

Renzie

renzie 30-09-07 22:13

probleem is opgelost. nadat ik bootP aanklikte kreeg hij ineens een ipadres toegewezen en nu werkt alles perfect.

renzie

renzie 01-10-07 21:34

ik heb te vroeg gejuicht. ik wou vandaag mijn netwerk weer van een wpa key voorzien en nu krijg ik mijn iphone wederom niet aangemeld op mijn netwerk. Ook onbeveiligd wordt hij niet van een ipadres voorzien. hij herkent het netwerk wel en connect er ook mee. mijn ssid naam staat dan aangevinkt maar op de vervolg pagina staat er bij dhcp etc geen gegevens.

andere netwerkapparatuur wordt wel keurig van een ipadres voorzien.

renzie

mrwhoopie 04-10-07 11:39

Heb je al eens geprobeerd om je netwerksettings te resetten?

renzie 04-10-07 23:10

nee, heb ik niet gedaan. heeft dat zin? ik moet nu zeker 45 min rommelen door de Wi-Fi verbinding steeds uit en aan te zetten en dan naar het dhcp scherm te gaan en dan krijgt ineens een ipadres . als hij eenmaal de handshake gemaakt heeft dan is het goed. ga ik weg en kom ik thuis wordt hij meteen herkent en heb ik direkt een Wi-Fi verbinding.

maar ik kan nu onderweg dus niet spontaan bij een open netwerk even inloggen. hij ziet de netwerken wel alleen hij krijgt er geen ipadres van.

netwerksettings resetten zou e.a kunnen oplossen?

renzie

renzie 04-10-07 23:40

ik heb even gegoogled en kwam idd ook op amerikaanse fora dit advies tegen voor personen met Wi-Fi problemen. ik heb hem inmiddels gereset en voila mijn netwerk werd herkent en meteen voorzien van een ipadres.

Thx voor de tip.

Renzie

pee-jay 06-10-07 17:08

Heel herkenbaar wat je schrijft, ik heb dit ook. Maar wat heb jij gereset? Bij mij maakt het geen zak uit

renzie 06-10-07 21:40

de netwerksettings op de iphone. settings/general/reset/reset network settings

renzie

pee-jay 06-10-07 22:45

Heb ik reeds geprobeerd, heb tevens de airport opnieuw geconfigureerd. Mocht allemaal niet baten. iPhone krijgt niet het router en DNS adres. DNS kan je met de hand invullen, router niet. Eerder kreeg hij wel deze info terug van de airport.

Pee-Jay

GunSmoke007 16-10-07 17:09

Ik heb ook dit probleem!! En ik ben er nog steeds niet uit! Hoe heb je dit opgelost??? Ik kan nergens connecten en krijg ook niet automatisch een Ip of dergelijke! Bij mij herkent ie enkel men Wi-Fi netwerk en kheb linksboven op de phone ook het Wi-Filogotje staan, maar thats it!!

renzie 16-10-07 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door GunSmoke007 (Bericht 7186)
Ik heb ook dit probleem!! En ik ben er nog steeds niet uit! Hoe heb je dit opgelost??? Ik kan nergens connecten en krijg ook niet automatisch een Ip of dergelijke! Bij mij herkent ie enkel men Wi-Fi netwerk en kheb linksboven op de phone ook het Wi-Filogotje staan, maar thats it!!

heb je het reeds geprobeerd nadat je de netwerksetting op je iphone als boven beschreven hebt gerest? ik heb ook een airport extreme en vanaf ik netwerk settings op de iphone had gereset werkt alles perfect. Ook als ik bij kenissen kom krijg ik nu meteen een melding van de gevonden netwerken.

renzie

Wi-Fi 16-10-07 19:07

In het ergste geval kunnen jullie een static adres invullen voor je home netwerk, dit werkt perfect hier.

GunSmoke007 17-10-07 17:23

Ik heb alles al eens zelf ingevuld, alsook een reset gedaan van netwerkinstellingen! Bij mij tot nu toe nog GEEN internetactiviteit te bespeuren :p


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:23.