iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   Archief (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/)
-   -   Jailbreak nadelen (https://forum.iculture.nl/f47/archief/f48/archief/44318-jailbreak-nadelen.html)

FerryLeBlanc 22-09-09 17:35

Jailbreak nadelen
 
Beste iPhoners,

Ik heb een tijd geleden mijn iPhone gejailbreaked en simlockvrij gemaakt. Nu wil hem vrijuit kunnen gebruiken. Echter heb ik hier en daar bepaalde zaken opgevangen waar ik voor moet oppassen. Dit topic dient ervoor om samen te vatten waar je op moet letten als je je iPhone gejailbreaked hebt. Ik heb geen ander topic gevonden die dit concreet samenvatte.
Ik heb ook zelf een aantal vragen:

1. Ik heb gehoord dat ik niet kan updaten met jailbreak. Is dat zo? En zo ja, kan ik deze automatische updates uitschakele in iTunes?
2. Onlangs wilde ik iets downloaden uit de AppStore (met de iPhone), en toen gaf die aan dat er eerst een update uit moest voeren. Ik weet niet precies waar dit op van toepassing was, maar heb het niet gedaan vanwege het gevaar dat ik bij vraag 1 noem. Sloeg ik loos alarm?
3. Is het zo dat garantie niet geldt met de jailbreak?
4. Is het zo dat je de jaibreak er nooit meer af kan halen? Dus stel dat ik in geval van een technisch probleem het toestel wil opsturen naar de fabricant en de jailbreak eraf wil halen, kan dit dan?

Yzord 22-09-09 17:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FerryLeBlanc (Bericht 355219)
Beste iPhoners,

Ik heb een tijd geleden mijn iPhone gejailbreaked en simlockvrij gemaakt. Nu wil hem vrijuit kunnen gebruiken. Echter heb ik hier en daar bepaalde zaken opgevangen waar ik voor moet oppassen. Dit topic dient ervoor om samen te vatten waar je op moet letten als je je iPhone gejailbreaked hebt. Ik heb geen ander topic gevonden die dit concreet samenvatte.
Ik heb ook zelf een aantal vragen:

1. Ik heb gehoord dat ik niet kan updaten met jailbreak. Is dat zo? En zo ja, kan ik deze automatische updates uitschakele in iTunes?
2. Onlangs wilde ik iets downloaden uit de AppStore (met de iPhone), en toen gaf die aan dat er eerst een update uit moest voeren. Ik weet niet precies waar dit op van toepassing was, maar heb het niet gedaan vanwege het gevaar dat ik bij vraag 1 noem. Sloeg ik loos alarm?
3. Is het zo dat garantie niet geldt met de jailbreak?
4. Is het zo dat je de jaibreak er nooit meer af kan halen? Dus stel dat ik in geval van een technisch probleem het toestel wil opsturen naar de fabricant en de jailbreak eraf wil halen, kan dit dan?

1. Nee dat is niet zo. Wel zou ik een custom frimware pakken
2. Geen loos alarm. Als je zomaar de update uit Itunes had gepakt was je verder van huis. Verder wijs ik je weer op antwoord 1.
3. Dat klopt
4. Dat kan, door hem te restoren.

FerryLeBlanc 22-09-09 17:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Yzord (Bericht 355228)
1. Nee dat is niet zo. Wel zou ik een custom frimware pakken
2. Geen loos alarm. Als je zomaar de update uit Itunes had gepakt was je verder van huis. Verder wijs ik je weer op antwoord 1.
3. Dat klopt
4. Dat kan, door hem te restoren.

Thnx voor de snelle reactie Yzord. Ik moet echter eerlijk bekennen dat ik net kom kijken, en nogal een leek ben op dit gebied.

Wat bedoel je precies met 'custom firmware'?
En wat betreft vraag 2, hoe kan ik gewoon weer gebruik maken van de appstore, zonder dat ik deze update hoef uit te voeren?

Wietjuh 22-09-09 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door FerryLeBlanc (Bericht 355230)
Thnx voor de snelle reactie Yzord. Ik moet echter eerlijk bekennen dat ik net kom kijken, en nogal een leek ben op dit gebied.

Wat bedoel je precies met 'custom firmware'?
En wat betreft vraag 2, hoe kan ik gewoon weer gebruik maken van de appstore, zonder dat ik deze update hoef uit te voeren?

Custom firmware is een update gemaakt door iemand anders dan apple, als je de goede pakt, zoals bv in een topic hier ergens kan je updaten door

windows: shift + herstel te doen en dan de custom firmware aanklikken
Mac: alt + herstel, enz.

En verder kan je gewoon gebruik maken van de appstore, alleen sommige apps draaien alleen op de nieuwste firmware, zodra je die weer hebt kan je dus alles weer downloaden en gebruiken

The Doctor 22-09-09 20:16

Deze antwoorden (en véééél meer) kan je allemaal vinden op andere plaatsen hoor ;)

Timmeh_ 22-09-09 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door The Doctor (Bericht 355299)
Deze antwoorden (en véééél meer) kan je allemaal vinden op andere plaatsen hoor ;)

En daarom gaat deze discussie dan ook op slot.

Tip
Dit forum is voorzien van een uitstekende zoekfunctie en zeer uitgebreide Wiki (Begrippen | Handleidingen).


Omdat deze vraag/vragen al meerdere keren aan bod is/zijn gekomen, sluiten we deze discussie.

// Slotje


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 06:10.