iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone 3G/3G s met Update 3.1 nooit meer te soft-unlocken!! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/43782-iphone-3g-3g-s-update-3-1-nooit-meer-soft-unlocken.html)

De Generaal 23-10-09 11:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Iphone1987 (Bericht 372799)
Ik ben onderhand in staat om 120,- naar T-mobile over te maken.

Wat zeggen de kenners hier? Nog even geduld en wachten op een unlock voor 3.1 of maar toch maar via de legale manier?

Een nieuwe bootroom exploit lijkt gevonden, zoals Yzord zegt en er wordt momenteel door een aantal Devs naar gekeken. Als ik jou was zou ik nog eventjes een weekje wachten..

Iphone1987 23-10-09 11:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 372877)
Een nieuwe bootroom exploit lijkt gevonden, zoals Yzord zegt en er wordt momenteel door een aantal Devs naar gekeken. Als ik jou was zou ik nog eventjes een weekje wachten..


Oke thanks, dat laat ik 'm nog een weekje op me bureau liggen.. :(

Justevo 23-10-09 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 372877)
Een nieuwe bootroom exploit lijkt gevonden, zoals Yzord zegt en er wordt momenteel door een aantal Devs naar gekeken. Als ik jou was zou ik nog eventjes een weekje wachten..

Wat is de bron van dat bericht? Want dat zou erg goed nieuws zijn.

Bomans 23-10-09 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Justevo (Bericht 373051)
Wat is de bron van dat bericht?

Alweer twitter en waarschijnlijk naar aanleiding van deze tweet:

iH8tsnOw
I did someting, Minimized minicom, talked in IRC, went back to minicom like 10 secs later, and it crashed!
http://i38.tinypic.com/2wgdct0.png

Wat hij op zijn beurt heeft doorgegven aan geohot in de hoop dat hij er iets mee kan.

Bomans 23-10-09 17:00

OTB wil zeggen, Out of The Box.
Ofwel dat de firmware er vanaf de fabriek reeds opstaat.

Die handige wiki toch ...

34teKEBr 23-10-09 20:41

Ik snap het niet, is dit bericht van 13 okt. dan fake?
Jailbreak and Unlock iPhone 3.1.2 Firmware on Windows (Jailbreak and Unlock iPhone 3.1.2 Firmware on Windows | Redmond Pie)

Daarnaast heb ik ook nog een vraag over het downgraden van 05.11.07 naar 04.26.08 (Downgrade iPhone 3G Firmware 3.1 Baseband 05.11.07 to 04.26.08 | Redmond Pie). Of is dit volgens jullie ook niet mogelijk?

Michel15 23-10-09 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 34teKEBr (Bericht 373256)
Ik snap het niet, is dit bericht van 13 okt. dan fake?
Jailbreak and Unlock iPhone 3.1.2 Firmware on Windows (Jailbreak and Unlock iPhone 3.1.2 Firmware on Windows | Redmond Pie)

Daarnaast heb ik ook nog een vraag over het downgraden van 05.11.07 naar 04.26.08 (Downgrade iPhone 3G Firmware 3.1 Baseband 05.11.07 to 04.26.08 | Redmond Pie). Of is dit volgens jullie ook niet mogelijk?


De 1e link is het installeren van een custom firmware, wel 3.1.2 installeren maar met de oude baseband 04.26.08, goed lezen ;)

De 2e link geldt alleen voor de allereerste 3G toestellen, dus ook niet fake

34teKEBr 23-10-09 20:47

@ Michel15, bedankt voor je snelle reactie!

Maar dit kan ik dan dus gewoon uitvoeren op mijn T-Mobile iPhone, of wat is er mis met een custom firmware? En kan ik na 3 maanden weer overgaan op een originele firmware.

De Generaal 24-10-09 13:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 34teKEBr (Bericht 373263)
@ Michel15, bedankt voor je snelle reactie!

Maar dit kan ik dan dus gewoon uitvoeren op mijn T-Mobile iPhone, of wat is er mis met een custom firmware? En kan ik na 3 maanden weer overgaan op een originele firmware.

Jep, dit kan je gewoon op jouw iPhone uitvoeren. Het verschil tussen een update met de custom firmware en de originele firmware, is dat het bij updaten met een custom firmware je baseband niet wordt geupdate en je daardoor nog steeds kunt unlocken. Op een nieuwere baseband (05.11.07) kan je namelijk (nog) geen unlock uitvoeren. Gewoon die custom firmware installeren dus en dan is alles goed. Je zult er geen problemen bij ondervinden..

EDIT:

Ik zit net dat je een 3GS hebt, draaiend op de nieuwe baseband als ik mij niet vergis. Wanneer jouw iPhone vanaf fabrieks af al de baseband 05.11.07 heeft (Instellingen > Info > Algemeen > Modemfirmware) dan zit een unlock er voor jou nog niet in. Downgraden heeft dan dus geen zin en je zult dan voorlopig nog niet kunnen unlocken.

34teKEBr 24-10-09 13:45

Oke bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad vanaf dat ik hem kocht (1 week geleden) 05.11.07.

Michel15 24-10-09 14:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 34teKEBr (Bericht 373542)
Oke bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad vanaf dat ik hem kocht (1 week geleden) 05.11.07.


Omdat jij een TM iPhone hebt kun je natuurlijk wel bellen met TM, want hoe heb je hem gekocht ?

Ik neem aan dat je dan ook een TM abonnement hebt toch ?

EDIT: zie in een ander topic dat je de iPhone al aan het jailbreaken bent

34teKEBr 24-10-09 14:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Michel15 (Bericht 373552)
Omdat jij een TM iPhone hebt kun je natuurlijk wel bellen met TM, want hoe heb je hem gekocht ?

Ik neem aan dat je dan ook een TM abonnement hebt toch ?

EDIT: zie in een ander topic dat je de iPhone al aan het jailbreaken bent

Via PDAshop.nl maar mijn huidige KPN Hi abbo. gaat pas over 3 maanden over. Ik kan idd. al bellen via T-Mobile, maar dit doe ik uiteraard nog niet (ik ga niet dubbel betalen) dus daarom plaats ik graag mijn KPN Hi sim. in mijn iPhone. Maar hoop dat dit over enkele weken mogelijk wordt gemaakt.

ps. Hij is idd. inmiddels gejailbreakt, maar ik kan Cydia niet installeren:S Icy wel, maar die geeft per het installeren van een app. weer een error.

Luka77 25-10-09 10:41

Hallo allemaal,

Sinds een halve dag ben ik de trotse eigenaar van een 3GS 32GB Zwart:D

Na een halve nacht google-en en allerlei fora lezen ben ik nu iets beter op de hoogte van de issues met jailbreaken en unlocken. (ik was 1 van die mensen dacht dat jailbreaken ook direct unlocken betekende)

Mijn iPhone is 2e hands. Unlocked en jailbreaked. Draait op versie 3.1 en heeft baseband 04.26.08.

Mijn vraag: Zover ik heb gelezen op fora hebben de meeste mensen een andere baseband in combinatie met 3.1. Aangezien het lijkt (zover mijn kennis rijkt) dat ik een "oudere" baseband heb, kan ik dan terug naar 3.0??? Cydia geeft het volgende aan:"This device has a 3.0 ECID SHSH on file".
Ik lees tegenstrijdige berichten over het terugkunnen naar 3.0, sommigen zeggen dat het kan met mijn Cydia file maar ik lees ook dat het niet lukt..... ik ben erg benieuwd welk risico ik loop als ik een poging waag....

Ik hoop dat iemand mij kan helpen..

Grt,
Luka

ipodtouch 25-10-09 11:18

Oké, hierbij de oplossing:
Ga naar deze pagina en klik dan de onderste firmware, dus Custom Firmware, iPhone 3GS, Jailbreak, Activatie en Cydia.
Download dit bestand, niet met Safari downloaden want die pakt het gelijk uit dus via Firefox of IE.
Start iTunes op en maak een reservekopie van je iPhone.
Als je dat eenmaal hebt gedaan klik je op Shift+Herstel (Windows) of Alt+Herstel (Mac) en kies je de door jouw gedownloade firmware. Nu gaat je iPhone zich herstellen naar die firmware, als die helemaal klaar is vraagt 'ie of hij een nieuwe iPhone is of dat hij zich moet herstellen van een oude, klik op herstellen van jouw laatste backup (dus waarschijnlijk iets van: 'iPhone van X').
Zodra je weer op dat scherm komt van 'iPhone van X' (waar je ziet hoeveel geheugen je hebt enz.) klik je op synchronisatie annuleren. Je haalt als de iPhone klaar is de iPhone van de computer. Start daarna Cydia op, Cydia vraagt wat voor 'n gebruiker jij bent 'n Graphical User, iets later vraagt Cydia of je wilt updaten klik dan op 'Ignore Temporarly'. Kies dan 'Manage' en klik daarna op Sources, klik daarna op Edit en daarna op Add, voeg de volgende Source toe: ultrasn0w.com .
Als die is geinstalleerd dan klik je op Done rechts bovenin.
Daarna klik je op de pas geďnstalleerde Source. Dan installeer je Ultrasn0w, hij vraagt je dan de Device te rebooten, doe dat, daarna heb jij een gejailbreakede + geunlockte iPhone.
Veel plezier!

Michel15 25-10-09 12:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Luka77 (Bericht 374026)
Omdat het springboard wel eens vastloopt en al mijn icoontjes die normaal op 3 pagina's staan verspreid worden over 5 pagina's na de reboot... las ergens dat dit met 3.1 te maken zou hebben....

Zoals ipoudtouch zegt, is naar 3.1.2 gaan inderdaad het makkelijkste middels de custom firmware. Steeds meer apps zullen straks alleen maar werken onder 3.1.2

Als je kiest voor herstel beginschermindeling staan alle icoontjes weer op 3 pagina's ;)

34teKEBr 25-10-09 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ipodtouch (Bericht 373984)
Oké, hierbij de oplossing:
Ga naar deze pagina en klik dan de onderste firmware, dus Custom Firmware, iPhone 3GS, Jailbreak, Activatie en Cydia.
Download dit bestand, niet met Safari downloaden want die pakt het gelijk uit dus via Firefox of IE.
Start iTunes op en maak een reservekopie van je iPhone.
Als je dat eenmaal hebt gedaan klik je op Shift+Herstel (Windows) of Alt+Herstel (Mac) en kies je de door jouw gedownloade firmware. Nu gaat je iPhone zich herstellen naar die firmware, als die helemaal klaar is vraagt 'ie of hij een nieuwe iPhone is of dat hij zich moet herstellen van een oude, klik op herstellen van jouw laatste backup (dus waarschijnlijk iets van: 'iPhone van X').
Zodra je weer op dat scherm komt van 'iPhone van X' (waar je ziet hoeveel geheugen je hebt enz.) klik je op synchronisatie annuleren. Je haalt als de iPhone klaar is de iPhone van de computer. Start daarna Cydia op, Cydia vraagt wat voor 'n gebruiker jij bent 'n Graphical User, iets later vraagt Cydia of je wilt updaten klik dan op 'Ignore Temporarly'. Kies dan 'Manage' en klik daarna op Sources, klik daarna op Edit en daarna op Add, voeg de volgende Source toe: ultrasn0w.com .
Als die is geinstalleerd dan klik je op Done rechts bovenin.
Daarna klik je op de pas geďnstalleerde Source. Dan installeer je Ultrasn0w, hij vraagt je dan de Device te rebooten, doe dat, daarna heb jij een gejailbreakede + geunlockte iPhone.
Veel plezier!

Beste ipodtouch, werkt dit ook als ik al firmware 3.1.2 en baseband 05.11.07 heb?

Michel15 25-10-09 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 34teKEBr (Bericht 374028)
Beste ipodtouch, werkt dit ook als ik al firmware 3.1.2 en baseband 05.11.07 heb?

Ultransn0w gaat niet werken op 05.11.07

eskiya 25-10-09 14:17

Vers van de pers!!!

Net een uur geleden op twitter van Geohot:

Citaat:

coming tomorrow, #blackra1n RC2!!! fixed 3G support, tethered ipt2 MC and new 3GS support; icy is already fixed
Stiekem in de hoop dat er in de new 3GS support een unlockje zit voor de bb 05.11.07

Divinius 25-10-09 14:34

Dat hoop ik ook :)

jvdv23 25-10-09 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eskiya (Bericht 374135)
Vers van de pers!!!

Net een uur geleden op twitter van Geohot:



Stiekem in de hoop dat er in de new 3GS support een unlockje zit voor de bb 05.11.07

Zou ik ook wel willen, maar denk ik niet. Zal wel de jailbreak zijn voor de OTB 3GS met nieuwe bootrom die zogenaamd niet te jailbreaken zou zijn.

Begin nu toch wel te twijfelen of er wel iemand met een unlock bezig is.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:38.