iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   iPhone 3G/3G s met Update 3.1 nooit meer te soft-unlocken!! (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/43782-iphone-3g-3g-s-update-3-1-nooit-meer-soft-unlocken.html)

Vsteegman 14-09-09 23:23

iPhone 3G/3G s met Update 3.1 nooit meer te soft-unlocken!!
 
Op de twitter van MuscleNerd staat dat als je hebt geupdate naar 3.1 op een 3G of 3G s je nooit meer gebruik zal kunnen maken van een soft unlock, erg vervelend voor de mensen die dit hebben.

Bron: MuscleNerd (MuscleNerd) on Twitter
Tekst: nope sorry as of right now, if you've gone to official 3.1 then your 3g or 3gs cannot ever be soft unlocked

Destiny 14-09-09 23:37

Dat is gewoon onzin. Als zij geen bug vinden in de OS dan vind iemand anders hem wel. Bijvoorbeeld Geohot. Ze moeten eens een keer een bug in het boot proces vinden. Net zoals bij de 2G.

Drinkyoghurt 15-09-09 19:31

zit in hetzelfde schuitje, per ongeluk met m'n stomme kop naar 3.1 geupdate, nu is ie wel gejailbreaked, maar nog niet unlocked, maar volgens mij is ie wel ouder dan een jaar, dus even langs T-mobile ermee.

Colpaert 15-09-09 20:00

Ik zou niet te vlug op een softunlock rekenen. Deze keer zal het wel moeilijker zijn dan de vorige keren. Maar hij zal er wel komen. Musclenerd antwoorde op twitter dat de carrier unlock het leukste en grappigste deel is van het kat en muisspel tussen Apple en het Dev-Team. Tijd en geduld zullen wel raad brengen, maar ooit komt hij er wel. De bedoeling van het Dev-Team is dat iedereen die nu de unlock gebruikt, unlocked blijft. Daarom af en toe eens een strenge waarschuwing misstaat niet.

Respect for the Dev-Team...

lema 15-09-09 21:32

Volgens mij geeft Saurik in dit stuk aan hoe hij misschien de stap kan omzeilen. Even geduld hebben en Cydia biedt weer een uitkomst.

Saurik maakt Apple?s Firmware Signature Server na - iPhone - iPhoneclub.nl

icerunner 15-09-09 22:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lema (Bericht 351925)
Volgens mij geeft Saurik in dit stuk aan hoe hij misschien de stap kan omzeilen. Even geduld hebben en Cydia biedt weer een uitkomst.

Saurik maakt Apple?s Firmware Signature Server na - iPhone - iPhoneclub.nl

Nej, dat gaat dus alleen over het terugzetten / overzetten van onofficiele/oude firmware (ivm jailbreak), maar is niet van toepassing op baseband (nodig voor unlock)

irakees 16-09-09 13:26

Beste heren ik heb een iphone sinds kort ik wil hem simlock vrij maken ik weet hoe je jailbreak moet gebruiken ik heb frimware 3.0 gdownload en ik heb hem jailbreak en ik het was simlcok vrij geworden maar nu toen ik op itunes zag dat er nieuwe update beschiktbaar is update 3.1 die heb ik binnegehaald en ginstalleerd dus het volgende probleem is dat het nu niet meer simlock vrij is en mijn vraag hier is

Of iemand weet hoe ik die update 3.1
weer terug kan draaien naar update 3.0

bij 3.0 was die simlock vrij
en nu bij 3.1 is die geen simlock vrij meer ??

Alvast bedankt
Groetjes Omar

icerunner 16-09-09 13:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door irakees (Bericht 352235)
Beste heren ik heb een iphone sindskort ik wil hem simlock vrij maken ik weet hoe je jailbreak moet gebruiken ik heb frimware 3.0 gdownload en ik heb hem jailbreak en het was simlcok vrij geworden maar nu toen ik op itunes zag dat er nieuwe update beschiktbaar is update 3.1 die heb ik binnegehaald en ginstalleerd dus het volgende probleem is dat het nu niet meer simlock vrij is en mijn vraag hier is

Of iemand weet hoe ik die update 3.1
weer terug kan draaien naar update 3.0

bij 3.0 was die simlock vrij
en nu bij 3.1 is die geen simlock vrij meer ??

Alvast bedankt
Groetjes Omar.

Hoi Omar,

Bij de update naar 3.1 wordt niet alleen de firmware, maar ook de Baseband gewijzigd. De firmware kun je wel terugdraaien naar 3.0, maar de baseband niet. De nieuwe baseband, die jij nu op je toestel hebt staan, is niet te unlocken.

Kortgezegd:
Je kan je telefoon niet meer unlocken

Mogelijk ooit in de toekomst weer!

T-800 16-09-09 23:48

grmbl
 
ok fijn, zit ik dus met 'n kpn abbo en met m'n 32gb 3gs om zeep geholpen door te upgraden naar 3.1?

en als ik er dan een t-mobile kaartje in stop dan werkt alles weer?
dan maar ff langs de primafoon en daarna naar de t-mobile shop, want dit is gewoon gezeik. bah.


nummertje meenemen en klaar lijkt me?


zakkewasser updates, anyway, waarom zegt iedereen dan wel dat je de tel kan unlocken als ie 3.1 is? google komt met genoeg sites met mensen die het beweren? ook vaag.

grts!

icerunner 17-09-09 09:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T-800 (Bericht 352648)
ok fijn, zit ik dus met 'n kpn abbo en met m'n 32gb 3gs om zeep geholpen door te upgraden naar 3.1?

en als ik er dan een t-mobile kaartje in stop dan werkt alles weer?
dan maar ff langs de primafoon en daarna naar de t-mobile shop, want dit is gewoon gezeik. bah.


nummertje meenemen en klaar lijkt me?


zakkewasser updates, anyway, waarom zegt iedereen dan wel dat je de tel kan unlocken als ie 3.1 is? google komt met genoeg sites met mensen die het beweren? ook vaag.

grts!


De links op google zijn van twee soorten:

1) Oplichters die beweren dat ze een unlockmethode voor je hebben, als jij maar een €10,- doneert
2) Mensen die denken dat een jailbreak hetzelfde is als een unlock...

Sorry man, hard voor je! :( Inderdaad maar over op T-Mobile dan, of voor 120,- laten unlocken door T-mobile (is je foon wel zeker weten van T-mobile?)

icerunner 17-09-09 16:07

Mogelijkheid voor mensen met een iPhone op FW 3.1 die hun unlock definitief kwijt zijn:

Probeer eens, mits je een oude iPhone hebt (productiedatum voor week 35 van 2008), of deze methode nog werkt:

3g baseband downgrade gui | iPhone News, Help and Guides

Downgrade van je baseband was destijds mogelijk bij FW 2.2.1 mits je bootloader versie 5.08 ipv 5.09 had... Als je een oude baseband terug kunt zetten, ben je gered.

lien 24-09-09 21:56

ik heb daarnet mijn iphone 3G die ik per ongeluk had geupdate naar 3.1 ge-unlockt gekregen !!!
jailbreak was gelukt, maar volgens de meeste bronnen op het net zou een unlock niet meer lukken, mss zelfs nooit meer
maar niks is minder waar : eerst ultrasnow geïnstalleerd, dan een downgrade van de baseband via de applicatie Fuzzyband (te installeren via Cydia) en ik had direct signaal toen ik mijn simkaart er in stak. Voorwaarde is wel dat de versie van je bootloader 5.08 is, en in dit youtube filmpje staat het haarfijn uitgelegd : Downgrade Iphone 3g baseband 5.11.07 to 04.26.08 on 3.1 Firmware | IPhone 3GS

renshouben 07-10-09 18:47

misschien kun je toch overwegen om een t mobile abb te nemen, 150 min bellen, 100 sms en internet erbij heb je al voor 15 euro / maand....not heel slecht.
Of een unlock aanvragen, voor een half jaar betaal je 70 euro ofzo

T-800 07-10-09 19:45

Let alleen wel op dat je dan een Nederlandse iPhone hebt, uit t buitenland kan dan uiteindelijk niet blijken te werken als je net t abonnement hebt aangeschaft (ervaring :'s)

of test je phone eerst met een simkaart van t-mobile... Dat was ik dus vergeten.. Gl!

bartha 08-10-09 17:14

@ krullebolle 2

Dit is helaas voorlopig niet mogelijk en misschien nooit meer.....

--koen-- 09-10-09 23:47

Lees ik nou dat de oplossing er eind dit weekend mogelijk is...?

ButcherJF 10-10-09 06:49

Er wordt aan hard gewerkt door verschillende 'kunstenaars', dus wie weet.......

dhrprojectx 10-10-09 22:47

heb hem vandaag geupdate en huppekee kon me vodafone kaart niet meer gebruiken


hopen dat ze er wat op vinden anders heb ik niks aan me iphone.....

Janny_i 11-10-09 16:08

Ik heb hetzelfde als jullie allemaal, wat een verassing;)
mijn iphone komt uit Amerika en is gelockt op een AT&T simkaart. Ik wil wat dingen uitproberen maar ik denk dat ik een stuk verder kom als ik die simkaart heb. Weet iemand hoe ik aan een AT&T simkaart kom? Thnks x!

marruk1 11-10-09 21:48

Kan ik met een prepaid van T-mobile een Iphone 3GS met simlock aan de gang krijgen?
Ik probeer al van alles maar kom niet voorbij de emergency melding.
Krijg ook geen jailbreak voor elkaar zo, of doe ik iets niet goed?

Thnx alvast

Iphone1987 11-10-09 23:04

Wat een drama zeg.

Per ongeluk mijn iPhone geupdate vorige week en nu kan ik 'm niet meer gebruiken om te bellen.

Wel gejailbreaked, maar unlock is nog niet beschikbaar. :(

EN-IS 11-10-09 23:07

Ik ga het toch maar uiteindelijk vragen, kan ik het net zo goed hier effe vragen:

Sinds de hele FW 3.0.1 en 3.1 heeft men het over ECID en IBSS, wat ik heb begrepen is dat je deze bestanden nodig hebt voor toekomstige JB en UL!

Maar goed, er zijn verschillende manieren om je ECID te krijgen dit is door de dump die iTunes maakt tijdens restoren (zelfde of nieuwe FW, maar wat ik heb begrepen is FW 3.0 geadviseerd).

Nou goed, ik zit op 3.0, de laatste keer dat ik de FW heb hersteld is om van 2.4 naar 3.0 te gaan, en dat is ook een lange tijd terug, ik lees ook dat er andere manieren zijn zoals die van GEOHOT:
1. Put your phone into recovery mode and connect it to your computer.
2. Using usbview on Windows(enable Config Descriptors), System Profiler on Mac, or lsusb on Linux, read your phones ECID. It's the 16 digit hex number after "ECID:"
3. Go to purplera1n, type it, and hit enter
4. Save the generated file for a purplera1nyday...

Klopt dit? Kan ik dit gebruiken en is het wel nodig, want nu is de JB uitgekomen voor FW 3.1.2, blackrain en wordt er niet gebruikt gemaakt van deze data. Is dit dus nog wel handig? Zijn er nog andere makkelijk manieren want een FW herstel wil liever niet doen, geen tijd voor.

In ieder geval ik probeer het even goed te snappen. Bedankt!

tjitjaks 11-10-09 23:48

Ik heb mijn 3gs (fw 3.1) nu gelailbraked met blackra1n en zou willen unlocken maar ik lees nu dus dat dit vooralsnog helemaal niet mogelijk is.
klopt dit?

morgan30 12-10-09 17:22

Nou hier nog eentje met een nieuwe 3gs otb 3.1 .. kan helemaal niets en baal er van .. Heb nu al bijna een maand een dure ipod :( En nog nooit gebeld met mijn foontje ..Weet iemand of er concreet iemand mee bezig is van de hackers ?? En dan voor de 3.1 ??

tjitjaks 12-10-09 17:28

je kan vanaf nu ELKE iphone/pod jailbreaken, alleen kan je zoieso de 3gs 3.1 (otb of niet) NIET unlocken, daar wachten we met zijn allen nog op :mad:

morgan30 12-10-09 17:33

Dat begrijp ik dat we daar allemaal al lang op zitten te wachten .. ik hoef ook geen jb ..
Heb mijn iphone nu een maandje en ben elke dag aan het kijken hier of er al iemand een lek heeft gevonden in de baseband .. maar omdat het heel veel over het jb gaat vroeg ik mij dus af of iemand weet of er een hacker is die zich nu speciaal bezig houdt met het unlocken.

tjitjaks 12-10-09 17:36

nou dat is meer iets voor dev team of geohot denk ik , maar je zal toch eerst moeten jailbreaken alvorens je kunt unlocken.
maar ik wacht er ook op hoor dus we laten het mekaar allemaal weten als er nieuws is hoop ik.

Janny_i 12-10-09 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tjitjaks (Bericht 365285)
je kan vanaf nu ELKE iphone/pod jailbreaken, alleen kan je zoieso de 3gs 3.1 (otb of niet) NIET unlocken, daar wachten we met zijn allen nog op :mad:

iphone 3g 3.1 valt toch ook niet te unlocken :confused:

WDS001 12-10-09 19:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Janny_i (Bericht 365439)
iphone 3g 3.1 valt toch ook niet te unlocken :confused:

Jawel, als je met een custom firmware naar 3.1 update of hebt geüpdate.

Michel15 12-10-09 19:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Janny_i (Bericht 365439)
iphone 3g 3.1 valt toch ook niet te unlocken :confused:

De firmware doet er niet toe, het gaat om de modemfirmware

is die 04.26.08 dan kun je wel unlocken
is die 05.11.07 dan kun je niet unlocken

bij de meeste mensen is 3.1 echter synoniem aan 05.11.07, maar dat hoeft niet ;)

Janny_i 12-10-09 20:02

Ohhh ja oke oke maar de modemfirmware kan ik alleen in mijn iphone zien, en die staat op emergency call screen dus ik kom er ook niet achter welke ik heb..


Uitproberen maar ;)

Bedankt iig!

abhart 12-10-09 21:40

3gs 3.1 O2
 
Hallo
Ik heb een 3gs software unlock O2 en stom naar 3.1 update gedaan.
USB stekkertje in beeld, dus niets meer
Uit Engeland voor 1 euro prepaidkaartje O2, geactiveerd.
Dan dus dure Ipod.
Daarna dit weekend Blackra1n en zo.
Dus nu weer Tomtom etc.
Wachten dus op unlock

iphone komt uit Hoofddorp
Groeten Ab

jvdv23 12-10-09 23:07

Geohot is er mee gestopt na het maken van de Jailbreak. Van hem hoeven we dus helaas geen Unlock te verwachten. We zullen moeten vertrouwen op het DEV team die er wel aan werken, maar volgens hun kan het nog lang duren.

Als je de Twitter van Musclenerd volgt dan geeft hij aan: "@olaeke bootneuter for 3g/3gs would be best possible outcome. that's the unlock goal for these later iphones".

Ze zijn er dus blijkbaar mee bezig en Bootneuter is de beste optie.

Laat die unlock maar snel komen.

Yzord 14-10-09 14:19

Apple zorgt ervoor dat je iPhone via iTunes unlocked wordt. T-mobile geeft door dat het kan, en Apple zet het open in iTunes. Dus globaal gezien is T-Mobile doorgeefluik aan Apple en Apple realiseert de unlock.

Apple bepaalt dus wel.

Michel15 14-10-09 14:21

Ja ok, Apple zet alles in werking.

Ik begrijp dat niet dat AT&T de macht heeft om dit tegen te houden, zal wel met vergoedingen te maken hebben

Yzord 14-10-09 14:22

In NL is van hogerhand (rechter) bepaalt dat je simlock na een jaar gratis verwijderd mag worden. Vandaar dat dat hier zo gaat. In USA zal het wel niet mogen.

De Generaal 19-10-09 11:09

Ze waren er bijna gisteren. Er was een command ontdekt die een mogelijke unlock voor 05.11.07 zou betekenen, maar deze is niet exploitabel. Weer wachten op een nieuwe hole dus..

eskiya 19-10-09 13:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De Generaal (Bericht 370046)
Ze waren er bijna gisteren. Er was een command ontdekt die een mogelijke unlock voor 05.11.07 zou betekenen, maar deze is niet exploitabel. Weer wachten op een nieuwe hole dus..

Bron?? Want heb nu m'n Iphone 3Gs een weekje, alleen kan 'm nog niet gebruiken, omdat ik m'n vodafone kaartje er nog niet in kan doen. Ik zit er namelijk aan te denken om 'm anders officieel te laten unlocken.

De Generaal 19-10-09 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eskiya (Bericht 370144)
Bron?? Want heb nu m'n Iphone 3Gs een weekje, alleen kan 'm nog niet gebruiken, omdat ik m'n vodafone kaartje er nog niet in kan doen. Ik zit er namelijk aan te denken om 'm anders officieel te laten unlocken.

De bron is AT+XEMN - The iPhone Wiki. Maar deze is dus niet exploitabel wat dus inhoudt dat we er niets mee opschieten.

Bomans 19-10-09 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Divinius (Bericht 370216)
Ik heb even op dit forum rondgekeken en veel mensen hebben dus hetzelfde probleem als ik. Ik heb mijn iPhone 3GS ook geupdate naar 3.1.2, maar ik zit nu dus bij het emergency call scherm, terwijl andere mensen wel gewoon op het springboard komen.
Dus, hoe kom ik bij het springboard?
En waar kan ik mijn baseband en firmware versie zien? :)

Als je 3.1.2 hebt via itunes dan zit je op 05.11.07 en kan je momenteel niet unlocken.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:34.