iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   nu een iPhone kopen of nog even wachten?? (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/442-iphone-kopen-even-wachten.html)

reno1 30-09-07 15:47

nu een iPhone kopen of nog even wachten??
 
hey mensen

ik kan waarschijnlijk ergens komende week een iPhone laten kopen via een kennis in new york is dit aan te rade? of zeggen jullie niet doen eerst wachten tot er een nieuwe unlock hack is? graag jullie advies.

alvast bedankt.

Rein

MacApp 30-09-07 15:59

Ik zou het gewoon doen. Je kunt hem toch down-daten?

Brimme 30-09-07 16:01

Maar hopen dat hij niet geactiveerd dient te worden in de apple store.
Vriend van mij gaat er vandaag ook ene proberen te kopen in NY

Bartje 30-09-07 16:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MacApp (Bericht 3243)
Ik zou het gewoon doen. Je kunt hem toch down-daten?

Laat hier geen misverstand over bestaan ! Op dit moment kan je hem downgraden naar versie 1.0.2 maar het is dan nog niet mogelijk om hem dan te hacken.

Er wordt aan gewerkt maar op dit moment is de telefoonfunctie nog niet te hacken als je met versie 1.1.1 zit :eek: !

Maar zoals altijd zal het een kwestie van tijd zijn vooraleer ook daar een hack voor is.

Doen dus

Maurice 30-09-07 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bartje (Bericht 3245)
Laat hier geen misverstand over bestaan ! Op dit moment kan je hem downgraden naar versie 1.0.2 maar het is dan nog niet mogelijk om hem dan te hacken.

Volgens mij zit je verkeerd hoor, want als je logisch nadenkt moet je met 1.0.2 je iphone unlocken, waarom kan het dan niet in jou geval?

MacApp 30-09-07 16:22

De modem firmware is ook te down-daten

reno1 30-09-07 16:45

maar kan i hem ook activeren zonder at&t abo? zodat ik in iedergeval een iPod touch heb?

Bartje 30-09-07 16:47

Dit is wat men schrijft op HackintOsh site (en die mensen weten het meestal wel want ze doen niets anders dan hacken) :

This does NOT downgrade your baseband. Fixes for bb will follow asap.*

*This means you cannot fix 0049 issue atm, reunlock or do similar things involving the baseband yet.

Bartje 30-09-07 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door reno1 (Bericht 3259)
maar kan i hem ook activeren zonder at&t abo? zodat ik in iedergeval een iPod touch heb?

Yep, dat kan wel !

MacApp 30-09-07 18:27

Reflash Old Modem firmware using Putty.
(Elaborated)
Install SSH on iPhone using installer.app or ibrickr or whatever you want. In ibrickr, i created a new folder called unlock, in this folder i uploaded bbupdater, ICE03.14.08_G.eep and ICE03.14.08_G.fls. I then used Putty to connect to the iPhone and ran the following commands,
# chmod +x bbupdater
# launchctl unload /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist
# ./bbupdater -f *.fls -e *.eep
# launchctl load /System/Library/LaunchDaemons/com.apple.CommCenter.plist
After doing this i got an error saying failed to download fls image, could not verify or something like that. I restarted the iPhone and did the same thing again, the exact same commands as above and this time got no error.
7. Just use the Unlocking method of your choice, i used iBrickr and anySIM1.02 Thats it!!"

Wel dus

Downgrade from 1.1.1 to 1.0.2 - The iPhone Dev Wiki en dan onder 1.1.1 stock iPhone unlocking

iScorpio 31-07-08 13:34

Niet meer relevant en oud, daarom slotje.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:22.