iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone 3G/3G s met Update 3.1 nooit meer te soft-unlocken!! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/43782-iphone-3g-3g-s-update-3-1-nooit-meer-soft-unlocken.html)

dennis_rnb 30-10-09 10:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. (Bericht 376819)
Hallo allemaal,

Ik ben nog redelijk nieuw in ''de iPhone wereld'' en heb een paar vragen over het toestel.

Ik ben namelijk van plan morgen een nieuwe 3GS 16GB van een vriend over te nemen die hem bij een nieuw abo heeft gekregen. Nu heb ik zelf een abo bij Vodafone, dus zal de iPhone geunlockt moeten worden.

Is dit nu mogelijk met een compleet originele T-Mobile iPhone? Ik lees namelijk iets over basebands etc etc maar snap er tot nu toe nog niet zo heel veel van.

Bvd.

Dat ligt er aan wanneer jouw vriend deze iPhone heeft aangeschaft. Als dit niet in de afgelopen paar weken is, is de kans groot dat je de iPhone gewoon kunt unlocken met bv. ultrasn0w. Gebruik de zoekfunctie want er is genoeg informatie te vinden over het unlocken van 3GS toestellen.

Rob S. 30-10-09 11:13

Zover ik begrijp kan je hem niet jailbreaken, maar wel unlocken zolang er maar de 3.0 firmware opzit. Wanneer je hem gaat upgraden naar 3.1 ben je de zak. Juist?

Wel jammer dat ik hem dan niet naar 3.1 kan upgraden voor stembediening etc...maar denk toch niet dat ik daar heel veel gebruik van ging maken en wellicht duurt het niet al te lang meer voordat iemand met een oplossing komt.

Moet nu dus alleen nog ff zker zijn welke firmware er nu op de iphone staat die ik wil gaan kopen.

EDIT: even gebeld en hij wist me te vertellen dat er FW 3.1.2 opzit. Zover ik weet is hij dus niet te unlocken? :(

dennis_rnb 30-10-09 12:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. (Bericht 376833)
Zover ik begrijp kan je hem niet jailbreaken, maar wel unlocken zolang er maar de 3.0 firmware opzit. Wanneer je hem gaat upgraden naar 3.1 ben je de zak. Juist?

Wel jammer dat ik hem dan niet naar 3.1 kan upgraden voor stembediening etc...maar denk toch niet dat ik daar heel veel gebruik van ging maken en wellicht duurt het niet al te lang meer voordat iemand met een oplossing komt.

Moet nu dus alleen nog ff zker zijn welke firmware er nu op de iphone staat die ik wil gaan kopen.

EDIT: even gebeld en hij wist me te vertellen dat er FW 3.1.2 opzit. Zover ik weet is hij dus niet te unlocken? :(

Nieuwe iPhones met de 3.1.2 FW zijn hoogstwaarschijnlijk voorzien van de nieuwste baseband (05.11.07). Je kunt deze versie wel jailbraken met blackra1n (blackra1n) maar nog niet unlocken.. De kans is groot dat je een zogenaamde tethered jailbreak hebt, waarbij je iPhone hulp nodig heeft bij het opstarten. Je moet deze dus elke keer als je iPhone uit is geweest opnieuw jailbreaken. Vandaag is overigens bekend geworden dat geohot een unlock mogelijkheid voor de nieuwste baseband heeft gevonden dus hopelijk komt de unlock (blacksn0w) snel beschikbaar (wacht nl. zelf ook op deze unlock!)

Rob S. 30-10-09 13:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dennis_rnb (Bericht 376865)
Nieuwe iPhones met de 3.1.2 FW zijn hoogstwaarschijnlijk voorzien van de nieuwste baseband (05.11.07). Je kunt deze versie wel jailbraken met blackra1n (blackra1n) maar nog niet unlocken.. De kans is groot dat je een zogenaamde tethered jailbreak hebt, waarbij je iPhone hulp nodig heeft bij het opstarten. Je moet deze dus elke keer als je iPhone uit is geweest opnieuw jailbreaken. Vandaag is overigens bekend geworden dat geohot een unlock mogelijkheid voor de nieuwste baseband heeft gevonden dus hopelijk komt de unlock (blacksn0w) snel beschikbaar (wacht nl. zelf ook op deze unlock!)

Precies wat ik dacht ja...neem dan aan dat het de nieuwste baseband versie is. En om een telefoon van 500 euro te gaan kopen die je vervolgens elke keer wanneer je hem opstart moet jailbreaken zie ik eerlijk gezegd ook niet echt zitten. Dan wacht ik liever even tot geohot 200% zeker een unlock mogelijkheid voor de nieuwste baseband heeft uitgevonden, dan zal je dat probleem neem ik aan niet hebben. Hoop inderdaad dat het niet al te lang meer duurt, want ik wil de iPhone erg graag hebben.

Helaas loopt mn huidige abo bij Vodafone pas in juni 2010 af...ik zat er al aan te denken om dit gewoon af te betalen en dan een nieuwe bij T-Mobile afsluiten. Maar zie hier toch maar vanaf aangezien ik geruchten hoor dat er rond juni 2010 vermoedelijk een nieuwe iPhone op de markt komt (die ik dan uiteraard bij een nieuw abo ga halen).

dennis_rnb 30-10-09 13:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. (Bericht 376883)
Precies wat ik dacht ja...neem dan aan dat het de nieuwste baseband versie is. En om een telefoon van 500 euro te gaan kopen die je vervolgens elke keer wanneer je hem opstart moet jailbreaken zie ik eerlijk gezegd ook niet echt zitten. Dan wacht ik liever even tot geohot 200% zeker een unlock mogelijkheid voor de nieuwste baseband heeft uitgevonden, dan zal je dat probleem neem ik aan niet hebben. Hoop inderdaad dat het niet al te lang meer duurt, want ik wil de iPhone erg graag hebben.

Helaas loopt mn huidige abo bij Vodafone pas in juni 2010 af...ik zat er al aan te denken om dit gewoon af te betalen en dan een nieuwe bij T-Mobile afsluiten. Maar zie hier toch maar vanaf aangezien ik geruchten hoor dat er rond juni 2010 vermoedelijk een nieuwe iPhone op de markt komt (die ik dan uiteraard bij een nieuw abo ga halen).

Helaas heeft het tethered jailbreak verhaal niets te maken met de baseband, maar met de bootrom. Volgens mij (maar dit moet iemand anders even bevestigen) zit de oplossing voor een untethered jailbreak niet ingesloten bij de unlock. Ik heb mijn 3GS uit amerika al klaar liggen.. Is al gejailbreakt en wacht nu op de unlock van geohot. Ik zit momenteel ook bij Vodafone en blijf daar ook. Ik ga niet overstappen op T-Mobile alleen vanwege een 'officiële' iPhone. Er zijn inderdaad geruchten voor een nieuwe iPhone, maar het is de vraag wanneer het verstandig is te wachten op de nieuwste versie. Het jaar daarop komt er wss weer een nieuwe iPhone, en zo kun je wel blijven doorgaan. Ik koop de opvolger in 2011 wel weer ;). Ik heb er vertrouwen in dat mijn 3GS binnen niet al te lange tijd gaat werken op het Vodafone netwerk en ik geen tethered jailbreak meer hoef uit te voeren.

owen 31-10-09 12:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. (Bericht 376883)
Precies wat ik dacht ja...neem dan aan dat het de nieuwste baseband versie is. En om een telefoon van 500 euro te gaan kopen die je vervolgens elke keer wanneer je hem opstart moet jailbreaken zie ik eerlijk gezegd ook niet echt zitten. Dan wacht ik liever even tot geohot 200% zeker een unlock mogelijkheid voor de nieuwste baseband heeft uitgevonden, dan zal je dat probleem neem ik aan niet hebben. Hoop inderdaad dat het niet al te lang meer duurt, want ik wil de iPhone erg graag hebben.

Helaas loopt mn huidige abo bij Vodafone pas in juni 2010 af...ik zat er al aan te denken om dit gewoon af te betalen en dan een nieuwe bij T-Mobile afsluiten. Maar zie hier toch maar vanaf aangezien ik geruchten hoor dat er rond juni 2010 vermoedelijk een nieuwe iPhone op de markt komt (die ik dan uiteraard bij een nieuw abo ga halen).

Ik snap het niet helemaal.
Je koopt een iphone voor 500 euro en die is met een tmobile abo(simlock)?????

Rob S. 31-10-09 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door owen (Bericht 377275)
Ik snap het niet helemaal.
Je koopt een iphone voor 500 euro en die is met een tmobile abo(simlock)?????

uhm ja? Als er firmware 3.0 opzit kan je hem voor een paar euro laten unlocken....dus ik snap niet wat jij nu bedoeld.

De Generaal 31-10-09 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rob S. (Bericht 377295)
uhm ja? Als er firmware 3.0 opzit kan je hem voor een paar euro laten unlocken....dus ik snap niet wat jij nu bedoeld.

Op de eerste plaats kun je een iPhone met FW 3.0 gratis unlocken, zoals hier op het forum staat uitgelegd. Daar hoef je letterlijk geen cent voor neer te tellen. En op de tweede plaats zul je wanneer je nu een iPhone reserveerd/besteld een iPhone krijgen die min. op FW 3.1 draait en dus niet te unlocken is, totdat zoals gezegd Geohot (of wie dan ook) met een nieuwe unlock tool komt.

jvdv23 31-10-09 16:29

Het is Geohot gelukt!

https://forum.iculture.nl/f14/i...ot-gelukt.html

iScorpio 31-10-09 16:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jvdv23 (Bericht 377320)

Graag daar in de topic door gaan over de unlock van de 05.11.07 baseband. Dank!

Deze topic gaat voor nu op slot.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:15.